شاسی بلند آفرودی جتور تراولر

شاسی بلند آفرودی جتور تراولر، پاسخ چینی ها به فورد برانکو و لندرور دیفندر

شاسی بلند تراولر از برند جتور چری با طراحی رترو و موتور 250 اسب بخاری در راه است. Traveller پیرو مسیر فورد برانکو و لندرور دیفندر خواهد بود.

شاسی بلند آفرودی T1 یا تراولر از جتور، زیرمجموعه چری به‌تازگی رسماً معرفی شد و در ماه ژوئیه (تیر تا مرداد) روانه بازار می‌شود. پیش از عرضه این شاسی بلند به بازار، تصاویری از آن در خیابان‌های چین به اشتراک گذاشته شده است. این محصول جتور آن دسته از رانندگی را هدف می‌گیرد که به دنبال شاسی بلندی با طراحی به‌روز رترو برای کاربری داخل شهر و خارج شهرند. در واقع با رویکردی که در طراحی و عملکرد تراولر در پیش گرفته شده، می‌توان آن را جایگزینی چینی برای امثال فورد برانکو و لندرور دیفندر در نظر گرفت.

مرور جزئیات شاسی بلند آفرودی چینی جتور تراولر

طراحی نمای بیرونی

اس یو وی آفوردی Jetour Traveller

اس یو وی Jetour Traveller دارای طراحی رترویی است که شاسی بلندهای قدیمی با طراحی مربعی یا به‌اصطلاح باکسی را به یاد می‌آورد. این دقیقاً همین مسیری است که پیش از آن، فورد و لندرور در طراحی شاسی بلندهای آفرودی خود در پیش گرفته‌اند. شباهت بین طراحی تراولر و برانکو یا دیفندر هم در المان‌های مختلفی از جمله فرم چراغ‌های جلو، طراحی عمودی چراغ‌های عقب و صدالبته ساختار مربعی بدنه نمود پیدا می‌کند.

در طراحی جتور تراولر که دقیق‌تر شویم، در ناحیه جلو ویژگی‌هایی مثل جلوپنجره مشکی با الگوی کندو، چراغ‌های مربعی برجسته، لوگو Jetour در کل جلوپنجره و سپر درشت به چشم می‌آیند. سقف شناور اما با شکل و شمایل متفاوت، فضای زیاد قسمت چرخ و گلگیرهای برجسته که خودرو را عضلانی‌ کرده‌اند هم ویژگی‌های پررنگ ناحیه کناری به حساب می‌آیند. نهایتاً در نمای عقب چراغ‌های ال‌ای‌دی عمودی، کاور بزرگ لاستیک ژاپاس، گیره یدک‌کشی و لولا در قسمت چپ درب صندوق قابل مشاهده‌اند.

فضای داخلی اس یو وی Traveller

کابین شاسی بلند آفرودی جتور تراولر

همان‌طور که انتظار می‌رود، ماهیت آفرودی این شاسی بلند در کابین جتور تراولر هم حفظ شده است. این در شکل و شمایل داشبورد، پنل‌های درب‌ها، دریچه‌های هوا و… دیده می‌شود. دو نسخه 5 صندلی و 7 صندلی از این خودرو چینی در دسترس قرار می‌گیرد و هرچند ابعاد به‌صورت کامل مشخص نیست، مطلع شده‌ایم که این دو نسخه به ترتیب 4.8 و 4.95 متر طول دارند.

کابین شاسی بلند آفرودی جتور تراولر

یک نمایشگر شناور بزرگ در مرکز داشبورد Traveller و یک نمایشگر ال‌سی‌دی پشت فرمان بیضی‌شکل سه پر آن تعبیه شده است. در کنسول مرکزی همچنین مطابق انتظار می‌توان دسته‌دنده، سلکتور حالت رانندگی و صفحه‌هایی برای شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند را مشاهده کرد. چیپ 8155 اسنپدراگون کوالکام هم وظیفه پردازش را بر عهده دارد.

مشخصات فنی شاسی بلند جتور تراولر

اس یو وی آفوردی Jetour Traveller

جتور دو نسخه درون‌سوز و پلاگین هیبرید را برای تراولر در نظر گرفته است. نسخه درون‌سوز این شاسی بلند چینی با دو پیشرانه ارائه می‌شود: 1.6 لیتری توربوشارژ با گیربکس دوکلاچه 7 سرعته و 2 لیتری به‌همراه گیربکس اتوماتیک 8 سرعته. پیشرانه حجیم‌تر 2 لیتری مذکور می‌تواند حداکثر 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه پلاگین هیبرید از یک موتور درون‌سوز 1.5 لیتری توربوشارژ به‌علاوه یک موتور الکتریکی با سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد و بنا به ادعای جتور، توانایی پیمایش مسافت 1000 کیلومتری را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*