بهترین تبلت اقتصادی 2023

بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023

امروز به معرفی 5 مورد از بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023 از برندهای مختلفی چون ردمی، نوکیا، اوپو و آمازون پرداخته و قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

در سال 2023 تبلت های اقتصادی با تحول عجیبی روبرو شدند؛ به‌طوری که اکنون قادر به ارائه مشخصات فنی قدرتمند، قابلیت‌های متعدد و تکنولوژی‌های پیشرفته با حداقل قیمت ممکن هستند.

این اتفاقات باعث شده تبلت‌ها به محصولات قابل دسترسی‌تری تبدیل شوند و افراد بیشتری بتوانند برای هدف‌هایی چون سرگرمی، آموزش و… از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023 دنیا بپردازیم که ترکیب ایده‌آلی از قیمت مناسب، کاربری و قابل خرید بودن را ارائه می‌کنند.

لیست امروز دربرگیرنده محصولاتی از ردمی، لنوو، آمازون، نوکیا و اوپو است که همگی توانسته‌اند با قیمتی بسیار مناسب، مشخصات فنی قدرتمندی را به علاقمندان ارائه کنند.

اندازه این دستگاه‌ها از 8 تا 10 اینچ متغیر است. این اندازه، فضای مناسبی را برای تماشای محتوا، انجام بازی‌های ویدیویی یا شرکت کردن در جلسات آنلاین فراهم می‌کند.

تبلت‌های مورد بررسی در این لیست همچنین از تراشه‌های مطمئنی از مدیاتک و کوالکام استفاده می‌کنند و قادر به ارائه عملکردی بسیار عالی در کاربری روزمره هستند.

این محصولات همچنین به حداکثر 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز هستند و ضمن ارائه تجربه مالتی تسکینگ قابل قبول، حافظه فراوانی برای نگهداری برنامه‌ها و داده‌ها دراختیارتان قرار می‌دهند.

همچنین تمامی محصولات این لیست از صفحه نمایش‌هایی با پانل‌های IPS LCD بهره می‌برند که تصاویری شفاف و باکیفیت را به نمایش درآورده و گزینه‌هایی ایده‌آل برای مشاهده محتوای تصویری مختلف، اعم از فیلم و سریال یا حتی ارائه به شمار می‌روند.

در این میان، دوربین آن‌ها نیز معمولا از کیفیت کافی برای برقراری تماس‌های ویدیویی یا عکسبرداری مقدماتی برخوردار است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای پایه کاربران باشد.

به این موارد، اسپیکرهای استریو برای ارائه صدای محیطی جالب توجه و عمر باتری طولانی با قابلیت شارژدهی چند روزه را هم اضافه کنید تا به ارزش این محصولات اقتصادی و باکیفیت پی ببرید.

همچنین برخی از این تبلت‌ها  به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بوده و قادرند از جدیدترین قابلیت‌های این سیستم عامل استفاده کنند. تجهیز به اندروید 12 همچنین امکان بهره‌مندی از برخی اکسسوری‌های جذاب را نیز به این دستگاه‌ها می‌دهد.

تمامی محصولات معرفی شده در ادامه این متن تبلت‌هایی باکیفیت، بادوام و باارزش هستند که برای افرادی که قصد ورود به دنیای تبلت‌های اندرویدی را دارند، ایده‌آل به شمار می‌روند.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از بهترین تبلت های اندرویدی اقتصادی سال 2023 را با هم بررسی کرده و قابلیت‌های هریک را مرور کنیم.

بهترین تبلت های اندرویدی اقتصادی سال 2023 کدام محصولات هستند؟

ردمی پد 2023

ردمی پد 2023

مدل 2023 تبلت Redmi Pad محصول اقتصادی فوق‌العاده‌ای‌ست که همه آنچه از یک تبلت اقتصادی انتظار می‌رود را به کاربران ارائه می‌دهد.

این محصول به یک صفحه نمایش 10.61 اینچی با پانل IPS LCD مجهز است که با نرخ رفرش 90 هرتزی و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، تجربه‌ای روان از گیمینگ و تماشای محتوا را ارائه می‌دهد.

همچنین در قلب این تبلت هم تراشه هلیو G99 مدیاتک و حداکثر شش گیگابایت رم به کار رفته که امکان مالتی تسکینگ سریع و اجرای همزمان چندین اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

ردمی پد 2023 همچنین حداکثر 128 گیگ حافظه داخلی داشته و قادر است حجم زیادی از اپلیکیشن‌ها و داده‌های شما را ذخیره کند.

بعلاوه، تجهیز به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 14 تجربه‌ای روان را به کاربران ارائه داده و خیال آن‌ها را از بابت دریافت آپدیت‌های چند سال آینده اندروید راحت می‌کند.

ردمی تصمیم گرفته هم در قسمت پشت و هم در جلوی این تبلت از یک دوربین 8 مگاپیکسلی توانمند استفاده کند. این دوربین‌ها، هم در جلسات ویدیویی عملکرد بسیار خوبی داشته و هم می‌توانند تصویربرداری خوبی از مناظر داشته باشند.

علاوه بر این، اسپیکرهای استریوی این تبلت هم صدای محیطی و رسایی را به گوش کاربر رسانده و چه برای تماس‌ها، چه برای گوش دادن موزیک و چه تماشای محتوای ویدیویی، گزینه‌هایی بسیار عالی به شمار می‌روند.

باتری به کار رفته در Redmi Pad 2023 ظرفیتی 8000 میلی آمپر ساعتی دارد و قادر است برای مدتی طولانی کاربر را همراهی کند. همچنین به کمک شارژ سریع 18 واتی می‌توان باتری را به‌سرعت شارژ کرد.

طراحی این تبلت شیائومی هم مدرن، چشم‌نواز و جوان‌پسند است و قطعا در کلاس قیمتی اقتصادی، عالی به شمار می‌رود.

مشخصات کلیدی Redmi Pad 2023

  • صفحه نمایش 10.61 اینچی IPS LCD با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ
  • تراشه هلیو G99 مدیاتک
  • حداکثر 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی
  • اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 14
  • دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری 8000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 واتی
  • اسپیکرهای استریو و اکسسوری‌های کارآمد

لنوو تب M9 مدل 2023

بهترین تبلت اقتصادی 2023

تبلت لنوو تب ام 9 مدل 2023 بیش از هرچیز با هدف ارائه تجربه‌ای بهینه و راحت به کاربران تولید شده و گزینه‌ای عالی برای افرادی‌ست که به دنبال تبلت‌های اقتصادی هستند.

این دستگاه از یک صفحه نمایش 9 اینچی با پانل‌های IPS LCD بهره می‌برد که تصاویری بسیار واضح را ارائه داده و با در نظر گرفتن بازه قیمتی دستگاه، نرخ رفرش مناسبی هم دارد.

Lenovo Tab M9 به تراشه هلیو جی 80 مدیاتک مجهز است که در کاربری روزمره عملکردی بسیار خوب و قابل اتکا ارائه می‌کند.

حداکثر میزان رم این تبلت برابر با 4 گیگابایت است که برای باز کردن همزمان چندین اپلیکیشن و ارائه مالتی تسکینگ، قابل قبول به نظر می‌رسد. همچنین 128 گیگ حافظه داخلی هم امکان ذخیره کردن حجم زیادی از اطلاعات مختلف اعم از فیلم، ترک صوتی، پرونده و… را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلت اقتصادی لنوو از سیستم عامل اندروید 12 بهره می‌برد و تجربه‌ای آشنا و کاربرپسند از این سیستم عامل را پیش روی دارندگان آن قرار می‌دهد.

لنوو همچنین در قسمت پشت لنوو تب M9 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی بهره برده و در قسمت جلو نیز یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی در این دستگاه تعبیه کرده است. این دو دوربین به‌خوبی قادرند پاسخگوی نیازهای اولیه تصویربرداری و تماس ویدیویی کاربران باشند.

بعلاوه، بهره‌گیری از اسپیکرهای دوگانه استریو نیز باعث شده که کیفیت صدای این دستگاه در مقایسه با سایر محصولات مشابه بالاتر بوده و تجربه دلچسبی از گوش دادن به موزیک را به کاربران ارائه کند.

تبلت جدید لنوو همچنین از یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سریع 10 واتی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، شارژ کردن آن نیازمند زمان کمتری خواهد بود.

همچنین طراحی باریک و ظریف این دستگاه، در کنار اندازه کوچک صفحه نمایش، لنوو تب ام 9 را به محصولی ایده‌آل برای افراد با دستان کوچک‌تر تبدیل می‌کند.

مشخصات کلیدی Lenovo Tab M9 2023

  • صفحه نمایش ال سی دی 9 اینچی
  • تراشه هلیو G80 مدیاتک
  • حداکثر 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی
  • سیستم عامل اندروید 12
  • دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی
  • باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 10 واتی
  • اسپیکرهای دوگانه

آمازون فایر اچ دی 8 مدل 2023

آمازون فایر اچ دی

یکی دیگر از بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023 هم مثل هر سال توسط آمازون ساخته شده است. تبلت Amazon Fire HD 8 2023 محصولی اقتصادی و باارزش است که بیشتر کاربران آشنا با اکوسیستم آمازون را هدف گرفته؛ اما برای عموم کاربران نیز محصولی ارزشمند و اقتصادی به شمار می‌رود.

صفحه نمایش این تبلت، 8 اینچی است و از پانل‌های IPS LCD با قابلیت ارائه کیفیت تصویر بسیار خوب و نرخ رفرش قابل قبول در مقایسه با محصولات هم‌رده بهره می‌برد.

فایر اچ دی 8 مدل 2023 همچنین از تراشه مدیاتک MT8169A بهره می‌برد که عملکرد مناسبی در استفاده معمولی و کاربری روزمره دارد.

علاوه بر این، تبلت اقتصادی آمازون از دو گیگ رم بهره می‌برد که هرچند برای مالتی تسکینگ سنگین مناسب نیست؛ اما قابلیت‌ها و امور پایه را به‌خوبی انجام می‌دهد.

بعلاوه، حافظه داخلی این دستگاه هم حداکثر 64 گیگابایتی است که امکان نصب اپلیکیشن‌های متعدد و ذخیره داده‌های فراوانی را به کاربر می‌دهد.

این تبلت همچنین به سیستم عامل اندروید 11 مجهز بوده و از رابط کاربری FireOS 8 استفاده می‌کند که تجربه‌ای منحصربفرد با ادغام حداکثری سرویس‌های آمازون را ارائه می‌دهد.

تبلت اقتصادی Fire HD 8 2023 از یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد که می‌تواند پاسخگوی نیازهای عکسبرداری و کنفرانس‌های ویدیویی کاربران باشد.

این دستگاه همچنین از اسپیکرهای استریو هم بهره می‌برد که لذت تماشای ویدیو یا بازی کردن را چندین برابر می‌کند.

باتری این تبلت نیز عملکرد کاملا قابل قبولی را ارائه داده و با پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی قادر است در سریعترین زمان ممکن شارژ شود.

در کنار تمامی موارد گفته شده، طراحی خاص و مناسب کودکان نیز از ویژگی‌های جذاب این تبلت است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرگرمی آن‌ها تبدیل می‌کند.

به‌طور کلی، تبلت آمازون فایر اچ دی 8 مدل 2023 یک تبلت اقتصادی عالی به شمار می‌رود که با بهره بردن از سرویس‌های مختلف اکوسیستم آمازون، گزینه‌ای فوق‌العاده برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

مشخصات کلیدی Amazon Fire HD 8 (2023)

  • صفحه نمایش 8 اینچی IPS LCD
  • پردازنده MT8169A مدیاتک
  • 2 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی
  • اندروید 11 و رابط کاربری فایر او اس 8
  • دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی
  • باتری با شارژدهی بالا و پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
  • اسپیکرهای استریو

نوکیا T21

بهترین تبلت اقتصادی 2023

نوکیا تی 21 یک ارزان قیمت قدرتمند و پرامکانات است که با مشخصات فنی جذابش عملکردی ایده‌آل را در کلاس قیمتی خود ارائه داده و یکی از بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023 به شمار می‌رود.

این دستگاه به یک صفحه نمایش 10.4 اینچی IPS LCD مجهز است و تجربه بصری باکیفیت با تصاویر شارپ و رنگ‌های بسیار واقعی را ارائه می‌کند. این تبلت علیرغم قیمت پایینی که دارد، نرخ نوسازی بالایی را ارائه می‌کند که باعث جابجا شدن روان‌تر در رابط کاربری و بهبود تجربه بصری کار با آن می‌شود.

Nokia T21 از تراشه نه چندان مطرح Unisoc Tiger T612 بهره می‌برد و چهار گیگ رم دارد. به این ترتیب، رابط کاربری این تبلت کاملا روان اجرا شده و حتی امکان باز کردن چندین اپلیکیشن سبک به‌طور همزمان نیز در آن فراهم است.

بعلاوه، حداکثر میزان حافظه داخلی این تبلت برابر با 128 گیگابایت بوده و همانند دیگر محصولات این لیست، قادر به نگهداری از حجم زیادی از فایل‌ها و داده‌های مهم کاربران است.

این تبلت در قسمت جلو و پشت از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای امور معمولی نظیر شرکت کردن در جلسات ویدیویی کاملا کافی هستند.

همچنین اسپیکرهای استریو نیز وظیفه پخش صدای باکیفیت در حین تماشای فیلم، انجام بازی یا گوشی دادن به موزیک را به نحو احسن انجام می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت تبلت نوکیا تی 21 باتری حجیم 8200 میلی آمپر ساعتی آن است که می‌تواند حتی تحت استفاده سنگین هم حداقل یک روز، کاربر را همراهی کند.

علاوه بر این، به واسطه پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، می‌توان در مدت زمانی بسیار کوتاه، میزان قابل توجهی از شارژ باتری را پر کرد.

تبلت نوکیا تی 21 از سیستم عامل اندروید 12 بهره برده و رابطی کاربرپسند و قابل شخصی سازی را ارائه می‌کند.

این دستگاه همچنین در چندین رنگ مختلف به بازار عرضه شده و طراحی جوان‌پسندی دارد. نوکیا همچنین چندین اکسسوری کارآمد را نیز به همراه این دستگاه روانه بازار کرده که کاربری مضاعفی را برای آن به ارمغان می‌آورند.

اگر به دنبال یک تبلت قدرتمند با عمر باتری طولانی و قابلیت‌های مالتی مدیای عالی می‌گردید و قصد ندارید متحمل هزینه‌ای سنگین برای خرید دستگاه مد نظرتان شوید، توصیه می‌کنیم Nokia T21 را حتما امتحان کنید.

مشخصات کلیدی Nokia T21

  • صفحه نمایش 10.4 اینچی IPS LCD
  • پردازنده Unisoc Tiger T612
  • 4 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگ حافظه داخلی
  • سیستم عامل اندروید 12
  • دوربین پشت و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری حجیم 8200 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 واتی
  • اسپیکرهای استریو

اوپو پد ایر

اوپو پد ایر

تبلت Oppo Pad Air نیز تبلت اقتصادی فوق‌العاده دیگری است که تلفیقی از طراحی جذاب، عملکرد فنی بسیار خوب و قابلیت‌های متنوع را به علاقمندان ارائه کرده و محصولی برنده به شمار می‌رود.

صفحه نمایش این تبلت جذاب 10.36 اینچی است و پانل‌های IPS LCD آن قادر به نمایش یک میلیارد رنگ و ارائه نرخ رفرش 90 هرتز هستند که منجر به نمایش رنگ‌هایی غنی، تجربه کاربری بسیار روان و تجربه بصری کلی شگفت‌انگیز شده است.

این تبلت اوپو از تراشه بسیار کارآمد اسنپدراگون 680 کوالکام بهره برده و به شش گیگ رم مجهز است.

این ترکیب قدرتمند باعث اجرای بدون مشکل اپلیکیشن‌ها، مالتی تسکینگ روان و پاسخگویی بسیار سریع رابط کاربری شده است.

همچنین ظرفیت حافظه داخلی این تبلت هم حداکثر 128 گیگابایت است که فضای کافی برای نصب اپلیکیشن‌های متعدد و ذخیره اطلاعات و داده‌های مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند.

همانند دیگر تبلت های معرفی شده در این متن، دوربین پشت Oppo Pad Air هم 8 مگاپیکسلی است؛ در حالی که در قسمت جلو، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به کار گرفته شده است.

در این میان همچنین نباید از اسپیکرهای استریوی دستگاه هم غافل شد که صدایی غنی، شفاف و واضح را به گوش کاربر می‌رسانند.

باتری به کار رفته در این تبلت، ظرفیتی 7100 میلی آمپر ساعتی دارد که باعث شارژدهی طولانی مدت آن، حتی در استفاده‌های سنگین می شود.

علاوه بر این، شارژ سریع 18 واتی این دستگاه نیز باعث شارژ شدن آن در سریعترین زمان ممکن می‌شود و شارژ معکوس 5 واتی هم امکان شارژ سایر دستگاه‌های الکترونیکی از طریق این تبلت را فراهم می‌کند.

اوپو پد ایر از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS بهره برده و تجربه‌ای کاربرپسند و پرامکانات را ارائه می‌کند.

همچنین طراحی این تبلت نیز بسیار سبک و باریک انجام شده و اکسسوری‌های متعدد همراه آن نیز باعث بالاتر رفتن ارزش آن می‌شوند.

به‌طور کلی، تبلت Oppo Pad Air یکی از بهترین تبلت های اقتصادی سال 2023 بازار است که علیرغم قیمت پایین، عملکردی بسیار عالی و قابلیت‌هایی پرشمار داشته و محصولی منحصربفرد به شمار می‌رود.

مشخصات فنی تبلت Oppo Pad Air

  • صفحه نمایش 10.36 اینچی IPS LCD با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ
  • پردازنده کوالکام اسنپدراگون 680
  • 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی
  • سیستم عامل اندروید 12
  • دوربین پشتی 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • باتری 7100 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 18 واتی
  • شارژ بیسیم معکوس 5 وات
  • اسپیکرهای استریو