رکورد گرمترین روز زمین

رکورد گرمترین روز زمین دوباره شکسته شد

رکورد گرمترین روز زمین پس از آخرین ثبت رکورد در سال 2016 شکسته شد. پیامد افزایش دمای جهانی و گرمای بیش از حد زمین چیست؟

دمای زمین روز به روز در حال افزایش است و با پدیده آب و هوایی عجیب و غریبی روبه‌رو هستیم. گرمای کره زمین به‌شدت افزایش یافته به‌طوری که روز دوشنبه مورخ 12 تیر ماه سال جاری به‌عنوان گرمترین روز زمین گزارش شد. آمار مربوطه بر اساس دمای جهانی بوده و منحصر به کشور ما نیست.

رکورد گرمترین روز زمین به ثبت رسید

تقریباً هفت سالی از آخرین رکورد گرم ترین روز سال می‌گذشت تا این‌که سه روز پیش میانگین دمای جهانی از 16.92 درجه سانتی‌گراد به 17.01 درجه رسید و رکورد زد. طبق نظر کارشناسان، یکی از مهم‌ترین نقاطی که درگیر بحران‌های شدید آب و هوایی شده، جنوب ایالات متحده است.

رکورد گرمترین روز زمین

همچنین کشوری مثل چین با میانگین دمای هوای 35 درجه سانتی‌گراد موجی از گرمای پایدار را داراست و شمال آفریقا نیز میانگین دمایی 50 درجه سانتی‌گراد دارد. برای مثال در عربستان سعودی هزاران نفر از گرمای سوزان دچار مشکلات حاد شده و بسیاری از زائران حج به‌خاطر گرمای بیش از حد دچار مشکل شده‌اند. هندی‌ها نیز از گرمای طاقت‌فرسایی رنج می‌برند و تا به الان نزدیک به 150 نفر از گرمای زیاد فوت شده‌اند.

متاسفانه افزایش دمای کره زمین به‌حدی است که قطب جنوب هم درگیر مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی شده و دما به‌طور غیر عادی بالا رفته است. هم‌اکنون یخچال‌های طبیعی با سرعت بالایی در حال ذوب شدن هستند. پایگاه تحقیقاتی ورنادسکی اوکراین رکورد دمای 8.7 درجه سانتی‌گراد را به‌تازگی شکسته است.

رکورد گرمترین روز زمین

شوربختانه می‌دانیم که گرمای بیش از حد کره زمین می‌تواند آثار مخربی روی زندگی بشر بگذارد و ما را با آسیب‌های زیست‌محیطی بسیاری درگیر کند. به‌گفته مدیر اجرایی اتحادیه جهانی آب و هوا و سلامت مستقر در کالیفرنیا، مردم سراسر جهان تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی، امواج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی و آلودگی هوا قرار دارند.

همچنین در برخی از نقاط، سیل و طوفان‌های شدید را تحمل می‌کنند. گرمایش زمین همچنین باعث تشدید تلفات محصولات و گسترش بیماری‌های عفونی و مهاجرت می‌شود. به‌عقیده جنی میلر، استخراج و استفاده از زغال سنگ، نفت و گاز به سلامت مردم آسیب می‌زند و محرک اصلی گرمایش زمین است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*