مالیات اینفلوئنسرها

17 میلیارد کم است، سازمان امور مالیاتی می‌خواهد 500 میلیارد از اینفلوئنسرها مالیات بگیرد

ماجرای دریافت مالیات از اینفلوئنسرها به یکی از بحث‌های داغ این روزهای فضای مجازی تبدیل شده است. آخرین اخبار منتشر شده از طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرها نشان می‌دهد به جای ۱۷ میلیارد، آن‌ها باید ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند!

اینفلوئنسرها معمولا جزو قشر پردرآمد جامعه محسوب می‌شوند و با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که انجام می‌دهند، درآمدی باورنکردنی دارند. پیش از این گفته می‌شد قرار است از ۱۲۳ نفر از اینفلوئنسرهای پردرآمد کشور، بیش از ۱۷ میلیارد تومان مالیات دریافت شود. با این حال جدیدترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند این ۱۲۳ نفر باید مبلغی بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنند.

اینفلوئنسرها باید منتظر مالیات باشند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است که در حال صدور برگه متممی برای ۱۲۳ اینفلوئنسر است که درآمدی برابر با دو هزار میلیارد تومان دارند! نکته قابل توجه این است که در سال ۱۴۰۰ میلادی، این ۱۲۳ نفر تراکنش ۲.۳ هزار میلیارد تومانی داشته‌اند و در آن سال برای آن‌ها ۱۷ میلیارد تومان مالیات بریده شد.

مالیات اینفلوئنسرها

با توجه به الزام پرداخت مالیات برای اکثر کسب و کارها، مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی اینفوئنسرهایی که ۲.۳ هزار میلیارد تومان درآمد دارند منصفانه به‌نظر می‌رسد.

 

ظاهرا مالیات ۱۷ میلیارد تومانی فقط مربوط به برخی از این اینفلوئنسرها بوده و باقی اینفلوئنسرهای پردرآمد باید منتظر متمم جدید سازمان امور مالیاتی بمانند. سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در این رابطه اعلام کرده است که مالیات پیش‌بینی شده برای این افراد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

این مقام دولتی درباره مالیات اینفلوئنسرها نظر جالبی داشته است که در ادامه می‌توانید بخوانید:

به این دلیل که درآمد این افراد به‌عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به‌منظور تعیین درآمد، حدود 45 درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد. به‌طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده و به‌سبب آن درآمدی داشته است، می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و… را با مدارک و مستندات ارائه کند که امکان کسر آن وجود دارد.

البته نکته قابل توجه این است که این مالیات اینفلوئنسرهای کوچک و کم‌فالوور را تحت تاثیر قرار نداده و بیشتر این افراد تاثیرگذار در فضای مجازی، بیشتر از نیم میلیون نفر دنبال کننده دارند.

نظر شما درباره مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی که قرار است از اینفلوئنسر ها دریافت شود چیست؟ آیا شما موافق این طرح دولت برای دریافت مالیات اینفلوئنسری هستید؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*