مرسدس بنز CLE مدل 2024 کوپه و کروکی

مرسدس بنز CLE مدل 2024 پا به میدان گذاشت؛ کوپه آلمانی با طراحی پرظرافت و قدرت 375 اسب بخار

مرسدس بنز CLE مدل 2024 در دو نسخه کوپه و کانورتیبل رسماً معرفی شد. سدان کوپه سی ال ای به‌عنوان جایگزین کلاس C و E کوپه راهی بازار خواهد شد.

خودروساز آلمانی مرسدس بنز پس از مدت‌ها زمزمه‌های مختلف، بالاخره اقدام به معرفی مرسدس بنز CLE کوپه کرد. این سدان که اوایل سال 2024 به نمایندگی‌های ایالات متحده راه پیدا می‌کند، قرار است جایگزینی برای نسخه کوپه کلاس C و کلاس E شود. این سدان تازه معرفی شده در کنار نسخه کوپه هاردتاپ یک نسخه کانورتیبل یا کروکی دارد که در تصاویر به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد این نسخه هم به‌عنوان جانشین کلاس C کابریولت و کلاس E کابریولت با همان پیشرانه نسخه کوپه در تاریخ دیرتری روانه بازار خواهد شد. حتی نسخه‌های AMG کوپه و کانورتیبل برای این سدان در دست توسعه‌اند.

معرفی مرسدس بنز CLE کوپه مدل 2024

طراحی و ابعاد

مرسدس بنز سی ال ای کوپه 4851 میلی‌متر طول، 1859 میلی‌متر عرض و 1427 میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 2865 میلی‌متر از یکدیگر قرار داده شده‌اند. سی ال ای کوپه علی‌رغم فاصله محوری یکسان با کلاس C، حدود 101 میلی‌متر از آن بلندتر محسوب می‌شود. همچنین به ترتیب دارای 165 میلی‌متر و 15 میلی‌متر طول بیشتری نسبت به کلاس C کوپه و کلاس E کوپه است. CLE کوپه حتی در مقایسه با نسخه ویژه کلاس C برای بازار چین که بلندترین نسخه این سدان به حساب می‌آید، فقط 28 میلی‌متر طول کمتری دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مرسدس بنز CLE کوپه مدل 2024 از منظر طراحی فراتر از انتظارات نرفته. در واقع مرسدس بنز در طراحی این کوپه جدید، همان مسیر طراحی کلاس C را در پیش گرفته است. در نمای بیرونی این خودرو جدید اشتوتگارتی‌ها هم المان‌های ظریفی از جمله اورهنگ جلو کوتاه‌تر، شیب زیاد ستون A، اورهنگ عقب بلندتر و فضای بیشتر قسمت چرخ دیده می‌شوند.

امکانات فضای داخلی

کابین مرسدس بنز CLE مدل 2024 کوپه

کابین مرسدس بنز CLE مدل 2024 عملاً هیچ تفاوتی با مرسدس بنز کلاس C ندارد. در مرکز داشبورد این سدان یک نمایشگر 12.3 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود که مجزا از داشبورد قرار گرفته است. پشت فرمان هم یک نمایشگر 11.9 اینچی برای نمایش اطلاعات ضروری به راننده تعبیه شده است.

البته با وجود این، صندلی‌های سی ال ای طراحی مخصوص خود را دارند. دو اسپیکر متعلق به سیستم صوتی برمستر با پشت سری‌ها ادغام شده‌اند و همچنین حلقه ظریفی از جنس چرم ناپا در لبه بالایی پشتی صندلی‌های جلو جا گرفته است که امکان دسترسی آسان به ردیف عقب را فراهم می‌کند. چنین مکانیزمی برای اولین بار است که در کابین یک خودرو مرسدس بنز به کار گرفته می‌شود.

مشخصات فنی CLE کوپه مرسدس بنز

چراغ جلو مرسدس سی ال ای جدید

مدل CLE 300 4Matic این سدان کوپه جدید مرسدس بنز زیر کاپوت خود یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ هیبرید خفیف دارد. این پیشرانه که همگام با گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و سیستم دو دیفرانسیل اختصاصی 4Matic این خودروساز آلمانی کار می‌کند، می‌تواند 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نمای جلو مرسدس بنز CLE مدل 2024 کوپه

مرسدس بنز CLE مدل CLE 450 4Matic نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو می‌گیرد. این پیشرانه توان تولید قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را دارد و نیرو آن به واسطه یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مرسدس بنز سیستم دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک را به‌طور خاص برای وزن کمتر توسعه داده است تا عملکرد و مصرف سوخت این خودرو را بهبود ببخشد.

نمای عقب مرسدس بنز CLE مدل 2024 کوپه

هر دو پیشرانه موجود برای CLE کوپه از از فناوری ژنراتور استارتر یکپارچه یا ISG مبتنی بر سیستم الکتریکی 48 ولتی بهره می‌برند. موتور الکتریکی این سیستم 23 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در دور موتور پایین، راه‌اندازی موتور را روان‌تر می‌کند و همچنین در کاهش لگ توربو تاثیر دارد. ضمناً هرچند ارقام مربوط به عملکرد این دو پیشرانه مشخص نیست، مطلع شده‌ایم که با محدودیت الکترونیکی، سقف سرعت 210 کیلومتر بر ساعتی دارند.

نهایتاً در زمینه سیستم تعلیق مرسدس بنز CLE مدل 2024 باید ذکر کرد که فاصله بدنه آن نسبت به سطح زمین 15 میلی‌متر کمتر از نسخه استاندارد کلاس C است. مرسدس بنز در ناحیه جلو این سدان کوپه 4 اتصال را برای هر چرخ در نظر گرفته و در ناحیه عقب هم سیستمی چنداتصالی را پیاده‌سازی کرده است. گذشته از این سیستم تعلیق پایه، سیستم تعلیقی با ماهیت اسپرت‌تر به‌صورت استاندارد برای نسخه 6 سیلندر و در قالب آپشن برای نسخه 4 سیلندر در دسترس قرار می‌گیرد. سیستم مذکور فنرهای محکم‌تر و فرمان‌پذیری مستقیم‌تر را برای این کوپه لوکس آلمانی به دنبال می‌آورد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره مرسدس بنز CLE مدل 2024 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*