کیا پیکانتو 2024

کیا پیکانتو 2024 فیس لیفت رونمایی شد؛ ظاهر عصبانی، پیشرانه تنفس طبیعی

کیا پیکانتو 2024 فیس لیفت با ظاهر خشن و بدون پیشرانه توربو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Kia Picanto جدید آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای کیا از نسخه فیس لیفت پیکانتو پرده برداشت. کیا در سال 2017 نسل سوم پیکانتو را روانه بازار کرد و در سال 2020 نیز برای آن یک به‌روزرسانی جزئی را در نظر گرفت و اکنون نیز در قالب یک فیس لیفت شاهد اعمال تغییرات زیادی در این خودرو هستیم. کیا پیکانتو 2024 اکنون از ظاهری خشن‌تر و تکنولوژی‌ها بیشتر بهره می‌برد، اما برای آن دیگر موتور توربوشارژ ارائه نخواهد شد.

آشنایی با کیا پیکانتو 2024 فیس لیفت

بخش طراحی

کیا پیکانتو 2024

در طراحی بیرونی فیس لیفت پیکانتو شاهد تغییرات زیادی هستیم. در نمای جلوی این خودرو، جلوپنجره جدید پوزه ببری با تریم کرومی به‌همراه چراغ‌های Y شکل توانستند نمای خشن‌تری را به‌وجود آورند. علاوه بر این، طراحان سپر و ورودی‌ هوای مرکزی را نیز بازطراحی کردند.

کیا پیکانتو 2024

طراحان برای نمای کناری این خودرو تغییرات خاصی را در نظر نگرفتند و همانند گذشته است. البته نسخه استاندارد این خودرو به رینگ‌های 14 اینچی با طراحی ساده مجهز شده است، اما نسخه پرچمدار و اسپرت که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید از رینگ‌های 16 اینچی با طراحی جذاب‌تر بهره می‌برند.

کیا پیکانتو 2024

در بخش عقب شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که طراحان آنها را به یکدیگر متصل کرده‌اند. طراحان برای سپر عقب خودرو نیز دیفیوزر تهاجمی‌تر، خروجی‌های هوای تزئینی و شبرنگ‌های کوچک‌تر را در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی و ایمنی

کیا پیکانتو 2024

پیکانتو 2024 در بخش داخلی نیز ارتقا پیدا کرده است و طراحان برای آن تکنولوژی‌ها بیشتر و متریال جدیدتر در نظر گرفتند. هرچند طرح کلی داشبورد تغییری پیدا نکرده، اما اکنون از سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، بلوتوث، سیستم تشخیص صدا، اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. این خودرو همانند قبل از نمایشگر مرکزی 8 اینچی با کنترل‌های فیزیکی و یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 4.2 اینچی به‌شکل استاندارد بهره می‌برد.

kia picanto 2024

کیا پیکانتو 2024 فیس لیفت اکنون به سیستم‌های کمک راننده جدید و 6 کیسه هوای ایمنی مجهز شده که سطح ایمنی آن را نسبت به قبل افزایش داده است. این خودرو در نسخه پایه از صندلی‌های پارچه‌ای بهره می‌برد، اما نسخه اسپرت GT-Line به تودوزی چرم مصنوعی مجهز شده است. مالکان این هاچ بک کوچک با خواباندن صندلی‌های عقب به فضای بار حدود 1010 لیتری دسترسی پیدا خواهند کرد.

مشخصات فنی پیکانتو 2024 فیس لیفت

با وجود این‌که پیکانتو در مدل فیس لیفت به امکانات جدیدی مجهز شده و طراحی بیرونی و درونی آن تغییر پیدا کرده است، اما این خودروساز کره‌ای موتور 1 لیتری توربوشارژ آن را که می‌توانست قدرت 100 اسب بخار تولید کند را دیگر ارائه نمی‌کند.

kia picanto 2024

در واقع اکنون مشتریان در بازار اروپا و استرالیا می‌توانند این خودرو را با دو پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی شامل 1 لیتری 3 سیلندر و 1.2 لیتری 4 سیلندر خریداری کنند. البته خنک‌کنندگی محفظه احتراق و زمان‌بندی سوپاپ‌های هوا هر دو پیشرانه ارتقا پیدا کرده که باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌ها خواهد شد.

در حال حاضر میزان قدرت این پیشرانه‌ها اعلام نشده، اما در هیوندای i10 که روی پلتفرم مشترک با پیکانتو توسعه پیدا کرده، پیشرانه 1 لیتری قدرتی برابر با 67 اسب بخار و پیشرانه 1.2 لیتری قدرتی برابر با 84 اسب بخار را به تولید می‌رساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه‌ها نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

kia picanto 2024

پیکانتو 2024 فیس لیفت همانند قبل به تعلیق اسپرت، سیستم کنترل کشتاور با ترمز و فرمان سریع مجهز شده که به‌واسطه آنها می‌تواند رانندگی جذابی را ارائه دهد. کیا امیدوار است نسخه جدید پیکانتو بتواند موفقیت‌های مدل‌های قبلی خود را تکرار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*