طراحی دکوراسیون داخلی

معرفی کامل شغل طراحی دکوراسیون داخلی

احتمالا شما هم بارها با این جمله روبرو شده‌اید که بازار کار رشته معماری تقریبا در ایران اشباع شده است. به همین منظور امروزه بسیاری از افرادی که به شغل مهندسی معماری علاقه‌مند هستند، در اغلب موارد به رشته‌های تخصصی‌تر را انتخاب می‌کنند. شغل دکوراسیون یا طراحی داخلی یا به اصطلاح Interior design یک شغل بسیار عالی و پردرآمد است که در چندین سال اخیر بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل در رشته معماری این رشته را انتخاب می‌کنند.

ما در ادامه این مطلب از آموزشگاه سروش جاوید قصد داریم شما را با شغل طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین مهارت‌هایی که به آن نیاز دارید، بیشتر آشنا کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

طراحان دکوراسیون داخلی با آموزش طراحی دکوراسیون داخلی توانستند نقش بزرگی را در چیدمان و همچنین زیباسازی فضای داخلی منزل ایفا کنند. این افراد در آموزشگاه‌های معتبر نظیر آموزشگاه سروش جاوید دوره کامل آموزش طراحی دکوراسیون داخلی را گذرانده‌اند و توانستند نقش مهمی را در شاخه معماری بر عهده داشته باشند. طراحان دکوراسیون داخلی وظایف مختلفی دارند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  1. ملاقات با مشتریان جهت آگاهی از نیازها، مشاوره دادن و همچنین پرسیدن نظر آنها
  2. ایجاد طرح‌هایی مطابق با نیاز مشتریان، بودجه آنها و نوع ساختمان 
  3. تهیه طرح اولیه و نشان دادن آن به مشتری
  4. مشاوره درست و اصولی به مشتریان در خصوص رنگ‌ها، پارچه‌ها و وسایل و مبلمان با توجه به سلیقه و همچنین فضای منزل
  5. ایجاد طرح نهایی به کمک برنامه‌های کامپیوتری 
  6. مشخص کردن زمان‌بندی و تخمین هزینه‌های دقیق 
  7. تهیه مبلمان، پارچه‌ها، کفپوش، پوشش دیوارها و… در صورت نیاز و لزوم
  8. نظارت بر نصب و اجرای طرح‌‌ها
  9. بازدید از پروژه برای اطمینان از رضایت داشتن مشتری

آموزش دکوراسیون داخلی برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

افرادی بسیار زیادی به مباحث دکوراسیون داخلی در زیر شاخه معماری علاقه‌مند هستند. این افراد همگی دوست دارند که در این حوزه کسب و کار خودشان را راه‌ بیندازند و شروع به فعالیت کنند. اما آیا به این نکته توجه کرده‌اید که این رشته برای برخی افراد مناسب‌تر است؟

شاید کمی تعجب کنید. همه افراد می‌توانند در دوره‌ها و آموزش دکوراسیون داخلی شرکت کنند. اما تنها بعضی از آنها جزء طراحان بسیار حرفه‌ای خواهند شد. افرادی که ویژگی‌های زیر را دارند قطعا در رشته طراحی دکوراسیون داخلی به موفقیت خواهند رسید:

افراد با خلاقیت بالا

یکی از مهم‌ترین عواملی که طراحان دکوراسیون را به موفقیت بالایی می‌رساند، خلاقیت است. طراح داخلی باید از خلاقیت خود در تطبیق ویژگی‌های کار با نیاز مشتری استفاده کند. در حقیقت اگر شما فرد خلاقی نیستید، در این رشته به موفقیت چشمگیری دست پیدا نخواهید کرد. چرا که خلاقیت می‌تواند یک طراح را از دیگری متمایز و مشتریان و کارفرمایان یکی را به نسبت دیگری بیشتر کند.

کسانی که مهارت عالی در سازماندهی دارند

در شغل طراحی دکوراسیون داخلی عوامل زیادی دخیل هستند. به همین منظور شما باید مهارت فوق‌العاده‌ای در مدیریت و سازماندهی همه آنها داشته باشید. چرا که در غیر این‌صورت ممکن است شما روز به روز دچار چالش‌های فراوانی شوید که هر روزه بیشتر شما را اذیت می‌کنند. بنابراین اگر شما هم به شغل طراحی داخلی علاقه‌مند هستید به دنبال ارتقای مهارت در مدیریت و سازماندهی کارها باشید.

مهارت مدیریت پروژه را آموخته‌اند

یکی دیگر از مهارت‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که احتمالا در آموزش‌های طراحی داخلی به شما آن را آموزش می‌دهند مهارت مدیریت پروژه است. برای کنترل و مدیریت عوامل مختلف از جمله دوزنده، نصاب پرده، نصاب کفپوش، نصاب درب و پنجره و… باید مهارت مدیریت پروژه را به خوبی بلد باشید. در غیراینصورت شما با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود. اگر زمان را از دست بدهید قطعا به یک طراحی دکوراسیون داخلی بدقول تبدیل خواهید شد.

طراحی دکوراسیون داخلی

آشنایی کامل با مهارت طراحی و مدل‌سازی کامپیوتری

به دلیل این‌که بخش اعظمی از طراحی‌ها به وسیله نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود شما باید مهارت طراحی و مدل‌سازی کامپیوتری را به خوبی بیاموزید و بتوانید از آن در پروژه‌ها بهره بگیرید.

اطلاعات کامل و کافی درباره محصولات و تجهیزات دارند

شما برای درباره همه محصولات موجود در بازار و همچنین برند و قیمت آنها اطلاعات کافی داشته باشید. در حالت بر اساس بودجه افراد می‌توانید پیشنهادات بهتری به آنها بدهید. در غیر این‌صورت هزینه‌های یک پروژه را درست و دقیق محاسبه نخواهید کرد. پس اگر به رشته طراحی دکوراسیون داخلی علاقه‌مند هستید، باید همیشه به دنبال مدرن‌ترین و برندترین محصولات از قیمت مناسب تا قیمت گران باشید.

دارای مهارت ارتباطی بالایی هستند

تقویت مهارت ارتباطی می‌تواند در این شغل به شما خیلی کمک کند. چرا که شما برای انجام هر کاری در حوزه دکوراسیون داخلی به مهارت ارتباطی نیاز دارید. مهارت ارتباطی موثر با همکاران، تامین‌کنندگان، پیمانکاران و مشتریان باعث می‌شود تا بتوانید راحت‌تر کارهایتان را پیش ببرید.

توانایی کنترل هزینه‌ها

توانایی کنترل هزینه‌ها و انجام کار در چارچوب بودجه معین شده توسط مشتری کار هر طراحی نیست. شما اگر اطلاعات کافی درباره محصولات، تجهیزات و دستمزد کارگر داشته باشید می‌توانید در چارچوب درست براساس بودجه افراد هزینه را برآورد نمایید.

میزان درآمد یک طراح دکوراسیون داخلی

میزان و سطح درآمد یک طراح دکوراسیون داخلی بسته به سابقه کار، تجربه و مهارت او می‌تواند متفاوت باشد. چرا که افرادی که مهارت ارتباطی قوی و بالاتری دارند، قطعا مشتریان بسیار زیادی خواهند داشت. همچنین عوامل مختلفی نظیر سلیقه مشتری، متراژ منزل، میزان بودجه افراد و… در میزان دریافتی یک طراح نیز تاثیرگذار است. به همین منظور عدد مشخصی نمی‌توان برای طراحان دکوراسیون داخلی در نظر گرفت. اما به طور کلی میانگین در حداقلی‌ترین حالت یک طراح دکوراسیون داخلی بین 10 الی 12 میلیون است. این عدد در حداکثری حالت می‌تواند چندین برابر باشد.

پایان

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، طراحان دکوراسیون داخلی درآمد به نسبت بالایی دارند. این شغل یکی از مشاغل پردرآمد و به نسبت غیراشباع شده شاخه معماری محسوب می‌شود. افرادی که علاقه زیادی به این حوزه دارند می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی دکوراسیون داخلی آموزشگاه سروش جاوید مهارت‌های خود را تقویت کنند و وارد بازار کار شوند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*