مینی کامپیوتر NUC اینتل

اینتل تولید مینی کامپیوترهای محبوب NUC را متوقف کرد!

شرکت اینتل به‌طور رسمی از توقف تولید مینی کامپیوترهای محبوب NUC خود خبر داد. اما علت این تصمیم ناگهانی چه بود؟

اینتل قصد دارد تولید مینی کامپیوترهای شخصی خود را متوقف کند. براساس اعلام این شرکت، سرمایه‌گذاری در بخش رایانه‌های محاسباتی NUC به خط پایان رسیده است. در عوض، این طراح تراشه رویکرد جدیدی برای کمک و تقویت بازار مینی کامپیوترهای NUC شرکای خود در پیش خواهد گرفت.

البته اینتل هم‌چنان به تعهدات جاری خود از جمله پشتیبانی از سیستم‌های NUC که در حال حاضر توسط مشتریان استفاده می‌شود، ادامه خواهد داد. اگرچه هنوز علت خداحافظی اینتل با خط تولید مینی کامپیوترهای NUC مشخص نیست، اما بدون شک عواملی نظیر تورم، رکود اقتصادی و تاثیر منفی همه‌گیری کووید-19 در فروش سخت‌افزار در این تصمیم نقش دارند.

درآمد اینتل طی سه ماهه دوم سال گذشته بیش از یک سوم کاهش یافت که در این میان، کامپیوترهای مشتری‌محور بیش از سایر گروه‌ها با افت مواجه شدند. بدین ترتیب اینتل با تصمیم خود مبنی بر توقف تولید مینی کامپیوترهای NUC، قصد دارد به تجارتی نه‌چندان سودساز پایان دهد و در مقابل تمرکز خود را به ساخت تراشه معطوف کند. این شرکت پیش‌تر در اوایل سال جاری، تجارت سرور خود را به MiTAC فروخته بود.

مینی کامپیوتر NUC اینتل

اینتل اولین سری از مینی کامپیوترهای NUC را در سال 2013 به‌عنوان یک کیت رایانه‌ای کوچک عرضه کرد که جدیدترین پردازنده‌ها و امکانات رایانه‌های رومیزی فشرده را در خود جای داده بود. با گذشت زمان، این سری به سیستم‌های کامل‌تر با عملکرد بهتر و در برخی از نمونه‌های بعدی به جی‌پی‌یوهای اختصاصی تجهیز شد.

مینی کامپیوترهای NUC اینتل برای کاربری خانگی و اداری طراحی شده بودند و طرفداران زیادی را به‌سمت خود جذب کردند. با این حال، NUC با چند مشکل عدیده مواجه بود. در حالی که برخی از مدل‌ها برای بازی و سایر کارهای سخت مناسب‌تر بودند، قرار دادن پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک پرقدرت در کیس‌های فشرده تبدیل به چالشی قابل توجه شد.

علاوه بر آن، اینتل با رقابت فزاینده‌ای در این حوزه روبه‌رو شد. در بازار خانگی، مک مینی بدون شک شناخته شده‌ترین مینی کامپیوتر است. هم‌چنین برای استفاده اداری نیز برندهایی مانند دل و لنوو کانفیگ‌های متنوع‌تر و پشتیبانی قوی‌تری را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*