ویائو بوما

این کپی چینی مینی ون تویوتا آلفارد فقط 5 هزار دلار قیمت دارد!

کمپانی چینی Weiao مشکل کسانی که به تویوتا آلفارد علاقه دارند اما پول کافی برای خریدش ندارند را با معرفی بوما – Boma حل کرده؛ این خودروی الکتریکی کپی Alphard است، البته فقط در ظاهر!

«ویائو بوما» یک کپی چینی از تویوتا آلفارد است که به‌تازگی در بازار خودروی این کشور عرضه شده؛ آن هم با قیمتی کمتر از 40 هزار یوان که معادل 5500 دلار است.

اما از تولیدکننده‌‌ی این خودرو چه می‌دانیم؟ ویائو، به کمپانی خودروهای الکتریکی Hongri تعلق دارد که در سال 2014 تاسیس شد. این کمپانی، خودروهای برقی کوچک می‌سازد؛ اما تولید انبوه بوما از توانش خارج بوده و به همین علت، ZX Auto (سازنده‌ی پیکاپ‌های چینی) تولید آن را برعهده گرفت. به‌هر حال از این ملقمه، نخستین خودروی برند Weiao متولد شده است.

ویائو بوما؛ کپی چینی تویوتا آلفارد

نمای جلو و عقب بوما، دقیقا مشابه تویوتا آلفارد است: از آن گریل بزرگ گرفته تا اِلمان‌های سه‌گوش و هدلایت‌ها؛ اما زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

برخلاف مینی ون تویوتا، محصول ویائو اصلا یک خودروی بزرگ چند منظوره نیست. در عوض، یک ماشین چهار درب شهری با ابعاد 3517/1495/1660 میلی‌متر و رینگ‌های 15 اینچی است که فاصله بین محورهای جلو و عقب آن از 2495 میلی‌متر تجاوز نمی‌کند.

پیشرانه ویائو بوما، تک موتور الکتریکی آن است که با قرارگیری روی محور جلو، توان تولید 41 اسب بخار را دارد. با نیروی حاصل از آن، این ماشین برقی می‌تواند تا 100 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

دو آپشن هم برای باتری خودرو وجود دارد: یکی 11.9 کیلووات ساعتی با برد 130 کیلومتر و دیگری، 18.5 کیلووات ساعتی با برد 200 کیلومتر!

البته کمپانی سازنده قصد دارد از انتهای سال 2023، نسخه‌ای را با برد 300 کیلومتری هم روانه بازار کند.

قیمت ویائو بوما

در ارزان‌ترین حالت، این خودرو 5500 دلار قیمت دارد؛ بدون سنسور‌های پارک، ایربگ و تاچ اسکرین داخل کابین! این در حالی است که قیمت خودروهای چینی در بازار کشور ما بسیار بالاتر است و برای فهمیدن این موضوع، کافی است به قیمت دایون Y7 و دیگر مدل‌های مشابه توجه کنید.

کپی چینی تویوتا آلفارد

البته نسخه تاپ-تریم آن با باتری 18.5 کیلووات ساعتی هم از وجود ایربگ، محروم است. در هر صورت، حداکثر بهای این خودرو، 7175 دلار است که حتی در چین هم مبلغ پایینی محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*