تراشه هوش مصنوعی AMD

مدیرعامل AMD: هوش مصنوعی طراحی تراشه ها را متحول می‌کند

مدیر عامل AMD بار دیگر بر نقش مهم هوش مصنوعی در طراحی نسل آینده تراشه ها و تحولی که در این صنعت ایجاد می‌کند، تاکید کرد.

لیزا سو، مدیرعامل AMD معتقد است هوش مصنوعی در مسیر توسعه تراشه ها نقشی برجسته خواهد داشت. وی در خلال کنفرانس جهانی هوش مصنوعی 2023 (WAIC) در شانگهای، بر نقش و اهمیت هوش مصنوعی در پیشبرد فناوری‌های جدید تاکید کرد. مدیرعامل ای‌ام‌دی خاطر نشان کرد که هوش مصنوعی راهی نوین برای طراحی تراشه ها، به‌ویژه برای اهداف آزمایشی است.

سو پیش‌تر نیز از هوش مصنوعی به‌عنوان اولویت شماره یک AMD برای توسعه تراشه‌های جدید یاد کرده بود. امروزه از هوش مصنوعی در طیف مختلفی از کاربردها برای طراحی تراشه استفاده می‌شود که تا حد زیادی به این صنعت کمک کرده است. با این حال، پیشرفت‌ها در عصر AI نیازمند تجهیز مهندسان به دانش مدرن سخت‌افزار، نرم‌افزار و الگوریتم است.

در این راستا، انویدیا هم‌اکنون از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی خود در راه توسعه تراشه‌های فعلی و آینده استفاده می‌کند و AMD نیز در حال برنامه‌ریزی برای طی مسیری مشابه است.

تراشه هوش مصنوعی AMD

برنامه AMD برای طراحی تراشه از طریق هوش مصنوعی

تکنیک‌های مدرن هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق می‌توانند فرآیند طراحی تراشه را بهینه‌سازی کنند. به‌لطف تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها و اجرای شبیه‌سازی‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوها را شناسایی کرده و طرح های بهینه را تولید کنند تا الزامات عملکردی خاص فراهم شود. علاوه بر این، AI می‌تواند با شناسایی ایرادات و نقایص، از هرگونه اختلال در محصول نهایی جلوگیری کند.

هوش مصنوعی همچنین برای اصلاح طراحی تراشه ها نیز کاربرد دارد، زیرا فرآیند طراحی نیمه هادی را با استفاده از طرح‌های موجود به عنوان منبع یادگیری می‌آموزد و طرح‌بندی‌هایی که از دستورالعمل‌های طراحی پیروی می‌کنند را ایجاد کرده و در عین حال متناسب با عواملی مانند مصرف انرژی و یکپارچگی سیگنال، به ساده‌سازی می‌پردازد.

یکی از نمونه‌های بارز این طرح، انتشار Synopsys.ai است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار مهندسان قرار داده و هر مرحله توسعه را بسیار آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند. هوش مصنوعی در حال حاضر صنعت رایانه‌های شخصی را از جنبه‌ سودسازی و عملکردی متحول کرده است. امروزه شرکت‌هایی مانند AMD، NVIDIA و Papermaster همگی از هوش مصنوعی برای توسعه طراحی‌های تراشه‌های پیچیده استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به یک محصول نهایی پیشرفته و بی‌نقص می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*