تردز بازار

تردز از کافه بازار و مایکت حذف شد

موج فیلترینگ و حذف اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌های داخلی ادامه دارد و به دستور کارگروه مصادیق مجرمانه، برنامه تردز اینستاگرام از کافه بازار و مایکت پاک شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که تردز ساعاتی پس از انتشار در کشورمان فیلتر شده بود.

در زمان انتشار تردز، اگر خبر فیلتر نشدن این شبکه اجتماعی را می‌شنیدیم باید شکه می‌شدیم؛ اما سازمان‌های مربوطه مطابق سنت همیشگی‌شان عمل کردند و این شبکه اجتماعی را ساعاتی پس از انتشار فیلتر کردند. البته این مورد خبر خیلی بدی نیست؛ چون حالا دلایل کاربران برای خاموش کردن فیلترشکن‌ها کمتر از همیشه شده است! پس از فیلتر شدن این شبکه اجتماعی، حالا نوبت به حذف تردز از فروشگاه‌های نرم‌افزار ایرانی مایکت و کافه بازار رسیده است. ظاهرا این دو پلتفرم به دستور کارگروه مصادیق مجرمانه، مجبور به حذف این برنامه شده‌اند.

تردز هم به لشگر عظیم برنامه‌های حذف شده از کافه بازار و مایکت پیوست!

فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی دیگر برای ما پدیده تازه‌ای نیست؛ اما حذف این برنامه‌ها از پلتفرم‌های داخلی، آن هم زمانی که مسئولان دغدغه خود را استفاده بیشتر کاربران از این پلتفرم‌ها می‌دانند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

کافه بازار تردز

برنامه‌های کافه بازار و مایکت در سال‌های اخیر برنامه‌ها و بازی‌های محبوب زیادی را به‌دلیل اخطار کارگروه مصادیق مجرمانه حذف کرده‌اند

تا زمانی که تردز در کافه بازار حضور داشت، توانست نظر بیش از ۲۰۰ هزار کاربر را جلب کند و به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی‌ها تبدیل شود. با این حال از همان ابتدا و با فیلتر این پلتفرم، نباید امیدی به حضورش در پلتفرم‌های دانلود نرم‌افزار ایرانی می‌داشتیم.

روابط عمومی کافه بازار درباره حذف این برنامه از پلتفرمشان اعلام کرده که این کار به‌دلیل اخطار کارگروه مصادیق مجرمانه انجام شده است. اگر بخواهید این برنامه را از پلتفرم مایکت دریافت کنید هم با پیام مشابهی روبه‌رو خواهید شد که اعلام می‌کند این برنامه به دستور کارگروه مصادیق مجرمانه از مایکت حذف شده است.

قربانی شدن تردز عجیب نبود؛ حتی بازی‌ها هم پیش از این از پلتفرم‌های ایرانی حذف شدند!

شاید همان دلیلی که پشت فیلترینگ توییتر بوده، باعث شده حالا تردز هم فیلتر شود. شاید هم افرادی می‌خواستند با این کار، کاربران ایرانی به استفاده از جایگزین بومی و ضعیف توییتر مهاجرت کنند. دلیل حذف تردز از کافه بازار و مایکت مشخص است؛ اما در گذشته حتی بازی‌ها هم از این دو پلتفرم حذف شده‌اند. برای مثال بازی پرطرفدار پابجی که یک بازی شوتینگ است و هیچ ارتباطی به سیاست، مسائل حساس و… ندارد هم از پلتفرم‌های داخلی حذف شده بود.

حذف پابجی از کافه بازار

حذف بازی پابجی از کافه بازار و مایکت یکی از عجیب‌ترین اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از این دو پلتفرم داخلی دیدیم.

بازی گنشین ایمپکت که یکی از بهترین بازی‌های سیستم عامل اندروید از نظر گرافیک است هم مدت‌ها است که از پلتفرم‌های داخلی حذف شده است. نسخه اندرویدی سری بازی‌های جی تی ای هم در کافه بازار و مایکت حضور ندارند.

اقدامات انجام شده مانند فیلتر کردن گوگل پلی استور و حذف بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی از پلتفرم‌های داخلی نه‌تنها باعث کم شدن استفاده کاربران از این برنامه‌ها نمی‌شود، بلکه در نهایت کاربران سراغ سایت‌های ناامن برای دانلود برنامه‌های حذف شده می‌روند. دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها از این سایت‌ها یکی از دلایل سرقت اطلاعات و هک شدن گوشی‌های کاربران ایرانی است.

پیشنهاد ما این است که به‌جای دانلود برنامه‌ها از پلتفرم‌ها و وبسایت‌های ناامن، آن‌ها را به‌صورت مستقیم از گوگل پلی استور دریافت کنید. در کنار این راه‌حل، می‌توانید از ربات‌هایی که با دریافت لینک یک برنامه از گوگل پلی استور، فایل APK آن را تحویل می‌دهند استفاده کنید.

نظر شما درباره حذف برنامه شبکه اجتماعی تردز از کافه بازار و مایکت چیست؟ آیا چنین اقداماتی که در سال‌های اخیر بارها تکرار شده‌اند، باعث شدند شما به برنامه‌های جایگزین داخلی کوچ کنید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.