میرسلیم توییتر

اظهارات عجیب میرسلیم در طرفداری از فیلترینگ و حضور در توییتر

در جدیدترین موضع‎‌‌گیری مصطفی میرسلیم، او خود را طرفدار فیلترینگ و ناجی کاربران گرفتار شده در اغوای شبکه توییتر معرفی کرد.

سید مصطفی آقامیرسلیم سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم که چند وقت پیش نیز با اظهار نظر خود رأی خود درباره اینستاگرام و زیرسوال بردن نظر اکثریت مردم حسابی گرد و خاک به پا کرده بود، این‌بار در مصاحبه اخیر خود اظهار نظر عجیب دیگری نیز عنوان کرد که طرفدار فیلترینگ هستم، اما برای نجات کاربران گمراه توییتر باید در این رسانه فعالیت کنم.

میرسلیم ناجی کابران اغوا شده توییتر

میرسلیم در توجیه چرایی فعالیت خود در شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر و تناقض فعالیت خود با برخی از مسؤلان گفت:

این یک ممیزی است و در حال حاضر سکوهای داخلی ما دارند کار می‌کنند و خیلی خوب انتشار می‌دهند. ضمن این‌که در توئیتر هم موارد خلاف هم موارد خوب، وجود دارد و باید جلوی موارد خلاف را بگیرند.

او علت فیلترینگ توئیتر را در این دانست که اکثر محتوای آن به ضرر کشور است و تصمیم گرفته شده جلوی این محتواها، صافی گذاشته شود. مسئولین هم برای این‌که به آنها که در تله دشمن افتاده‌اند هشدار دهند از توئیتر استفاده می‌کنند.

میرسلیم

این سیاستمدار در پاسخ به این سوال که شما برای نجات گمراهان گرفتار شده در توئیتر در این شبکه اجتماعی فعال هستید؟ گفت: بله، طبیعتا. ما موظفیم. کار توئیتر اغواگری است. من به توئیتر می‌آیم تا به آن‌هایی که فکر می‌کنند مخالفتی با من دارند بگویم شما مخالف نیستید، شما اغوا شده‌اید. ممیزی لازم است، زیرا ما نمی‌توانیم در را باز بگذاریم، مردم هم برای انجام کار درست می‌توانند از فیلترشکن استفاده کنند.

ویژه خواری برخی نمایندگان مجلس: ماجرای شاسی بلندها چیست؟

این سیاستمدار اصولگرا درباره نمایندگان مجلس گفت:

هنگامی که موضوع استیضاح وزیر مطرح شد، آمدند این خودروهای شاسی‌بلند را که به دو سال قبل بر می‌گشت، به‌عنوان یک مطلب جدید مطرح کردند و اصلاً مناسبتی با این نداشت. البته به‌نظر من یک مقدار ویژه‌خواری در این مسئله وجود داشته است و فکر می‌کنم طبق فهرست ما حدود ۱۵۰ نفر از این ویژه‌خواری بهره‌مند شده بودند که البته همه آنها نماینده مجلس نبودند؛ نمایندگان مستقیم درگیر نبودند و به اسم خانواده و اقوام خودرو گرفته بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. گفتی: “در توئیتر هم موارد خلاف هم موارد خوب، وجود دارد و باید جلوی موارد خلاف را بگیرند”
    * [اجازه دهید بجای «توئیتر» کلمۀ «یوتیوب» بگذاریم تا طیف وسیعتری را پوشش داده و سانسورچی بیشتر مفتضح شود].
    ١. اقرار به وجود «موارد خوب» مستلزم عدم جلوگیری از آنهاست: چون نمیشود مثلًا برای در امان بودن از شرّ کرونا همۀ راههای هوا را بست. امّا شما یوتیوب را کلّاً فیلتر کردی.
    ٢. نفس عمل سانسور مجوّز میخواهد. -بي تعارف- کي به شما چنین اجازه‌ای داده؟ بالأخره یا شرع یا قانون؟ که الزاماً باید منطبق بر شرع باشد:
    «كلیّه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد» (اصل٤ قانون اساسی).
    پس بگو بدانیم کدام آیة/ حدیث، مسئولیت کاویدن پستوی ملّت را بر دوش شما نهاده؟ بالعکس! قرآن مجید -حاکم بر قانون اساسی نظام اسلامی- صراحتاً فرماید: «وَ لا تَجَسَّسو» ﴿الحجرات ١٢﴾.
    استناد به «تشخیص مصلحت نظام» هم لا اقل دَور باطل است؛ اگر عذر بدتر از گناه نباشد. چون همان «مصلحت» باز باید به شرع اقدس برگردد. وگر تو بهتر میدانی؟ پسوند اسلامی را بردار و هرچه خواهی کن!
    ٣. در نظام لائیک هم سانسور میلی نمیشود آقا! ملاک شما چیست آیا؟ ضابطۀ تشخیص موارد خوب از بد را کي؟ بر چه اساسی؟ معیّن کرده. و چرا خودش به همان قانون «من-درآوردی»/ «کارشناسی‌شده» پایبند نیست؟ وگرنه فیلترشکن نمي‌فروخت.
    گفتی: “مردم هم برای انجام کار درست می‌توانند از فیلترشکن استفاده کنند”
    آ. این توجیه علاوه بر اینکه «نقض غرض» است؛ تُف سربالاست: یعنی هرچه استدلال نمودی را بر باد داد. زیرا آخرش ملاک تشخیص «موارد خوب/ کار درست» بدست مردم افتاد. خوب، از همان اوّل چرا عِرض خود ميبری و زحمت ما میداری؟ پس دعوا سر کاسبی از تحریم است: فروش کردن!
    ب. دروغ چرا؟ اگر دکّان فیلترفروشی برای «انجام کار درست» است پس چرا سرعتش را میشکنی تا عملًا از حيّز انتفاع ساقط گردد/ بهره‌وری حاصل نشود؟ وانگهی، چه شد آن گنده‌گویی‌های اوایل؟ با این ترنت سانسوری میخواستید انقلاب‌تان را صادر کنید؟
    ج. خدا شاهده! گشودن صفحات چرند با همان فیلترشکن، روانتر از دیدن وعظ/ روضۀ خارجی است. از چه واهمه داری؟ و چرا هرکه با تو نیست را دشمن پنداری؟ در حالیکه یارو اصلًا نه کاری به سیاست دارد، نه طمعی به مُلکت.
    د. جناب میرسلیم! عقل سلیم حکم میکند: عوض توری کشیدن بر کلّ حیاط، فقط روی پنجره، توری نصب کني. شما هم لطف کن، بگذار هرکس بر پنجره‌اش به دنیای پر اغوای مجازی توری بکشد. اگر هم نکشید، دودش به چشم خودش! شما که ضامن نیستی. تو که هیچ! بارئ تعالیٰ در سورۀ الغاشیة به فرستاده‌اش ص صراحتاً فرموده:
    فَذَكِّرْ إنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ ﴿٢١﴾ پس تذكّر ده كه تو فقط تذكّر دهنده‏اى
    لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُسَيْطِرٍ ﴿٢٢﴾ بر آنان سلطه ندارى
    إلّا مَنْ تَوَلّىٰ وَ كَفَرَ ﴿٢٣﴾ مگر آنكه روى گرداند و كفر ورزید
    فَيُعَذِّبُهُ اللهُ الْعَذابَ الْأَكْبَرَ ﴿٢٤﴾ كه خدا او را به بزرگترین عذاب رنجه كند
    إنَّ إلَيْنا إيابَهُمْ ﴿٢٥﴾ بازگشت‌شان به سوى ماست
    ثُمَّ إنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ ﴿٢٦﴾ حسابرسی آنان هم به عهدۀ ماست
    صَدَقَ اللهُ الْعَلِیُّ الْعَظیمُ
    ه. شما که «بطور خودجوش/ سر-ازخود» حکومت اسلامی تشکیل داده، جوش هدایت مي‌زنید و تا اینقدر بفکر آخرت ملّت هستید. برای معضلي مثل رباخواری که اعلان جنگ به خدا و پیمبر ص است ﴿البقرة ٢٧٨و٢٧٩﴾ و عواقب وخیم اجتماعی دارد:
    [«عَنْ أَبي‌عَبْدِاللهِ عَلَيْهِ‌السَّلامُ قالَ: دِرْهَمٌ رِباً أَشَدُّ مِنْ سَبْعينَ زَنْيَةً كُلُّها بِذاتِ مَحْرَمٍ» ﴿الکافي ج٥ ص١٤٤﴾ درهمي ربا بدتر از ٧٠ زنای محارم است].
    – چرا منفعل‌اید؟ جایی که باید باشی چرا نیستی؟
    و. بدترین ستم «در جهل نگهداشتن» است. [از چوپان بپرسی میگه: چراندان گوسفند از بز راحت‌تره]. این زورگویی متأسفانه از نوشروان ناعادل مانده [به بهای هزینۀ لشکر هم نگذاشت کفشگرزاده درس بخواند]. تا وقتی این مرض فرهنگی علاج نشود هزار سال دیگر ایران به گرد آلمان نمي‌رسد.
    ز. اینترنت، آب نیست که گویی کم مصرف کنید تا به همه برسد. اینترنت پرسرعت رایگان -دستکم هرجا دکلی باشد- برای دولت بار مالی ندارد. چون -نه محض رضای خدا/ بخاطر شما- این دزد سیری‌ناپذیر انفال، ارتباطات سازمانی‌اش برقراره.
    و السلام علیٰ من اتّبع الهدیٰ

  2. این احمق چرا نمی میره.هر روز یک جفنگ و شر و وری میگه