قوانین گذر موقت

شرایط ورود خودروهای گذر موقت به کشور تغییر کرد

پس از مدت‌ها قوانین واردات خودرو به کشور در حال تغییر است و تقریبا هر روز خبر تازه‌ای در این رابطه به گوشی می‌رسد. تازه‌ترین خبر منتشر شده درباره ورود خودروهای گذر موقت به کشور است و ظاهرا قانون و شرایط ورود این خودروها، تغییر کرده است.

در ماه‌های اخیر اخبار بی‌شماری درباره واردات خودروهای خارجی،‌ واردات خودروهای کارکرده، تغییر نرخ خودرو و… منتشر شده و شرایط بازار خودرو در کشورمان،‌ هر روز در حال تغییر است. با این حال برای مدتی خبری از تغییر قوانین مربوط به ورود خودروهای گذر موقت به کشور نبود و حالا طرح جدید دولت برای ورود این خودروها، می‌تواند شرایط را برای گردشگران و ایرانیان ساکن خارج از کشور تسهیل کند.

قوانین و شرایط جدید ورود خودروهای گذر موقت به کشور

طبق این بخشنامه جدید، متقاضیان ورود خودروهای خارجی به ایران (به شکل موقت) می‌توانند به‌مدت پنج ماه خودروی سواری خود را با پلاک گذر موقت به کشورمان وارد کنند. پیش از این، مدت زمان ورود موقت خودروها به ایران تنها دو ماه بود و در صورت امکان و با وجود شرایطی خاص، گمرک کشور می‌توانست این بازه زمانی را به‌مدت ۳ ماه دیگر تمدید کند. با این حال اکنون با تعیین سقف ۵ ماهه حضور در کشور از زمان ورود خودرو، متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به داشتن شرایطی خاص و فقط با طی کردن روند معمول، خودرو خود را وارد کنند.

قوانین خودرو گذر موقت

باید دید نتیجه تغییر قوانین ورود خودرو گذر موقت به کشور چه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که با اجرایی شدن قوانین جدید، مسیر ورود توریست‌ها به کشور هموار‌تر شود.

همچنین در کنار موارد اعلام شده، محدودیت کشورهای مبدا مشمول این طرح نیز برداشته شده و حالا خودروهایی از تمام کشورها می‌توانند گذر موقت پنج ماهه دریافت کنند. آن‌طور که مقامات اعلام کرده‌اند، این طرح در راستای تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور، حمایت از صنعت گردشگری و ورود توریست به ایران، تمرکززدایی و تسهیل در تشکیلات گمرکی انجام شده است.

دیگر هیچ راهی برای تمدید نیست!

اخبار منتشر شده از طرح جدید گمرک نشان می‌دهند با اجرایی شدن مهلت پنج ماهه گذر موقت، دیگر راهی برای تمدید سه‌ماهه نخواهد بود و هیچ‌کس با هیچ شرایطی، نمی‌تواند از بندها و تبصره‌های مختلف استفاده کرده و بیشتر از بازه مشخص شده پلاک خودرو خود را تمدید کند.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد خودروهای گذر موقت بدانید، این مطالب گجت نیوز به شما کمک می‌کنند!

فروش خودروهای گذر موقت، پدیده‌ای عجیب در بازار ایران + قیمت

خودروهای گذر موقت قابل خرید و فروش نیستند

به‌طور کلی می‌توان گفت هدف اصلی طرح جدید دولت، ساده‌تر کردن روند جذب توریست در کشور است و در صورت اجرا شدن درست، می‌تواند به صنعت گردشگری کشور کمک کند. البته این در حالی است که دولت بتواند سراغ موانع مهم‌تر ورود توریست و ایرانیان مقیم خارج از کشور اقدام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*