بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید

بهترین برنامه های Emulator یا شبیه ساز برای اجرای بازی‌های سایر پلتفرم ها در اندروید

اگر به دنبال یک شبیه ساز حرفه‌ای برای اجرای بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر شخصی خود می‌گردید، این مقاله که در آن به معرفی 10 مورد از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید برای اجرای گیم پرداخته شده است را از دست ندهید.

شبیه ساز اندروید در واقع نرم‌افزاری است که عملکرد سیستم‌عامل اندروید را روی رایانه شخصی شما شبیه‌سازی می‌کند. نصب شبیه ساز اندروید در کامپیوتر شخصی بسیار راحت‌‎تر از گذشته است و با آن می‌توانید اپلیکشین‌ و بازی‌های اندروید را روی سیستم خودت نصب کنید.

شبیه ساز اندروید سه کاربرد اصلی دارد که اولین مورد آنها بازی است. اجرای بازی گوشی روی کامپیوتر مزیت‌های زیادی دارد و به گیمرها این امکان را می‌دهد که از صفحه نمایشی بزرگ‌تر استفاده کنند و با ماوس و صفحه کلید از بازی لذت بیشتری ببرند. بسیاری از شبیه سازهای اندروید با تمرکز بر عملکرد بازی طراحی شده‌اند و برای گیمرها بهترین گزینه هستند.

بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید

با توجه به افزایش روزافزون کیفیت بازی‌های گوشی، گیمرهای پی‌سی تمایل دارند از تجربه بازی با جدیدترین گیم‌ها نیز لذت ببرند. این کار با استفاده از یک نرم افزار شبیه ساز اندروید امکان پذیر است.

از طرف دیگر، وقتی نوبت به اجرای بازی‌های کلاسیک می‌رسد، گیمرها چند گزینه دارند: آنها می‌توانند یک کنسول بازی خریداری کنند، یا یک نسخه رسمی از بازی را برای یک پلتفرم مدرن تهیه کنند، یا اینکه نسخه رام بازی مورد نظر را دانلود کرده و با استفاده از یک شبیه‌ساز از بازی لذت ببرند. ازآنجایی که بسیاری از بازی‌های کلاسیک برای کنسول‌های مدرن منتشر نشده‌اند، بهترین گزینه برای گیمرها نصب یک برنامه شبیه ساز خواهد بود.

تنوع بازی‌هایی که می‌توانید با نصب شبیه‌ساز از آنها لذت ببرید به این بستگی دارد که کدام شبیه‌ساز را نصب می‌کنید. اما بهترین نرم‌افزار شبیه ساز اندروید کدام است و چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟ در ادامه با معرفی 10 مورد از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید برای اجرای بازی پاسخی برای این سوال ارائه می‌کنیم.

بهترین برنامه های شبیه ساز برای سیستم عامل اندروید

1. شبیه‌ساز RetroArch

بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید

شبیه‌ساز بازی RetroArch بهترین گزینه برای گیمرهایی خواهد بود که به‌دنبال شبیه‌سازی برای اجرای بازی‌های کلاسیک هستند. این اپلیکیشن یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهایی است که تاکنون برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله اندروید منتشر شده است.

اگر تازه وارد فضای شبیه‌سازی شده‌اید، رابط RetroArch می‌تواند برای شما بسیار خسته‌کننده باشد؛ زیرا چیزهای زیادی در جریان است و توسعه‌دهنده‌ی شبیه‌ساز در رابط کاربری ظرافتی به خرج نداده است. اما وقتی وارد بازی می‌شوید، همه چیز برای شما ساده‌تر و قابل درک‌تر می‌شود.

نسخه معمولی RetroArch دارای 50 هسته است و نسخه RetroArch Plus آن را به هسته 127 می‌رساند، البته برای شروع به این مقدار هسته نیاز نخواهید داشت. با ورود به بخش Load Core شبیه‌ساز کنسول مورد نظر خود را دانلود کرده و سپس با ورود به Online Updater آپدیت این شبیه‌ساز را برای اجرای بازی نصب کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار RetroArch عبارتند از منبع باز (اوپن سورس) و چند پلتفرمی بودن، قابلیت اجرای بازی‌ها دستگاه‌های مختلف در گوشی اندرویدی، قابلیت‌های پیکربندی گسترده، امکان استفاده از کنترلرهای بازی، امکان ضبط و استریم گیم‌پلی بازی‌ها، اسکن و لود کردن بازی‌ها از داخل خود نرم‌افزار و داشتن مجموعه‌ای از اطلاعات بازی‌ها.

این برنامه مجهز به یک واسط مخصوص برای گیمرها و توسعه‌دهندگان است و به کاربر امکانی می‌دهد بازی‌های کلاسیک و اپ‌های قدیمی را بر روی کامپیوترها و کنسول‌های مدرن بدون هیچ مشکلی اجرا کند. علاوه‌بر اندروید، این نرم‌افزار قابلیت نصب بر روی لینوکس، مک، iOS، پلی استیشن 3 و ایکس باکس را نیز دارد.

2. شبیه‌ساز PPSSPP

بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید

شبیه ساز PPSSPP از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اجرای گیم است. امروزه، اگر PSP (پلی‌استیشن) ندارید، شبیه ساز PPSSPP بهترین راه تجربه بازی‌هایی مانند Metal Gear Acid و Monster Hunter Freedom برای شما خواهد بود. با این برنامه می‌توانید به‌راحتی و شبیه‌سازی شده بازی‌های دستگاه‌های پلی را روی موبایل خود اجرا کنید.

برخلاف بسیاری از کنسول‌های دوران PSP، اگر به اندازه کافی جستجو کنید، هنوز هم می‌توانید دستی سونی را با قیمت مناسبی در حدود 50 دلار داشته باشید. البته، این به دلیل افزایش هزینه بازی‌ها نیست، بنابراین شبیه‌سازی کل فرآیند را آسان‌تر می‌کند. بسیاری از بازی‌های PSP قدیمی به کنسول‌های مدرن مانند بازی‌های «Kingdom Hearts» و «God of War» منتقل شده‌اند، اما شبیه‌ساز هنوز هم راه خوبی برای تجربه آنهاست.

این برنامه قابلیت‌هایی همچون سرعت بالا در اجرای بازی‌های پلی استیشن، رابط کاربری ساده، نمایش کنترلرهای حرفه‌ای برای کنترل دقیق بازی و سازگاری با بیشتر بازی‌های پلی استیشن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که این بهترین شبیه‌ساز PSP در اندروید است، اما به کاربران هشدار می‌دهند که اگر دستگاه ضعیفی داشته باشید، همه بازی‌ها با عملکرد مورد نظر اجرا نمی‌شوند. دانلود این نرم‌افزار رایگان است، پس اگر به‌یک شبیه ساز نیاز دارید تنها کافیست آن را امتحان کنید و ببینید که آیا تلفن یا تبلت اندرویدی شما برای نصب آن مناسب است یا خیر.

3. شبیه‌ساز Dolphin

شبیه‌ساز Dolphin

بسیاری از علاقه‌مندان کنسول کلاسیک نینتندو تمایل دارند دوباره بازی‌های آن را روی گوشی خود انجام دهند. شبیه‌ساز دلفین بهترین گزینه برای این افراد است که مخصوص سیستم‌عامل اندروید و برای شبیه‌سازی کنسول‌های Wii و GameCube توسط گروه نرم افزاری Dolphin Emulator توسعه و به‌صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است.

با اینکه سخت‌افزار تلفن همراه شما تعیین می‌کند کدام بازی‌ها را می‌توانید تجربه کنید، اما برای اجرای بسیاری از عناوین موجود از طریق شبیه‌سازی نیازی به یک گوشی هوشمند با گیمینگ سطح بالا ندارید. طبق گفته تیم سازنده Dolphin، این شبیه ساز می‌تواند در دستگاه‌های اندروید 5.0 به بعد استفاده شود که تقریباً تمام دستگاه‌های اندرویدی موجود را پوشش می‌دهد.

این برنامه بازی‌ها را با کیفیت بسیار بالایی پشتیبانی و اجرا می‌کند و اضافه کردن بازی‌ها به آن بسیار آسان است. دیگر قابلیت‌های Dolphin Emulator عبارتند از اجرای بازی با کیفیت HD و 4K، امکان اعمال تنظیمات مختلف و جداگانه برای هر بازی، تبدیل فایل ایزو به فرمت Rvz، پشتیبانی از انواع کنترل‌های گیم پد‌های xbox و PSP، رابط کاربری جذاب و ساده و انواع تنظیمات گرافیکی برای افزایش کیفیت بازی‌ها.

امکان فشرده‌سازی بازی‌ها از درون Dolphin Emulator یکی از مهمترین امکاناتی است که در جدیدترین نسخه دلفین قرار گرفته است. این قابلیت کمک می‌کند تا حجم کمتری از فضای گوشی موبایل شما اشغال شود. به‌صورت پیش‌فرض هیچ بازی یا اپلیکیشنی در این برنامه یافت نمی‌شود، اما این نرم‌افزار با قابلیت‌های مفید خود توانسته بیش‌از 5 میلیون بار توسط کاربران در گوگل پلی دانلود شود.

4. شبیه‌ساز John GBAC

شبیه‌ساز John GBAC

با پشتیبانی از سه نسل از بازی‌ها، این نرم‌افزار یک شبیه‌ساز خارق‌العاده، به‌خصوص برای علاقه‌مندان بازی‌های گیم بوی است. این شبیه‌ساز مخصوص سیستم عامل اندروید توسط Fast Emulator توسعه یافت و در گوگل پلی منتشر شد. GBAC تنها شبیه‌ساز موجود است که از تقلید کابل پیوند با سرعت بالا پشتیبانی می‌کند.

این شبیه ساز از مدل‌های اندروید 6.0 به‌ بعد پشتیبانی می‌کند، اما توسعه دهنده خاطرنشان می‌کند که این برنامه برای نسخه‌های مدرن اندروید بهینه شده است. GBAC مانند اکثر برنامه‌های شبیه‌ساز، برای دانلود رایگان است.

برخورداری از رابط کاربری آسان و کاربرپسند، پشیتبانی از کدهای تقلب، پشتیبانی از فایل فشرده، صفحه کلید مجازی گیم بوی، سازگاری بازی بسیار بالا با تمام بازی‌ها و پشتیبانی از سنسور ژیروسکوپ را می‌توان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شبیه‌ساز به‌حساب آورد.

5. شبیه‌ساز Duckstation

شبیه‌ساز Duckstation

اگر به دنبال یک شبیه‌ساز کنسول هستید که بر قابلیت پخش و سرعت تمرکز دارد، Duckstation یکی از بهترین‌ها برای شماست. شبیه‌سازی تنها راه برای تجربه دوباره بازی‌هایی مانند «Ape Escape» یا «Dino Crisis» است. توسعه دهندگان این نرم‌افزار ادعا می‌کنند که شبیه‌ساز بر روی دقت هرچه بیشتر بازی‌ها و سخت‌افزار اصلی تمرکز دارد و در عین حال عملکرد خوبی نیز ارائه می‌دهد.

البته بخشی از این موضوع به نوع دستگاه اندرویدی شما برمی‌گردد و بدیهی است که داشتن دستگاهی مدرن‌تر و قدرتمندتر باعث می‌شود بازی‌ها بهتر اجرا شوند. این برنامه برای اجرای بازی‌های کنسول پلی استیشن 1 در کامپیوتر متن باز و رایگان است و به‌طور خاص برای شبیه‌سازی و اجرای بازی‌های دهه 90 کنسول پلی استیشن 1 در کامپیوتر ساخته شده‌ است.

از قابلیت‌های این مورد از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید می‌توان به داشتن یک رابط گرافیکی زیبا و کاربرپسند، دارا بودن سرعت و سازگاری بسیار بالا، امکان تجربه بازی‌ها به صورت چند نفره، امکان اجرای بهینه بازی‌ها در مقایسه با سایر شبیه‌سازهای پلی استیشن 1 و امکان ذخیره کردن بازی‌ها اشاره کرد.

شبیه‌ساز DuckStation همچنین دارای فیلتر بافت برای صاف کردن مقیاس‌بندی وضوح بزرگ‌شده، رندر رنگ واقعی برای غیرفعال کردن دیترینگ و استفاده از 8 بیت کامل در هر کانال رندر رنگ است. با توجه به‌ ویژگی‌های این نرم‌افزار شبیه‌ساز، اگر به‌دنبال ورود به شبیه‌سازی پلی‌استیشن 1 هستید و می‌خواهید بهترین تجربه بازی را داشته باشید، در نصب این برنامه شک نکنید.

6. شبیه‌ساز AetherSX2A

بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید

برنامه AetherSX2 یکی از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید برای اجرای بازی‌ است که به‌منظور شبیه‌سازی بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 توسط Tahlreth توسعه یافته است. این شبیه‌ساز گزینه‌های گسترده نقشه‌برداری کنترلر و تنظیمات کیفیت زندگی را برای تطبیق تجربه شما فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار چیدمان پیش‌فرض کنترل دکمه‌های «R3» و «L3» را حذف می‌کند، اما این دکمه‌ها را می‌توان به راحتی دوباره در تنظیمات کنترل‌کننده قرار داد. اگر نیازهای گرافیکی کاربر بیش‌از حد بالا برود، سرعت بازی‌ها کاهش می‌یابد یا دچار اختلال می‌شود، اما این در بازی‌های مختلف متفاوت است و تا حد زیادی به قدرت دستگاه شما بستگی دارد.

این برنامه قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات هر بازی، امکان ارتقای مقیاس بازی‌ها به 1080p و بالاتر و پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی و کنترل کننده بلوتوثی را برای گیمرها فراهم می‌کند. AetherSX2 همچنین شامل میانبرهای روی صفحه برای عملکردهای ذخیره و بارگذاری سریع و عملکرد تغییر برای سرعت بازی است.

در حالی که تنظیمات سفارشی‌سازی AetherSX2 نسبت به برخی شبیه‌سازهای رایانه شخصی گسترده‌تر است، اما این برنامه از نظر تطبیق ترجیحات شخصی همگام با همتایان خود است. بنابراین شما می‌توانید با نصب این برنامه از کتابخانه بزرگ بازی‌های PS2 لذت ببرید.

7. شبیه‌ساز NoxPlayer

شبیه‌ساز NoxPlayer

برنامه NoxPlayer شبیه‌سازی است که به‌صورت اختصاصی برای گیمرهای اندروید طراحی شده و برای امتحان کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی و لذت بردن از تجربه کار با اندروید مفید است. این برنامه از بازی‌های سنگین مثل لیگ عدالت نیز پشتیبانی می‌کند.

شبیه‌ساز Nox Player به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی خود را به‌صورت تمام صفحه در ویندوز اجرا کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید با این برنامه اپلیکیشن‌های اندروید را بدون داشتن گوشی یا تبلت اندروید، دقیقا به همان صورت در ویندوز خود امتحان و استفاده کنید.

برای نصب نرم افزار پردازنده باید قابلیت مجازی سازی داشته و Virtual Technology در تنظیمات مادربرد فعال باشد. با Nox Player می‌توانید عملکرد صفحه کلید، موس و گیم پد را تعریف کرده و برای شبیه‌سازی حرکات دست از کلیدهای صفحه کلید استفاده کنید.

از ویژگی‌های این شبیه‌ساز خارق‌العاده می‌توان به امکان دسترسی آسان و کامل به همه درایوهای ویندوز، ادغام‌سازی کامل با فروشگاه گوگل پلی، پشتیبانی از دستگاه‌های ورودی مانند فلش دیسک و گیم پد برای انجام بازی‌ها با دسته‌های بازی، استفاده بسیار کم از منابع سیستم، اجرای همزمان چندین بازی روی شبیه ساز، امکان انتخاب نوع دستگاه توسط کاربر و تایپ آسان با صفحه کلید اشاره کرد.

این شبیه ساز بر اساس اندروید 5 Lollipop کار می‌کند و به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند سیستم عامل اندروید را چندین مرتبه در ویندوز خود اجرا کرده و هربار تعداد بی‌شماری از اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را اجرا کند.

8. شبیه‌ساز Lemuroid

شبیه‌ساز Lemuroid

لیموروید یک اپلیکیشن شبیه ساز مبتنی بر Libretro است که کاملا رایگان و بدون تبلیغات بوده و توانایی شبیه‌سازی کنسول‌های مختلفی را دارد. این برنامه با رابط کاربری ساده، پشتیبانی از رام‌های فشرده شده و پشتیبانی از گیم پد توانسته محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کند.

این مورد از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید برای اجرای بازی فهرستی طولانی از پلت‌فرم‌های بازی‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل پشتیبانی شده را به رخ می‌کشد و رابطی شبیه به یک کنسول بازی ارائه می‌دهد که تصاویر کوچک به بازی‌های مربوطه اختصاص داده شده است.

با اینکه این برنامه نرم‌افزاری سنگین است که برای اجرا به سخت افزاری نسبتا قدرتمند احتیاج دارد و ممکن است روی برخی از دستگاه‌ها به خوبی اجرا نشود، اما توانسته با کسب رضایت کاربران اندرویدی امتیاز 3.7 از 5.0 را از کاربران گوگل پلی دریافت کند.

از دیگر قابلیت‌های Lemuroid می‌توان به کنترل‌های لمسی بهینه شده، امکان ذخیره و بارگذاری سریع، شبیه‌سازی صفحه نمایش و قابلیت اجرای بازی‌های چند نفره اشاره کرد.

این برنامه از کتابخانه‌ای قابل توجه از کنسول‌ها، از Atari 2600 تا Nintendo 3DS پشتیبانی می‌کند و تنظیمات و گزینه‌های سفارشی‌سازی رضایت بخشی دارد. تنها نقطه ضعف آن کار طاقت فرسای انتقال همه فایل‌های ضروری به یک مکان است. اما اگر ترجیح می‌دهید همه بازی‌های خود را در یک برنامه واحد داشته باشید، Lemuroid یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

9. شبیه‌ساز DraStic DS

شبیه‌ساز DraStic DS

با این شبیه‌ساز قدرتمند و سریع شما می‌توانید بازی‌های کنسول محبوب Nintendo DS را در دستگاه اندروید خود بازی کرده و خاطرات خود را با بازی‌های دوران کودکی در گوشی اندرویدی خود زنده کنید.

همانطور که Nintendo DS دارای دو صفحه نمایش بود، هنگام اجرای بازی‌ها در این شبیه ساز نیز دو صفحه نمایش در دستگاه خود خواهید دید. همه چیز با این شبیه‌ساز به خوبی کار می‌کند و به زیبایی نمایش داده می‌شود. فایل‌های بازی به‌صورت پیش‌فرض در این برنامه گنجانده نشده‌اند، بنابراین باید فایل‌های بازی را خودتان تهیه کنید.

این مورد از بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد، مانند توانایی ارتقای گرافیک سه بعدی بازی، اندازه صفحه نمایش قابل تنظیم، پشتیبانی از کنترلرهای خارجی، ذخیره حالت‌ها و ارسال سریع برای افزایش سرعت شبیه سازی. با وجود این قابلیت‌های فوق‌العاده، امکان بازی چند نفره در حال حاضر در این برنامه پشتیبانی نمی‌شود.

برای افزایش سرعت بازی و طی کردن سریع‌تر مراحل، این امکان برای کاربران وجود دارد که شتاب دهنده را فعال کنند و در کمتر از چند دقیقه مراحل را به پایان برسانند. برای هر بازی، شما به یک پایگاه داده با هزاران کد بهبود بازی دسترسی خواهید داشت که در طول بازی برای شما بسیار جالب خواهد بود.

این برنامه با کسب امتیاز 4.6 از 5 و بیش از یک میلیون دانلود در گوگل پلی، توانسته به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید تبدیل شود. کاربران سیستم‌های اندروید بالاتر از 2.3 قادر به دانلود و نصب آن هستند.

10. شبیه‌ساز AndY

شبیه‌ساز AndY

این شبیه‌ساز عمدتاً برای اجرای بازی‌های اندروید ساخته شده و از xbox و پلی استیشن نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این شبیه‌ساز می‌توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان جوی‌استیک هم استفاده کنید.

برخلاف BlueStacks که تنها قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است، این ابزار رایگان به‌طور کامل تجربه اندروید را در ویندوز و مک ارائه می‌دهد و حتی امکان یکسان‌‌سازی بین دیگر ابزار‌های اندرویدی را نیز فراهم می‌سازد. AndY از نظر ظرفیت حافظه داخلی هم بسیار خوب عمل می‌کند و توانایی اجرای هر اپلیکیشنی را دارد.

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار Andy را می‌توان اجرای بدون محدودیت بازی‌های اندرویدی، دسترسی به آخرین نسخه اندروید در ویندوز، استفاده نامحدود از فضای هارد به عنوان مموری، امکان نصب برنامه شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند وایبر و امکان اتصال به اکانت گوگل و مدیریت آن دانست.

اما این شبیه ساز که در فهرست بهترین برنامه های شبیه ساز اندروید قرار گرفته است، نقطه ضعف‌های خاص خود را نیز دارد. این اپلیکیشن قبلا به استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر کاربران بدون رضایت و اطلاع آنها متهم شده بود. علاوه‌براین، آخرین آپدیت این برنامه به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و همین موضوع سبب شده باگ و ایرادات جزئی در آن مشاهده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*