بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

بهترین بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم

در اینجا به بررسی تعدادی از بهترین بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم خواهیم پرداخت که خاطرات دوران PS1 و PS2 را برای مشترکین PS Plus Premium زنده خواهند کرد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرویس جدید پلی استیشن پلاس دسترسی به مجموعه‌ای ارزشمند از بازی‌های کلاسیک پلتفرم پلی استیشن است. با این که لیست بازی های کلاسیک اشتراک PS Plus هنوز چندان گسترده نیست، سونی قول داده که به زودی عناوین بیشتری را به آن خواهد افزود.

با این وجود، برای علاقمندان به بازی‌های کلاسیک که هیچ یک از کنسول‌های PS2، PS3 یا PS Vita را در اختیار ندارند، خرید دسته پریمیوم از اشتراک پلی استیشن پلاس گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. این عناوین نه تنها با آپگریدهای جدیدی که دریافت کرده‌اند، کیفیتی درخور توجه پیدا کردند، بلکه از سیستم تروفی‌های کنسول‌های جدید سونی هم پشتیبانی می‌کنند.

لیست بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم در حال حاضر بیشتر متشکل از عناوین PS1 و PS2 است و عناوین PSP بخش کوچکی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بازی‌های PS3 نیز تنها از طریق استریم در اختیار مشترکین سرویس پریمیوم قرار خواهند گرفت.

امروز قصد داریم تعدادی از بهترین بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم را با هم مرور کنیم. این لیست دربرگیرنده تعدادی از برترین بازی‌های تمام نسل‌های پلی استیشن است که بدون شک یادآور خاطرات شیرین دوران تلویزیون‌های کاتدی و دسته‌های سیمی هستند. با این حال به لطف پیشرفت‌های خیره‌کننده سونی، این عناوین اکنون قابلیت پشتیبانی از دسته‌های بی‌نظیر دوال سنس و صفحه نمایش‌های بزرگ و باکیفیت امروزی را دارند.

البته لیست امروز دربرگیرنده بازی‌های کلاسیک ریمستر شده نیست و تنها به بازی‌هایی اشاره دارد که برای نخستین بار بر روی سرویس PS Plus Premium قرار می‌گیرند.

با گجت نیوز همراه باشید.

بهترین بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم

Ape Escape 1+2

بازی کلاسیک Ape Escape

سری Ape Escape نخستین مجموعه‌ایست که تنها با دسته‌های دوال شاک قابل بازی بود و از این حیث اهمیت بسیاری برای گیمرهای سونی دارد. این بازی پلتفرمر از هر دو آنالوگ دسته‌های دوال سنس استفاده می‌کرد و خیلی زود توانست به موفقیت چشمگیری در میان علاقمندان دست پیدا کند.

همان گونه که از نام بازی پیداست، در Ape Escape شما باید با استفاده از گجت‌های مختلفی که در اختیار دارید، به شکار میمون‌های فراری بپردازید! نسخه دوم این بازی برای PS2 به بازار عرضه شد و علاوه بر افزودن گجت‌های جدید، گرافیک نسخه اول را هم به طور چشمگیری ارتقا داد. هر دو نسخه از Ape Escape در شمار برترین بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم به شمار می‌روند. با این وجود اگر مایلید حداکثر لذت را از این مجموعه ببرید، توصیه می‌کنیم ابتدا نسخه اول را تجربه کنید و سپس به سراغ نسخه دوم بروید.

Dark Cloud 2

بازی Dark Cloud 2

چه اتفاقی می‌افتد اگر سفر در زمان را با المان‌های نقش آفرینی ترکیب کنید و یک امپراطور بی‌رحم که در صدد نابودی جهان است را هم به این مجموعه اضافه کنید؟ نتیجه این کار بازی نقش آفرینی Dark Cloud 2 است که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین عناوین کلاسیک سونی به شمار رفته و با گرافیک منحصر به فرد و گیم پلی انعطاف‌پذیر خود تجربه‌ای به‌یادماندنی به گیمرها ارائه داد.

البته نسخه اول Dark Cloud هم بر روی کتابخانه سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم قرار دارد و دوستداران ژانر نقش آفرینی می‌توانند با تجربه آن ساعت‌ها گیم پلی سرگرم‌کننده نقش آفرینی را در اختیار داشته باشند. با این وجود، دلیل انتخاب نسخه دوم این بود که این نسخه برخی از نقاط ضعف مجموعه اصلی را رفع کرده و تجربه تر و تمیزتری را ارائه کرد.

Echochrome

بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

Echochrome هم یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی کلاسیک پلی استیشن است که مجموعه‌ای از پازل‌های هندسی و معماهای گرافیکی مختلف را پیش رویتان قرار می‌دهد تا بتوانید هم سرگرم شوید و هم کمی از سلول‌های خاکستری مغزتان استفاده کنید! این بازی تجربه‌ای منحصربفرد و یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های پازل زمان خود به شمار می‌رفت و تا به امروز هم جذابیت خود را حفظ کرده است.

Mr. Driller

بازی Mr. Driller

بازی Mr.Driller هم یکی دیگر از بازی‌های پازل فوق‌العاده است که تجربه آن برای علاقمندان به این سبک بازی ضروری است. در این بازی بزرگ‌ترین رقیب شما زمان است و سرعت عمل حرف اول را در آن می‌زند. البته کوهی از بلوک‌های رنگی را نیز نباید از یاد برد که Mr.Driller را به عنوانی خاطره‌انگیز تبدیل کرده است.

Jak and Daxter 1-3

بازی Jak and Daxter

مجموعه جک و دکستر هنوز برای کنسول‌های جدید سونی ریمستر نشده است. با این حال تجربه این تریلوژی کلاسیک ناتی داگ برای علاقمندان به بازی‌های نوستالژیک قطعا فوق‌العاده خواهد بود. توصیه ما این است که این سه‌گانه را به ترتیب بازی کنید. Jak and Daxter: The Precursor Legacy یک بازی اکشن پلتفرمر فوق‌العاده است که داستان دو قهرمان عجیب و غریب را روایت می‌کند. از سوی دیگر نسخه دوم بازی در یک کلانشهر در جریان است و حال و هوای متفاوتی دارد. همچنین نسخه سوم نیز مبارزات فوق‌العاده‌ای با ماشین‌های جنگی جذاب را به بازی اضافه می‌کند. اگر به دنبال یک تریلوژی واقعا کلاسیک می‌گردید، احتمالا تجربه‌ای بهتر از سه‌گانه Jak and Daxter پیدا نخواهید کرد.

Oddworld: Abe’s Oddysee

بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

نخستین نسخه Oddworld نیز مانند بسیاری بازی‌های دیگر این لیست برای گیمرهای قدیمی‌تر پر از خاطره خواهد بود. در این بازی می‌بایست با تکیه بر قدرت‌های تله‌پاتیک خود به حل پازل‌های مختلف بپردازید و در داستان بازی که از پایین‌تری نقطه زنجیره غذایی روایت می‌شود غرق شوید.

Red Faction

بازی Red Faction

Red Faction به عنوان یکی از نخستین عناوینی که به دنبال دستیابی به دنیایی کاملا تخریب‌پذیر بود، اهمیت زیادی برای پلتفرم پلی استیشن دارد. البته از داستان جذاب بازی که پیرامون شورش در مریخ بود نیز به هیچ وجه نمی‌توان گذشت. در این میان بد نیست بدانید که نسخه دوم بازی نیز در اختیار مشترکین دسته پریمیوم پلی استیشن پلاس قرار دارد.

Resident Evil: Director’s Cut

بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

نخستین نسخه از مجموعه ریشه‌دار رزیدنت اویل استاندارد بازی‌های ترسناک و در ژانر بقا را یک پله ارتقا داد. این بازی در سال 1996 به بازار عرضه شد و همچنان یک بازی بی‌رقیب در به تصویر کشیدن نبرد علیه زامبی‌ها به شمار می‌رود. نسخه Director’s Cut از بازی مجموعه‌ای از آپگریدهای کیفی را شامل می‌شود که تجربه نسخه اورجینال را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشند.

Rogue Galaxy

بازی Rogue Galaxy

زمانی که در نقش کاراکتری به نام جستر روگ قرار می‌گیرید، باید انتظار داشته باشید که با یکی از بهترین تجربه‌های نقش آفرینی ژاپنی در تمام عمرتان طرف شوید! گیم پلی بازی فرسنگ‌ها جلوتر از زمان خود بود و طراحی بصری بازی حتی هنوز هم جالب به نظر می‌رسد. در این میان داستان حماسی و شگفت‌انگیز بازی نیز به تبدیل شدن Rogue Galaxy به یکی از ماندگارترین بازی‌های عصر PS2 کمک کرده است.

Star Wars: Jedi Starfighter

بازی Star Wars Starfighter

Jedi Starfighter نیز یکی دیگر از بهترین بازی های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم به شمار می‌رود. این بازی نه تنها عنوان درخور توجهی دیگر از مبارزات فضایی در دنیای استار وارز به شمار می‌رود؛ بلکه با افزودن قابلیت‌های نشات گرفته از فورس به سفینه‌های فضایی، خود را به عنوانی منحصر به فرد در فرنچایز Star Wars تبدیل کرده است.

Syphon Filter

بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

در اواخر دهه 90 میلادی بازی‌های اکشن-مخفی‌کاری با استقبال فراوانی روبرو شدند. در این میان Syphon Filter به عنوان یکی از کامل‌ترین بازی‌ها در این ژانر شناخته می‌شود که با شخصیت پردازی عالی، داستان درگیرکننده و البته گیم پلی بسیار عالی توانست تجربه‌ای کامل از این دسته بازی‌های اکشن را ارائه کند. نسخه اصلی بازی در سال 1999 روانه بازار شد.

Tekken 2

بازی Tekken 2

تکن 2 یکی از برترین بازی‌های مبارزه‌ای حاضر در لیست بازی های سرویس پلی استیشن پلاس و در شمار بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ به شمار می‌رود. ممکن است این بازی با استانداردهای امروز کمی قدیمی به نظر برسد، اما نمی‌توان منکر تاثیر شگفت‌انگیز آن در تاریخچه بازی‌های مبارزه‌ای در تاریخ شد. اگر اشتراک دسته پریمیوم پلی استیشن پلاس را در اختیار دارید، Tekken 2 یکی از مهم‌ترین عناوینی است که باید تجربه کنید.

Wild Arms 1 + 3

بازی های کلاسیک پلی استیشن پلاس پریمیوم

پایان‌بخش لیست امروز هم عنوان خاطره‌انگیز دیگری در ژانر نقش آفرینی ژاپنی است. هر سه نسخه از تریلوژی Wild Arms در اختیار مشترکین دسته پریمیوم سرویس پلی استیشن پلاس قرار دارند. بنابراین چه نسخه اول بازی که برای PS1 عرضه شد را بخواهید و چه نسخه سوم که در دوران PS2 روانه بازار شد، می‌توانید با اشتراک جدیدتان به تجربه آن‌ها بپردازید.

اکشن این مجموعه بسیار جذاب، گیم پلی آن بسیار خلاقانه و طراحی گرافیکی آن نیز کاملا حرفه‌ای انجام شده و یک بازی JRPG بی‌نقص را تشکیل داده است. البته توصیه ما این است که تنها نسخه‌های اول و سوم بازی را تجربه کنید؛ چرا که نسخه دوم در مقایسه با دو نسخه دیگر کمی ضعیف‌تر است. با این حال، هر یک از سه نسخه بازی قادر است تجربه‌ای جذاب و طولانی‌تر را برایتان رقم بزند.

اگر شما اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم را در اختیار داشتید، کدام یک از بازی های این لیست را انتخاب می‌کردید؟ به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*