بهترین شاسی بلند خانوادگی 2023

بهترین خودروهای شاسی بلند خانوادگی سال 2023

در این متن به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای شاسی بلند (SUV) خانوادگی سال 2023 می‌پردازیم که جادار، قدرتمند و پرامکانات بوده و قیمت مناسبی هم دارند.

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور محبوب‌ترین کلاس اتومبیل نزد رانندگان بسیاری نقاط جهان از جمله آمریکا به شمار می‌روند. به‌طور خاص، این دسته‌ها در کنار یکدیگر 53 درصد از کل فروش بازار خودرو آمریکا را به خود اختصاص داده و میزان تقاضا برای آن‌ها بیشتر از مجموع دسته‌های پیکاپ، سدان و هاچبک است.

اما آیا دلیل این اتفاق را می‌دانید؟

بسیاری از خودروهای کراس اوور و سدان در حقیقت تمام نقاط قوت خودروهای سدان و پیکاپ‌های قدرتمند را به‌طور یکجا به رانندگان ارائه می‌دهند.

برخی از این شاسی بلندها سه ردیف صندلی داشته و فضای کابینی نزدیک به مینی ون‌ها دارند. از سوی دیگر، سیستم کنترل و فرمان‌پذیری برخی خودروهای SUV نیز هم‌تراز با اتومبیل‌های سدان است.

همچنین، کاربری‌های متعدد، فاصله نسبتا زیاد شاسی از زمین و امکان حمل بار نیز از جمله قابلیت‌های خودروهای پیکاپ است که توسط شاسی بلندها ارائه می‌شود.

در این میان، تحقیقات و بررسی‌های جدید هم نشان داده که خودروهای شاسی بلند قادرند در تصادفات، سرنشینان خود را بهتر از خودروهای سدان و هاچبک محافظت کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای شاسی بلند خانوادگی سال 2023 می‌پردازیم که قابلیت‌های فنی جذاب و مشخصات فنی مناسبی برای خانواده‌ها دارند.

بهترین شاسی بلند های خانوادگی که می‌توانید در سال 2023 بخرید

هوندا سی آر وی 2024 – Honda CR-V 2024

هوندا CR-V

فضای حمل بار: 2166 لیتر

مدل 2024 هوندا CR-V جدیدترین نسل از سری شاسی بلندهای ریشه‌دار این کمپانی است که بار دیگر به یکی از بهترین اتومبیل‌های بازار تبدیل شده است.

هوندا امسال شاسی بلند خود را در دو مدل مختلف گازسوز و هیبریدی روانه بازار کرده است. مدل گازسوز این خودرو، قدرتی 190 اسب بخاری داشته و مصرف سوخت آن حدود 7.84 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود. از سوی دیگر، مدل هیبریدی نیز گشتاور 204 اسب بخار ارائه کرده و مصرف سوخت آن تنها 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هوندا در این نسل از شاسی بلندهای خود نیز موفق شده با ارائه تلفیقی از کیفیت رانندگی بالا، قابلیت‌های تکنولوژیک پیشرفته و فضای داخلی فراوان در کابین به بنچمارکی جدید برای خودروهای شاسی بلند خانوادگی تبدیل شود.

قیمت این خودروی شاسی بلند از 29500 دلار برای تریم LX تا 39500 دلار برای تریم Sport Turing Hybrid متغیر است.

CR-V 2024 همچنین مثل همیشه خودرویی بسیار ایمن تلقی شده و سه سال یا 36 هزار کیلومتر گارانتی کامل دارد!

سوبارو اسنت 2023 – Subaru Ascent 2023

بهترین شاسی بلند خانوادگی 2023

فضای حمل بار: 2140 لیتر

سوبارو اسنت 2023 نیز یکی دیگر از بهترین خودروهای شاسی بلند خانوادگی امسال است که در کلاس شاسی بلند سایز متوسط (mid-size SUV) جای می‌گیرد.

مدل 2023 این خودرو با پیشرفتی بزرگ در طراحی روبرو شده و به یک دستیار پیشرفته رانندگی مجهز شده است. علاوه بر این، پکیج ایمنی Subaru Eyesight و تکنولوژی سرگرمی و ارتباطی Cabin Connect هم از دیگر قابلیت‌های جذاب این مدل به شمار می‌روند.

موتور به کار رفته در این خودرو، 2.4 لیتری بوده و قدرتی 260 اسب بخاری دارد. علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت AWD این اتومبیل، توان را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

طبیعتا با توجه به ماهیت درون‌سوز این خودرو نمی‌توان انتظار مصرف سوخت بهینه از آن داشت. با این وجود، بر اساس گزارش‌های رسمی، میزان مصرف سوخت در نسل جدید خودروهای شاسی بلند سوبارو برابر با 11 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

تریم پایه Subaru Ascent 2023 قیمتی حدودا 34 هزار دلاری داشته و گران‌ترین مدل آن نیز تریم تورینگ است که با قیمت 48 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

این شاسی بلند سوبارو همچنین از موسسه ایمنی NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است.

کیا نیرو 2023 – KIA Niro 2023

کیا نیرو 2023

فضای حمل بار: 1803 لیتر

در سال 2023، کراس اوور جمع و جور کیا نیرو از حیث طراحی ظاهری با تغییرات متعددی همراه شده و برای نخستین بار در نسخه‌های پلاگین هیبرید و تماما الکتریکی نیز به دست مشتریان می‌رسد.

در کنار طراحی بصری بسیار جذاب قسمت بیرونی این خودرو، فضای کابین Kia Niro 2023 بسیار گسترده‌تر از قبل شده و سیستم اطلاع‌رسانی داخل کابین آن پیشرفته‌تر شده است.

بعلاوه، موتور 1.6 لیتری هیبریدی این اتومبیل نیز اکنون قدرتی 139 اسب بخار داشته و مصرف انرژی بهینه‌تر 4.43 لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌دهد.

مدل پلاگین هیبریدی کیا نیرو 2023 هم از همان موتور بنزینی استفاده کرده؛ اما قدرت را به 180 اسب بخار رسانده و به لطف باتری 11.1 کیلووات ساعتی قادر است مسافتی 50 کیلومتری را صرفا روی موتور الکتریکی خود بپیماید.

مدل تمام الکتریکی کیا نیرو 2023 نیز قدرتی 201 اسب بخاری داشته و با هر بار شارژ کامل قادر به پیمایش حدود 407 کیلومتر است.

مشخصات کیا نیرو 2023

  • 5 صندلی، 2 ردیف
  • کسب چهار ستاره ایمنی از موسسه NHTSA
  • 5 سال یا 60 هزار مایل گارانتی کامل

مدل 2023 کیا نیرو از اغلب منتقدین و وبسایت‌های مطرح خودرویی امتیاز بسیار مناسبی گرفته و با قیمت حداقل 26600 دلاری خود، یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند خانوادگی سال 2023 به شمار می‌رود.

کیا سورنتو 2023 – KIA Sorento 2023

بهترین شاسی بلند خانوادگی 2023

فضای حمل بار: 2138 لیتر

کیا سورنتو 2023 یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی است که البته از رقبایی مثل هوندا پایلوت، کیا تلوراید و تویوتا هایلندر کوچکتر به شمار می‌رود.

ردیف سوم صندلی‌های این خودرو کمی درهم فشرده است. بنابراین این ردیف بیشتر مناسب افراد با جثه کوچکتر است.

در عین حال، این اتومبیل کره‌ای محصولی کاملا پریمیوم بوده و پر از قابلیت‌های تکنولوژیک و ایمنی جذاب مانند سیستم ایمنی KIA Drive Wise، نمایشگر لمسی 8 اینچی برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی و پشتیبانی از CarPlay اپل و Android Auto است.

مدل درون‌سوز این خودرو از دو نوع موتور مختلف بهره می‌برد. مدل اول، 2.5 لیتری بوده و توان تولید قدرت 191 اسب بخار را دارد. همچنین مدل دوم نیز نمونه توربوشارژ همین موتور است که با قدرت 281 اسب بخار روانه بازار شده است.

از طرف دیگر، سورنتو 2023 هیبرید هم از یک موتور 1.6 لیتری هیبریدی در کنار موتور الکتریکی بهره می‌برد و توانایی تولید توان 227 اسب بخار را دارد.

آمار و ارقام رسمی، مصرف سوخت مدل‌های درون‌سوز این خودرو را به‌طور متوسط، 9 لیتر در هر صد کیلومتر توصیف کرده‌اند؛ در حالی که مصرف مدل هیبریدی برابر با 6.37 لیتر است.

شروع قیمت مدل 2023 از 30 هزار دلار در تریم LX است؛ در حالی که گران‌ترین مدل آن، تریم Hybrid SX Prestige با قیمت 42500 دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

تویوتا هایلندر 2023 – Toyota Highlander 2023

تویوتا هایلندر

فضای حمل بار: 2387.11 لیتر

تویوتا هایلندر 2023 از شاسی مشترکی با دیگر محصول محبوب این کمپانی، تویوتا 4رانر بهره برده و یک شاسی بلند سایز متوسط مناسب خانواده به شمار می‌رود.

همانند اکثر اتومبیل‌های این لیست، مدل 2023 هایلندر هم با تغییرات جالبی نسبت به قبل روبرو شده است. به عنوان مثال، تریم‌های XLE و XSE این خودرو اکنون به درب اتوماتیک در پشت مجهز شده‌اند و تریم‌های گرانقیمت‌تر نیز از صفحه نمایشی 12.3 اینچی برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی درون کابین بهره خواهند برد.

علاوه بر این، موتور به کار رفته در این خودروی شاسی بلند نیز حجمی 2.4 لیتری داشته و قادر به تولید توان 165 اسب بخاری است.

تویوتا البته مدلی هیبریدی از این اتومبیل را نیز روانه بازار کرده که توانی 243 اسب بخاری ارائه داده و مصرفی 6.43 اینچی در هر صد کیلومتری دارد. این میزان مصرف برای یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی بسیار عالی تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، مصرف سوخت مدل بنزینی Toyota Highlander 2023 نیز حدودا 10 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

در میان 11 تریم مختلف این اتومبیل، ارزان‌ترین نمونه، تریم L با قیمت 36620 دلار است و تریم پلاتینیوم مدل هیبریدی آن نیز با قیمت 51 هزار دلار، گرانترین تریم به شمار می‌رود.

کیا تلوراید 2023 – 2023 Kia Telluride

بهترین شاسی بلند خانوادگی 2023

فضای حمل بار: 2463 لیتر

مدل 2023 کیا تلوراید چهارمین سال از حیات این نسل از خودروهای شاسی بلند جذاب را با برخی تغییرات در طراحی و مشخصات فنی جشن می‌گیرد.

این نسل علاوه بر پیشرفت‌های مهم در طراحی بدنه و کابین، به یک سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی جدید 12.3 اینچی (در تریم پایه) هم مجهز است که عملکرد ایده‌آلی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، خودروی جدید 7 یا 8 سرنشین کیا از درب اتوماتیک عقب و دستیار هوشمند راننده نیز بهره‌مند بوده و تمام آنچه یک خانواده به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد.

توان این خودرو از یک موتور 3.8 لیتری V6 تامین می‌شود که قدرتی 291 اسب بخاری داشته و می‌تواند به‌راحتی خودروهایی با وزن حدود 2.3 تن را هم بکسل کند!

این موتور البته با مصرف سوخت حدود 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر چندان بهینه به شمار نرفته و در مقایسه با نمونه‌های هیبریدی بازار حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

کیا، مدل 2023 از شاسی بلند Telluride را در ده تریم مختلف روانه بازار کرده که قیمتشان از 36 هزار دلار تا 53 هزار دلار متغیر خواهد بود.

علاوه بر این، گارانتی کلی پنج سال یا 60 هزار مایل کیا برای این اتومبیل نیز صادق خواهد بود!

هیوندای پالیسید 2023 – 2023 Hyundai Polisade

هیوندای پالیسید

فضای حمل بار: 2446 لیتر

به دلیل همکاری‌های مشترک فراوانی که دو غول خودروسازی کره جنوبی، کیا و هیوندای با یکدیگر داشته‌اند، بسیاری خودروهای این دو کمپانی، شبیه به یکدیگر هستند.

هیوندای پالیسید یکی از همین محصولات است که از بسیاری جهات شبیه به کیا تلوراید طراحی و ساخته شده است. بنابراین با یک شاسی بلند سایز متوسط با سه ردیف صندلی و فضای داخلی گسترده روبرو خواهیم بود که رانندگی بسیار راحتی را ارائه داده و می‌تواند تا هشت سرنشین را در خود جای دهد.

هیوندای همچنین امسال تغییرات قابل ملاحظه‌ای را نیز در پالیسید ایجاد کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به طراحی بهینه بدنه و کابین، تعبیه امکانات ایمنی پیشرفته و بروزتر مثل وای فای هات اسپات، آینه مجهز به دوربین و ایربگ‌های جانبی برای تمام سرنشینان اشاره کرد.

هیوندای پلیسید 2023 همچنین از یک موتور 3.8 لیتری V6 با قدرت 291 اسب بخار بهره می‌برد و همان مصرف متوسط بین 11 تا 12 لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌کند.

بد نیست بدانید که سیاست گارانتی دو کمپانی کیا و هیوندای مشابه یکدیگر است. بنابراین پالیسید 2023 هم با 5 سال یا 60 هزار مایل گارانتی کامل روانه بازار شده است.

ارزان‌ترین تریم این شاسی بلند، تریم SE با قیمت 35900 دلار است؛ در حالی که قیمت بالاترین تریم این خودرو به حدود 50 هزار دلار می‌رسد.

تویوتا گراند هایلندر 2024 – 2024 Toyota Grand Highlander

تویوتا گراند هایلندر

فضای حمل بار: 2760 لیتر

تویوتا گرند هایلندر خودروی شاسی بلند فول سایز تازه‌واردی از این کمپانی ژاپنی است که بر پایه پلتفرم TNGA-K طراحی و ساخته شده است.

این پلتفرم که مدل استاندارد هایلندر نیز بر روی آن بنا شده، با افزایش فاصله محورها و چرخ ها توانسته پذیرای مدل بزرگ‌تری گراند هایلندر باشد و سری Highlander را از محصولات شاسی بلند سایز متوسط به شاسی بلند فول سایز تبدیل کند.

تویوتا برای خودروهای گراند هایلندر همچنین دو مدل موتور مختلف در نظر گرفته که یکی 2.4 لیتری و بنزینی است و دیگری، 2.5 لیتری و هیبریدی خواهد بود. توان موتور بنزینی برابر با 265 اسب بخار برآورد شده؛ در حالی که موتور هیبریدی به کار رفته در گرند هایلندر قدرت 243 اسب بخاری دارد.

در این میان البته یک موتور پریمیوم و قدرتمند 2.4 لیتری هیبرید مکس در تریم خاصی از این خودرو به کار خواهد رفت که توانایی تولید 362 اسب بخار توان خروجی را دارد.

میزان مصرف سوخت مدل‌های بنزینی و هیبریدی Grand Highlander به ترتیب برابر با 9.8 و 6.53 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود؛ در حالی که مدل هیبرید مکس، مصرف سوختی 8.7 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت خواهد داشت.

تریم XLE این خودرو، ارزان‌ترین تریم آن خواهد بود و با قیمت 43 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید. این در حالی‌ست که تریم هیبرید مکس پلاتینیوم با قیمت 58 هزار دلار، گران‌ترین تریم این خودرو خواهد بود.

شورلت تراورس 2023 – 2023 Chevrolet Traverse

شورلت تراورس 2023

فضای حمل بار: 2780 لیتر

طول 5 متری و عرض 2 متری شورلت تراورس باعث شده که این اتومبیل شاسی بلند سایز متوسط از نظر ابعاد بیرونی بزرگتر از بسیاری شاسی بلندهای فول سایز بازار باشد.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که لکسوس ال ایکس 2023 به‌عنوان یک شاسی بلند فول سایز، ابعادی مشابه با شورلت تراورس یا حتی کوچکتر از آن دارد.

این اندازه بزرگ باعث شده که Traverse به‌راحتی قادر به بهره‌مندی از سه ردیف صندلی و حمل 8 سرنشین باشد.

شورلت تراورس البته از حیث زرق و برق و قابلیت‌های اضافی، حداقل در تریم‌های پایین‌تر، در برابر رقبایی چون کیا تلوراید یا هوندا پایلوت حرفی برای گفتن ندارد.

با این وجود، نبود امکانات رفاهی چندان بالا در این خودرو با استفاده از یک موتور توانمند 3.6 لیتری V6 جبران شده است. این موتور قادر به ارائه توانی 310 اسب بخاری بوده و با مصرف سوخت حدود 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر، در میان خودروهای درون‌سوز عملکردی قابل قبول را ارائه می‌کند.

این شاسی بلند شورلت از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده و با گارانتی سه سال یا 36000 مایل پیمایش به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت ارزان‌ترین مدل از این شاسی بلند، برابر با 36 هزار دلار است؛ در حالی که تریم قدرتمند High Country آن قیمتی 53 هزار دلاری خواهد داشت.

هوندا پایلوت 2023 – 2023 Honda Pilot

بهترین شاسی بلند خانوادگی 2023

فضای حمل بار: 3220 لیتر

یکی دیگر از بهترین خودروهای شاسی بلند خانوادگی در سال 2023 هم هوندا پایلوت است که تنها شاسی بلند این کمپانی با سه ردیف صندلی به شمار رفته و عنوان بزرگترین SUV هوندا را هم یدک می‌کشد.

خانواده شاسی بلند پایلوت در سال 2023 چهارمین نسل از حیات خود را تجربه می‌کند و در این نسل، دستخوش تغییراتی هم شده است.

فاصله محورهای این خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته و در نتیجه، شاهد کابین جادارتر و راحت‌تر و فضای بیشتر برای حمل بار در آن هستیم. البته حتی با وجود افزایش فاصله محورها، ردیف عقب صندلی‌ها همچنان کمی تنگ بوده و بیشتر برای نوجوانان و افراد ریزقامت مناسب است.

Honda Pilot 023 همچنین از یک موتور 3.5 لیتری V6 بهره می‌برد که توان 285 اسب بخاری داشته و قادر است بارهای حداکثر 2.3 تنی را هم بکسل کند.

میزان مصرف این خودرو به‌طور متوسط حدود 10.5 تا 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر این، با وجود آن که نتایج تست‌های ایمنی این خودرو هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده‌اند، هوندا اعلام کرده که این شاسی بلند موفق به کسب حداکثر امتیازات ایمنی از موسسات معتبر خواهد شد.

حداقل قیمت اعلام شده برای این خودرو، تریم LX است که قیمتی 36 هزار دلاری دارد. علاوه بر این، گران‌ترین تریم آن نیز 52380 دلار قیمت‌گذاری شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*