هنگ کردن گوشی اندرویدی

با این تغییرات در گوشی‌های اندرویدی، موبایل شما کمتر هنگ می‌کند

اگر هنگ کردن‌ و کاهش سرعت ناگهانی تلفن همراه شما را کلافه کرده است، تغییر تنظیمات ذکر شده در این مقاله می‌تواند به حل مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی شما کمک کند.

با وجود امکانات و کارایی بالایی که گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند، ویروسی شدن و هنگ کردن ناگهانی گوشی کاربران را کلافه کرده و آنها را با مشکل مواجه می‌کند. هنگ کردن تلفن همراه از معضلاتی است که زمان مشخصی ندارد و کاربران وقتی مشغول به کار با موبایل خود هستند به آن دچار می‌شوند.

به‌ندرت پیش می‌آید که مسئله هنگ کردن گوشی مربوط به خرابی‌های سخت افزاری باشد و گوشی‌های هوشمند اغلب به دلایل نرم‌افزاری هنگ می‌کنند. هنگ گوشی به این معنی است که یک ایراد نرم‌افزاری در سیستم ایجاد شده و هماهنگی آن با سخت‌افزار از بین رفته است.

از عوامل مهم در هنگ گوشی می‌توان به نصب و اجرای هم زمان چند نرم افزار سنگین، ویروسی شدن گوشی‌های هوشمند، پر شدن بیش از حد حافظه گوشی، عدم به‌روزرسانی سیستم عامل، کمک گرفتن برخی گوشی‌ها از رم علاوه بر مموری، رابط کاربری ضعیف، آپدیت نبودن نرم افزارها، قدیمی بودن سخت افزار و وجود برنامه‌های غیر ضروری اشاره کرد.

هنگ کردن گوشی اندرویدی

اگر پس از مواجهه با مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی خود نمی‌دانید چه مشکلی دارد و برای مقابله با این مشکل کلافه‌کننده راه‌ حلی ندارید، تنها نیستید. اگرچه سازندگان گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های گذشته تجربه کاربری را بهبود بخشیده‌اند، اما تنظیمات یا ویژگی‌های خاصی همچنان کاربران را آزار می‌دهد.

به‌عنوان مثال، ویژگی روشنایی خودکار، روشنایی صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، اما برای همه گوشی‌ها مناسب نیست. به‌طور مشابه، اگر یک سازنده گوشی برند خود را با نرم افزارهای bloatware بارگذاری کند، گوشی شما بسیار کند خواهد شد. تبلیغات شخصی‌سازی شده و نمایش اطلاعات شخصی در صفحه قفل که به راحتی برای افراد اطراف قابل دسترسی است، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند کاربران را آشفته کند.

با هنگ کردن گوشی اندرویدی خود خداحافظی کنید

اما راهکارهایی وجود دارد که با آنها می‌توانید همه چیز را تغییر دهید و گوشی خود را کمتر خسته کنید. دارندگان اندروید می‌توانند برخی از رایج‌ترین مشکلات سیستم‌عامل را یکی پس از دیگری حل کرده و تجربه خود را بسیار کاربرپسندتر کنند. با تغییر تنظیمات ذکر شده در ادامه‌ی مطلب، شما می‌توانید مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی خود حل کنید.

1. روشنایی خودکار را غیرفعال کنید

هنگ کردن تلفن همراه

در چند سال اخیر، گوشی‌های هوشمند پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای را شاهد بوده‌اند و اکنون می‌توانند محیط خود را حس کرده و متناسب با نیازهای کاربر تنظیم شوند. تنظیمات روشنایی خودکار در تلفن اندرویدی یکی از این ویژگی‌هاست. زمانی که روشنایی خودکار یا Auto brightness فعال باشد، روشنایی صفحه نمایش شما با توجه به نور محیط اطراف تنظیم می‌شود.

این ویژگی ​​از حسگرهای موجود در گوشی برای تشخیص تغییرات نور محیط و تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش بر اساس آن استفاده می‌کند.

گاهی اوقات این ویژگی ممکن است از نقطه عطف خارج شود و کاربران بخواهند آن را خاموش کنند. اگر صفحه‌نمایش گوشی بیش از حد روشن باشد، به چشم شما آسیب وارد می‌شود. از طرف دیگر اگر نور موجود خیلی کم باشد، برای انجام فعالیت‌های مختلف و خواندن مطالب در گوشی خود با مشکل مواجه می‌شوید.

به علاوه کاربران ممکن است بخواهند این ویژگی را غیرفعال کنند تا از روشن شدن ناگهانی صفحه در وسط بازی، تماس ویدئویی یا هنگام کار جلوگیری کنند. غیرفعال کردن این ویژگی می‌تواند از هنگ کردن گوشی اندرویدی شما نیز جلوگیری کند.

غیرفعال کردن روشنایی خودکار

برای غیرفعال کردن این ویژگی در تلفن‌های اندرویدی تنها کافیست به برنامه تنظیمات بروید، روی نمایشگر ضربه بزنید و کلید کنار «روشنایی خودکار» را غیرفعال کنید. پس از انجام این کار، گوشی شما روشنایی صفحه را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه به صورت دستی آن را از طریق نوار لغزنده روشنایی تنظیم کنید.

2. تاریخچه اعلان‌ها را فعال کنید

اکنون بیایید به سایر تنظیمات اندروید که باید تغییر دهید بپردازیم. گوشی‌های اندروید دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که برای راحتی کاربران طراحی شده‌اند. یکی از جالب‌ترین این قابلیت‌ها Notification History نام دارد. قابلیت تاریخچه اعلان‌ها در اندروید به شما کمک می‌کند نوتیفیکیشن‌های قبلی خود را نیز مشاهده کنید.

اگر چندین نوتیفیکیشن را حذف کرده‌اید و پس از حذف متوجه شدید که به آنها نیاز دارید، جایی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید. این قابلیت تمام اعلان‌ها را در 24 ساعت گذشته ثبت می‌کند.

برای فعال‌سازی و بررسی تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها برنامه Settings را باز کنید، روی Notifications ضربه بزنید، گزینه Notification History را انتخاب کنید و این ویژگی را فعال کنید. به این ترتیب، حتی اگر آن را از صفحه قفل یا بخش اعلان پاک کنید، می‌توانید دوباره به‌روزرسانی برنامه را مشاهده کنید. فعال کردن این ویژگی به شما در جلوگیری از هنگ کردن و توقف ناگهانی گوشی کمک می‌کند.

3. بهینه‌سازی باتری را فعال کنید

جلوگیری از هنگ کردن تلفن همراه

بهینه‌سازی باتری یا Optimize Battery Usage یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند است که عمر روزانه باتری را افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند سبب کاهش مصرف باتری یک برنامه با محدود کردن عملکرد آن شود، مانند مسدود کردن آن از استفاده از داده‌های تلفن همراه، دریافت اعلان‌ها و دانلود به‌روزرسانی‌ها.

تقریباً همه تلفن‌های اندروید دارای این تنظیمات بهینه‌سازی باتری هستند و مصرف باتری برنامه‌هایی را که اغلب استفاده نمی‌کنید را محدود می‌کند. فعال کردن این تنظیم باید عمر باتری را تا حدی افزایش دهد.

برای انجام این کار به برنامه Settings بروید، بخش Battery را باز کنید. اگر گوشی Google Pixel دارید، Adaptive Preferences را انتخاب کنید و اگر سامسونگ دارید، More Battery Settings را انتخاب کرده و Adaptive Battery را فعال کنید.

4. تبلیغات شخصی‌شده را غیرفعال کنید

هنگ کردن تلفن همراه

گوگل بزرگترین موتور جستجوی وب در جهان است و یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و خاصی که این موتور جستجو برای کاربران فراهم کرده، ارائه تبلیغاتی است که بر اساس جستجوی کاربران نشان داده می‌شود. سیستم‌عامل اندروید و گوگل اطلاعاتی را درباره شما و سایر کاربران جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را به شرکت‌های دیگری که مایل به درج آگهی‌های پولی هستند می‌فروشند.

تبلیغات پاپ آپ یکی از انواع تبلیغاتی است که گوگل برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کند. نمایش تبلیغات روی صفحه گوشی می‌تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده باشد. بسیاری از کاربران باوجود این نوع تبلیغات از جستجو در فضای اینترنتی شاکی هستند.

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که از تماشای تبلیغات شخصی‌سازی شده در هر زمانی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید خسته شده‌اید، می‌توانید این تبلیغات آزاردهنده را غیرفعال کنید.

برای این کار برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید، منوی Google را انتخاب کرده و روی Manage your Google Account کلیک کنید. سپس برگه «داده و حریم خصوصی» را انتخاب کنید، به پایین بروید و روی «مرکز تبلیغات من» ضربه بزنید. در گوشه سمت راست بالای صفحه، دکمه Personalized Ads را فشار دهید و Turn Off را در گوشه پایین سمت راست انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید از راهکارهای حذف تبلیغات از گوشی اندروید با استفاده از برنامه‌های جانبی استفاده کنید. برنامه‌های متنوعی برای مسدود کردن تبلیغات اندروید در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد. با نصب یکی از این برنامه‌ها، شما می‌توانید تبلیغات در بازی‌ها، برنامه‌ها و حتی وب سایت‌ها را مسدود کنید. این کار علاوه‌بر خلاص کردن کاربران از تماشای تبلیغات آزاردهنده، از هنگ کردن گوشی اندرویدی شما جلوگیری می‌کند.

5. تنظیمات اعلان صفحه قفل را تغییر دهید

هنگ کردن تلفن همراه

اعلان‌های صفحه قفل مفید هستند، زیرا کاربران می‌توانند پیام‌های مهم یا اطلاعات حساس را در یک نگاه دریافت کنند. با این حال، برخی از کاربران ایده نمایش پیام‌های شخصی یا نام مخاطبین را در صفحه قفل دوست ندارند؛ زیرا به طور بالقوه توسط افراد غریبه قابل دسترسی است.

خوشبختانه، گوشی‌های اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهند اعلان‌های حساس را در صفحه قفل غیرفعال کنند. برای این کار به برنامه تنظیمات بروید و دکمه Notifications را فشار دهید. انگشت خود را به سمت پایین بکشید و ویژگی Sensitive Notifications را غیرفعال کنید.

در برخی از مدل‌ها، می‌توانید نوع اعلان‌های صفحه قفل را از «فقط نماد» یا «جزئیات» انتخاب کنید. انتخاب اولین گزینه، نماد برنامه را نشان می‌دهد و جزئیات را پنهان می‌کند. این گزینه در Settings > Lock Screen > Notifications قابل مشاهده است.

اگر نمی‌خواهید برنامه‌ای برای شما اعلان‌ها ارسال کند، با پیروی از مراحل زیر می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید. برنامه تنظیمات را باز کرده و Notifications را انتخاب کنید. روی تنظیمات برنامه ضربه بزنید و برنامه‌ای را که می‌خواهید اعلان‌های آن را غیرفعال کنید انتخاب کرده و کلید کنار آن را بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*