اپل روسیه

استفاده از دستگاه های اپل برای افراد و سازمان های دولتی روسیه ممنوع شد

دولت پوتین به تازگی قانونی را تصویب کرده تا از استفاده کارمندان دولت و سازمان‌های دولتی روسیه از دستگاه‌های ساخته شده توسط شرکت اپل جلوگیری کند. این اقدام روس در دوران اوج ارسال تجهیزات آمریکایی به اوکراین انجام می‌شود.

مشکلات میان روسیه و آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست. پس از شروع جنگ روسیه با اوکراین، روابط میان این دو کشور به حداقل رسید و تقریبا تمام شرکت‌های آمریکایی به دلیل تحریم‌ها از کشور روسیه خارج شدند. با وجود خروج این شرکت‌ها از روسیه، بسیاری از روس‌ها همچنان علاقه شدیدی به خرید کالاهای آمریکایی دارند و همین مورد برای دولت روسیه مشکل‌ساز شده است.

کرملین به تازگی قوانین جدیدی را تصویب کرده که به لطف آن‌ها می‌تواند حق استفاده از آیفون، آی مک، مک بوک، آیپد، اپل واچ و هر محصول اپل که فکرش را بکنید را از کارمندان و سازمان‌های دولتی روسیه بگیرد. اگر روس‌ها بخواهند این قانون را به شکلی دقیق اجرا کنند، دستمال ۵۰۰ هزار تومانی اپل هم نباید توسط کارمندان روس مورد استفاده قرار بگیرد!

اپل روسیه

فعالیت شرکت اپل رسما در روسیه متوقف شده اما همچنان روس‌ها علاقه زیادی به گجت‌های این برند دارند.

مقامات روسیه به باور خودشان گام بزرگی برای کاهش وابستگی به تکنولوژی ساخت خارج را برداشته‌اند. آن طور که نشریه فایننشال تایمز گزارش داده، وزارت تجارت کشور روسیه این ممنوعیت را بر روی آیفون‌ها و تمام محصولات دیگر اپل برای “اهداف کاری” از روز دوشنبه اعمال کرده است.

این تصمیم شامل کارمندان دولت در سازمان‌های مختلف نظامی و غیرنظامی از جمله وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه است. برخی از سازمان‌ها در حال حاضر این فرمان را اجرا کرده‌اند در حالی که دیگران قرار است به زودی عمل کنند. با این حال، مقامات هنوز مجازند از دستگاه‌های اپل برای استفاده شخصی استفاده کنند، به شرط این که استفاده آن‌هابه هیچ وجه شامل استفاده‌های کاری نشود.

ترس از جاسوسی یا تلاش برای کمتر کردن وابستگی تکنولوژیکی به آمریکایی‌ها؟

هر چند گفته می‌شود این تصمیم روس‌ها برای کاهش وابستگی تکنلوژیکی به آمریکایی‌ها انجام می‌شود اما هدف اصلی کرملین، کاهش خطر ریسک درز کردن اطلاعات کارمندان دولتی روسیه است. اپل یکی از خوشنام‌ترین برندهای حوزه تکنولوژی در حفاظت از اطلاعات کاربران است اما با توجه به این که این شرکت یکی از مهم‌ترین شرکت‌های آمریکایی است، روس‌ها نگرانی‌هایی را در زمینه امنیت اطلاعاتشان دارند.

با این حال ممکن است با توجه به تعداد بالای کارمندان دولتی در روسیه، در نهایت منجر به کمتر شدن کاربران گوشی‌های آیفون در روسیه شود. بسیاری از کارمندان روس علاقه‌ای به داشتن دو گوشی (یکی برای کار و یکی برای روابط شخصی) ندارند و ترجیح می‌دهند از یک گوشی هوشمند استفاده کنند. در کنار این موضوع، اپل تحریم‌هایی را علیه کاربران روسی اعمال کرده و آن‌ها دیگر امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند اپل Pay را ندارند. در کنار این موضوع، فروش رسمی محصولات اپل در روسیه به پایان رسیده و این شرکت در هر حال شانس زیادی برای موفقیت در این کشور نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*