آیفون ویژن کانسپت

آیفون ویژن کانسپت ؛ این گوشی رویای طرفداران اپل است

این گوشی کانسپت به‌نام آیفون ویژن – iPhone Vision با الهام از اپل ویژن پرو خلق شده و جالب اینکه یک قیمت فرضی هم دارد.

هنرمند طراح «آنتونیو دی رزا» از استودیو ADR Studio Design، یک گوشی کانسپت را به‌نام آیفون ویژن خلق کرده است؛ چیزی متفاوت از طراحی تکراری آیفون‌های واقعی!

بر اساس طرح آنتونیو، این گوشی یک نمایشگر تمام صفحه از نوع آبشاری با روشنایی 2200 نیت دارد تا تجربه بصری بی‌نظیری را به ارمغان بیاورد. همچنین قابلیت Space Audio آن، به کاربران امکان می‌دهد صداها را واقعی‌تر بشنوند و حس کنند.

دکمه‌هایی هم در لبه کناری دستگاه دیده می‌شوند که ظاهرا فیزیکی نیستند؛ اما هنگام لمس، بازخورد هپتیک می‌دهند و کاربر حس می‌کند یک دکمه فیزیکی را فشار داده است. اتفاقا تا همین چند وقت پیش، گزارش‌ها از وجود چنین دکمه‌هایی در مدل‌های Pro آیفون 15 حکایت داشتند؛ اما ظاهرا با پیچیدگی‌ها و هزینه جایگزینی دکمه‌ها، اپل ناگزیر به پیاده‌سازی این فناوری در سری آیفون 16 شده است.

اما به این گوشی کانسپت برگردیم که سیستم لنز مایع در آن، جای دوربین‌های عریض و فوق عریض را گرفته و علاوه بر این‌ها، به یک لنز پریسکوپی برای زوم باکیفیت تجهیز شده است. گفته می‌شود آیفون 15 پرو مکس نیز دارای لنز پریسکوپی خواهد بود؛ اولین گوشی اپل با چنین قابلیتی!

در پشت آیفون ویژن کانسپت هم یک نمایشگر کوچک وجود دارد که نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌ها را به تصویر می‌کشد.

قدرت پردازش این گوشی را چیپ‌های قدرتمند M2 و R1 تامین می‌کنند؛ همان ترکیبی که در اپل ویژن پرو هم استفاده شد. این یعنی سطح پرفورمنس آیفون ویژن فراتر از هر گوشی هوشمند دیگری خواهد بود.

پورت USB-C و پشتیبانی از شارژ 30 وات MagSafe، از دیگر امکانات تعریف شده برای این گوشی کانسپت هستند. خبری از شیار سیم‌کارت هم در آن نیست و وظیفه برقراری ارتباط مخابراتی بر دوش eSIM است؛ نوعی سیم‌کارت که روی مادربرد نصب می‌شود.

قیمت آیفون ویژن کانسپت

شاید این گوشی وجود خارجی نداشته باشد؛ اما این باعث نشده که قیمت‌گذاری نشود. قیمت تعیین شده برای آیفون ویژن کانسپت، 1599 دلار یا پرداخت 24 قسط 73.29 دلاری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*