هوش مصنوعی

دیگر هیچ بازیگری نمی‌میرد؛ هوش مصنوعی می‌تواند به جای هنرپیشگان فوت شده بازی کند!

هوش مصنوعی نگرانی‌های زیادی را برای بازیگران هالیوودی به‌وجود آورده و همچنین موجی از اعتراضات را به‌همراه داشته است؛ اما آیا هوش مصنوعی جای بازیگران را خواهد گرفت؟

بسیاری از بازیگران و نویسندگان هالیوودی بر این باورند که آینده‌ی حرفه‌ی آنها توسط هوش مصنوعی دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد و به همین دلیل خواستار قراردادهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی هستند. در همین راستا از آنجایی که به‌خواسته نویسندگان و بازیگران هالیوودی پاسخ مناسبی داده نشده، آنها به انجام اعتصاب روی آوردند.

نگرانی جدی بازیگران و نویسندگان از هوش مصنوعی

فرن درشر، رئیس اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) در همین راستا عنوان کرد هوش مصنوعی یک تهدید برای حرفه‌های خلاق محسوب می‌شود و تمام بازیگران این حق را دارند طی قراردادی از سوءاستفاده از هویت و استعداد خود آن هم بدون رضایت و پرداخت دستمزد جلوگیری کنند. در واقع اگر اکنون برای چنین خواسته‌هایی اقدام نشود، در آینده هوش مصنوعی جایگزین بازیگران و نویسندگان خواهد شد.

هوش مصنوعی

در حالی اتحادیه بازیگران آمریکا به انجمن نویسندگان آمریکا ملحق شده که این انجمن به‌عنوان نماینده فیلمنامه‌نویسان هالیوودی از 2 ماه قبل برای محافظت از نویسندگان در برابر هوش مصنوعی اعتصاب کرده است و خواستار امضای قراردادی است که از نویسندگان و آثار آنها محافظت کند. انجمن نویسندگان آمریکا اعلام کرد هوش مصنوعی نباید مطالب ادبی بنویسد، نباید فیلم‌نامه‌ها را بازنویسی و از آنها برای آموزش خود استفاده کند.

در حالی انجمن نویسندگان آمریکا و اتحادیه بازیگران آمریکا دست به اعتصاب زده‌اند که طی سال‌های اخیر ابزارهای هوش مصنوعی قادر به خلق تصاویر و نوشته‌های بسیار خوبی شدند؛ به گونه‌ای که می‌توانند چهره و صدای افراد را تقلید کرده و آثاری مشابه را خلق کنند.

همچنین ابزارهایی نظیر ChatGPT نیز از توانایی نوشتن برخوردارند و اخیرا به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند. البته در حال حاضر این ابزارها توانایی خلق داستان‌هایی در سطح نویسندگان را ندارند و در نوشته‌های خود از آثار افراد معروف استفاده می‌کنند.

بازیگران نیز نگرانی‌های زیادی از تاثیر آینده هوش مصنوعی بر حرفه خود دارند؛ در واقع آنها بر این باورند که اگر مقررات سختگیرانه‌ای برای این حوزه وضع نشود، این ابزارها می‌توانند روی شغل آنها تاثیر زیادی گذاشته و مانع کسب درآمد آنها شوند.

هوش مصنوعی

بررسی‌ها نشان می‌دهد استودیوها نیز در حال سوءاستفاده از هوش مصنوعی هستند؛ برای مثال استودیوها طرحی پیشنهادی را در نظر گرفتند که طی آن قرار است به ازای پرداخت دستمزد فقط یک روز از بازیگران سیاهی لشگر کپی دیجیتالی تهیه کنند. این کپی دیجیتالی نیز برای همیشه به شرکت‌ها تعلق پیدا خواهد کرد و آنها می‌توانند در پروژه‌های بعدی خود بدون پرداخت دستمزد به‌شکل رایگان استفاده کنند.

همچنین نگرانی‌های دیگری چون استفاده از کپی دیجیتال بازیگران اصلی پس از مرگ آنها نیز وجود دارد. در واقع بازیگران بر این باورند که با تهیه نسخه دیجیتالی ممکن است در آینده و پس از مرگ آنها نیز استودیوها از این نسخه‌ها در آثار خود استفاده کنند. از این رو به وجود قراردادهای سختگیرانه برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده احتمالی نیاز است و بازیگران و نویسندگان تا زمانی که به خواسته آنها توجه نشود، دست از اعتصاب برنخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*