مدل های جدید مرسدس آ ام گ GLC

مدل های جدید مرسدس آ ام گ GLC از راه رسیدند؛ شاسی بلندهای لوکس و فوق‌العاده سریع آلمانی

از مدل های جدید اس یو وی لوکس مرسدس آ ام گ GLC رونمایی شد. شاسی بلند جی ال سی دارای قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر دنیا در حال حاضر است.

مرسدس بنز که اخیراً مرسدس بنز GLC مدل جدید را به‌تازگی معرفی کرده بود، حالا از نسخه‌های آ ام گ این شاسی بلند لوکس پرده‌ برداشته است: مرسدس آ ام گ GLC43 مدل 2024 و مرسدس آ ام گ GLC63 S E Performance مدل 2025. این دو قدرتمندترین نسخه‌های شاسی بلند GLC هستند که تا به اینجا به بازار معرفی شده‌اند.

معرفی مدل های جدید شاسی بلند لوکس مرسدس آ ام گ GLC

نمای جلو مرسدس آ ام گ GLC43 مدل جدید

مرسدس آ ام گ GLC43 مدل 2024

تفاوت بین طراحی نسخه‌های AMG شاسی بلند مرسدس بنز GLC با نسخه‌های استاندارد آن به وضوح به چشم می‌آید. این نسخه‌ها دارای جلوپنجره خاص خود با میله‌های عمودی، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا و المان‌های کرومی بیشتر در ناحیه جلو هستند. همچنین نسخه GLC43 لوله‌های اگزوز گِرد دارد، ولی برای GLC63 لوله‌های ذوزنقه‌ای انتخاب شده است.

نمای عقب مرسدس آ ام گ GLC43 مدل جدید

مدل های جدید مرسدس آ ام گ GLC بهبود در کابین را به همراه می‌آورند. پیش رو مشتریانی که قصد خرید این شاسی بلند را دارند، کابین چرم (MB-Tex) و میکروفیبر به‌صورت استاندارد و چرم ناپا با لوگو آ ام گ روی ناحیه پشت سر صندلی‌های جلو در قالب آپشن گذاشته می‌شود. حتی صندلی‌های Performance هم برای کسانی موجودند که می‌خواهند رنگ و بویی اسپرت به اس یو وی لوکس خود بدهند. ضمن اینکه سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX مرسدس بنز با قابلیت‌های مختص به آ ام گ نظیر گرافیک‌های ویژه برای نمایشگرهای مرکزی، پشت فرمان و هدآپ به این مدل‌های جدید راه پیدا کرده است.

مرسدس آ ام گ GLC43 به‌عنوان نسخه آ ام گ پایه این شاسی بلند، از یک پیشرانه هیبرید خفیف بهره می‌برد که متشکل از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ و یک ژنراتور استارتر یکپارچه یا ISG است. این پیشرانه می‌تواند 416 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین در سرعت پایین، ژنراتور استارتر مذکور 13 اسب بخار به قدرت این شاسی بلند لوکس آلمانی اضافه می‌کند. برای این پیشرانه گیربکس چندکلاچه اسپیدشیفت 9 سرعته در نظر گرفته شده است که نیرو محرکه را به هر چهار چرخ می‌فرستد. این نسخه حتی با سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و سیستم تعلیق بادی به‌همراه ضربه‌گیری تطبیقی به‌صورت استاندارد همراه است.

نمای جلو مرسدس آ ام گ GLC63 S E Performance مدل جدید

مرسدس آ ام گ GLC63 S E Performance مدل 2025

مرسدس آ ام گ GLC63 S E Performance نیرو محرکه خود را از یک موتور بنزین‌سوز 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به‌همراه یک موتور الکتریکی در ناحیه عقب می‌گیرد. این دو موتور روی هم رفته توانایی تولید قدرت 671 اسب بخار و گشتاور 1020 نیوتن متر را دارند. موتور الکتریکی 201 اسب بخار خروجی می‌دهد و پیشرانه بنزین‌سوز 4 سیلندر هم به تنهایی قادر است 469 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ با این خروجی، این موتور مرسدس بنز عنوان قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر دنیا را با خود به یدک می‌کشد.

نمای عقب AMG GLC63 S E Performance مدل 2025

این نسخه هم برای انتقال نیرو محرکه از گیربکس چندکلاچه اسپیدشیفت 9 سرعته استفاده می‌کند و مقصد خروجی آن هر چهار چرخ است. البته سیستم تمام چرخ محرک 4Matic پلاس در این نسخه مرسدس بنز آ ام گ GLC مدل جدید تماماً متغیر است و در نتیجه قابلیت ارسال کل قدرت موجود به چرخ‌های عقب را دارد. GLC63 S E Performance با این پیشرانه 4 سیلندر که صاحب عنوان قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر است، ظرف 3.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

مرسدس آ ام گ GLC43 مدل 2024 اوایل سال آینده میلادی راهی نمایندگی‌های مرسدس بنز در ایالات متحده می‌شود و پس از آن، مرسدس آ ام گ GLC63 S E Performance مدل 2025 اواخر سال 2024 به عرضه خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که این دو نسخه به ترتیب حدود 65 هزار دلار و 85 هزار دلار قیمت داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*