فیس لیفت پژو پارس

شاهکار جدید ایران خودرو در فیس لیفت پژو پارس؛ چراغ و سپر آریسان به پارس می‌آید!

نخستین تصاویر فیس لیفت پژو پارس منتشر شد که نشان می‌دهد این خودرو از همان چراغ و سپر آریسان بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات پژو پارس فیس لیفت آشنا می‌شویم.

اخیرا سازمان استاندارد طی مصوبه‌ای به خودروسازان دستور داد تا تمام محصولات خود را با رعایت استانداردهای 85گانه تولد کنند. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو به‌جای توقف تولید پژو پارس تصمیم گرفت تا با عرضه فیس لیفت به تولید این سدان محبوب خود ادامه دهد.

در همین راستا تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که ایران خودرو تولید مدل‌های اولیه فیس لیفت پارس را در خانه خراسان به انجام رسانده و این خودرو از همان چراغ و سپر استفاده شده در آریسان بهره می‌برد. البته برای این خودرو امکانات جدیدی چون سامانه کنترل پایداری نیز در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی فیس لیفت پژو پارس

فیس لیفت پژو پارس

پژو پارس جدید به یک موتور TU5P مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. از ویژگی‌های این پیشرانه که به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا موتور TU5 محسوب می‌شود می‌توان به ساختار پوشش سوخت جدید، فناوری پمپ روغن متغیر و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی اشاره کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس جدید

فیس لیفت پژو پارس

از امکانات این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با نمایشگر، کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، غربیلک فرمان به‌صورت چرمی، سنسورهای نور و باران، بالابرهای برقی شیشه‌ی هر 4 در، 2 کیسه هوای ایمنی، ترمزهای ABS و EBD، سیستم کروز کنترل، تنظیم زوایای صندلی‌های جلو به‌صورت دو حرکته برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، قابلیت نمایش فشار باد تایرها، شیشه‌های عقب دودی، رینگ های آلومینیومی، صندلی‌های پارچه، دوربین دید عقب همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو و مانیتور لمسی همراه با نویگیشن اشاره کرد.