نماینده مجلس

سازمان استاندارد کیفیت پراید را تایید، و کیفیت خودروهای وارداتی کیا، هیوندای و میتسوبیشی را رد کرده است

اگر هنوز هم فکر می‌کنید بازار خودروی کشورمان شرایط نرمالی دارد و هیچ چیزی عجیبی در این بازار اتفاق نمی‌افتد، فقط کافی است بدانید سازمان استاندارد کشورمان در کنار رد کیفیت خودروهای وارداتی کیا، هیوندای و میتسوبیشی، کیفیت خودروی پراید را تایید کرده است!

شرایط بازار خودروی ایران هر روز عجیب‌تر می‌شود؛ یک روز نماینده مجلس توهین به پراید را توهین به مردم تلقی می‌کند و یک روز دیگر، اخباری درباره بالا رفتن قیمت خودرو در امارات به‌دلیل واردات مدل‌های کارکرده به ایران منتشر می‌شود. حالا لایو یک نماینده مجلس نشان می‌دهد سازمان استاندارد در حالی کیفیت پراید را تایید کرده که خودروهای وارداتی کیا، هیوندای و میتسوبیشی را لایق ورود به بازار ایران ندانسته است.

ظاهرا پراید از خودروهای وارداتی استانداردتر است!

پراید

اگر این حرف توهین به مردم ایران تلقی نمی‌شود، باید بگوییم خودروی بی‌کیفیت پراید که تاییدیه سازمان استاندارد را دریافت کرده، در سال‌های اخیر جان هزاران ایرانی را گرفته و خانواده‌های بسیاری را عزادار کرده است.

جلال رشیدی کوچی که این روزها بیشتر به خاطر اظهار نظراتش در حوزه بازار خودرو و گوشی های هوشمند شناخته می‌شود، در اظهار نظری تازه اطلاعاتی مهم از سازمان استاندارد ایران افشا کرده است.

این نماینده مجلس اعلام کرده که امیدوار است این موضوع توسط سازمان استاندارد کشور تکذیب شود، اما شنیده‌های او نشان می‌دهند دلیل اصلی کندی در روند واردات خودروهای خارجی، مشکلاتی است که سازمان استاندارد در روند واردات ایجاد کرده است.

جلال رشیدی کوچی

جلال رشیدی کوچی یکی از مهم‌ترین منتقدان وضعیت فعلی بازار خودرو است و در ماه‌های اخیر، بارها اظهار نظرات او در مورد این بازار رسانه‌ای شده است.

این نماینده مجلس اعلام کرده که سازمان استاندارد برای خودروهایی مانند پراید به‌سادگی تاییدیه صادر می‌کند، اما وقتی صحبت از خودروهای باکیفیت خارجی می‌شود، این سازمان با مانع‌تراشی‌هایی جلوی واردات را می‌گیرد. آن‌طور که جلال رشیدی کوچی اعلام کرده است،‌ سازمان استاندارد از خودروهای برندهایی مانند تویوتا یا نیسان ایراد گرفته است.

ظاهرا خودروهای زیادی از برندهای مختلف مانند نیسان، تویوتا، هیوندای، کیا، میتسوبیشی و چانگان منتظر تاییدیه برای ورود به کشور هستند؛ اما فعلا خبری از صدور تاییدیه برای آن‌ها نیست. ظاهرا یکی از عجیب‌ترین ایرادهای گرفته شده از خودروهای وارداتی، مربوط به چراغ جلوی یکی از خودروهای نیسان است! این نماینده باز هم ابراز امیدواری کرد که سازمان استاندارد با استفاده از مستندات این موارد را تکذیب کند و فقط به یک مصاحبه بسنده نکند.

نظر شما درباره اظهار نظرهای نماینده مجلس، جلال رشیدی کوچی چیست؟ آیا سازمان استاندارد مهم‌ترین مانع واردات خودروهای باکیفیت خارجی است؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.