شاسی بلند هیبریدی مصرف سوخت

بهترین خودروهای شاسی بلند هیبریدی با کمترین مصرف سوخت

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین خودروهای شاسی بلند هیبریدی سال 2023 که مصرف سوخت بسیار پایینی دارند. تقریبا تمامی این اتومبیل های جذاب کره‌ای یا ژاپنی هستند.

در سال‌های اخیر خودروهای هیبریدی بسیار پخته‌تر از قبل شده و ارزش خرید بیشتری پیدا کرده‌اند. به این ترتیب بسیاری افرادی که پیش‌تر نسبت به خرید یکی از این خودروها مردد بودند، اکنون به این مساله ترغیب شده‌اند.

در این میان، خودروهای شاسی بلند هیبریدی محصولاتی استثنایی هستند که ضمن ارائه مصرف سوخت بسیار مناسب، فضای کابین گسترده‌تری هم داشته و تا حدی هم توانایی‌های آفرودی دارند.

دو دسته عمده از خودروهای هیبریدی، مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی به شمار می‌روند. هر دو دسته از این خودروها از یک موتور درون‌سوز و یک موتور الکتریکی بهره می‌برند. با این وجود، تفاوت مهم این دو مدل آن است که خودروهای هیبریدی بیشتر متکی به موتور درون‌سوز هستند؛ در حالی که مدل‌های پلاگین هیبریدی وابستگی بیشتری به موتور الکتریکی دارند.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص محصولات هیبریدی بدانید، آن است که برای شارژ باتری الکتریکی این محصولات نیازی به اتصال آن‌ها به منبع برق نیست؛ چرا که شارژ این باتری به کمک خود موتور بنزینی انجام می‌پذیرد.

در گجت نیوز بخوانید:

تفاوت خودروهای هیبرید با پلاگین هیبرید در چیست؟

بنابراین خودروهای هیبریدی هم همانند اتومبیل‌های بنزینی باید باک بنزین را پر کنند. با این وجود، به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی در کنار موتور بنزینی، مصرف سوخت این دسته اتومبیل‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد.

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای شاسی بلند هیبریدی می‌پردازیم که بهینه‌ترین مصرف سوخت را در مقایسه با سایرین دارند.

کدام خودروهای شاسی بلند هیبریدی کمترین مصرف سوخت را دارند؟

کیا نیرو هیبرید 2023 – 2023 Kia Niro

کیا نیرو 2023

شروع قیمت مدل 2023 کیا نیرو هیبرید از 26 هزار دلار است. همچنین مصرف متوسط این شاسی بلند هیبریدی جذاب هم بین 4.4 تا 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای این کلاس قیمتی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

در این میان البته برخی مدل‌های این خودرو قادرند در بزرگراه‌ها به مصرف فوق‌العاده 4.3 لیتری به ازای هر صد کیلومتر برسند.

به این ترتیب می‌توانید انتظار داشته باشید که با موتور 1.6 لیتری درون‌سوز و پیشرانه الکتریکی Kia Niro 2023، با هر باک پر حدود 770 تا 946 کیلومتر مسافت را بپیمایید!

بعضی تریم‌های کیا نیرو هیبرید همچنین از اسپیکرهای فوق العاده هارمن کاردن بهره می‌برند و همگی آن‌ها قادر به پشتیبانی از CarPlay اپل، Android Auto و Sirius XM هستند.

علاوه بر این، همچنین می‌توان دستیارهای هوشمند آمازون الکسا یا گوگل اسیستنت را هم با سیستم ناوبری این خودرو ادغام کرد و ضمن استفاده از فرامین صوتی، با بهره‌گیری از اپلیکیشن Kia Access برای اندروید یا iOS از قابلیت‌های جدید و جذاب فوق‌العاده‌ای برخوردار شد.

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان تنظیم دمای صندلی‌ها از راه دور، روشن کردن خودرو از دور یا پیدا کردن آن در یک پارکینگ اشاره کرد.

کیا نیرو هیبرید 2023 یک خودروی پنج سرنشین است. با این حال بسته به مدل انتخابی، دو صندلی جلو در این خودرو می‌توانند از قابلیت گرم‌کن یا تهویه مطبوع بهره ببرند.

این شاسی بلند هیبریدی همچنین به قابلیت شناسایی نقاط کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار مخصوص تعویض لاین و سیستم هوشمند جلوگیری از تصادف مجهز است.

گنجایش باک این خودروی جذاب کره‌ای هم کمی بیش از 42 لیتر است.

کیا اسپورتیج هیبرید 2023 – 2023 Kia Sportage Hybrid

شاسی بلند هیبریدی مصرف سوخت

یکی دیگر از بهترین هیبریدی های شاسی بلند جهان با بهینه‌ترین مصرف انرژی، مدل 2023 اسپورتیج هیبرید کیا است که مصرف متوسط 5.47 لیتری در هر صد کیلومتر داشته و قیمت بسیار مناسب حداقل 27500 دلاری دارد.

موتور هیبریدی و توربوی این خودرو توانایی تولید توان 227 اسب بخار را داشته و با یک باک پر قادر به پیمایش مسافت بیش از 800 کیلومتر است.

اسپورتیج هیبرید همچنین برای محیط‌های سرد، اتومبیلی بسیار ایده‌آل به شمار می‌رود؛ چرا که علاوه بر صندلی‌های جلو که گرم‌شونده بوده و از تهویه برخوردارند، فرمان آن نیز قابل گرم شدن است و شیشه‌های جلو و آینه‌ها هم قابلیت گرم شدن دارند.

همچنین صفحه نمایش باکیفیت 12.3 اینچی و اسپیکرهای فوق‌العاده Harman Kardon به کار رفته در آن هم تضمین‌کننده کیفیت صوتی و بصری بسیار عالی سیستم سرگرمی در این خودرو بوده و پشتیبانی از Apple Car Play، Android Auto و Sirius MX نیز ویژگی جذاب دیگری در بخش چندرسانه‌ای و سرگرمی در این خودرو خواهد بود.

علاوه بر این، Sportage Hybrid 2023 همچنین به کمک اپلیکیشن Kia Connect قابلیت روشن کردن از راه دور، پیدا کردن خودرو در یک پارکینگ شلوغ و تنظیم دمای کابین را از طریق گوشی‌های اندرویدی و آیفون به کاربران می‌دهد.

خودروی هیبریدی جدید کیا همچنین از مانیتور 360 درجه با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های دستیار راننده بهره برده و ویژگی‌های هوشمندی مثل تشخیص نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند و اعلان‌های مربوط به ترافیک پشت را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

در این میان، کیا اسپورتیج هیبرید همچنین به تکنولوژی دستیار هوشمند پارک هم مجهز است و به راننده اجازه می‌دهد که از راه دور خودرو را پارک کند!

این خودرو همچنین کابین بزرگی هم دارد و خصوصا در قسمت عقب، فضای زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لکسوس 250h UX هیبرید 2024 – 2024 Lexus 250h UX Hybrid

لکسوس 250 اچ

شروع قیمت لکسوس 250 اچ یو ایکس هیبرید مدل 2024 از حدود از 37 هزار دلار بوده و مصرف متوسط آن حدود 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود.

زیر کاپوت این خودرو نیز شاهد قرار گرفتن یک موتور دو لیتری چهار سیلندر هستیم که در کنار سیستم Hybrid Drive لکسوس، پیمایش مسافت بسیار طولانی را برای این خودروی هیبریدی رقم می‌زند.

بعلاوه صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی تعبیه شده درون کابین دستگاه نیز امکان ناوبری سریع و آسان در تنظیمات و یا انواع گزینه‌های سرگرمی را فراهم کرده و یک نمایشگر HUD رنگی هم در شیشه جلو در برابر چشمان راننده قرار گرفته که سرعت کنونی، دنده، دور موتور و اطلاعات مربوط به آهنگ در حال پخش را به او نمایش می دهد.

راننده این شاسی بلند جذاب لکسوس همچنین می‌تواند از طریق کار پلی اپل، اندروید آتو و سیریوس ایکس ام رادیو و البته فناوری Drive Connect لکسوس به سیستم ناوبری دستگاه متصل شود.

تنها به زبان آوردن عبارت Hey, Lexus کافی‌ست که بتوان از طریق آن دمای کابین را تنظیم کرد، آهنگ در حال پخش را تغییر داد و یا مسیریابی را آغاز نمود!

علاوه بر این، اپلیکیشن اختصاصی Lexus همچنین به شما امکان می‌دهد که اتومبیل را از راه دور روشن کرده یا نوبت سرویس بعدی آن را در تقویم علامت بزنید.

همچنین دوربین‌های تعبیه شده در این خودرو قابلیت‌های ایمنی فراوانی را برای این دستگاه به ارمغان آورده و ویژگی‌هایی مثل تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر و حتی پارک خودکار را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهند.

لکسوس 250 اچ یو ایکس هیبرید همچنین فضای گسترده‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. با این حال، اگر به فضای بیشتری برای حمل بار یا وسایل نیاز داشته باشید، می‌توانید با جمع کردن صندلی‌های عقب، فضای بسیار بیشتری را در پشت اتومبیل در اختیار داشته باشید.

فورد اسکیپ هیبرید 2022 – 2022 Ford Escape Hybrid

شاسی بلند هیبریدی مصرف سوخت

علیرغم این که مدل 2022 از فورد اسکیپ هیبرید اکنون دیگر قابل سفارش نیست، اما همچنان می توان نمونه‌هایی نو یا کم‌کارکرد از این اتومبیل فوق‌العاده را در بازار خریداری کرد.

شروع قیمت این خودرو از 30 هزار دلار است و در آن از یک موتور هیبریدی مبتنی بر یک سیستم درون‌سوز 2.5 لیتری استفاده شده است.

مصرف متوسط این شاسی بلند هیبریدی در شهر برابر 5.34 و در جاده برابر با 6.35 لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف میانگین 5.74 لیتری را برای آن رقم می‌زند.

به جز تریم پایه Ford Escape Hybrid، سایر تریم‌ها همگی از Android Auto و Car Play اپل پشتیبانی می‌کنند. این خودروی فورد همچنین با سیستم SiriusXM Radio هم سازگار است و از FordPass Connect که در نقش یک هات اسپات وای فای 4G ظاهر می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه، دستیار هوشمند به کار گرفته شده در این خودرو هم SYNC 3 نام دارد که می‌توان از طریق آن تماس‌های تلفنی برقرار کرد، موزیک پخش کرد و یا حتی پیتزا سفارش داد و دمای کولر منزل را تنظیم نمود!

Ford Escape 2022 همچنین از حیث مشخصات ایمنی و کمکی برای راننده هم چیزی از رقبای کره‌ای خود کم ندارد. این شاسی بلند به سیستم تشخیص نقطه کور، اخطار ترافیک پشت سر، دستیار هوشمند حفظ لاین در جاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم تشخیص عابران پیاده و گزینه‌های خلاقانه‌تری چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم تشخیص علائم سرعت مجهز است.

گنجایش باک این اتومبیل نزدیک به 54 لیتر است.

تویوتا راو4 هیبریدی 2023 – 2023 Toyota RAV4 Hybrid

تویوتا راو4 هیبریدی

جدیدترین مدل از سری شاسی بلندهای راوفور تویوتا با قیمت حداقل 31 هزار دلار روانه بازار می‌شوند و میانگین مصرف 5.88 لیتری دارند.

به‌طور دقیق‌تر، میزان مصرف سوخت این خودرو در شهر برابر با 5.74 لیتر و در بزرگراه برابر با 6.19 لیتر در هر صد کیلومتر است که آن را به یکی از بهترین اتومبیل های شاسی بلند هیبریدی با مصرف سوخت بهینه تبدیل می‌کند.

مدل 2023 راوفور همچنین از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری در کنار موتورهایی الکتریکی در جلو و عقب بهره برده و قدرتی 219 اسب بخاری دارد.

علاوه بر این، بسته به تریم انتخابی این خودرو می‌توانید به صفحه نمایش‌هایی 8 یا 10.5 اینچی دسترسی داشته باشید که امکان صادر کردن فرامین صوتی با به زبان آوردن عبارت Hey, Toyota را دارد.

این شاسی بلند جذاب همچنین مثل دیگر اتومبیل‌های حاضر در این لیست از Apple Car Play، Android Auto و Sirius XM Radio پشتیبانی کرده و در برخی مدل‌ها از سیستم صوتی JBL Premium با 11 اسپیکر در 9 نقطه مختلف بهره می‌برد.

برخی قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد Toyota RAV4 Hybrid 2023 عبارتند از:

  • شارژ بیسیم Qi
  • قابلیت نگه داشتن خودکار ترمز
  • گرمایش و تهویه صندلی های جلو
  • سیستم‌های هوشمند تشخیص تصادف و تشخیص عابر پیاده
  • ترمز اضطراری خودکار
  • اعلان‌ها و آلارم‌های تعویض لاین به همراه دستیار رانندگی و رهگیری مسیر
  • کروز کنترل تطبیقی
  • شناسایی هوشمند تابلوهای جاده

فضای داخلی این شاسی بلند هیبرید هم بسیار وسیع و گسترده بوده و می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بیشتری را هم برای حمل بار در اختیار این خودرو قرار داد.

گنجایش باک RAV4 Hybrid 2023 برابر با 55 لیتر است.

هوندا سی آر وی هیبرید اسپرت 2023 – 2023 Honda CR-V Hybrid Sport

هوندا سی آر وی

مدل 2023 از هوندا CR-V هم یکی دیگر از خودروهای شاسی بلند هیبریدی جذاب بازار است که با شایستگی در لیست محصولات با کمترین مصرف سوخت قرار می‌گیرد.

قیمت تریم پایه این خودرو حدود 32 هزار دلار است و تریم توانمندتر و پرامکانات‌تر اسپورت تورینگ هیبرید هم با قیمتی 39 هزار دلاری وارد بازار شده است.

قدرت این خودرو برابر با 204 اسب بخار است و مصرف آن در شهر و جاده به ترتیب 5.47 و 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف متوسط آن را به عدد بسیار خوب 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

بسته به مدل انتخابی این خودرو می‌توانید از یک نمایشگر 7 یا 9 اینچی در داخل کابین آن بهره‌مند شوید که از Android Auto و CarPlay اپل پشتیبانی کرده و ناوبری راحت و سرراستی را برای‌تان رقم خواهد زد.

علاوه بر این، با دانلود و نصب اپلیکیشن HondaLink برای iOS یا اندروید می‌توانید به قابلیت‌های اضافی روتینی مثل استارت زدن از راه دور، پیدا کردن خودرو در پارکینگ‌های شلوغ و تنظیم دمای داخل کابین دسترسی داشته باشید.

این شاسی بلند جذاب ژاپنی همچنین از قابلیت‌های کمکی فراوانی برای رانندگی بهره برده و سواری ایمن‌تر و بی‌دغدغه‌تری را به راننده و سرنشینان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، سیستم شناسایی عابرین پیاده و خودروهایی که جلوی خودرو در حال حرکتند به همراه قابلیت ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل رانندگی بین خطوط، اخطار تعویض لاین بدون زدن راهنما و یا کروز کنترل تطبیقی که سرعت را بر اساس سرعت سایر خودروهای اطراف تنظیم می‌کند، از جمله ویژگی‌های جذاب این اتومبیل به شمار می‌روند.

ظرفیت باک این خودرو 53 لیتر است.

لکسوس ان ایکس 350 اچ هیبرید – Lexus NX 350h Hybrid

لکسوس ان ایکس 350 اچ

خودروی شاسی بلند جدید لکسوس حداقل 44 هزار دلار برای علاقمندان آب خورده و قادر است ظرف تنها 7.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

این شتابگیری به لطف استفاده از موتور 4 سیلندر درون سوز این خودرو در کنار موتور الکتریکی قدرتمند آن که در مجموع، قدرتی 240 اسب بخاری به آن بخشیده‌اند، به دست آمده است.

علیرغم استفاده از این موتور توانمند، مصرف سوخت لکسوس ان ایکس 350 اچ هیبرید تنها 6.03 لیتر در هر صد کیلومتر (5.73 و 6.36 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و جاده) است که کاملا تحسین‌برانگیز به شمار می‌رود.

این شاسی بلند لکسوس همچنین از رینگ‌های 20 اینچی بهره برده و قادر به نمایش نورپردازی اطراف با تم‌های از پیش تعیین شده و قابل تغییر است. علاوه بر این، سقف شیشه‌ای پانوراما نیز دیگر ویژگی جذاب NX 350h هیبریدی به شمار می‌رود.

در داخل این خودرو هم شاهد استفاده از نمایشگر HUD رنگی و صدای محیطی مارک لوینسون هستیم که کیفیتی بسیار جذاب دارد.

کنترل این خودرو و برخی قابلیت‌های جانبی آن نظیر مسیریابی، موزیک، برقراری تماس و… توسط CarPlay اپل یا Android Auto انجام شده و فناوری اختصاصی Drive Connect نیز به محض به زبان آوردن عبارت Hey, Lexus فعال شده و با دریافت فرامین صوتی به اعمال برخی تنظیمات کاربر مثل دمای درون کابین می‌پردازد.

همچنین اپلیکیشن لکسوس نیز می‌تواند خودرو را از راه دور روشن کرده و یا حتی بدون نیاز به راننده پارک کند!

علیرغم قیمت نسبتا بالاتر این شاسی بلند لکسوس در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر، فضای داخلی کابین این خودرو چندان وسیع نیست. با این وجود ظرفیت باک این خودرو، حدود 55 لیتر است که از بسیاری خودروهای دیگر لیست، بالاتر به شمار می‌رود.

تویوتا ونزا 2023 – 2023 Toyota Venza

شاسی بلند هیبریدی مصرف سوخت

مدل 2023 تویوتا ونزا با میانگین مصرف 6.03 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند جهان از حیث مصرف سوخت است.

در سال‌های قبل، تویوتا معمولا خودروی ونزا را در مدل‌های مختلف بنزینی و هیبریدی روانه بازار می‌کرد. با این وجود در سال 2023 تنها شاهد عرضه مدل هیبریدی این SUV جذاب به بازار هستیم که حداقل 34 هزار دلار قیمت دارد.

این خودرو از یک موتور هیبریدی چهار سیلندر 2.5 لیتری بهره برده و قدرتی 219 اسب بخاری دارد.

از جمله قابلیت‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی JBL Premium با نه اسپیکر اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از CarPlay اپل و Android Auto هم باعث می‌شود که انجام برخی کارها نظیر تعویض آهنگ به سادگی هرچه تمام‌تر انجام شود.

علاوه بر این، برخی مدل‌های Venza نیز مجهز به سقف پانوراما رونمایی شده‌اند که جلوه بسیار جذابی به آن‌ها بخشیده است.

سیستم انتقال قدرت AWD تویوتا ونزا 2023 با تکنولوژی‌های پیشرفته متعددی همراه شده که در شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد خارق‌العاده‌ای را چه به لحاظ فنی و چه ایمنی برای آن به ارمغان آورده‌اند.

این شاسی بلند هیبریدی قادر است عابرین پیاده را شناسایی کرده و از تصادف با آن‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این، کروز کنترل این دستگاه هم عملکردی فوق‌العاده هوشمند داشته و بسته به سرعت اتومبیل‌های مجاور، سرعت را تنظیم می‌کند.

بعلاوه، حسگر اخطار تعویض لاین بدون استفاده از راهنما و شناسایی هوشمند تابلوهای جاده‌ای هم از دیگر قابلیت‌های منحصربفرد این شاسی بلند جذاب هستند.

ظرفیت باک این اتومبیل هم حدودا 55 لیتر است که در میان شاسی بلندهای هیبریدی کم‌رقیب به شمار می رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*