گوشی ایرانی

چند شرکت جدید تا آخر امسال گوشی ایرانی روانه بازار می‌کنند

مدیرکل دفتر تخصصی لوازم خانگی و موبایل وزارت صمت گفت چند شرکت جدید تا پایان امسال گوشی ایرانی روانه بازار خواهند کرد.

محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر تخصصی لوازم خانگی و موبایل وزارت صمت در مورد امکان تولید 1 میلیون گوشی هوشمند در ایران گفت طی سال قبل حدود 800 هزار دستگاه تلفن دکمه‌ای در کشور تولید شد که یک شروع خوب محسوب می‌شود. همچنین این آمار تولید به فعالان نشان داد که وزارت صمت در این حوزه حمایت‌های خوبی را انجام خواهد داد.

عرضه گوشی ایرانی توسط چند شرکت جدید

مدیرکل دفتر تخصصی لوازم خانگی و موبایل وزارت صمت در ادامه بیان کرد در حوزه سیاست‌گذاری امکانی را فراهم کردیم تا این فعالان بتوانند کار خود را به‌شکل جدی‌تری پیش ببرند. امسال نیز تلاش‌های جدی‌تری انجام شده و این موضوع فقط مختص یک واحد نیست؛ در واقع چندین واحد در تلاشند تا وارد حوزه تولید گوشی های هوشمند شوند.

گوشی ایرانی

شکراللهی در ادامه بیان کرد در سال جاری برندهای خوبی روانه بازار خواهند شد و امیدواریم بتوانند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهند. البته گوشی های موبایل نسبت به سایر تجهیزات الکترونیکی دارای حساسیت‌های بیشتری است و به همین دلیل ما نیز ملاحظات بیشتری از لحاظ رقابت‌پذیری رعایت خواهیم کرد.

تاکید بر ماندگاری و رقابت پذیری

مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد حقوق ورودی و عوارض گمرکی موبایل‌ها بعد از عرضه محصولات ایرانی افزایش پیدا کند، گفت پاسخ به این پرسش دشوار است، اما در حوزه گوشی هوشمند دارای تجربیات شکست خورده‌ای هستیم و قصد تکرار آن تجربیات را نیز نداریم. در واقع سعی داریم تا از تجربیات گذشته درس بگیریم. از این رو دو مولفه ماندگاری و رقابت‌پذیری دو اصلی است که ما به آن پایبندیم.