بهترین بازی های واقعیت مجازی

15 مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی که باید همین حالا امتحانشان کنید

ما در این مقاله لیستی از بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان را آماده کرده‌ایم که گیمرها می‌توانند از تجربه‌ی بازی با آنها در دنیای VR لذت ببرند.

بازی‌های ویدیویی به گیمرها این امکان را می‌دهد تا از طریق ژانرهای مختلف بازی مانند تیراندازی اول شخص (FPS)، نقش‌آفرینی (RPG)، شبیه‌سازی، مسابقه و غیره، خیال‌پردازی‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. با پیشرفت تکنولوژی بصری، سیستم‌های واقعیت مجازی (VR) وارد عرصه بازی‌های ویدئویی شدند.

بازی VR به شما این امکان را می‌دهد تا عمیقاً خود را از طریق تکنیک‌های بصری درگیر بازی کنید. واقعیت مجازی برای ایجاد یک محیط دیجیتالی به چندین دستگاه مانند هدست، رایانه و یا تلفن هوشمند نیاز دارد.

بازی‌های ویدیویی روز به روز گران‌تر می‌شوند. شما باید برای تهیه‌ی کنسول‌های مدرن حدود 500 دلار بپردازید و برای داشتن رایانه‌ای که می‌تواند جدیدترین بازی‌ها را با وضوح مناسب اجرا کند، نیاز است حدود 2000 دلار خرج کنید. اما اگر می‌خواهید یک بازی واقعیت مجازی را امتحان کنید، بین 400 تا 1000 دلار برای یک هدست نیاز خواهید داشت.

بهترین بازی های واقعیت مجازی

بسیاری از گیمرها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، به‌دنبال بازی‌های واقعیت مجازی رایگان هستند. اما یکی از نگرانی‌هایی که برای آنها وجود دارد، کمبود بازی‌های واقعیت مجازی رایگانی است که ارزش امتحان را داشته باشند.

با اینکه اصطلاح «بازی رایگان» اخیراً به یک عبارت بی‌کیفیت و بی‌ارزش تبدیل شده است، اما بسیاری از بازی‌های رایگان بسیار جذاب هستند و ارزش بازی کردن را دارند و گیمرها می‌توانند تعدادی از بازی‌های رایگان که با واقعیت مجازی سازگار هستند را پیدا کنند.

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان بازار

اگر از علاقه‌مندان بازی هستید و می‌خواهید تجربه بازی خود را به دنیای VR ارتقا دهید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود. برای کشف برخی از بهترین بازی های واقعیت مجازی به خواندن این مطلب ادامه دهید.

1. بازی واقعیت مجازی Moon Rider

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

Moon Rider یک بازی رایگان واقعیت مجازی است که بر اساس استاندارد WebVR ساخته شده است، به این معنی که مستقیماً از یک مرورگر وب اجرا می‌شود، نه اینکه در یک فروشگاه VR خاص دانلود و نصب شود. سازندگان این بازی محبوب می‌گویند که Moon Rider روزانه هزاران بازیکن را به خود جذب می‌کند.

الهام بخش این بازی Beat Saber است و شما باید بلوک‌های رنگی را با شمشیر رنگی مناسب برش دهید. چالش به اندازه‌ای که شما می‌خواهید ضعیف یا شدید خواهد بود و به آهنگ همراه آن بستگی دارد.

بازی واقعیت مجازی Moon Rider منبع باز است، بنابراین کاربران می‌توانند هر آهنگی را که می‌خواهند به آن اضافه کنند و دوره‌ها را به دلخواه خود سفارشی کنند.

همان‌طور که گفته شد، برخلاف اکثر بازی‌های واقعیت مجازی Moon Rider یک برنامه مبتنی بر وب است و به‌جای نصب فقط باید به سایت برنامه مراجعه کنید، هدست انتخابی خود را ببندید و شروع به سوار شدن بر امواج موسیقی کنید. همچنین می‌توانید از Moon Rider به‌عنوان یک پخش کننده موسیقی استفاده کنید و بدون VR به آهنگ‌ها در پس زمینه گوش دهید.

2. بازی واقعیت مجازی Blaston

بازی واقعیت مجازی Blaston

بازی Blaston عناصر تیراندازی، اکشن، حرکت آهسته و یک رقابت آنلاین بی‌رحمانه را در ترکیبی منحصر به فرد به بازیکنان اراِئه می‌دهد. هر مسابقه حداکثر از سه راند تشکیل شده و پس از آن برنده انتخاب می‌شود.

در این بازی دو حریف بر روی سکوهای برجسته ظاهر می‌شوند و از فاصله نزدیک با سلاح‌های آینده نگر به یکدیگر حمله می‌کنند و بازیکنان به طور مداوم در کناره‌های سکو قرار می‌گیرند. اگر بازیکن به لبه سکو برسد، امتیاز از دست می‌دهد.

نکته غیرعادی در مورد نبردهای اسلحه این است که پرتاب‌ها در هوا در حرکت آهسته حرکت می‌کنند. این یک باله رزمی را ایجاد می‌کند که یادآور ماتریکس است. یک جنگنده ماهر Blaston از فضای کامل به نفع خود استفاده می‌کند، از جلو، عقب، چپ و راست حمله می‌کند، خم می‌شود، از پهلو جاخالی می‌دهد و دائماً در اطراف اتاق می‌چرخد ​​تا از گلوله‌ها فرار کند.

بهترین بازی های واقعیت مجازی

هدف هر مسابقه این است که بازیکن حریف خود را با باران گلوله محاصره کند و او را شکست دهد، در حالی که خود از ضربات گلوله‌ی حریف جان سالم به‌در می‌برد. بلاستون بازیکنان را تشویق می‌کند که دائماً درحال حرکت باشند، این موضوع بازی را به‌یک جلسه‌ی تمرینی و مفید تبدیل می‌کند.

این بازی در ابتدا به‌عنوان یک بازی پولی عرضه شد، اما در پایان دسامبر سال 2022 به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفت. از آنجایی که Blaston از نظر فنی یک بازی خدماتی زنده است، توسعه دهندگان آن را به‌طور مداوم با لوازم و سلاح‌های جدید به‌روز می‌کنند.

در ابتدا، Blaston از طریق فروشگاه‌های دیجیتال Meta Quest و Steam در دسترس بود، اما از سال 2023 توسعه دهندگان پشتیبانی از دستگاه‌های Pico را نیز اضافه کردند.

نکته جذاب در مورد Blaston این است که برای امتحان کردن آن به یک هدست VR نیاز ندارید. گیمرهای رایانه شخصی می‌توانند برای تجربه‌ی این بازی یک برنامه مستقل و رایگان را دانلود کنند.

3. بازی واقعیت مجازی Gorilla Tag

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

این مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی، برای انواع اعمال درون بازی فقط به حرکات دست نیاز دارد. شما می‌توانید از درختان بالا بروید، در جنگل بدوید و با استفاده از کنترلرهای VR دستی از حریف‌های خود پیشی بگیرید.

این بازی نیازی به دوربری یا دکمه ندارد و شما می‌توانید برای انجام پرش‌ها، از یک سطح ساده خارج شوید و کنترل‌کننده‌های VR دستی را برای بالا رفتن از درختان فشار دهید. اگر با حداکثر دو بازیکن بازی می‌کنید، می‌توانید بازی را در حالت Simple Tag انجام دهید.

هنگامی که تعداد بازیکنان از 4 نفر بیشتر شود، به‌طور خودکار وارد حالتی می‌شوید که می‌توانید از گوریل‌های آلوده فرار کنید تا بازمانده شوید یا بازماندگان را تعقیب کرده و آنها را آلوده کنید. این بازی VR رایگان از سیستم‌های واقعیت مجازی مختلف مانند Windows Mixed Reality، Oculus Rift، HTC Vive، Valve Index و غیره پشتیبانی می‌کند.

4. بازی واقعیت مجازی Gravity Sketch

بازی واقعیت مجازی Gravity Sketch

بازی Gravity Sketch یک پلتفرم طراحی سه بعدی بصری برای تیم‌های بین رشته‌ای است تا به روشی کاملاً جدید کار خود را توسعه دهند. ابزار طراحی رایگان Gravity Sketch VR به‌تازگی از مرز 100 هزار کاربر عبور کرده است که هم طراحان مستقل و هم تیم‌های طراحی محصول در شرکت‌های بزرگی مانند آدیداس را نشان شامل می‌شود.

اگر شما یک طراح یا هنرمند هستید، این یک ابزار عالی برای بیان آسان ایده‌های خود و حل چالش‌های پیچیده طراحی است که مستقیماً به صورت سه بعدی در هر مقیاسی کار می‌کند. Gravity Sketch به صورت رایگان برای افراد در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است.

این برنامه کاملا ذهنی است و هیچ یک از کاربران نظر یکسانی نسبت به یک اثر ندارند. برخی بیشتر روی نقاشی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مجسمه‌ها را در اولویت قرار می‌دهند. تنها هدف ثابت در مورد استفاده از این دستگاه این است که هر کسی می‌تواند از آن بهره ببرد، به‌خصوص اگر ابزار مناسبی داشته باشد.

شما می‌توانید با هدست‌های VR خود از این برنامه استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که مدل‌های سه بعدی را با کنترل‌های واقعیت مجازی بسازید و سپس آن‌ها را به مخاطبان ارائه کنید. Gravity Sketch بیشتر یک پلتفرم حرفه‌ای است که بر ایجاد مدل‌های CAD برای محل کار تمرکز دارد.

این بازی عمدتاً در پلتفرم‌هایی مانند Oculus Quest و هر هدستی که Steam از آن پشتیبانی می‌کند در دسترس است و در Apple VR نیز یافت می‌شود. مطمئناً می‌توانید از این برنامه برای توسعه آخرین مدل‌های مفهومی برای شغل خود استفاده کنید.

5. بازی VRChat/Rec Room VR

بهترین بازی های واقعیت مجازی

بازی زندگی دوم (Second Life) یک تجربه اجتماعی سه بعدی پرطرفدار است که در آن کاربران می‌توانند دنیاهای تولید شده توسط بازیکن را کاوش کنند، پوسته‌های سفارشی خود را انتخاب کنند و با دوستان خود وقت بگذرانند. بازی‌های VRChat و Rec Room در اصل Second Life 2.0 هستند. هر دو بازی بر جنبه‌های اجتماعی واقعیت مجازی تمرکز دارند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا جهان‌های سه‌بعدی مختلف را کشف کنند و حتی بازی‌های دیگری را در خود بازی انجام دهند.

موتورهای اجرای «VRChat» و «Rec Room» به قدری قوی هستند که کاربران بازی‌های کاملی را در آنها ایجاد کرده‌اند، از رمز و رازهای ترسناک گرفته تا کلون‌های متعدد «بیت سابر».

اما کدام یک از این دو بازی واقعیت مجازی ارزش بیشتری برای امتحان دارند؟ پاسخ این است که اگر می‌خواهید تجربه اجتماعی بیشتری با آواتارهای متنوع‌تر داشته باشید، «VRChat» را انتخاب کنید، اما اگر یک بازی هیجانی‌تری مد نظر شماست، «Rec Room» را امتحان کنید.

می‌توانید از VRChat در دستگاه‌های واقعیت مجازی سازگار مختلف، از جمله Quest، Viveport و Rift استفاده کنید. علاوه‌براین، این پلتفرم به شما امکان چت و تعامل با سایر کاربران را می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد روابط طولانی مدت ایجاد کنید.

بازی VRChat رسما از HTC Vive، Oculus Rift و Quest و Valve Index پشتیبانی می‌کند، در حالی که Rec Room پشتیبانی PSVR، موبایل و Xbox را نیز اضافه می‌کند. هنگامی که حساب کاربری شما فعال شود، Rec Room به شما یک آموزش درون بازی ارائه می‌دهد. آموزش درون بازی شما را با ویژگی‌های اساسی که در برنامه استفاده خواهید کرد آشنا می‌کند. پس از اتمام آموزش، می‌توانید به هزاران بازی موجود در این بازی دسترسی داشته باشید.

6. بازی واقعیت مجازی Propagation VR

بازی واقعیت مجازی Propagation VR

با ترکیب فضای ترسناک بقا و تیراندازی با امواج ایستا، Propagation VR آدرنالین خون شما را هنگام تلاش برای زنده ماندن از یک آخرالزمان افزایش می‌دهد. گیمرها درحالی که تنها با اسلحه‌ها و مشت‌های خود مسلح شده‌اند، باید با زامبی‌های وحشتناک و سایر جهش یافته‌های چند گونه‌ای مبارزه کنند.

در این مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی، شما در یک ایستگاه متروی متروکه که پر از هیولاهای وحشتناک است گرفتار شده‌اید و فقط می‌توانید روی خونسردی و مهارت‌های خود برای زنده ماندن حساب کنید. در طول این تجربه‌ی کوتاه اما هیجان‌انگیز، هیولاهای وحشتناکی به سمت شما می‌آیند و باعث می‌شوند با تمام وجود وحشت را تجربه کنید.

استفاده‌ی واقع بینانه از سلاح‌ها باعث افزایش تنش می‌شود، زیرا سعی می‌کنید درست فکر کنید و مهمات خود را مدیریت کنید. این بازی که شما را به یک آخرالزمان زامبی شامل زامبی‌ها، عنکبوت‌های غول پیکر و دیگر هیولاهای جهش یافته می‌برد، حاوی خشونت، غم و وحشت است و برای بازیکنان زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

هر بازیکن دارای دو سلاح (تپانچه و تفنگ ساچمه‌ای) و امتیازات خود است. بازیکنان می‌توانند به لطف چت صوتی فضایی درون بازی (با تنظیم صدا) با یکدیگر صحبت کنند. بازی‌های موجود برای پیوستن در فهرستی نشان داده می‌شوند که می‌تواند بر اساس سختی، منطقه و زبان ارتباطی انتخابی فیلتر شود. همچنین می‌توانید با تایپ کد مخصوص به یک بازی خصوصی بپیوندید.

در این بازی جالب شما می‌توانید یک بازی عمومی ایجاد کنید که همه می‌توانند به آن ملحق شوند، یک بازی خصوصی که افراد فقط از طریق کد می‌توانند به آن ملحق شوند، یا یک بازی که فقط دوستان شما می‌توانند آن را ببینند و به آن بپیوندند.

7. بازی واقعیت مجازی Elixir

بازی واقعیت مجازی Elixir

بازی Elixir یک تجربه واقعیت مجازی پیشگامانه است که برای قرار دادن جادو و کیمیا در دستان مخاطبان در سراسر جهان طراحی شده است. در این بازی توسعه‌دهنده حس ایمنی ارائه شده توسط رسانه مجازی و حس جدید حضوری که با ردیابی انگشت ایجاد می‌شود را ترکیب کرده‌ است تا کاربر را به بازی جذب کند.

بازی واقعیت مجازی Elixir به کاربران اجازه می‌دهد طلسم کنند، مواد شیمیایی مشکوک را مخلوط کنند و انگشتان خود را به چیزهای غیرطبیعی تبدیل کنند. Elixir حرکات ظریف دست کاربر را کاملاً تکرار می‌کند و آنها را در دنیای مجازی ارائه می‌دهد. بدون نیاز به کنترلر بازی، بازیکنان از انگشتان خود برای هر کاری استفاده می‌کنند.

یک جادوگر در طول بازی گیمرها را راهنمایی می‌کند و از کاربران می‌خواهد که یک توافقنامه عدم افشای کاملاً استاندارد را امضا کنند تا از شکایت به خاطر نتایج غیرمنتظره جلوگیری شود. دستورات جادوگر مجموعه‌ای از موقعیت‌های ناامن را معرفی می‌کند که باعث تعلیق هرگونه احساس امنیت می‌شود.

با افزایش خطر، جادو نیز افزایش می یابد. کاربران نوک انگشتان خود را آتش می‌زنند و جریان برق را به دستان خود وارد می‌کنند. آزمایش‌های بیشتر در نهایت دست‌های آن‌ها را به چنگال‌های روباتی سه انگشتی، شاخک‌ها یا دستکش‌های زره‌دار تبدیل می‌کند.

مدت‌ زمان این بازی کوتاه است، اما لذت تماشای تغییر شکل دستان شما و استفاده از آنها برای تعامل با محیط بازی به روش‌های بی‌شمار تجربه‌ی بسیار جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از آنجایی که Elixir در مقیاس یک اتاق جریان دارد، بازی به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید بدون برخورد تصادفی با اشیاء فیزیکی، هر چقدر که می‌خواهید دستان خود را به اطراف تکان دهید. با توجه به اینکه Elixir از ردیابی دست استفاده می‌کند، تنها با تعداد کمی از هدست‌های VR، به ویژه دستگاه‌های سری Quest متا سازگار است.

8. بازی واقعیت مجازی Nvidia VR Funhouse

بازی واقعیت مجازی Nvidia VR Funhouse

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های کوتاه هستید، به VR Funhouse بروید و وارد یک کارناوال مجازی پر از سرگرمی و بازی شوید. انویدیا غول بزرگ صنعت کارت‌های گرافیک، بازی اختصاصی VR Funhouse را منتشر کرده است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی HTC Vive قادر است یک تجربه گیمینگ ساده اما بسیار جذاب را برای کاربران فراهم کند.

این بازی از چند بازی کوچک و ساده تشکیل شده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده از سوی انویدیا، برای اجرای آن به قطعات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و جدیدی نیاز است. این بازی ساده نمودی از قدرت گرافیکی بالای محصولات کمپانی انویدیا در شبیه‌سازی اتفاقات فیزیکی است.

بازی VR Funhouse گرافیک پیشرفته‌ی NVIDIA VRWorks و جلوه‌های پیشرفته NVIDIA GameWorks را برای ارائه سطح جدیدی از گیم پلی تعاملی ترکیب می‌کند. VR Funhouse دارای هفت بازی کوچک است که در یک محیط کارناوال مجازی تنظیم شده‌اند. بازی برای اجرا به نسل جدیدی از کارت‌گرافیک‌‌های GeForce GTX کمپانی انویدیا نیاز دارد.

کاربران این بازی قادر هستند با استفاده از هدست HTC Vive دنیای واقعیت مجازی را در قالب چند بازی ساده و کوچک اول شخص تجربه کنند. فناوری GameWorks در این مجموعه جریان مایعات، حرکت آتش و قدرت تخریب اجسام توسط کاربران را بسیار بهتر از قبل به نمایش می‌گذارد.

9. بازی I Expect You To Die

بازی I Expect You To Die

I Expect You To Die یک از بهترین بازی های واقعیت مجازی در سبک معمایی است که شما را در نقش یک مأمور مخفی حرفه‌ای قرار می‌دهد. این بازی جدیدترین محصول استودیو Schell Games است که در سال 2017 طراحی و منتشر شده است.

بازی یک مأمور مخفی را دنبال می‌کند که برای آژانس کار می‌کند، یک سازمان مخفی که وظیفه‌ی حفاظت از جهان را دارد. این مأمور به تازگی شروع به کار کرده است و به او یک ایمپلنت تله کینتیک داده شده است که امکان شناور کردن اشیا را به مأمور می‌دهد.

در اولین ماموریت، معاون پشتیبانی آنها فاش می‌کند که یک میلیاردر فوق شرور به نام دکتر زور یک هواپیمای باری دارد که حاوی یک ماشین با تکنولوژی بالاست. مامور سوار این هواپیما می‌شود و یک سیستم دفاعی را فعال می‌کند که باعث خروج ماشین از هواپیما می‌شود.

کاربر در این بازی از قدرت‌های خاصی برخوردار است و می‌تواند اجسام را از راه دور تکان دهد. اکثر رویدادهای بازی زمان بندی شده‌اند و برای ادامه نیاز به تفکر سریع دارند. اشیاء به ظاهر تصادفی در محیط اطراف پنهان می‌شوند، اما هدف خاصی دارند که بازیکن باید برای حل پازل و موفقیت آن را کشف کند.

بازی I Expect You to Die با نقدهای مثبت منتقدان منتشر شد و هر دو نسخه PC و PS4 با توجه به وب‌سایت جمع‌آوری نقد Metacritic، بررسی‌های عموماً مطلوب را به خود اختصاص دادند. طبق گفته‌ی توسعه دهنده شل گیمز، این بازی تا اوت 2017 بیش از 1 میلیون دلار درآمد داشته است.

10. بازی واقعیت مجازی Dungeon Maker

بازی واقعیت مجازی Dungeon Maker

Dungeon Maker یک بازی عالی واقعیت مجازی از استودیوی بازی‌سازی GameCoaster است. وقتی به VR فکر می‌کنید، احتمالاً ذهن شما به سمت بازی‌هایی می‌رود که شما را وارد دنیای دیجیتالی کاملاً جدا از دنیای واقعی می‌کنند، اما برخی از بازی‌های واقعیت مجازی این‌گونه نیستند و تلفیقی از واقعیت و دنیای مجازی را به کاربران ارائه می‌دهند.

بازی Dungeon Maker بیشتر از اینکه یک بازی VR باشد، یک ماجراجویی واقعیت افزوده (AR) محسوب می‌شود. Dungeon Maker به شما این امکان را می‌دهد که سیاه چال‌های پر از تله خود را بسازید، اما به جای اینکه آنها را کاملاً از ابتدا ایجاد کنید، آنها را در خانه خود می‌سازید.

در این بازی که به‌عنوان یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی معرفی شده است، تعداد زیادی از جنگجو‌ها قصد حمله به شما را دارند تا شما را نابود کنند. وظیفه شما ساخت تله‌های کشنده در سیاه چال، کشف حوادث با قدرت اسرارآمیز و محافظت از سیاه چال ا‌ست. این بازی موانع قرون وسطایی را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد و همانطور که شما یا سایر بازیکنان سرگردان هستید، باید از چاله‌های سنبله، گیوتین و موارد دیگر عبور کنید.

از آنجایی که Dungeon Maker حالت فیزیکی را با واقعی ترکیب می‌کند، فقط با هدست‌های VR که از دوربین‌های خارجی استفاده می‌کنند، به ویژه Meta Oculus Quest، Oculus Quest 2 و Quest Pro کار می‌کند. این بازی هنوز در حال توسعه است، بنابراین اگر ویژگی‌ها یا تله‌های جدیدی در آینده اضافه شوند، نباید تعجب کنید.

از ویژگی‌های این بازی استراتژیک می‌توان به دارا بودن بیش‌از 200 قهرمان و هیولا، وجود بیش‌از 100 تله برای استفاده در سیاه چال، انتخاب 8 ارباب تاریکی، گیم پلی جذاب و کارت‌های شگفت انگیز و امکان باز شدن عناصر گوناگون در طول بازی اشاره کرد. برنده شدن در این بازی کاملا به استراتژی شما بستگی خواهد داشت، بنابراین سرنوشت خود را با انتخاب کارت‌های سرنوشت روزانه با دقت انتخاب کنید.

11. بازی Google Earth VR

بازی Google Earth VR

تصور کنید بر فراز دیوار بزرگ چین درحال پرواز هستید، چه احساسی خواهید داشت؟ سفر کردن به مکان‌های مختلف جهان تجربه‌ای فوق‌العاده است که افراد علاقه‌مند را هیجان‌ زده می‌کند. بازی Google Earth VR سفر مجازی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

با Google Earth VR شما می‌توانید در دنیای مجازی به هر جایی بروید. چه بخواهید در امتداد کانال‌های ونیز قدم بزنید، یا در قله اورست بایستید یا سریع‌تر از یک گلوله در آسمان پرواز کنید، هیچ محدودیتی پیش روی خود نخواهید داشت.

از آنجایی که دیدن کردن از مناطق جذاب جهان برای تمام افراد مقدور نیست، توسعه دهندگان این بازی تصمیم گرفتند نمای خیابان را به Earth VR بیاورند تا دیدن و تجربه جهان را برای شما آسان‌تر کنند. به‌روزرسانی‌ جدید این بازی به شما امکان می‌دهد تصاویر نمای خیابان از ۸۵ کشور را دقیقاً در Earth VR کاوش کنید. در حین بازی سعی کنید نزدیک سطح خیابان بمانید و کنترلر خود را بررسی کنید تا ببینید نمای خیابان در دسترس است یا خیر و یک عکس 360 درجه همه جانبه وارد کنید.

این فناوری شباهت زیادی به دیگر برنامه‌های گوگل دارد که فقط با نشستن در خانه می‌توان یک تور مجازی انجام داد. اما با این تفاوت که این برنامه برخلاف دیگر برنامه‌ها می‌تواند درختان و سایر اشیا را با وضوحی خارق‌العاده به شما نشان دهند.

در این بازی عکس‌هایی را از تیم نمای خیابان و عکس‌هایی که توسط افراد در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده است، پیدا خواهید کرد. از جذابیت‌های این بازی می‌توان به امکان مشاهده هر ویدیوی YouTube از طریق Google VR اشاره کرد. این ویژگی بین کاربران بسیار محبوب است.

برای تفریح به پارک AT&T در سانفرانسیسکو یا بندر قدیمی در وستروس بروید. DubrovGif نسخه جدید Earth VR اکنون برای HTC Vive و Oculus Rift در دسترس است.

12. بازی واقعیت مجازی Republique VR

بازی واقعیت مجازی Republique VR

مدخل یا پورت بازی یک انقلاب بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد عناوینی را به پلتفرم‌هایی بیاورند که بازی‌ها در ابتدا برای آن‌ها طراحی نشده‌اند، مثل ویندوز و مک. این ویژگی به گسترش مخاطبان بازی‌های ویدیویی کمک بسیاری می‌کند.

با این حال، این فرآیند ساده‌ای است و تنها باید معماری‌های سخت‌افزاری و محیط‌های نرم‌افزاری مختلف در نظر گرفته شود‌‌، اما پورت کردن یک بازی موبایل به VR کار دشواری. Republique VR یک بازسازی واقعیت مجازی از بازی اکشن République است که قبلا فقط در دستگاه‌های تلفن همراه و کنسول‌ها در دسترس بود.

نسخه‌ی جدید روی هر دو هدست آکیولس گو و سامسونگ گیر وی‌آر از تمامی قسمت‌ها و محتویات عرضه شده برای République بهره می‌برد و با کنترلرهای متعدد و متفاوتی نیز سازگار است. نسخه VR همچنین چالش‌ها و کلکسیون‌های جدیدی را اضافه می‌کند و می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌ها برای بازی است. توسعه‌دهنده قصد دارد نسخه PSVR را نیز منتشر کند.

مانند نسخه اصلی، داستان این مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی حول محور کمک به یک زن به نام Hope است تا از یک دیستوپیا آینده‌نگر که توسط یک دولت توتالیتر کنترل می‌شود، فرار کند.

بازی جذاب République عناصر اکشن را با وحشت بقا ترکیب می‌کند. بازیکنان از طریق تلفن یا رایانه خود با شخصیت اصلی Hope ارتباط برقرار می کنند تا به او کمک کنند فرار کند. RÉPUBLIQUE VR که بیش از پنج سال توسط کهنه‌سربازان صنعت (Metal Gear Solid، Halo، F.E.A.R.) توسعه یافته است، خطرات نظارت دولتی در عصر اینترنت را بررسی می‌کند.

افرادی که از استیم استفاده می‌کنند، می توانند بازی Republique و نسخه VR آن را به صورت رایگان دریافت کنند. این بازی همچنین در فروشگاه Oculus برای کاربران Rift و Quest ارائه می‌شود.

13. بازی Spider-Man: Far From Home

بهترین بازی های واقعیت مجازی

اگر از طرفداران فیلم SpiderMan هستید، بازی Spider-Man: Far From Home VR را حتما تجربه کنید. این بازی رایگان واقعیت مجازی به شما این امکان را می‌دهد که مانند مرد عنکبوتی در شهر نیویورک تاب بخورید. به‌عنوان بازیکن شما می‌توانید از میان چهار لباس مرد عنکبوتی قبل از شروع بازی یکی را انتخاب کنید.

هنگام تاب خوردن در شهر و بالا رفتن از برج‌های منهتن، شما باید مراقب ارتش اسرارآمیز باشید. این بازی ماجراجویی هیجان انگیز از کنترلرهای لمسی پشتیبانی می‌کند و حتی برای انجام آن نیازی به اتصال به اینترنت ندارید.

شما هم‌اکنون می‌توانید از طریق Steam VR و PSVR به صورت رایگان به تجربه‌ی واقعیت مجازی Spider-Man: Far From Home بپردازید و با پوشیدن یکی از لباس‌های دنیای سینمایی مارول شخصیت مرد عنکبوتی، به مبارزه با دشمنانی ربات مانند بپردازید و از پرواز میان آسمان خراش‌های شهر نیویورک لذت ببرید.

14. بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی Resident Evil 7: Biohazard

این بازی یک نسخه‌ی درخشان و یکی از بهترین بازی‌های Resident Evil تا به امروز است. ایده طراحی این بازی به عنوان یک اثر اول شخص بسیار عالی بود، به‌خصوص اینکه کمپانی Capcom در نهایت قابلیت VR را اضافه کرد.

دموی نمایشیِ این بازی طراحی شده است تا بازیکنان مزه وحشت‌هایی که در نهایت در «RE7» ظاهر می‌شود را بچشند. در حالی که تیزر منتشر شده شخصیتی متفاوت از بازی اصلی را نشان می‌دهد، همچنان همان فضای ترسناک را دارد.

نسخه آزمایشی این بازی بر روی چندین پلتفرم در دسترس است و نسخه پلی استیشن 4 با هدست‌های واقعیت مجازی، به‌ویژه PS VR سازگار است. اگر می‌خواهید این بازی خارق‌العاده را روی PS5 بازی کنید، همچنان به یک PS VR، آداپتور و دوربین پلی‌استیشن نیاز دارید.

داستان بازی چهار سال پس از وقایع نسخه ششم را روایت می‌کند که اتان در شهر خیالی دالوی در لوییزیانا به‌ دنبال زن گمشده خود می‌گردد. براساس اطلاعاتی که تاکنون در مورد این بازی منتشر شده است، انتظار می‌رود هنوز معماها و پازل‌های بازی مهم‌ترین و بهترین بخش آن باشند. از دیگر جذابیت‌های این بازی می‌توان به نبود پرداخت‌های داخل اشاره کرد.

15. بازی واقعیت مجازی Mission: ISS

بازی واقعیت مجازی Mission: ISS

تمام افراد روی کره زمین، چه پیر و چه جوان، در مورد جایگاه ما در کیهان کنجکاو و شگفت زده هستند. فکر کردن به فضا در همه‌ی انسان‌ها اشتیاقی عمیق ایجاد می‌کند و تمایل به کشف اسرار و دیدن زیبایی‌های کیهان را در وجود انسان برمی‌انگیزد.

بازی واقعیت مجازی Mission: ISS تجربه‌ای از فضا را از طریق غوطه‌وری هیجان‌انگیز برای کاربران فراهم می‌کند. این بازی واقع گرایانه و شهودی است و توصیه‌های مفیدی در مورد فضا و توضیحات علمی را به کاربران ارائه می‌دهد.

ناسا قصد داشت امکان سفر فضایی را برای همه به ارمغان بیاورد، اما از آنجایی که این امکان در حال حاضر وجود ندارد، Mission: ISS راه حل جایگزینی است که به کاربران اجازه می‌دهد ایستگاه فضایی بین‌المللی را با جزئیات کاوش کنند و بفهمند فضانورد بودن به شیوه‌ای که قبلاً هرگز ممکن نبود، چگونه است.

بازی «ماموریت: ISS» بر اساس مدل‌های ناسا و با نظرات فضانوردانی که در فضا زندگی کرده‌اند، ایستگاه فضایی بین‌المللی را با جزئیات دقیق بازسازی می‌کند. کاربران می‌توانند نحوه حرکت و کار در گرانش صفر، استفاده از ابزارهای فضایی، نصب کپسول فضایی و پیاده‌روی فضایی را تجربه کنند.

فضانوردان واقعی از طریق کلیپ‌های ویدئویی آموزشی حس حضور واقعی را به گیمرها ارائه می‌دهند. با تم‌های قوی مرتبط با STEM، هر کسی می‌تواند در آزمایش‌ها و ماموریت‌های ایستگاه شرکت کند. از آنجایی که این تجربه کاملاً غوطه‌ور است، کاربران احساس بی‌وزنی می‌کنند، مشابه آنچه فضانوردان در فضا تجربه می‌کنند.

این بازی واقعیت مجازی برای انتقال کاربران به مکان‌هایی که بسیار خطرناک هستند یا هزینه سفر آنها گران است، بسیار ایده‌آل به‌نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، Mission: ISS ساخته شد تا این موانع را از بین ببرد و به معنای واقعی کلمه هر کسی که هدست واقعیت مجازی داشته باشد، می‌تواند طعم اکتشاف فضایی را بچشد.

این بازی به‌طور رایگان در فروشگاه Meta’s Quest در دسترس است و در نمایشگاه‌های علمی، کنفرانس‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های سراسر آمریکای شمالی و اروپا با استقبال گسترده‌ای به نمایش درآمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*