تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴

تویوتا کمری مدل 2024 معرفی شد؛ سدان محبوب ژاپنی کماکان بی‌تغییر

تویوتا از مدل 2024 سدان کمری رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این خودروساز ژاپنی در حال آماده شدن برای معرفی نسخه کاملاً جدیدی از Camry است.

تویوتا چند ماه قبل از پایان عرضه کمری در ژاپن خبر داد که با میزان فروش کم این سدان در این منطقه چندان دور از انتظار نبود. در ایالات متحده اما وضعیت کمری تفاوت دارد و این محصول تویوتا که جزو معدود سدان‌های مرسوم باقی مانده در بازار آمریکا است، حتی رشد بیش از 10 درصدی فروش را در نیمه اول سال 2023 تجربه کرده است. اخیراً هم تویوتا به‌صورت رسمی مدل 2024 سدان کمری را معرفی کرد که بدون هرگونه تغییری روانه بازار خواهد شد. بر همین اساس، می‌توان نتیجه گرفت که تویوتا نسخه‌ای کاملاً جدید یا حداقل فیس لیفتی را برای مدل 2025 در نظر دارد.

جزئیات تویوتا کمری مدل 2024

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴

نسل کنونی تویوتا کمری که هشتمین نسل آن بر شمرده می‌شود، در سال 2018 به بازار راه پیدا کرد. حالا که 6 سال از عرضه این نسل به بازار برای اولین بار می‌گذرد، تصمیم تویوتا برای عرضه نسل جدید کاملاً قابل انتظار است. اینکه مدل 2024 هم هیچ تغییر خاصی را به همراه ندارد، به احتمال این حتی اضافه می‌کند. باید منتظر ماند و دید که تویوتا برای آینده سدان کمری در بازار ایالات متحده آمریکا چه تدارکاتی دیده است.

گذشته از این، کمری مدل 2024 هم در انواع و اقسام تریم‌ها با پیشرانه‌های مختلف عرضه می‌شود. به‌طور دقیق، این سدان ژاپنی دارای 18 نسخه مختلف خواهد بود؛ از نسخه پایه LE با قیمت حدود 26 هزار و 500 دلار تا XSE با قیمت تقریباً 32 هزار دلار. تمامی نسخه‌ها از جمله این دو نسخه و SE Nightshade و XLE با افزایش قیمت جزئی 100 دلاری مواجه شده‌اند. همه این‌ها هم از پیشرانه 4 سیلندر با سیستم دیفرانسیل جلو به‌صورت استاندارد و سیستم دو دیفرانسیل در قالب آپشن بهره می‌برند.

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴

کمری همچنین مجموعه‌ای از تریم‌های هیبرید دارد که البته فقط با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس قرار می‌گیرند. LE Hybrid با قیمت حدود 29 هزار دلار تریم هیبرید پایه این سدان در نظر گرفته می‌شود و SE Hybrid ،SE Hybrid Nightshade ،XLE Hybrid و XSE Hybrid بقیه تریم‌هایی‌اند که مجهز به پیشرانه هیبریدند. کمری‌های هیبرید دارای بازدهی بالایی‌اند و بنا به گفته تویوتا، در یک سیکل ترکیبی فقط 4.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کنند. البته افزایش قیمت این تریم‌ها به 200 دلار می‌رسد.

دست آخر مشتریان به نسخه­‌های 6 سیلندر تویوتا کمری مدل 2024 دسترسی خواهند داشت. TRD با قیمت نزدیک به 34 هزار دلار، ارزان‌ترین تریم این سدان با پیشرانه 6 سیلندر است و قیمت کمری هیبرید با تریم XSE V6 به 37 هزار دلار می‌رسد. کمری با اتکا به پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر خود می‌تواند 301 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌های هیبرید این سدان هم مثل نسخه‌های بنزین‌سوز 4 سیلندر آن افزایش قیمت 100 دلاری را به خود دیده‌اند.

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴

شواهد و قرائن حکایت از این دارند که پیشرانه 6 سیلندر کنونی تویوتا کمری در آینده جای خود را به مجموعه‌ای از پیشرانه‌های هیبرید خواهد داد؛ همان‌طور که تویوتا چنین رویکردی را برای کراون، سدان دیگر خود در پیش گرفته است. همچنین به نظر می‌آید که کمری جدید المان‌هایی را از طراحی کراون قرض خواهد گرفت و کابینی کاملاً جدید هم جزو انتظارات است؛ البته به شرطی که تویوتا ارگونومی مثال‌زدنی نسخه کنونی کمری را کماکان دست‌نخورده باقی بگذارد.

تویوتا در چند مدت اخیر پیکاپ تاکوما مدل ۲۰۲۴ نسل جدید را با طراحی جذاب جدید، پیشرانه هیبرید و… به نمایش گذاشت. همچنین از نسل جدید کراس اوور C-HR پرده‌برداری کرد که طراحی بحث‌برانگیز از جمله ویژگی‌های آن است. این خودروساز ژاپنی حتی بازگشت تویوتا لندکروز به بازار ایالات متحده با طراحی متفاوت را تایید کرد و از عرضه نسخه هیبرید پیکاپ هایلوکس در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*