تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید

نسل جدید تویوتا C-HR با طراحی بحث‌برانگیز و پیشرانه هیبرید 223 اسب بخاری رونمایی شد

تویوتا رسماً از نسل جدید کراس اوور C-HR پرده‌برداری کرد. شاسی بلند سی اچ آر مدل 2024 طراحی منحصر به فرد و پیشرانه پلاگین هیبرید پرتوانی دارد.

خودروساز ژاپنی تویوتا پس از اینکه در سال 2022 در قالب کانسپتی با نام Prologue پیش‌نمایشی را از نسل جدید کراس اوور C-HR ارائه داد، حالا رسماً از آن رونمایی کرده است. نسل جدید این خودرو ژاپنی که در واقع دومین نسل آن بر شمرده می‌شود، طراحی متفاوتی نسبت به گذشته دارد و در همان حال، همان ماهیت گذشته را حفظ کرده است. در کنار این، برای تامین قوای محرکه آن چندین پیشرانه از جمله یک پیشرانه پلاگین هیبرید 223 اسب بخاری در نظر گرفته شده است. در ادامه به جزئیات سی اچ آر مدل 2024 می‌پردازیم.

معرفی تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید

تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید

در طراحی نمای بیرونی تویوتا سی اچ آر جدید، بیشتر از همه طراحی دو رنگ بدنه آن توجه را به خود جلب می‌کند. در رنگ‌بندی خاص این خودرو، عملاً کل ناحیه عقب به‌علاوه سقف رنگ مشکی به خود می‌گیرند. تویوتا این سبک طراحی را ظریفانه با توجه به خطوط برجسته بدنه و سقف کوپه‌مانند شناور خودرو پیاده‌سازی کرده است. این بخشی از سبک و سیاق جدید طراحی این شرکت بر شمرده می‌شود که پیش‌تر اشکال مختلف آن را در بدنه bz4X، پریوس و کراون جدید مشاهده کرده‌ایم. همچنین در بدنه سی اچ آر فضای بین پنل‌ها کاهش پیدا کرده و طراحی در راستای بهبود آیرودینامیک مرتب‌تر شده است.

نمای عقب تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید

بنا به اعلام تویوتا، کراس اوور کامپکت C-HR مدل 2024 نسل جدید 4360 میلی‌متر طول، 1830 میلی‌متر عرض و 1558 یا 1564 میلی‌متر ارتفاع بسته به تریم دارد. همچنین دو محور آن در فاصله 2640 میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. در مقایسه با نسل قبلی، حالا 30 میلی‌متر میلی‌متر از طول سی اچ آر کاسته شده و در عوض 35 میلی‌متر به عرض آن اضافه شده است. در همان حال، فاصله 2640 میلی‌متری بین دو محور نسل جدید این کراس اوور ژاپنی با نسل گذشته هیچ تفاوتی ندارد.

کابین سی اچ آر نسل جدید شامل 2 نمایشگر 12.3 اینچی می‌شود که یکی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان قرار دارد و دیگری در مرکز داشبورد در اختیار راننده است. تریم‌های بالارده‌تر این شاسی بلند ژاپنی از امکانات دیگری از جمله نمایشگر هدآپ، سقف پانورامیک، سیستم صوتی JBL و نورپردازی محیطی 64 رنگ برخوردار می‌شوند. ضمناً مشاهده می‌کنیم که کنترل‌های فیزیکی مرسوم کاربردی همچنان سر جای خود باقی مانده‌اند و برخلاف خودروهای خیلی از برندهای مطرح دیگر، با دکمه‌های لمسی جایگزین نشده‌اند.

کابین تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید

تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید فقط در اروپا و با قوای محرکه هیبرید در دسترس قرار می‌گیرد. دو پیشرانه هیبرید با حجم‌های 1.8 و 2 لیتری برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است که به‌صورت استاندارد از سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) بهره می‌برند؛ با وجود این، امکان سفارش سیستم دو دیفرانسیل (AWD) برای پیشرانه هیبرید 2 لیتری وجود دارد. بالاتر از این‌ها یک پیشرانه پلاگین هیبرید 2 لیتری قرار می‌گیرد. پیشرانه‌های هیبرید 1.8 و 2 لیتری به ترتیب 140 و 198 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، درحالی که خروجی پیشرانه پلاگین هیبرید بالارده مذکور به 223 اسب بخار می‌رسد.

تریم پایه شاسی بلند جدید تویوتا با پیشرانه 1.8 لیتری هیبرید زیر کاپوت خود، می‌تواند طی 9.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سرعت آن سقف 170 کیلومتر بر ساعتی دارد. تریم مجهز به پیشرانه هیبرید 2 لیتری با سیستم دیفرانسیل جلو، به 8.1 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و در صورتی که به سیستم دو دیفرانسیل مجهز شود، این پروسه را ظرف 7.9 ثانیه طی می‌کند. هر دو تریم، چه دیفرانسیل جلو و چه دو دیفرانسیل، دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعتی‌اند.

نهایتاً تریم پلاگین هیبرید بالارده تویوتا C-HR مدل 2024 توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 7.4 ثانیه را دارد و حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این تریم همچنین با شارژ کامل باتری، مسافت 66 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی می‌کند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درمورد تویوتا C-HR مدل 2024 نسل جدید چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*