پیکاپ تویوتا هایلوکس نسخه هیبرید

تویوتا هایلوکس هم هیبرید می‌شود

خودروساز ژاپنی تویوتا رسماً تایید کرد که نسخه هیبرید پیکاپ هایلوکس را عرضه می‌کند. در ادامه مشخصات فنی پیکاپ Hilux هیبرید را مطالعه کنید.

تویوتا اخیراً از پیکاپ سایز متوسط تویوتا تاکوما مدل 2024 نسل جدید رونمایی کرد که علاوه بر یک پیشرانه پایه بنزین‌سوز 4 سیلندر، از پیشرانه هیبرید i-FORCE MAX بهره می‌برد. حالا بنا به اعلام رسمی این خودروساز ژاپنی، پیکاپ سایز متوسط معروف دیگر آن یعنی تویوتا هایلوکس هم مجهز به پیشرانه‌ای هیبرید از نوع خفیف خواهد شد.

تایید عرضه نسخه هیبرید پیکاپ تویوتا هایلوکس

پیکاپ تویوتا هایلوکس نسخه هیبرید

تویوتا رسماً اعلام کرد که نسخه هیبرید پیکاپ هایلوکس در نیمه اول سال 2024 روانه بازار استرالیا خواهد شد. پیشرانه هیبرید این پیکاپ یک موتور دیزل 2.8 لیتری توربوشارژ به‌علاوه یک باتری 48 ولتی و موتور الکتریکی کوچکی را در بر می‌گیرد. برای انتقال قوای محرکه این پیشرانه هم گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در نظر گرفته شده است و مقصد پیشرانه، هر چهار چرخ خودرو خواهد بود.

به ادعای تویوتا این پیشرانه جدید باید بهبودی حدود 10 درصدی در زمینه مصرف سوخت و همچنین ارتقای تجربه آفرود را به دنبال داشته باشد. نسخه هیبرید تویوتا هایلوکس با یک سیستم استارت استاپ، به آسان‌تر شدن هرچه بیشتر رانندگی کمک می‌کند و همچنین سر و صدا و لرزه‌های کابین ناشی از سطح جاده را کاهش می‌دهد.

پیکاپ تویوتا هایلوکس نسخه هیبرید

برای مقایسه بهتر است بدانید تویوتا تاکوما مدل 2024  با پیشرانه هیبرید i-FORCE MAX توانایی تولید قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن متر را دارد. انتقال نیرو محرکه این پیشرانه در تاکوما هم به یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته سپرده می‌شود و مصرف کمتر سوخت هم ویژگی دیگر آن خواهد بود که البته تویوتا جزئیاتی را درباره این موضوع به اشتراک نگذاشته است.

با موج جدید پیکاپ‌های الکتریکی که به راه افتاده، پیاده‌سازی پیشرانه هیبرید در تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما دور از انتظار نبود. در واقع این ابتدای مسیر الکتریکی‌سازی این دو پیکاپ تویوتا است و می‌توان انتظار ارائه پیشرانه تمام الکتریکی برای آن‌ها در آینده نزدیک را داشت. حتی بخش تایلند تویوتا سال گذشته کانسپت هایلوکس الکتریکی را به نمایش گذاشت و از بین کانسپت‌های مختلفی که تویوتا و لکسوس طی رویداد پرسر و صدای خود اواخر سال 2021 ارائه داده بودند، یکی احتمالاً کانسپت تاکوما الکتریکی بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*