خودرو آخرالزمانی

12 خودرو آخرالزمانی که در بدترین شرایط دوام می‌آورند

در این مطلب قصد داریم 12 خودرو آخرالزمانی را معرفی کنیم که در بدترین شرایط دوام می‌آورند و شما را از شرایط سخت و خطرناک نجات می‌دهند.

احتمال وقوع آخرالزمان در طول زندگی ما شاید بسیار کم باشد، اما هرگز کاملا دور از ذهن نیست. با این حال اگر حتی احتمال کمی وجود داشته باشد و خدای ناکرده یک اتفاق فاجعه‌بار رخ بدهد، بهتر است خود را در امان نگه دارید. در هر صورت اگر نگران وقوع آخرالزمان و یک اتفاق فاجعه‌بار برای بشریت هستید و می‌خواهید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید، در اینجا می‌خواهیم وسایل نقلیه‌ای را به شما معرفی کنیم که برای چنین شرایطی ساخته شده‌اند. خبر خوب در این رابطه این است که در حال حاضر خودروهای آخرالزمانی بسیاری در بازار وجود دارند که می‌توانند در بدترین شرایط دوام بیاورند و شما را  در هر نوع رخدادی زنده نگه دارد.

اما خبر بد اینجاست که خرید چنین خودروهایی به بودجه زیادی نیاز دارد و قیمت این وسایل نقلیه، بسیار بالاتر از چیزی است که یک خریدار متوسط خودرو می‌تواند به‌طور منطقی خرج کند. بنابراین اگر می‌خواهید به‌موقع و قبل از پایان دنیا، یکی از این خودروها را داشته باشید، بهتر است از همین الان به‌فکر پس‌انداز پول‌های خود باشید.

در این مطلب قصد داریم بهترین و تواناترین وسایل نقلیه موجود در بازار برای زنده ماندن در بدترین شرایط را به شما معرفی کنیم. با معرفی 12 خودرو آخرالزمانی که شما را از فجایع احتمالی نجات می‌دهد، حتی اگر حمله زامبی‌ها یا انفجار هسته‌ای باشد، با ما همراه باشید.

معرفی 12 خودرو آخرالزمانی جدید و قدرتمند

رضوانی تانک میلیتاری ادیشن – Rezvani Tank Military Edition

رضوانی تانک میلیتاری ادیشن

به‌عنوان یک غیرنظامی، بعید است که در شرایط آخرالزمانی بتوانید به یک تانک واقعی دست پیدا کنید؛ اما رضوانی تانک میلیتاری ادیشن، یک شاسی بلند زره‌پوش سنگین است که دست کمی از یک تانک واقعی ندارد. این خودرو از امکاناتی مثل سیستم دید در شب حرارتی، ماسک‌های گاز و سیستم روشنایی برای دفع مهاجمان بهره می‌برد. در نسخه پایه، یک موتور 3.6 لیتری V6 در این خودرو به‌کار رفته، اما گزینه بهتری هم وجود دارد که به پیشرانه 6.2 لیتری V8 مجهز شده است. رضوانی تانک Military Edition قادر است حداکثر قدرت 1000 اسب بخار را تولید کند. چنین پیشرانه قدرتمندی، این خودرو عظیم‌الجثه را با تمام پوشش‌های زرهی‌اش، به یک وسیله نقلیه بسیار سریع تبدیل می‌کند.

شرکت رضوانی اعلام کرده پوشش‌های زرهی این خودرو آخرالزمانی می‌توانند در  برابر حملات انواع سلاح و  مواد منفجره مقاومت کند و حتی در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی که ممکن است پس از یک فاجعه هسته‌ای منتشر شود نیز محافظت می‌کند. همانطور که بالاتر گفتیم، برای خرید چنین خودروهای خاصی باید هزینه زیادی بپردازید. نسخه نظامی رضوانی تانک با قیمت پایه 259 هزار دلار عرضه می‌شود و برای خرید نسخه دارای پیشرانه V8 با امکانات اضافی، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

شرپ ان 1200 – Sherp N 1200

شرپ ان 1200

یکی از بزرگترین مزایا برای هر خودرویی در صورت وقوع آخرالزمان، امکان سفر روی هر نوع زمینی است. اگر بتوانید خود را به مکان‌هایی برسانید که سایر افراد نمی‌توانند، خیلی بیشتر از بقیه از خطر دور خواهید ماند. خودرو Sherp در اصل برای استفاده در صنایع نفت، گاز و معدن طراحی شده و قابلیت‌های همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌دهد. این وسیله نقلیه عجیب و منحصربه‌فرد قادر است در بدترین زمین‌ها، از جمله زمین‌های باتلاقی، مرداب‌ها یا جنگل‌ها تردد کند و حتی به‌گونه‌ای طراحی شده که از امتداد آب نیز عبور کند و شناور باشد.

خودرو آخرالزمانی Sherp N 1200 طوری طراحی شده که در دماهای منفی 40 درجه تا مثبت 45 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد و از اجسام تا ارتفاع 91 سانتی‌متری با فاصله نزدیک به 60 سانتی‌متری از زمین بالا برود. این خودرو ممکن است ضدگلوله یا خیلی سریع نباشد، اما اگر می‌خواهید در شرایط آخرالزمانی به دورافتاده‌ترین مکان‌ها فرار کنید، شرپ ان 1200 مطمئن‌ترین وسیله نقلیه برای شماست.

دارتز پرومبرون بلک استالیون – Dartz Prombron Black Stallion

دارتز پرومبرون بلک استالیون

دارتز، یک خودروساز اهل کشور لتونی است که سابقه تولید اس یو وی‌های عجیب و غریب را دارد. این شرکت، خودروی Prombron Black Stallion را برای شرایط خاص و آخرالزمانی تولید و عرضه کرده است. این مدل، آخرین نمونه از سری شاسی بلندهای سفارشی پرومبرون است که از شاسی هامر H2 یا مرسدس بنز G کلاس استفاده می‌کند و بدنه‌ای جعبه‌ای‌شکل و زره‌پوش و همچنین فضای داخلی لوکس و مناسب برای شخصیت‌های برجسته برای آن به‌کار رفته است.

نقش‌های جمجمه‌ای‌شکل در اطراف خودرو وجود دارد و تجهیزات سفارشی مانند انواع سنگ‌های قیمتی نیز بسته به بودجه مشتریان، در دسترس قرار می‌گیرند.

دارتز می‌گوید این خودرو، یک وسیله نقلیه الهام گرفته از خودروهای نظامی است؛ اما عجیب است که در خصوص جزئیات پوشش زرهی یا حتی پیشرانه‌ای که در سینه این بدنه ترسناک قرار گرفته، توضیحی نداده است. طبیعتا قیمت این خودرو نیز بسیار بالاست، اما اگر توانایی پرداخت چنین قیمتی را داشته باشید، باید بدانید تعداد کمی از شاسی بلندها وجود دارند که چنین ترکیب فوق‌العاده‌ای از لوکس و مجلل بودن با قابلیت محافظت از سرنشینان در شرایط آخرالزمانی و جنگی را ارائه می‌دهند.

مرسدس بنز اس کلاس نسخه اینکاس – Mercedes Benz S Class Inkas

مرسدس بنز اس کلاس نسخه اینکاس

مرسدس بنز S کلاس برای دهه‌های متوالی به‌عنوان یک معیار در بخش خودروهای لوکس با تکنولوژی‌های مدرن محسوب می‌شود. طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم که یک مرسدس بنز اس کلاس در دسته خودروهای آخرالزمانی برای دوام آوردن در شرایط سخت قرار بگیرد؛ اما متخصصان امنیتی در Inkas یک نسخه زرهی از سدان S580 نسل جدید را ساخته‌اند که از مقاومت کافی در برابر حملات انواع سلاح یا نارنجک‌های دستی بهره می‌برد. این خودرو در نگاه اول کاملا شبیه به یک S کلاس معمولی به‌نظر می‌رسد، اما ترکیب و زرهی که در آن به‌کار رفته باعث می‌شود برای نجات پیدا کردن از شرایط سخت و انجام یک سفر امن، کاملا مفید باشد. همچنین تقریبا تمام جنبه‌های خودرو از جمله ترمزها و چرخ‌ها ارتقا پیدا کرده‌اند.

یک موتور 4 لیتری ‌V8 با قدرت 496 اسب بخار در زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته که قدرت کافی برای مواقع اضطراری را تولید می‌کند. سیستم تعلیق با تنظیم خودکار نیز کمک می‌کند در جاده‌های ناهموار، سواری روانی را تجربه کنید. در داخل خودرو دقیقا با همان چیزی مواجه می‌شوید که از یک S کلاس انتظار دارید. در صورت نیاز، فهرست گسترده‌ای از امکانات اضافی مثل منبع اکسیژن داخلی، چراغ‌های روشنایی برای کور کردن مهاجمان احتمالی و دوربین دید در شب حرارتی برای حرکت در تاریکی در دسترس قرار گرفته‌اند.

قیمت این نسخه بسته به مشخصاتی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ اما با انتخاب تمام موارد اضافی باید بیش از 500 هزار دلار هزینه کنید.

ایوکو دیلی آرکتیک تراکس – Iveco Daily Arctic Trucks

ایوکو دیلی آرکتیک تراکس

آخرالزمان می‌تواند به اشکال مختلفی رخ دهد؛ اما با توجه به ناآرامی‌های جهانی، یکی از سناریو‌های احتمالی این است که جنگ هسته‌ای آغاز شود. یکی از آثار وقوع جنگ هسته‌ای این است که احتمال دارد زباله‌های ناشی از انفجار هسته‌ای به اتمسفر پرتاب شوند و یک زمستان هسته‌ای و عصر یخبندان  را ایجاد کند. در این صورت شما به وسیله نقلیه‌ای نیاز دارید که بتوانید در شرایط سرد و یخبندان دوام بیاورید.

خودرو Iveco Daily Arctic Trucks یکی از این وسایل نقلیه است که از تایرهای بسیار بزرگی بهره می‌برد و می‌تواند به آسانی از برف‌های عمیق و یخ‌ها عبور کند. محفظه ذخیره‌سازی در عقب خودرو برای حمل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سوخت وجود دارد که در چنین شرایطی بسیار ارزشمند خواهد بود.

این وسیله نقلیه کامیون‌مانند به‌گونه‌ای طراحی شده که در دماهای بسیار پایین کار کند و سرنشینان داخل خودرو را از سرمای طاقت‌فرسای بیرون محافظت کند. همچنین اگر کامیون در برف و یخ گیر کند یا اگر در حین سفر با بازماندگان دیگری روبه‌رو شوید که به کمک نیاز دارند،‌ ویژگی‌های اضافی مثل وینچ می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

یونیکت تراکراس تی سی 78 فمیلی سوئیت – Unicat Terracross TC78 Family Suite

یونیکت تراکراس تی سی 78 فمیلی سوئیت

داشتن وسیله نقلیه‌ای که بتواند به دور افتاده‌ترین نقاط جهان برسد، بسیار ارزشمند است. همچنین شما باید مطمئن شوید که می‌توانید اعضای خانواده خود را با وسیله نقلیه خود منتقل کنید. اینجاست که یک کامیون به اسم یونیکت تراکراس وارد عمل می‌شود. این خودرو در اصل یک RV زمینی است که تمام امکانات لازم برای راحت زندگی کردن در حین سفر و کمپ کردن را در اختیار شما قرار می‌دهد. این خودرو در اندازه‌های مختلفی موجود است که بزرگترین آن یک سوئیت خانوادگی با مدل TC78 است که تا شش سرنشین را در خود جای می‌دهد.

یک تخت دو نفره در عقب خودرو و سه تخت دو طبقه به همراه حمام، توالت، دوش و حوضچه درون این وسیله نقلیه وجود دارد. اجاق برقی، مایکروویو، یخچال و فریزر نیز در داخل خودرو تعبیه شده‌اند. مانند بسیاری از وسایل نقلیه دیگر، قیمت این خودرو نیز بسته به مشخصات و اندازه متغیر است؛‌ اما در حال حاضر یک خودروی اکسپدیشن 6×6 با مشخصات بالارده به‌صورت دست دوم با قیمت حدود 1.18 میلیون دلار به‌فروش می‌رسد. به این ترتیب باید انتظار داشته باشید برای خرید چنین خودرویی، بیش از این‌ها هزینه کنید.

مرسدس بنز یونیماگ – Mercedes Benz Unimog

مرسدس بنز یونیماگ

در گزینه‌های بالا، خودروهایی را معرفی کردیم که بعضا به‌مانند خانه‌های لوکسی روی چرخ بودند؛ اما شما در هر شرایطی به چنین خودروهایی نیاز ندارید. گاهی ممکن است فقط به یک خودروی سر سخت و همه‌کاره با قابلیت‌های زیاد احتیاج پیدا کنید. مرسدس بنز یونیماگ یکی از این گزینه‌ها است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی پیکربندی و سفارشی‌سازی کنید. یکی از آنها یک پیکاپ سراسری با یک قسمت بار بزرگ برای حمل لوازم، کالاها یا حتی افراد است.

یونیماگ‌ها در طول دهه‌های اخیر در همه مناطق دورافتاده و خطرناک، چه در ظرفیت‌های نظامی و چه غیر نظامی، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این یونیماگ، توانایی حرکت در آب تا عمق 122 سانتی‌متری و بالا رفتن از شیب صد در صدی را دارد. چنین وسیله نقلیه‌ای با سرعت به مقصد مورد نظر شما نمی‌رسد و حداکثر سرعت آن روی 88 کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما با توجه به نوع زمین یا موانعی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید، مطمئن باشید که با مرسدس بنز یونیماگ حتما به مقصدتان خواهید رسید.

یونیماگ‌ها در بازار ایالات متحده بسیار کمیاب هستند و تنها حدود 200 دستگاه بین سال‌های 2002 تا 2007 وارد این کشور شده است. اما اگر از مرز مکزیک عبور کنید، می‌توانید یکی از مدل‌های جدید آن را خریداری کنید و حتی آن را به‌صورت پیکاپ یا کمپینگ سفارش دهید.

بی ام و ایکس 5 پروتکشن وی آر 6 – BMW X5 Protection VR6

بی ام و ایکس 5 پروتکشن وی آر 6

راندن یک کامیون بزرگ یا شاسی بلند به سبک نظامی، می‌تواند در شرایط آخرالزمانی بسیار مفید باشد؛ اما ناخواسته تمام توجه‌ها را نیز به خود جلب می‌کند. حتی مرسدس بنز S کلاس که در بالا معرفی کردیم نیز شما را به‌عنوان فردی بسیار ثروتمند معرفی خواهد کرد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات،‌ بهتر است از یک خودروی معمولی‌تر استفاده کنید که خیلی موجب جلب توجه نشود.

بی ام و ایکس 5 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس در بازار ایالات متحده آمریکا و در کل جهان است. تنها در سال 2022 میلادی، بیش از 82 هزار دستگاه از این خودرو در بازار ایالات متحده به فروش رسیده است. حالا با بسته محافظتی VR6، بی ام و ایکس 5 شما ایمن‌تر از همیشه خواهد شد. این پوشش در برابر شلیک گلوله‌های AK-47، حملات با تی ان تی یا نارنجک‌های دستی و امواج ضربه‌ای ناشی از انفجار محافظت می‌کند.

در زیر کاپوت این خودروی منحصربه‌فرد، یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 با قدرت 530 اسب بخار قرار گرفته که برای فرار از حملات احتمالی، کافی خواهد بود. سیستم تعلیق اصلاح شده نیز تضمین می‌کند که افزایش وزن خودرو مشکلی برای آن به‌وجود نمی‌آورد. این خودرو به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که تقریبا شبیه به یک بی ام و ایکس 5 معمولی به‌نظر می‌رسد و دیگران متوجه این موضوع نمی‌شوند که شما در حال رانندگی با یک وسیله نقلیه زرهی هستید.

نایت ایکس وی – Knight XV

نایت ایکس وی

رضوانی تانک، گجت‌های زیادی دارد و دارتز Prombron نیز بیش از حد مجلل و لوکس به‌نظر می‌‌رسد؛ اما خودرو Knight XV که محصولی از یک خودروساز کانادایی به‌نام Conquest Vehicle است، می‌تواند بهترین گزینه به‌عنوان یک شاسی بلند زره‌پوش لوکس باشد. صندلی‌های عقب این خودرو با هدف شبیه‌سازی کابین هواپیماهای درجه یک طراحی شده‌اند، یک تلویزیون در داخل کابین وجود دارد، صندلی‌ها از طریق آیپد قابل کنترل هستند و تقریبا تمام سطوح کابین با چرم مخمل‌پوش، پوشیده شده است.

با وجود لوکس و مجلل بودن فضای داخلی خودرو، در فضای بیرونی با خودرویی مواجه هستیم که بیشتر شبیه به وسایل نقلیه نظامی است. روکش زرهی برجسته و لاستیک‌های بزرگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی با شلیک مستقیم گلوله نیز با مشکلی مواجه نمی‌شوند. مدیرعامل این شرکت خودروسازی کانادایی ادعا کرده که از بازیکنان بسکتبال NBA گرفته تا شیخ‌های خاورمیانه‌ای، جزو مشتریان این خودرو زرهی و البته لوکس هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یکی از این خودروها را به‌دست بیاورید، احتمالا باید مدتی در لیست انتظار قرار بگیرید.

تویوتا لندکروزر سری 70 آرمورد – Toyota Land Cruiser 70 Series Armored

تویوتا لندکروزر سری 70 آرمورد

تویوتا لندکروزر به‌عنوان یکی از قابل اعتمادترین شاسی بلندهای تمام دوران، شهرتی دارد که با تلاش‌های بسیار آن را به‌دست آورده است. به‌خصوص سری 70 لندکروز در بین بهترین‌های تاریخ قرار می‌گیرد. تولید سری 70 در کنار آخرین نسل لندکروزر در بازارهای خاصی مثل استرالیا همچنان ادامه دارد و از سال 1984 تاکنون به‌طور مداوم به‌فروش می‌رسد. متاسفانه سری 70 لندکروزر هرگز به‌صورت تجاری در بازار ایالات متحده فروخته نشد،‌ اما یک گروه زرهی مستقر در میشیگان آمریکا، یک کیت سفارشی برای تبدیل این شاسی بلند نمادین به یک خودروی زرهی و آخرالزمانی تولید کرده است.

تویوتا لندکروزر در سراسر جهان برای رانندگی در مسیرهای سخت ساخته شده است،‌ اما رانندگی روزمره با آن نیز به همان اندازه راحت و دلنشین است. با این حال، رانندگی در دنیای آخرالزمانی به یک لایه اضافی از محافظت نیاز دارد تا این خودرو بتواند به‌معنای واقعی کلمه،‌ نجات‌دهنده‌ی شما باشد.

اینکاس ریوت کنترل – Inkas Riot Control Vehicle

اینکاس ریوت کنترل

داشتن وسیله نقلیه‌ای که بتواند مهاجمان را از سر راه خود بردارد، شاید در برخی شرایط آخرالزمانی چندان به کار شما نیاید، اما اگر با انبوهی از زامبی‌ها مواجه شوید،‌ قطعا شما را از مهلکه نجات خواهد داد. اینکاس Riot Control Vehicle خودرویی است که طراحی آن ما را به یاد فیلم معروف مد مکس می‌اندازد. موتور دیزلی این خودرو می‌تواند گشتاور 1355 نیوتن‌متری را تولید کند. علاوه بر رم بزرگی که در جلوی خودرو نصب شده، می‌توانید از جت‌های پرفشار آب نیز برای متفرق کردن و کنار زدن مهاجمان استفاده کنید. همچنین پوشش زرهی خودرو در برابر تیراندازی و انفجار مقاومت می‌کند.

شرکت Inkas سفارش خرید این خودرو را فقط از مجریان قانون یا اپراتورهای تجاری تایید شده قبول می‌کند و غیر نظامیان و مشتریان عادی توانایی خرید Riot Control Vehicle را ندارند. بنابراین اگر اصرار دارید این وسیله نقلیه را بخرید، یا باید یک شرکت امنیتی خصوصی راه‌اندازی کنید و از طریق شرکت خود آن را خریداری کنید یا منتظر بمانید تا اینکاس قوانین خرید این خودرو را در صورت وقوع یک آخرالزمان تغییر بدهد.

مرسدس بنز زتروس – Mercedes Benz Zetros

مرسدس بنز زتروس

یکی از بهترین راه‌ها برای این که از بقای خود در آخرالزمان اطمینان پیدا کنید، این است که برای سایر بازماندگان مفید و موثر باشید. این احتمال وجود دارد که جاده‌ها مسدود شوند و حمل و نقل کالا به کار دشواری تبدیل شود. با این حال داشتن یک کامیون سرسخت مثل مرسدس بنز زتروس به این معنی است که هیچ مشکلی برای رسیدن به مقصد مورد نظر نخواهید داشت.

مرسدس بنز Zetros برای استخراج معادن و کارهای ساخت‌وساز طراحی شده و انتخاب عالی و مناسبی برای حمل و نقل انواع محموله در سراسر زمین و در انواع جاده‌ها خواهد بود. این خودرو می‌تواند در دمای سخت مقاومت کند و حتی اگر با فجایع تغییرات آب‌وهوایی روبه‌رو شوید یا یک زمستان هسته‌ای رخ دهد، همچنان می‌توانید به رانندگی ادامه دهید.

بخش مهم در مورد کامیون‌هایی مانند مرسدس بنز زتروس این است که به‌گونه‌ای طراحی شده تا تعمیر آن نیز آسان باشد. این خودرو می‌تواند هزاران کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند و در دنیای آخرالزمانی، شما را از شرایط بحرانی نجات دهد.