بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر

بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر

اگر به دنبال بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر هستید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

شبیه‌سازی اندروید در رایانه شخصی هرگز آسان نبوده است. با افزایش محبوبیت برنامه‌های اندروید، تعجب‌آور نیست که بسیاری از مردم به دنبال بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای بازی، بهره‌وری یا توسعه برنامه هستند.

نسخه‌های پی سی بسیاری از برنامه‌های اندرویدی موجود نیست و حتی اگر یافت شود، به احتمال زیاد رایگان نخواهد بود. چنین شرایطی برای تجربه‌ برخی از بازی‌های اندرویدی در پی سی نیز برقرار است. اینجاست که نرم‌افزار‌های شبیه ساز به کمک شما می‌آیند و در واقع سعی می‌کنند تا حد ممکن قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه اندرویدی را روی کامپیوتر شخصی شما پدید آورند.

از کاربرد شبیه‌سازهای اندروید می‌توان به کمک به کاربران برای توسعه برنامه‌های اندرویدی، شبیه‌سازی محیط اندرویدی، تست برنامه‌های اندرویدی و شبیه‌سازی برای بازی‌ها اشاره کرد.

شبیه سازهای متنوعی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی در کامپیوتر وجود دارد، به این معنی که شما باید آنها را بررسی کنید و ببینید کدام نرم‌افزار برای شما بهترین گزینه است. در حالی که اکثر آنها ویژگی‌های مشابهی را به کاربران ارائه می‌دهند، اما برخی شبیه‌سازها با قابلیت‌های خارق‌العاده خود بیشتر از بقیه می‌درخشند.

با توجه به تعدد برنامه‌های شبیه‌ساز و دشواری انتخاب از میان آنها، ما در اینجا لیستی شامل 10 مورد از بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر را گردهم آوردیم تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین برنامه برای رفع نیازها کمک کنیم.

بهترین شبیه‌ساز برنامه‌های اندرویدی در کامپیوتر کدام است؟

بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر

1. شبیه‌ساز BlueStacks

یکی از معروف‌ترین و بهترین شبیه‌سازهای اندروید در رایانه شخصی، نرم افزار BlueStacks است. این برنامه‌ی محبوب با ویژگی‌های خارق‌العاده خود مانند توانایی ایجاد نقشه‌های کلیدی مختلف، استفاده از چندین برنامه به طور همزمان و اجرا بر روی رایانه‌های شخصی، چه رده بالا و چه رده پایین شناخته می‌شود.

این برنامه برای گیمرهایی که علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌های گوشی روی کامپیوتر هستند گزینه‌های جذابی را ارائه می‌دهد. انعطاف‌پذیری BlueStacks آن را به یک انتخاب بی‌رقیب برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال اجرای اندروید بر روی رایانه شخصی خود هستند.

این نرم‌افزار به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و همین موضوع سبب شده کاربران با نصب آن دیگر نیازی به برنامه‌های جدید برای شبیه‌سازی نداشته باشند. BlueStacks 5 برای ویندوز 11 بهینه شده است.

شبیه‌ساز BlueStacks

این شبیه ساز همچنین با macOS کار می‌کند، قابلیتی که در بسیاری از شبیه‌سازها یافت نمی‌شود. BlueStacks 5 در حال حاضر برای Mac در دسترس نیست، اما BlueStacks 4 برای کسانی که در اکوسیستم اپل کار می‌کنند قابل دسترسی است.

این نرم‌افزار در واقع برای گیمرها ساخته شده است و عملکرد عالی و کنترل‌های دقیق بازی را با استفاده از صفحه کلید و ماوس یا گیم پد ارائه می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت BlueStacks این است که سفارشی‌سازی‌های مخصوص بازی را ارائه می‌کند که گیم‌پلی و تجربه بازی را بهبود می‌بخشد.

شما می‌توانید از BlueStacks به‌عنوان سریع‌ترین و سبک‌ترین پلتفرم بازی استفاده کنید، از گیم‌پلی تا 240 FPS لذت ببرید و به صورت محلی یا در فضای ابری بازی کنید. همچنین با این برنامه کاربران می‌توانند چندین بازی را به‌طور همزمان اجرا کنند.

BlueStacks پشتیبانی مشتری از طریق ایمیل، چت، Reddit، Discord و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد، از حالت‌های عملکرد، حافظه برش، اسکریپت، FPS بالا و وضوح بالا بهره می‌برد، برای مایکروسافت ویندوز 10 (نسخه 1903 و بالاتر) و ویندوز 11 در دسترس است و روی اندروید 9، 10، 11،12، 13 و آخرین نسخه‌های اندروید قابل اجراست.

2. شبیه‌ساز Android Studio

شبیه‌ساز Android Studio

اندروید استودیو بهترین شبیه‌ساز اندروید برای توسعه‌دهندگان برنامه است. با این نرم‌افزار می‌توانید تقریباً هر دستگاهی را که می‌خواهید شبیه‌سازی کرده و از آن بهره ببرید.

راه‌اندازی Android Studio در ابتدا کمی پیچیده به نظر می‌رسد و استفاده از آن ممکن است به یک یا دو هفته یادگیری نیاز داشته باشد. با این وجود، به‌دلیل قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد بسیاری از توسعه‌دهندگان از آن برای توسعه برنامه‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید بهره می‌برند. همچنین این نرم‌افزار یکی از معدود شبیه سازهایی است که می‌تواند آخرین نسخه‌های اندروید را اجرا کند.

از جمله قابلیت‌های مختلفی که اندروید استودیو برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی فراهم می‌کند می‌توان به اجرای برنامه‌های اندرویدی با شرایط مختلفی همچون ویژگی‌های GPS، دوربین و شبکه، اجرای برنامه‌هایی که برای دستگاه‌های خاصی طراحی شده‌اند (دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ، معماری x86 و ARM)، شبیه‌سازی دستگاه‌های مختلف با نسخه‌های مختلف اندروید، تغییر و تنظیم شرایط شبیه‌سازی (رزولوشن صفحه‌نمایش، حافظه و پهنای باند) و اتصال به شبکه‌های مختلف مانند WiFi و شبکه‌های تلفن همراه اشاره کرد.

این مورد از بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را در شرایط مختلف تست کنند، مطمئن شوند که در همه شرایط به خوبی عمل می‌کند، مشکلات و باگ‌های احتمالی را پیدا کنند و بتوانند عیوب را قبل از انتشار بهبود بخشند.

3. شبیه‌ساز Bliss OS

شبیه‌ساز Bliss OS

Bliss OS یکی دیگر از نرم‌افزارهای برتر برای شبیه‌سازی اندروید در رایانه شخصی است. چیزی که این برنامه را متمایز جلوه می‌دهد، قابلیت نصب آن بر روی رایانه شخصی شما به عنوان سیستم عامل با استفاده از یک پارتیشن روی هارد دیسک است. از طرف دیگر، می‌توانید آن را از یک درایو فلش بوت کنید تا فضایی در رایانه شما اشغال نکند.

این نرم‌افزار در مقایسه با BlueStacks تعداد زیادی از قابلیت‌ها را ارائه نمی‌دهد، به خصوص اگر شما یک گیمر باشید و هدفتان شبیه‌سازی بازی روی کامپیوتر باشد. با این حال، این برنامه بسیار به روز است و می‌توان آن را با اندروید 11 یا 12L نصب کرد. این بدان معنی است که می‌تواند تقریباً همه چیزهایی که در دستگاه اندروید فعلی شما موجود است بدون تردید اجرا کند.

نصب و راه‌اندازی این سیستم‌عامل بسیار ساده و آسان است و مشابه دیگر سیستم‌عامل‌ها، تنها کافیست فایل ایمیج آن را بر روی فلش مموری خود قرار دهید و با بوت کردن سیستم، اقدام به نصب آن کنید.

از ویژگی‌های سیستم‌عامل Bliss OS می‌توان به متن باز بودن، مصرف بهینه باتری در کامپیوترهای قابل حمل، مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بودن، بهره بردن از تغییرات بسیار زیبا و جذاب، امکان نصب بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ، تمرکز روی رابط گرافیکی و امنیت بسیار بالا اشاره کرد.

این یک شبیه ساز کاملا رایگان است، بنابراین نگران پرداخت هزینه برای هیچ یک از ویژگی‌های آن نباشید. Bliss OS می‌تواند روی سخت‌افزارهای مختلف رایانه شخصی، حتی یک کروم‌بوک و مک‌بوک اجرا شود، بنابراین نباید نگران این باشید که آیا رایانه شما قابلیت اجرای این برنامه را دارد یا خیر.

4. شبیه‌ساز LDPlayer

شبیه‌ساز LDPlayer

نرم‌افزار LDPlayer یک شبیه‌ساز متمرکز بر گیم است، اما می‌توانید موارد دیگری را نیز روی آن اجرا کنید. نصب آن بسیار راحت است و شما به سادگی فقط باید فایل را دانلود کنید، آن را نصب و سپس اجرا کنید و پس از پیروی از دستورالعمل‌های ذکر شده در برنامه از آن بهره ببرید.

استفاده از این مورد از بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر، نسبت به بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر ساده‌تر است و روی رایانه شخصی مجهز به AMD با یک مانیتور فوق عریض به راحتی کار می‌کند. این برنامه نقص‌های کمتری نسبت به برخی از رقبای خود دارد، اما 100٪ مواقع بدون نقص اجرا نمی‌شود.

یکی از چیزهایی که LDPlayer را برای کاربران جذاب جلوه می‌دهد، ویژگی‌های اضافی آن است. شما یک نوار ابزار در سمت راست پنجره دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد به سرعت اسکرین شات بگیرید، فیلم ضبط کنید و نقشه صفحه کلید را تنظیم کنید. همچنین دارای پشتیبانی چند نمونه‌ای برای گیمرهای هاردکور است.

همه بازی‌ها روی این برنامه به‌خوبی اجرا می‌شوند، حتی اگر باز کردن چند تا از آنها طول بکشد. LDPlayer رایگان است، با سرعت مقبول کار می‌کند و دارای ویژگی‌های اضافی کافی است که آن را به یک گزینه مناسب برای توسعه‌دهندگان و گیمرها تبدیل می‌کند. LDPlayer 9 اندروید 9 را اجرا می‌کند و برای اجرای تقریباً تمام برنامه‌ها بهترین گزینه است.

5. شبیه‌ساز GameLoop

شبیه‌ساز GameLoop

GameLoop یک نرم افزار شبیه‌ساز است که به‌طور خاص برای کمک به گیمرها از سراسر جهان طراحی شده است تا از تجربه بازی‌های اندرویدی روی رایانه‌های ویندوزی خود لذت ببرند. با آپدیت جدید این برنامه، اکنون شما می‌توانید تقویت‌کننده حافظه رم ۴ گیگابایتی را روی رایانه شخصی با GameLoop بدون مشکل باز کنید.

یک سری حدس و گمان‌های بی‌اساس وجود دارد که گیم لوپ ممکن است داده‌های کاربران را جمع‌آوری کند یا مانند یک بدافزار و ویروس عمل کند. این احتمال وجود دارد که این شبیه ساز برخی از فرآیندهای پس‌زمینه را اجرا کند که ممکن است سبب کند شدن رایانه شما شود، اما هنوز ثابت نشده است که بدافزار واقعی در آن وجود دارد.

نرم افزار GameLoop از موتور شبیه‌سازی سریع با پرفرمنس بسیار عالی جهت تجربه بازی‌های موبایل بر روی رایانه بهره می‌برد، با انواع بازی‌های موجود در اندروید سازگار است، از منابع سخت افزاری سیستم بهینه استفاده می‌کند و امکان انجام بازی‌های آنلاین موبایل در کامپیوتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بسیاری از کاربران ممکن است GameLoop را از نام قبلی آن یعنی Tencent Gaming Buddy بشناسند. Tencent یک عنوان شناخته شده در دنیای بازی است؛ زیرا این شرکت مالک Riot Games، خالق بازی‌هایی مانند League of Legends و Teamfight Tactics و همچنین چندین شرکت بازی‌سازی دیگر است.

6. شبیه‌ساز MeMU Player

شبیه‌ساز MeMU Player

MEmu App Player یکی از بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر است که با هدف ارائه‌ی بهترین تجربه برای انجام باز‌ی‌های اندروید و استفاده از برنامه‌ها در ویندوز توسعه یافته است.

اجزای کلیدی MEmu در MEmu 7 به‌روزرسانی شده‌اند و عملکرد کلی تا 30 درصد بهبود یافته است که به نرخ فریم بسیار بالاتر، گرافیک با کیفیت بهتر و تجربه کلی بهبود یافته تبدیل شده است. MEmu بازی‌ها و برنامه‌های سازگار گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و شامل بهینه‌سازی‌هایی برای بازی است.

بازی‌هایی مانند Call of Duty، PUBG، Stumble Guys، Apex Legends و همچنین برنامه‌های اندرویدی مانند WhatsApp، Facebook یا Snapchat به خوبی در MEmu اجرا می‌شوند.

برای نصب بازی‌ها یا برنامه‌ها از فروشگاه پلی، مانند هر دستگاه اندرویدی ورود به حساب گوگل لازم است. اگر ترجیح می‌دهید از حساب شخصی گوگل خود استفاده نکنید، ممکن است نیاز باشد فقط برای MEmu یک حساب جدید ایجاد کنید. این نرم‌افزار همچنین به شما امکان می‌دهد دو یا چند نسخه اندروید را همزمان اجرا کنید.

شبیه‌ساز MEmu روی macOS یا Linux کار نمی‌کند، اما راه حلی برای اجرای MEmu در macOS با استفاده از Parallels Desktop وجود دارد. فقط باید ویژگی مجازی‌سازی در نرم افزار را فعال کنید.

این برنامه برای اجرا حداقل به Windows XP SP3، یک پردازنده Intel یا AMD با دو هسته (x86/x86_64)، کنترلر داخلی با امتیاز PassMark 750، آخرین نسخه DirectX 11، 8 گیگابایت رم و 10 گیگابایت فضای دیسک نیاز دارد.

7. شبیه‌ساز NoxPlayer

شبیه‌ساز NoxPlayer

نرم‌افزار NoxPlayer یک شبیه ساز فوق‌العاده برای اجرای بازی‌های اندروید بر روی کامپیوتر شماست. می‌توانید به راحتی NOX را برای ویندوز و دستگاه MAC خود دانلود کنید و از تجربه بازی‌های موبایل روی رایانه شخصی خود لذت ببرید.

این برنامه از صفحه کلید، گیم پد، دستگاه ضبط اسکریپت و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با نصب برنامه اندروید showbox روی رایانه خود با استفاده از Nox Player فیلم تماشا کنید.

شبیه‌سازهای رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد، اما Nox یکی از معدود شبیه سازهایی است که به‌طور یکپارچه روی رایانه شخصی ویندوز کار می‌کند تا تجربه شگفت‌انگیزی از اندروید را دقیقاً در ویندوز به شما ارائه دهد. Nox app player مبتنی بر مجازی‌سازی است و یک محیط مجازی از اندروید ایجاد می‌کند که در آن می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی مورد علاقه خود را نصب و اجرا کنید.

برنامه Nox دارای یک رابط کاربری زیبا و مرتب است که کاربران را به خود جذب می‌کند. بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های محبوب اندرویدی در حال حاضر برای دانلود مستقیم از Nox برای ویندوز در دسترس هستند. اگر شما یک گیمر هستید، قطعاً این شبیه ساز را دوست خواهید داشت؛ زیرا از بسیاری از دستگاه‌های کنترل کننده شخص ثالث از جمله جوی استیک پشتیبانی می‌کند و این پشتیبانی از دستگاه‌ها به‌طور مرتب به آن اضافه می‌شود.

8. شبیه‌ساز Genymotion

شبیه‌ساز Genymotion

نرم‌افزار Genymotion یک شبیه‌ساز اندروید با پشتیبانی چندگانه است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا سرعت تست را افزایش دهید، دموی زنده را به اشتراک بگذارید و عملکرد را در همه دستگاه‌ها نظارت کنید.

این برنامه می‌تواند سازگاری پیکسلی با وضوح بالا را ارائه دهد که وضوح بهتری را در رایانه شخصی کاربران به ارمغان می‌آورد. این یکی از بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای لینوکس است که به شما امکان می‌دهد محصولات را در یک محیط مجازی امن تست کنید و از وب‌کم دسکتاپ به عنوان منبع ویدیو برای ضبط تصاویر از صفحه استفاده کنید.

این شبیه‌ساز اندروید قادر به شبیه‌سازی بیش‌از 3000 پیکربندی دستگاه اندروید مانند نسخه اندروید و اندازه صفحه نمایش است و برای مک دارای حسگرهای قوی مانند GPS و چند لمسی است.

این برنامه فوق‌العاده سریع و جذاب است و حداقل به 2 گیگابایت رم نیاز دارد و روی ویندوز 7، 8 و 10 کار می‌کند. Genymotion می‌تواند طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی را بدون مشکل شبیه سازی کند. سازگاری، شبیه‌سازی متن و اقدامات کاربر، امکان پشتیبانی مشتری از طریق چت و فرم تماس، خودکارسازی و صرفه‌جویی در زمان و مقیاس‌پذیری، از دیگر ویژگی‌های این شبیه‌ساز محسوب می‌شوند.

اگر از نسخه رایگان Genymotion برای استفاده شخصی برای مطالعات خود استفاده کنید، با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوید. نسخه رایگان پشتیبانی فنی ندارد. بنابراین اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری در این نرم‌افزار هستید، می‌توانید از یک پیشنهاد ویژه با اشتراک 49 دلار در سال بهره‌مند شوید و از تمام ویژگی‌ها و پشتیبانی فنی کامل لذت ببرید.

9. شبیه‌ساز PrimeOS

شبیه‌ساز PrimeOS

این نرم‌افزار مانند Bliss OS و چیزی فراتر از شبیه‌ساز اندروید است و با نصب روی هارد دیسک سیستم، مانند یک سیستم‌عامل مستقل در رایانه برای شما کار خواهد کرد. در ابتدا شما باید آن را به عنوان یک پارتیشن (یک فضای ذخیره‌سازی که بر روی یک دیسک قرار گرفته است و از نظر کاربر به‌عنوان یک درایو مجزا دیده می‌شود) روی هارد دیسک خود نصب کرده و در آن بوت کنید. این کار نصب را کمی پیچیده می‌کند، اما PrimeOS یک نصب کننده EXE دارد که به ایجاد یک پارتیشن و نصب آن کمک می‌کند.

پس از نصب، دستگاه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. اکنون شما یک دسکتاپ مجهز به اندروید دارید که با آن می‌توانید Google Play را نیز دریافت کنید، بنابراین این برنامه تقریباً از همه چیز پشتیبانی می‌کند.

در این نرم‌افزار همچنین برخی از ویژگی‌های اضافی برای گیمرها وجود دارد، مانند پشتیبانی از صفحه کلید و گیم پد، ضبط اسکریپت و موارد دیگر. نسخه پایدار PrimeOS اندروید 7 را اجرا می‌کند. نسخه‌ بتا برای اندروید 11 نیز وجود دارد که یکی از ویژگی‌های جدید این شبیه‌ساز محسوب می‌شود. با این حال، از آنجایی که نسخه بتا است، احتمالاً باگ‌ها و مشکلاتی در آن دیده می‌شود.

10. شبیه‌ساز ARChon

شبیه‌ساز ARChon

این برنامه یک شبیه‌ساز رسمی برای کروم است که توانایی اجرای هر برنامه اندرویدی را به عنوان یک برنامه ChromeOS دارد. ARChon به شما امکان می‌دهد برنامه‌های اندروید را روی سیستم عامل کروم و هر سیستم عامل دیگری که از مرورگر گوگل کروم پشتیبانی می‌کند اجرا کنید.

این یک شبیه ساز سنتی نیست و یک ماشین مجازی ایجاد نمی‌کند. در عوض، یک فایل APK (بسته برنامه اندروید) را به فرمتی تبدیل می‌کند که مرورگر کروم می‌تواند آن را اجرا کند.

یکی از مزیت‌های اصلی ARChon سازگاری آن با طیف وسیعی از دستگاه‌هاست. می‌توانید ARChon را بر روی هر دستگاهی که می‌تواند مرورگر کروم را اجرا کند، از جمله رایانه‌های Windows، Mac، Ubuntu و Linux و دستگاه‌های Chrome OS نصب کنید.

مزیت دیگر شبیه‌ساز ARChon این است که برای اجرا به نرم‌افزار یا سخت‌افزار اضافی نیاز ندارد و از منابع مرورگر کروم برای اجرای برنامه‌های اندروید استفاده می‌کند. با این حال، لازم به ذکر است که سیستم عامل ARChon دارای محدودیت‌هایی است و ممکن است از همه برنامه‌ها و بازی‌های اندروید پشتیبانی نکند.

همچنین سطح عملکردی مشابه یک شبیه‌ساز سنتی را ارائه نمی‌دهد و به دانش فنی نیاز دارد؛ زیرا از کاربران می‌خواهد فایل‌های APK را به صورت دستی تبدیل کنند که برای همه کاربران ممکن نیست. این مورد از بهترین نرم‌ افزارهای اجرای بازی و برنامه‌ های اندرویدی در کامپیوتر برای سیستم عامل کروم 64 بیتی موجود است.