تست سرعت آیفون 14 پلاس

گوشی ناتینگ فون 2 موفق به شکست آیفون 14 پلاس در تست سرعت شد + ویدیو

این تست، سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها را در ناتینگ فون 2 – Nothing Phone 2 با اپل آیفون 14 پلاس – iPhone 14 Plus مقایسه می‌کند.

اخیرا فروش گوشی ناتینگ فون 2 آغاز شد؛ ولی عدم تجهیز آن به اسنپدراگون 8 نسل 2، خیلی‌ها را ناامید کرد. هر چند که این، باعث قیمت ارزان‌تر آن شده است. اما ظاهرا با وجود قدرت گرفتن از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که تراشه نسل قبل کوالکام محسوب می‌شود، ناتینگ فون 2 جلوی آیفون 14 پلاس کم نمی‌آورد؛ دست‌کم آن‌طور که این تست سرعت نشان می‌دهد.

تست سرعت ناتینگ فون 2 و اپل آیفون 14 پلاس

نسخه پایه ناتینگ فون 2 با رم 8 گیگابایتی عرضه شد؛ ولی نسخه‌ای که در این تست شرکت داده شده، دارای رم 12 گیگ LPDDR5 است. در سوی مقابل، آیفون 14 پلاس رم 6 گیگابایتی دارد؛ اما با وجود عمر یک ساله، هنوز هم یک گوشی پریمیوم محسوب می‌شود و حتی 200 دلار از ناتینگ فون 2 گران‌تر است.

تست سرعت گوشی ناتینگ فون 2

تست کانال یوتیوب PhoneBuff نشان می‌دهد که ناتینگ فون 2 در اجرای خیلی از برنامه‌ها از جمله مایکروسافت ورد و اپ ادیت عکس Snapseed، سریع‌تر عمل می‌کند. البته در برخی موارد هم آیفون سریع‌تر بود و هنگام اجرای اپ‌های گیم، توانست کمی از زمان از دست رفته را جبران کند.

به‌هرحال پس از اجرای چندین و چند اپ، برای ناتینگ فون 2 زمان 2 دقیقه و 1 ثانیه و 78 صدم ثانیه (2:01:78) ثبت شد و این زمان برای آیفون 14 پلاس، 2 دقیقه و 5 ثانیه و 36 صدم ثانیه (2:05:36) بود.

در بخش دوم آزمایش، این اپ‌ها دوباره اجرا شدند تا مدیریت رم گوشی‌ها و توانایی باز نگه داشتن برنامه‌ها در پس‌زمینه، تست شود.

گوشی‌های اپل به‌لطف سیستم عامل iOS، همواره به مدیریت رم عالی معروف بوده‌اند و حتی با ظرفیت پایین‌تر رم، پرچمداران اندرویدی را شکست می‌دادند. در این تست اما چنین چیزی را شاهد نیستیم و حتی آیفون 14 پلاس، ناتوان در باز نگه داشتن اپ مایکروسافت اکسل در پس‌زمینه است.

ناتینگ فون 2 این دو تست را با زمانی کمتر از 2 دقیقه و 51 ثانیه (2:50:85) به پایان رساند؛ اما انجام آزمایش برای آیفون 14 پلاس، نزدیک به 2 دقیقه و 57 ثانیه (2:56:92) طول کشید. اختلاف 6 ثانیه‌ای برای چنین تستی، اصلا کم و قابل چشم‌پوشی نیست!

البته شاید اگر آیفون 14 پرو یا پرو مکس در مقابل گوشی جدید ناتینگ قرار بگیرند، نتیجه متفاوتی را شاهد باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*