گوشی به جای وبکم

آموزش استفاده از گوشی قدیمی به جای وبکم لپ‌تاپ یا کامپیوتر

چگونه از گوشی اندرویدی خود به جای وبکم لپتاپ یا کامپیوتر استفاده کنیم؟ برای استفاده از این ترفند جالب با ما همراه باشید.

این روزها اغلب لپ‌تاپ‌ها به وبکم های داخلی مجهز هستند که ممکن است از لحاظ کیفی، مناسب نیازهای شما مانند برقراری تماس‌های ویدیویی نباشند. اگر رایانه شما فاقد وبکم بوده یا دچار عیب و ایراد باشد، یا ترجیح می‌دهید دوربین تلفن اندرویدی خود را با وضوح بالاتر و کیفیت بهتر جایگزین کنید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

اگرچه فرآیند استفاده از گوشی به جای وبکم، می‌تواند در مقایسه با استفاده مستقیم از دوربین لپتاپ وقت‌گیرتر باشد، اما به‌لطف نرم‌افزارهای اختصاصی، بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. برای انجام این کار باید در نظر داشته باشید که چگونه می‌خواهید گوشی خود را پس از آماده شدن برای استفاده به عنوان وبکم، در محل مناسب قرار دهید. اگرچه وجود سه‌پایه چندان ضروری به‌نظر می‌رسد، اما وجود یک تکیه گاه مناسب برای ثابت ماندن دستگاه در زاویه مورد نظر توصیه می‌شود.

چگونه از گوشی اندرویدی به جای وبکم استفاده کنیم؟

گوشی به جای وبکم

برخلاف قابلیت Continuity Camera که در سیستم‌عامل مک او اس Ventura وجود دارد و برای استفاده از آن، به آیفونی با iOS 16 به بالا نیاز است، استفاده از گوشی اندرویدی به جای وبکم برای رایانه شخصی یا مک به تلاش بیشتری نیاز دارد.

1. ابتدا برنامه Reincubate Camo را برای سیستم‌عامل انتخابی خود دانلود و نصب کنید. با وجود برخی محدودیت‌ها، دریافت این برنامه رایگان است. هم‌چنین نسخه اندرویدی این نرم‌افزار را نیز روی گوشی خود نصب کنید.

2. برنامه را در رایانه و گوشی خود باز کنید، سپس نماد وایرلس را در نسخه اندرویدی انتخاب کنید.

3. دکمه “Connect a Device” را در برنامه دسکتاپ انتخاب کنید، سپس وقتی کد QR ظاهر شد آن را با تلفن خود اسکن کنید.

4. پس از مشاهده فید دوربین در نسخه دسکتاپ، اتصال برقرار می‌شود و می‌توانید از گوشی خود به جای وبکم استفاده کنید.

5. برنامه مورد نیاز برای استفاده از وبکم را باز کنید، سپس نرم‌افزار Camo را به‌عنوان دوربین منبع انتخاب کنید. هم‌چنین در صورت نیاز می‌توانید این برنامه را به‌عنوان میکروفون تنظیم کنید.

نسخه رایگان این برنامه امکان فیلم‌برداری با فرمت استاندارد 720p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد. این در حالی است که نسخه پولی قادر به تهیه ویدیو با وضوح 1080p است.

استفاده از گوشی در نقش وب کم با اتصال سیمی

گوشی به جای وبکم

اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به صورت بی سیم وصل شوید، می‌توانید به جای آن از طریق نرم‌افزار Camo، اما با کابل USB این کار را انجام دهید. البته در صورتی که از کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، این کار نیاز به یک مرحله اضافی دارد.

1. گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و سپس برنامه دسکتاپ Camo را باز کرده و Connect a Device را انتخاب کنید.

2. اتصال USB به یک دستگاه ویندوز ممکن است نیاز به فعال‌سازی حالت USB Debug داشته باشد. بنابراین پس از ورود به تنظیمات، گزینه about phone را انتخاب کنید و سپس روی Build Number چند بار ضربه بزنید تا این حالت فعال شود.

3. برای بخش Developer Mode، وارد تنظیمات شوید و گزینه System را انتخاب کنید، سپس Developer mode را انتخاب کنید، سپس به پایین اسکرول کنید و USB Debugging را روشن کنید.

4. پس از ظاهر شدن فید دوربین گوشی شما بر روی رایانه، همه چیز آماده است.

5. برنامه ای که می خواهید از آن برای وب کم استفاده کنید را باز کنید و Camo را به عنوان دوربین انتخاب کنید.

6. هم‌چنین در صورت لزوم می توانید دسترسی میکروفون را برای Camo فعال کنید.

پس از اتمام استفاده از تلفن خود به عنوان وب کم، می توانید از برنامه Camo در رایانه و تلفن خود خارج شوید و همچنین کابل USB را جدا کنید. برای استفاده مجدد از گوشی خود به عنوان وب کم در آینده، کافی است مراحل بالا را برای اتصال و اشتراک گذاری فید دوربین گوشی خود تکرار کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*