توییتر ایکس

لوگو، نام و آدرس سایت توییتر عوض شد؛ برند X جای پرنده محبوب را می‌گیرد

ایده‌های عجیب ایلان ماسک بالاخره اجرایی شدند و حالا دیگر توییتر، توییتر نیست! او لوگو و آدرس این شبکه اجتماعی را عوض کرده و حالا باید توییتر را با نام X بشناسیم.

این روز‌ها ایلان ماسک با خبر‌ تغییر لوگو توییتر توجه کاربران را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده است. تغییر لوگو این پلتفرم محبوب پس از سال‌ها بازخورد‌های زیادی به همراه داشته است و مخالفان و موافقان این تغییر عجیب، رو در روی هم قرار گرفته‌اند.اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند لیندا یاکارینو، مدیر عامل توییتر، رسما تغییر لوگو این پلتفرم را تغییر کرده و حالا لوگوی جدید این شبکه اجتماعی به این صورت است: یک X سفید روی پس‌زمینه سیاه؛ به همین سادگی!

یک ماجراجویی تازه در ایکس!

توییتر ایکس

تغییرات توییتر به لوگو و نام محدود نمی‌شود و در آینده این پلتفرم تغییرات گسترده دیگری را هم تجربه خواهد کرد.

این اعلامیه در توییتی توسط مدیرعامل این شبکه اجتماعی اواخر عصر یکشنبه منتشر شد که نشان می‌داد لوگوی جدید در دفتر مرکزی توییتر که حالا باید به آن ایکس بگوییم، در سانفرانسیسکو به نمایش در آمده است. به نظر می‌رسد که ‌X جدید توییتر، معانی مانند آزادی و انسجام را از پرنده‌ی آبی توییتر برداشت می‌شد را برای همیشه تغییر دهد و حالا باید وارد دنیای مینیمالیستیک ایلان ماسک شویم. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان پلتفرم توییتر قصد دارند کاربران خود را به یک ماجراجویی جدید دعوت کنند؛ ماجراجویی که تغییر نام و لوگو تنها قدم اول آن محسوب می‌شود.

همچنین در توییت دیگری، یاکارینو لوگو را به اشتراک گذاشت و گفت: X اینجاست! بیایید این تغییر را عملی کنیم. با این حال، ایلان ماسک، مالک شرکت توییتر، قبلا این لوگو را در روز شنبه منتشر کرده بود و برنامه‌های یاکاریونو برای سوپرایز کردن کاربران را یک‌شبه خراب کرد.

به گفته ماسک، او می‌خواهد که مردم از این پس به این برنامه با عنوان X اشاره کنند و توییتر را در گذشته رها کنند. اما همانطور که مارکوس براونلی، یوتیوبر محبوب در پاسخ به این توییت گفت: عادت‌های قدیمی، سخت از بین می‌روند!

توییتر یا همان ایکس چه فضایی خواهد داشت؟

نام جدید توییتر هر چند به کام بسیاری از کاربران خوش نیامده اما توجه رسانه‌ها را به این شبکه اجتماعی معطوف کرده است.

اطلاعات زیادی درباره تغییرات آینده توییتر رسانه‌ای نشده‌اند و هنوز به صورت دقیق نمی‌دانیم چه چیزی در ذهن ایلان ماسک می‌گذرد. با این حال اگر ماسک بخواهد به صورت اصولی عمل کند، نباید یک روزه این پلتفرم را تغییر دهد. در حال حاضر آدرس اینترنتی X.com که متعلق به او بود، روی دامنه توییتر منتقل شده و لوگوی توییتر تغییر کرده است. همچنان این شبکه اجتماعی با نام توییتر شناخته می‌شود و ممکن است در هفته‌های آینده حرف ایکس به نام این پلتفرم اضافه شود یا نامش برای همیشه تغییر کند.

خوب است بدانید دامنه ایکس دات کام از ابتدا در مالکیت ایلان ماسک بود و مدتی آن را به پی پال داده بود اما چند سال پیش دوباره مالکیت این دامنه را به دست آورده بود.

ایلان ماسک می‌خواهد ایکس را به دنیای تازه‌ای تبدیل کند که از توییتر دورسی بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر است. اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، او می‌خواهد با استفاده از این پلتفرم به جنگ متا برود که در حال حاضر غول دنیای شبکه‌های اجتماعی است.

نظر شما درباره تغییرات گسترده‌ای که ایلان ماسک می‌خواهد روی توییتر اعمال کند چیست؟ آیا این پلتفرم با تغییرات جدید می‌تواند موفق شود؟ در بخش نظرات با خانواده بزرگ گجت نیوز همراه شوید.