قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

کدام برندها قابل اطمینان ترین خودروهای جهان را عرضه می‌کنند؟

آیا می‌دانید کدام برندهای اتومبیل‌سازی، قابل اطمینان ترین خودروهای جهان را تولید می‌کنند؟ امروز به معرفی این برندها خواهیم پرداخت و هریک را به‌طور مختصر بررسی خواهیم کرد.

صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته پیشرفت سرسام‌آوری را در زمینه ایمنی و دوام تجربه کرده است؛ به‌طوری که امروزه در اختیار داشتن یک خودروی مطمئن که بتواند سال‌ها بدون کوچکترین خرابی به فعالیت مشغول باشد، از یک خواسته لوکس به یک نیاز طبیعی تبدیل شده است.

بنابراین در زمان خرید خودرو، علاوه بر قیمت و مشخصات فنی، اطمینان‌پذیری دستگاه نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که خریداران به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند.

به همین جهت، امروز در گجت نیوز قصد داریم به معرفی تعدادی از برندهای خودروسازی بپردازیم که قابل اطمینان ترین خودروهای دنیا را تولید می‌کنند.

بررسی امتیازات خودروها و برندهای خودروسازی مختلف در سرتاسر جهان حاکی از این است که اتومبیل‌سازهای ژاپنی مثل مزدا، هوندا یا تویوتا ایمن‌ترین محصولات را در سطح دنیا تولید می‌کنند.

این مساله البته کاملا قابل پیش‌بینی است؛ چرا که ژاپنی‌ها از قدیم‌الایام به تولید اتومبیل‌های مقاوم، بادوام و قابل اطمینان معروف بوده‌اند. با این وجود، تعدادی از خودروسازان آلمانی یا آمریکایی هم در این لیست حضور دارند تا برندهای شرق آسیا تنها کمپانی‌هایی نباشند که خودروهای مطمئنی را تولید می‌کنند.

خرید یک خودروی مطمئن می‌تواند ضمن این که هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری را کاهش می‌دهد، ارزش آن را نیز در گذر زمان حفظ کند. به این ترتیب، هنگام فروش این دسته خودروها افت قیمت کمتری را تجربه خواهید کرد.

برندهایی که به تولید قابل اطمینان ترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند

هیوندای

هیوندای

هیوندای یکی از خودروسازانی است که در سال‌های اخیر بیشترین پیشرفت را در صنعت خودروسازی تجربه کرده و اکنون با تولید خودروهای فوق‌العاده جذابی مثل Ioniq 5 یکی از قابل احترام‌ترین خودروسازان آسیایی در جهان به شمار می‌رود.

در بخش ایمنی و اطمینان پذیری البته Hyundai البته قادر به رقابت با برندهای ژاپنی گردن‌کلفتی مثل مزدا یا تویوتا نیست؛ اما همچنان محصولاتی بسیار مطمئن را تولید می‌کند و با کسب امتیاز متوسط 46 از 100 در تست‌های تعمیرپذیری کانسومر ریپورتس (Consumer Reports)، برندی فوق‌العاده قابل اطمینان به شمار می‌رود.

این امتیاز البته هیوندای را در انتهای لیست خودروسازهای تولیدکننده قابل اطمینان ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد. اما این مساله تاثیری در وفاداری رانندگان به محصولات این خودروساز کره‌ای نداشته و اکثر خودروهای این برند محصولاتی بسیار محبوب به شمار می‌روند.

به‌طور خاص، سانتافه هیبریدی یکی از مطمئن‌ترین شاسی‌بلندهایی‌ست که در حال حاضر می‌توانید در بازار تهیه کنید. SantaFe Hybrid همچنین پشت سر Sonata دومین اتومبیل مطمئن هیوندای است.

مطمئن‌ترین خودروهای هیوندای

  • هیوندای آیونیک الکتریک – Hyndai Ionic Electric
  • هیوندای سانتافه هیبرید
  • هیوندای سانتافه
  • هیوندای کونا

جنسیس

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

جنسیس، به‌عنوان برند لوکسی از هیوندای، یک کمپانی نسبتا تازه‌وارد است و تنها هشت سال از عمرش می‌گذرد. با این حال، جنسیس موفق شد در سال 2020 به‌عنوان مطمئن‌ترین برند خودروسازی رسانه J.D. Power شناخته شود و در سال 2023 هم پشت سر لکسوس به‌عنوان دومین خودروی مطمئن جهان شناخته شود.

به گزارش iSeeCars، مطمئن‌ترین خودروی جنسیس، G90 است که امتیاز 6.7 از 10 را کسب کرده و در رده دوازدهم لیست بیست و پنج‌تایی مطمئن‌ترین خودروهای لوکس بزرگ قرار گرفته است.

از طرفی، دیگر خودروی مهم این کمپانی، G80 هم با کسب امتیاز 5.9 از 10، دومین محصول مطمئن جنسیس به شمار می‌رود.

بد نیست بدانید که در بازار خودروهای لوکس، لکسوس، سال‌هاست که معتبرترین برند است. با این وجود، Genesis توانسته در سال‌های اخیر با غلبه بر سه تفنگدار آلمانی، مرسدس بنز، بی ام و و آئودی، پشت سر لکسوس در رده دوم مطمئن‌ترین خودروهای لوکس قرار گیرد.

مطمئن ترین خودروهای جنسیس

  • جنسیس G90
  • جنسیس G80

بیوک

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

ممکن است لیست محصولات برند آمریکایی بیوک در حال حاضر کمی کسل‌کننده به نظر برسد؛ اما این خودروساز به‌خوبی نشان داده که راه و روش ساخت خودروهای مطمئن و بادوام را بلد است.

به گزارش Consumer Reports، دو کمپانی بیوک و لینکولن با کسب امتیاز اطمینان‌پذیری 54 از 100، تنها خودروسازان آمریکایی حاضر در لیست اتومبیل‌سازان تولیدکننده قابل اطمینان ترین خودروهای جهان هستند.

مطمئن‌ترین خودروی بیوک، شاسی بلند لوکس Enclave است. این خودروی شاسی بلند از سال 2008 تا امروز در بازار حضوری قدرتمند داشته و همواره در میان بهترین شاسی بلندهای دنیا قرار گرفته است.

وبسایت iSeeCars امتیاز 8.9 از 10 را در بخش اطمینان‌پذیری به این خودرو داده و آن را به محصولی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است.

همچنین در رده دوم خودروهای مطمئن بیوک نیز شاسی بلند جمع و جور Encore قرار دارد که امتیاز 7.2 را کسب کرده و محصولی بسیار مطمئن به شمار می‌رود.

مطمئن ترین خودروهای بیوک

  • بیوک Enclave
  • بیوک Encore
  • بیوک Envision

لینکلن

لینکلن

برند آمریکایی لینکلن هم قدمتی حدودا صد ساله دارد. این برند در گذشته به‌عنوان یک خودروساز چندان مطمئن شناخته نمی‌شد. با این وجود، جدیدترین گزارش Consumer Reports حاکی از کسب امتیاز 54 از 100 توسط این برند است که آن را در کنار بیوک در رده دهم مطمئن‌ترین خودروسازهای جهان قرار می‌دهد.

گل سرسبد محصولات لینکلن، مدل 2023 شاسی بلند Corsair است که یکی از بهترین شاسی بلندهای لوکس جمع و جور در دنیا به شمار می‌رود.

با وجود این که مدل Corsair ارزان‌ترین خودروی جدید Lincoln به شمار می‌رود، اما تنها اتومبیل این برند است که توانسته در میان ده خودروی ایمن سال 2023 موسسه Consumer Reports قرار گیرد.

بد نیست بدانید که در حال حاضر تنها لکسوس جی ایکس 2023  از حیث اطمینان، بالاتر از لینکلن کرسر قرار دارد!

از طرف دیگر، لینکلن ناتیلوس (Nautilus) هم دیگر خودروی شگفت‌انگیز این کمپانی آمریکایی است که باعث افزایش اعتبار آن به‌عنوان یک خودروساز کاربلد شده است.

در این میان، iSeeCars همچنین دو مدل MKZ و Navigator را در صدر لیست مطمئن ترین خودروهای این برند قرار داده است.

مطمئن ترین خودروهای لینکلن

  • لینکلن نویگیتور – Lincoln Navigator
  • لینکلن MKZ
  • لینکلن نویگیتور ال – Navigator L
  • لینکلن MKZ L

کیا

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

حتی اگر از برند Kia متنفر هم باشید، نمی‌توانید منکر پیشرفت شگفت‌انگیز این خودروساز ظرف سال‌های اخیر و تبدیل شدن آن به یکی از ابرقدرت‌های صنعت اتومبیل‌سازی دنیا شوید.

حدود 15 سال پیش، کیا صرفا یک برند کاملا معمولی بود که خودروهایی بی‌کیفیت با طراحی‌های عجیب و غریب را روانه بازار می‌کرد. در عین حال، این خودروساز بزرگ در سال‌های اخیر محصولات بسیار باکیفیت و انقلابی را روانه بازار کرده که روی بسیار خودروهای دیگر تاثیر بسزایی گذاشته‌اند.

کمپانی Kia در تست اطمینان‌پذیری موسسه J.D. Power بسیاری برندهای اروپایی و ژاپنی را کنار زد و به رتبه سوم رسید. از سوی دیگر، RepairPal نیز امتیاز 4 از 5 را به این برند اعطا کرد و Consumer Reports هم امتیاز متوسط 54 از 100 را به این خودرو داد.

به این ترتیب، سال 2023 تا به امروز سال شگفت‌انگیزی برای این اتومبیل‌ساز کره‌ای بوده است.

مهم‌ترین خودروهای کیا از حیث ایمنی، مدل‌های کارنوال (Carnival)، تلوراید (Telluride) و EV6 هستند.

مطمئن ترین خودروهای کیا

  • کیا سول (Soul)
  • کیا ریو
  • کیا فورته
  • کیا استینگر
  • کیا اپتیما/اپتیما هیبرید
  • کیا سورنتو

آکورا – Acura

آکورا

آکورا برندی است که هوندا برای خودروهای لوکس خود در آمریکای شمالی، کانادا و برخی مناطق دیگر جهان انتخاب کرده است. با این وجود، بر خلاف خودروهای لوکس خودروسازان اروپایی مثل آئودی یا مرسدس بنز، محصولات لوکس آکورا هم مطمئن هستند و هم قیمت مناسبی دارند!

گزارش وبسایت RepairPal، برند آکورا را در رده دوم تولیدکنندگان قابل اطمینان ترین خودروهای جهان قرار داد و امتیاز متوسط 4 از 5 را به این برند اعطا کرد.

مدل‌های قدرتمند و شناخته‌شده‌ای مثل TLX یا MDX یا RDX باعث شدند که این خودروساز به امتیاز متوسط 57 از 100 برسد و در رده هشتم مطمئن‌ترین برندهای خودروسازی جهان قرار گیرد. این وبسایت، هزینه سالانه تعمیرات و نگهداری خودروهای این برند را به‌طور متوسط حدود 500 دلار اعلام کرده است.

این عملکرد فوق‌العاده باعث شده که مدل 2024 خودروی آکورا اینتگرا تایپ S به یکی از مورد انتظارترین شاسی بلندهای دنیا تبدیل شود.

مطمئن ترین خودروهای آکورا

  • آکورا MDX
  • آکورا RDX
  • آکورا RLX و RLX هیبرید
  • آکورا TLX
  • آکورا ILX

سوبارو

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

سوبارو اعتبار خود در بازار خودروهای شاسی بلند را به تدریج طی سال‌های گذشته به دست آورده است.

خودروهای این برند در سرتاسر جهان شناخته شده هستند و عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در گذشته باعث شده که افراد بسیاری به این برند علاقمند باشند.

ایمنی بالا، عملکرد فوق‌العاده، طراحی مستحکم و ظاهر جذاب و البته کاربری‌های متعددی که خودروهای Subaru در سال‌های گذشته نشان داده‌اند، باعث شده که شاسی بلندهای چهارچرخ متحرک این برند، طرفداران فراوانی در دنیا داشته باشند.

بد نیست بدانید که Subaru توانسته در آزمایشات وبسایت Consumer Reports به امتیاز 59 از 100 برسد. بالاترین امتیاز از میان مدل‌های مختلف سوبارو از آن مدل 2023 خودروی سوبارو کراس‌ترک (Crosstrek) بوده ( امتیاز 80) و مدل فارستر (Forester) هم با کسب 75 امتیاز در رده دوم ایستاده است.

همچنین سایر مدل‌های Subaru یعنی ایمپرزا (Impreza)، اوت‌بک (Outback)، لگسی (Legacy) و اسنت (Ascent) نیز همگی امتیازات مناسبی را در این تست کسب کردند تا جایگاه این برند خوشنام در رتبه هفتم را تثبیت کنند.

در این میان، وبسایت RepairPal امتیاز متوسط 3.5 از 5 را به سوبارو اعطا کرده است.

مطمئن ترین خودروهای سوبارو

  • سوبارو فارستر
  • سوبارو لگسی
  • سوبارو اوت‌بک
  • سوبارو WRX
  • سوبارو ایمپرزا
  • سوبارو کراس‌ترک هیبرید

آئودی

آئودی TT

کمپانی آئودی زمانی یکی از بی‌کیفیت‌ترین خودروسازان اروپایی به شمار می‌رفت که تقریبا تمام محصولاتش با مشکلاتی عجیب و غریب روبرو شده و ایرادات متعددی به هم می‌زدند.

با این وجود در سال‌های اخیر، این کمپانی به یکی از معتبرترین برندهای خودروساز در اروپا تبدیل شده و تعدادی از قابل اطمینان ترین خودروهای جهان را تولید کرده است.

البته اکثر خودروهای آئودی قیمت نسبتا بالایی دارند. با این وجود، هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار پایین این خودروها معمولا باعث بازگشت بخش بزرگی از هزینه‌ها در دراز مدت خواهد شد.

وبسایت RepairPal به کمپانی آئودی امتیاز تعمیرپذیری 3 از 5 را اعطا کرده و هزینه نگهداری سالیانه اتومبیل‌های این برند را 1000 دلار اعلام کرده است.

به‌طور مشابه، وبسایت Consumer Reports نیز امتیاز 60 از 100 را به خودروهای آئودی اعطا کرد و What Car? هم امتیاز فوق‌العاده بالایی را به برخی مدل‌های آئودی داد. به‌طور خاص، آئودی A3 امتیاز فوق‌العاده 93.6 را از این وبسایت دریافت کرد.

همچنین آئودی A4 و آئودی TT هم دیگر محصولات فوق‌العاده آئودی به شمار می‌روند که امتیازات بسیار بالایی را در بخش اطمینان دریافت کرده‌اند.

مطمئن ترین خودروهای آئودی

  • آئودی تی تی (Audi TT)
  • آئودی A8 L
  • آئودی S8
  • آئودی Q3
  • آئودی A7/S7
  • آئودی A6
  • آئودی A4

هوندا

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

برند هوندا با کسب امتیاز بسیار بالای 62 از 100 در Consumer Reports و امتیاز 4 از 5 از RepairPal توانسته از نظر تولید خودروهای قابل اطمینان و بادوام، به جایگاه بسیار خوبی در میان خودروسازان دنیا برسد.

یکی از مهم‌ترین دلایل کسب این رتبه توسط هوندا آن است که محصولات هوندا علاوه بر هزینه نگهداری پایین، معمولا قدرت فنی بسیار مناسبی داشته و کاربری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

به گزارش RepairPal هزینه نگهداری یک خودروی هوندا کمی بیشتر از 400 دلار در سال است که بسیار کمتر از میانگین 650 دلاری صنعت خودروسازی است.

لازم به ذکر است که مطمئن‌ترین خودروهای هوندا که امتیازات بسیار عالی از منتقدین دریافت کرده‌اند، عبارتند از هوندا آکورد، هوندا آکورد هیبرید، هوندا پاسپورت و مدل فوق العاده معروف سیویک.

مطمئن ترین خودروهای هوندا

  • هوندا سیویک
  • هوندا آکورد
  • هوندا پایلوت
  • هوندا ریج‌لاین
  • هوندا ادیسه
  • هوندا HR-V
  • هوندا فیت

بی ام و

بی ام و

پیش از هرچیز باید بدانید که وضعیت بی ام و در ساخت خودروهای مطمئن تا سال گذشته چنگی به دل نمی‌زده. با این وجود، امسال این خودروساز باواریایی موفق شده ورق را برگردانده و با صعودی ده پله‌ای در رده چهارم مطمئن ترین خودروسازان دنیا قرار گیرد.

به گزارش Consumer Reports، بی ام و با کسب امتیاز 65 از 100 جایگاه چهارم را به‌طور مشترک با مزدا در اختیار دارد.

در میان خودروهای متعدد این کمپانی، محصولات سری 3 این کمپانی به‌طور خاص در شمار قابل اطمینان ترین خودروهای جهان به شمار رفته و امتیاز بسیار عالی 80 از 100 را به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر، خودروهای سری 2 و X1 این کمپانی هم موفق شده‌اند جایزه کیفیت J.D. Power در بخش خودروهای لوکس جمع و کوچک را از آن خود کنند؛ در حالیکه اتومبیل‌های سری 7 این برند نیز همین عنوان را در کلاس خودروهای لوکس بزرگ از آن خود کرده‌اند.

البته علیرغم سطح کیفی فوق‌العاده خودروهای BMW، مشکل بزرگ اتومبیل‌های این برند، هزینه تعمیر بالای آن‌هاست.

مطمئن‌ترین خودروهای بی ام و

  • بی ام و سری 3
  • بی ام و سری 5
  • بی ام و ام 5
  • بی ام و سری 7
  • بی ام و ام 3
  • بی ام و سری 4
  • بی ام و i3

مزدا

مزدا میاتا

مزدا در سال‌های گذشته برای ساخت خودروهای مطمئن تلاش بسیاری کرده و در سال 2023، مزد این تلاش خود را دریافت کرده است.

این کمپانی اکنون تولیدکننده خودروهایی مطمئن، خصوصا شاسی بلندها و سدان‌های سایز بزرگ است و در تمام دنیا هم به عنوان یک خودروساز کاربلد شناخته می‌شود.

در کنار مهندسی فوق‌العاده و کیفیت ساخت مثال‌زدنی، اکثر خودروهای مزدا همچنین از یک پلتفرم واحد بهره می‌برند و همین مساله تعمیرپذیری مدل‌های مختلف اتومبیل‌های این برند ژاپنی را راحت‌تر کرده است.

بالاترین امتیاز در تست‌های اطمینان وبسایت Consumer Reports، مدل MX5-Miata است که امتیاز 85 از 100 را دریافت کرده و پنجمین اتومبیل در لیست قابل اطمینان ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود.

همچنین، دیگر مدل‌های بسیار باکیفیت و مطمئن Mazda نیز عبارتند از مدل‌های CX-3 و CX-5 که در دسته خودروهای شاسی بلند عملکردی درخشان دارند.

مطمئن‌ترین خودروهای مزدا

  • مزدا MX-5 Miata
  • مزدا CX-5
  • مزدا مزدا 6
  • مزدا MX-5 Miata RF
  • مزدا CX-3
  • مزدا CX-9

لکسوس

قابل اطمینان ترین خودروهای جهان

با توجه به این که لکسوس در حقیقت، دست راست تویوتای کبیر به شمار می‌رود، طبیعی است که این برند رتبه‌ای فوق‌العاده بالا را در لیست مطمئن‌ترین خودروسازان از آن خود کند.

تقریبا تمامی نکته‌های مثبتی که پیرامون تویوتا روایت می‌شود، در خصوص لکسوس هم صادق هستند و خودروهای سدان و شاسی بلند لوکس این برند که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودروسازی بهره می‌برند، همگی توانسته‌اند در نظر کارشناسان و رانندگان به‌عنوان محصولاتی فوق‌العاده مطمئن و ایمن شناخته شوند.

نکته مهم در خصوص برند Lexus آن است که تمامی اتومبیل‌های تولید شده توسط این شرکت از لحاظ امتیازات اطمینان‌پذیری، عملکردی بالاتر از متوسط دارند. لکسوس در این زمینه، حتی از کمپانی مادر خود، تویوتا نیز پیشی گرفته است!

به‌طور خاص، لکسوس امتیاز 72 از 100 را در تست‌های Consumer Reports کسب کرده که آن را هم‌تراز با تویوتا قرار داده است. با این وجود، تنوع بیشتر اتومبیل‌های تویوتا باعث شده این کمپانی در رتبه بالاتری قرار گیرد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی تمامی اتومبیل‌های لکسوس، مدل GX با کسب امتیاز 91 از 100، مطمئن‌ترین خودروی لکسوس و دومین خودروی مطمئن دنیا به شمار می‌رود.

همچنین برخی مدل‌های دیگر مانند لکسوس NX هم خودروهایی بسیار قابل اطمینان نشان داده و به مستحکم‌تر کردن جایگاه این خودروساز به عنوان دومین برند تولیدکننده خودروهای قابل اطمینان در جهان کمک بسیاری کرده‌اند.

مطمئن‌ترین خودروهای لکسوس

  • لکسوس IS 350
  • لکسوس GS 350 یا GS F
  • لکسوس IS 300
  • لکسوس ES 350
  • لکسوس LS 500
  • لکسوس LC 500

تویوتا

تویوتا

نوبتی هم که باشد، نوبت به تویوتای دوست‌داشتنی است که با کسب امتیاز اطمینان‌پذیری 72 از 100 صدرنشین لیست امروز است.

این کمپانی سال‌های طولانی است که علیرغم تولید اتومبیل‌های نه چندان پرزرق و برق، خودروساز محبوب عده زیادی از رانندگان و افراد در سرتاسر دنیاست و همین مساله باعث موفقیت فراوان این برند در سرتاسر دنیا شده است.

سال 2023 هم سال فوق‌العاده‌ای برای خودروساز ژاپنی به شمار می‌رود؛ چرا که تقریبا تمامی خودروهای این کمپانی در سال 2023 امتیاز اطمینان‌پذیری بالاتر از میانگین کسب کرده‌اند.

به گزارش Consumer Reports، مطمئن‌ترین خودروی تویوتا در حال حاضر، مدل 2023 تویوتا کرولا هیبرید است که امتیاز 93 از 100 را کسب کرده است.

همچنین سایر اتومبیل‌های این خودروساز خوشنام هم همگی عملکردی ایده‌آل را کسب کردند. به‌عنوان مثال، تویوتا پریوس با اختلاف بسیار کمی نسبت به کورولا در رده دوم ایستاده است.

بنابراین صرفنظر از این که کدام خودروی تویوتا را انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید اتومبیلی بادوام در اختیارتان است که قابلیت اطمینان‌پذیری شگفت‌انگیزی دارد.

مطمئن‌ترین مدل‌های تویوتا

  • تویوتا 4Runner
  • تویوتا پریوس/پریوس پرایم
  • تویوتا کورولا
  • تویوتا آوالون
  • تویوتا کمری/کمری هیبرید
  • تویوتا سینا
  • تویوتا تاکوما
  • تویوتا هایلندر هیبرید
  • تویوتا راو4 هیبرید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*