چری اکسید استرا ES

چری اکسید استرا ES؛ سدان برقی جذاب با شعاع حرکتی 700 کیلومتر

چری اکسید استرا ای اس – Chery Exeed Sterra ES نخستین سدان تمام الکتریکی سری Exeed چری است و در پاییز آینده، وارد بازار می‌شود.

سری Exeed که دربردارنده خودروهای رده بالای Chery است، تا چند ماه دیگر یک عضو جدید خواهد داشت. اخیرا چری اکسید استرا ES در نمایشگاه خودرو شانگهای حضور یافت و پس از آن در خیابان‌های چین دیده شد. انتظار می‌رود عرضه‌ی این سدان تمام الکتریکی، از ماه آذر با قیمتی بین 200 تا 300 هزار یوان (حدودا 28 تا 42 هزار دلار) آغاز شود.

چری اکسید استرا ES با شاسی تمام آلومینیمی، ابعاد 4945/1978/1480 میلی‌متری دارد و فاصله محورهای جلو و عقب آن به 3000 میلی‌متر می‌رسد.

برای سیستم پیشرانه، خریداران دو حق انتخاب خواهند داشت: تک دیفرانسیل (2WD) و تک موتوره؛ یا چهار چرخ متحرک (4WD) و دو موتوره که با سیستم شارژ سریع 800V و باتری‌های CATL همراه است.

این خودروی تمام برقی، شعاع حرکت 700 کیلومتری دارد و به‌لطف فست شارژ، تنها در 5 دقیقه نیروی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر را به‌دست می‌آورد؛ حداقل آن‌طور که چری ادعا می‌کند.

طراحی Sterra ES هم با آن گریل جلو که نمایانگر الکتریکی بودن خودرو است، آن هدلایت‌های نوک‌تیز در دو طرف و چراغ‌های LED توکار در وسط، کاملا اسپرت است.

در بخش فوقانی شیشه جلو هم سخت‌افزار سیستم لیدار کارگذاری شده است تا نقش دستیار راننده را ایفا کند. در پشت خودرو علاوه بر چراغ یکسره، چیزی که جلب توجه می‌کند یک باله خوابیده است که به‌طور خودکار بالا می‌آید.

از نمای کنار هم می‌توانیم حالت شیب‌دار رو به عقب خودرو و دستیگره‌های پاپ‌آپ آن را ببینیم که این روزها، حسابی پرطرفدار شده‌اند. همه این‌ها را به پنجره‌هایی با حاشیه‌های کرومی و سانروف پانورامیک اضافه کنید.

چری برای طراحی کابین خودرو، رویکردی مینیمالیستی داشته؛ اما چیزی کم نگذاشته است: یک صفحه آمپر LCD کوچک، یک نمایشگر کنترل مرکزی 15.6 اینچی شناور، یک هدآپ دیسپلی و یک فرمان مالتی-فانکشن با دکمه‌های فیزیکی غلتان در دو طرف!

کنسول مرکزی هم از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌گفته‌‌ی کمپانی سازنده، بیش از 30 فضای کوچک و بزرگ برای نگهداری وسایل و مدارک، درون خودرو وجود دارد.

ناگفته نماند که سیستم پردازش چری اکسید استرا ES مبتنی بر چیپ اسنپدراگون 8295 و سیستم عامل هارمونی هواوی است.

پس از ورود به بازار، Sterra ES به‌طور مستقیم با خودروهایی مانند Leapmotor C01، بی‌وای‌دی Han EV و Neta S رقابت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*