شاسی بلند چینی هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴

هاوال بیگ داگ مدل 2024 رونمایی شد؛ شاسی بلند آفرودی چینی با طراحی متفاوت

هاوال مدل 2024 شاسی بلند آفرودی بیگ داگ را به بازار معرفی کرد. اس یو وی Big Dog مدل جدید با تغییراتی جزئی در نمای بیرونی به بازار چین می‌آید.

مدت زیادی از انتشار تصاویر رسمی هاوال بیگ داگ مدل 2024 توسط هاوال نمی‌گذرد که حالا این شاسی بلند آفرودی رسماً معرفی شده است. البته این خودرو که به‌عنوان مدل 2024 هاوال بیگ داگ به نمایش گذاشته شده، نسخه فیس لیفت نسل اول این شاسی بلند بر شمرده می‌شود و ارتباطی با نسل دوم آن ندارد. نسل دوم بیگ داگ اواخر سال 2022 در نمایشگاه خودرو گوانگژو حضور پیدا کرد و با عنوان «هاوال بیگ داگ 2» هم از آن یاد می‌شود.

معرفی مدل 2024 شاسی بلند آفرودی هاوال بیگ داگ

نمای جلو شاسی بلند چینی هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴

بیگ داگ مدل 2024 شاسی بلندی کامپکت محسوب می‌شود که 4620 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1780 میلی‌متر ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین دو محور آن به 2738 میلی‌متر می‌رسد.

نمای کناری شاسی بلند Haval Big Dog جدید

بیگ داگ جدید هرچند یک نسخه فیس لیفت در نظر گرفته می‌شود، صرفاً تغییراتی جزئی را به همراه دارد؛ چه در ناحیه جلو و چه در ناحیه عقب. جلوپنجره این اس یو وی چینی حالا میله‌های نقره‌ای کلفت‌تری دارد که روی میله بالایی نوشته بزرگ HAVAL دیده می‌شود. چراغ‌های گِرد جلو هم دست‌نخورده باقی مانده‌اند که بخشی کلیدی از طراحی رترو این خودرو هاوال هستند. در تکمیل ماهیت آفرودی بیگ داگ، در قسمت پایینی نمای جلو آن یک صفحه محافظ قرار گرفته است.

نمای عقب شاسی بلند چینی هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴

این در حالی است که در نمای عقب بیگ داگ فیس لیفت چراغ‌های عقب تیره‌شده متصل به هم از طریق نوار عریض مشکی، اسپویلر کوچک و خروجی‌های اگزوز مخفی به چشم می‌خورند. چراغ‌های عقب که میان آن‌ها هم نوشته برجسته HAVAL جا گرفته، در نگاه از دور حالت U برعکس را دارند. رینگ‌های 5 پر، باربند سقفی، پنل مشکی در قسمت رکاب و فضای زیاد طاق چرخ را به‌عنوان ویژگی‌های مهم دیگر طراحی نمای بیرونی Big Dog باید ذکر کرد.

کابین شاسی بلند Haval Big Dog جدید

کابین شاسی بلند آفرودی هاوال تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. داخل این خودرو چینی نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار دارد و یک نمایشگر ال‌سی‌دی 10.25 اینچی هم پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال اطلاعات ضروری را به راننده نشان می‌دهد. فرمان هم از نوع 3 پر تماماً گِرد است. در کنسول مرکزی و پنل‌های درب‌ها تریم چرم بیشتری به کار رفته و جا دستی و دریچه‌های هوای مربعی تریم نارنجی‌رنگ دارند. بین امکاناتِ در اختیار راننده هم نمایشگر هدآپ، سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح 2 و صفحه شارژ بی‌سیم موارد لازم به ذکرند.

دو پیشرانه با حجم 1.5 و 2 لیتری برای تامین نیرو محرکه هاوال بیگ داگ مدل 2024 در دسترس گذاشته می‌شوند. نمونه 1.5 لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 275 نیوتون متر را دارد و یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته برای انتقال نیرو آن در نظر گرفته شده است. نمونه 2 لیتری هم که با گیربکس دوکلاچه 9 سرعته همراه است، می‌تواند 238 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

برند هاوال اخیراً نسخه جدید شاسی بلند H6 را معرفی کرد که از چهره جدیدی برخوردار شده است. همچنین تصاویر نمای بیرونی و فضای داخلی H5 را به اشتراک گذاشت؛ شاسی بلندی که بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت وال، شرکت مالک هاوال بر شمرده می‌شود. شاسی بلند آفرودی هاوال ژیانگ لونگ از سری دراگون هم محصول دیگری است که هاوال طی چند وقت اخیر ارائه داده است.