واکمن NW-ZX707

واکمن جدید سونی معرفی شد؛ شگفت انگیز اما گران‌قیمت

شرکت ژاپنی سونی یک بار دیگر در زمینه موسیقی خودی نشان داد و از واکمن جدید و گران‌قیمت خود به‌نام واکمن NW-ZX707 پرمیوم رونمایی کرد.

واکمن (Walkman) یک برند متعلق به سونی است که به دستگاه‌های پخش‌کننده صوتی و تصویری پرتابل اتلاق می‌شود. نسل‌های جدید واکمن قابلیت پخش انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، تصاویر و امواج رادیویی را دارند.

سونی، بزرگ‌ترین شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی ژاپن، با عرضه‌ی مدل‌های جدید واکمن خود دوران پخش‌کننده‌های موسیقی اختصاصی را دوباره زنده کرده است. شاید در سال 2023 و پیشرفت‌های روزافزون در حوزه‌ی تکنولوژی، وجود واکمن‌ها ناکارآمد به نظر برسد، اما این شرکت روح واکمن را زنده نگه می‌دارد و این کار را به عجیب‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

جدیدترین واکمن سونی از آیفون‌های اپل هم گران‌تر است!

واکمن NW-ZX707

در حالی که درک اینکه سونی در عصر کنونی دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از واکمن‌های فوق العاده ممتاز است کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که جدیدترین مدل‌های واکمن که بیش از شش ماه پیش در ژانویه 2023 عرضه شدند، از نظر قیمت با آخرین سری‌های آیفون رقابت می‌کنند.

مدل مورد بحث ما واکمن NW-ZX707 پرمیوم (Sony NW-ZX707 Premium Walkman) است که قیمت شگفت‌انگیز 900 دلاری آن، این مدل را در رده قیمتی مشابه آیفون 14 و سامسونگ گلکسی اس 23 قرار می‌دهد! این نزدیکی قیمت در صورتی است که هر دو دستگاه پرچمدار اپل و سامسونگ می‌توانند کارهایی فراتر از پخش موسیقی انجام دهند.

در واقع، کاملاً باورنکردنی است که سونی نه تنها یک پخش کننده موسیقی مستقل در سال 2023 تولید می‌کند، بلکه برای امتیاز داشتن یک پخش کننده موسیقی، قیمت بسیار بالایی نیز دریافت می‌کند. حال سوال اینجاست که چه چیزی این پخش کننده موسیقی را گران می‌کند؟

ویژگی‌های خارق‌العاده واکمن NW-ZX707 که قیمت نجومی آن را تاحدی توجیه می‌کنند

واکمن گران قیمت سونی

واکمن NW-ZX707 دارای چندین ویژگی است که اکثر پخش کننده‌های موسیقی مستقل و حتی جدیدترین گوشی‌های هوشمند پیشرفته از آنها بی‌بهره هستند. با توجه به قیمت 900 دلاری خود، جای تعجب نیست که NW-ZX707 طراحی ظاهری جذابی داشته باشد. این دستگاه به اندازه یک گوشی هوشمند جمع و جور و مدرن است و از یک صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح 720 در 1280 پیکسل بهره می‌برد.

این دستگاه اندروید 12 را اجرا می‌کند و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. با 8 اونس، NW-ZX707 از گوشی هوشمند معمولی شما نیز سنگین‌تر است. اگرچه اندازه NW-ZX707 کوچک به‌نظر می‌رسد، اما ابعاد دستگاه 72.5 در 132.3 در 16.9 میلی‌متر است. سونی در طراحی این محصول سعی کرده آن را در مقایسه با گوشی‌های هوشمند باریک‌‌تر تولید کند. این دستگاه همچنین از حافظه داخلی 64 گیگابایتی و وزن 227 گرمی مشابه آیفون 12 پرو مکس بهره می‌برد.

حال که با ویژگی‌های ظاهری شیک این واکمن آشنا شدید، وقت آن است که توجه خود را به سخت‌افزار آن معطوف کنید که مخاطبان صوتی را هدف قرار می‌دهد. سونی قیمت نجومی مدل‌ جدید واکمن خود را با قطعات رده بالایی که در ساختار آن به کار رفته است توجیه می‌کند.

واکمن جدید سونی

قابلیت‌های سخت‌افزاری این دستگاه با خازن بزرگ و جامد با پلیمر بالا شروع می‌شود که به عنوان کمک باتری برای بلوک تقویت کننده عمل می‌کند. به گفته سونی، علاوه بر ارائه مقاومت کم و ظرفیت بالا، این خازن به توانایی محصول در خروجی سیگنال‌های واضح نیز کمک می‌کند. در ضمن، تمام خازن‌های NW-ZX707 از نوع FT CAP3 هستند.

برای تامین سیگنال خروجی متعادل از آمپر دیجیتال، واکمن NW-ZX707 از یک سیم پیچ بزرگ 8 میلی‌متری برای فیلتر پایین گذر (LC) استفاده می‌کند. علاوه‌براین ویژگی‌ها، Walkman از مس بدون اکسیژن (OFC) با مقاومت پایین برای اتصال داخلی هدفون بهره می‌برد. این دستگاه همچنین دو نوسانگر کریستالی با نویز کم فاز دارد که به جداسازی عالی ابزار و بازتولید صدای باز کمک می‌کند.

سونی از طلا در قسمت‌های داخلی NW-ZX707، از جمله عناصر لحیم کاری، برای بهبود بیشتر محلی سازی صدا استفاده کرده است. این واکمن خاص به گونه‌ای طراحی شده است که با جدا کردن رنگ سیاه صدا از بلوک دیجیتال، تداخل دیجیتال را به حداقل برساند.

پردازش صدای فوق‌العاده‌‌ی NW-ZX707، علاقه‌مندان موسیقی را شیفته‌ی خود کرده است

واکمن NW-ZX707

برای علاقه‌مندان به موسیقی، یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب NW-ZX707 نسبت به سایر گزینه‌ها می‌تواند توانایی آن برای انجام رمزگشایی بومی DSD (Direct Stream Digital) باشد. این ویژگی تضمین می‌کند که NW-ZX707 می‌تواند صدای استاندارد MP3 یا PCM را به جریان صوتی DSD با فرکانس فوق‌العاده بالای 11.2 مگاهرتزی تبدیل کند.

این قابلیت به صدا یک ویژگی آنالوگ متمایز می‌بخشد که بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی را عاشق خود کرده است. واکمن NW-ZX707 همچنین دارای فناوری‌های پردازش موسیقی دیجیتال اختصاصی سونی، از جمله فناوری DSEE Ultimate است که در داخل برای بازگرداندن فایل‌های موسیقی فشرده به کیفیت یک CD با درونیابی الگوریتم‌های صدا، توسعه یافته است.

فناوری DSEE Ultimate پیشرفته‌ترین فناوری سونی است که از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت فایل‌های صوتی فشرده‌شده با کیفیت صدای Hi-Res استفاده می‌کند. High Resolution Audio به عنوان صدایی که قادر به بازتولید طیف کامل صدا از موارد ضبط شده با تسلط بهتر است، تعریف می‌شود.

این محصول همچنین دارای یک خروجی هدفون متعادل است که می‌تواند تجربه گوش دادن با جزئیات بیشتر و فراگیرتر را به کاربران ارائه دهد. یکی دیگر از دلایلی که علاقه‌مندان به موسیقی از NW-ZX707 استقبال کرده‌اند، چیزی به نام پردازنده وینیل است که ویژگی دیسک‌های وینیل را به آهنگ‌های دیجیتال آنها باز می‌گرداند.

این دستگاه همچنین دارای یک خط‌ساز فاز DC است که به کاربران امکان می‌دهد از بین گزینه‌های مختلف صدای آنالوگ مانند، شش تنظیمات کاراکتر فاز را انتخاب کنند. سونی واکمن NW-ZX707 می‌تواند تا 25 ساعت پخش FLAC 44.1 کیلوهرتز، تا 23 ساعت پخش صدای FLAC با وضوح بالا با فرکانس 96 کیلوهرتز، و با برنامه‌های پخش موسیقی تا 22 ساعت دوام بیاورد.

آیا ارزشش را دارد؟

واضح است Sony NW-ZX707 با ویژگی‌های خاص خود افراد سخت پسند در انتخاب پخش‌کننده‌ی صوتی را هدف قرار می‌دهد، اما قیمت نجومی آن بسیاری از افراد را از خرید وا می‌دارد. ممکن است تعجب کنید که این محصول از مقرون به صرفه‌ترین محصولات صوتی واکمن ممتاز سونی محسوب می‌شود!

واکمن NW-ZX707

سونی برای علاقه‌مندان به صداهایی با کیفیت بهتر، دو مدل گران‌تر را ارائه می‌کند. پرهزینه‌ترین مدل سونی NW-WM1ZM2 است که شما را با قیمت نجومی 3700 دلار حیرت‌زده می‌کند. کسانی که فکر می‌کنند پرداخت 3700 دلار برای خرید یک پخش‌کننده موسیقی مضحک است، باید بدانند که این شرکت گزینه‌های گران‌تری نیز دارد. این موضوع باعث می‌شود برچسب گران‌قیمت بودن این مدل جدید تا حدودی معقول به نظر برسد.

شما در ازای پرداخت 900 دلار، یک پخش کننده موسیقی قابل حمل گران قیمت دریافت می‌کنید که می‌تواند فایل‌های صوتی با وضوح بالا و موسیقی را از سرویس‌های آنلاین پخش کند. شما همچنین می‌توانید به دوستان خود بگویید که صاحب یکی از گران قیمت‌ترین واکمن‌هایی هستید که تاکنون ساخته شده است.

سوال بسیاری از علاقه‌مندان این است که آیا ارزشش را دارد؟ پاسخ این سوال کاملاً به شما بستگی دارد. اگر از علاقه‌مندان به صدا هستید که خواهان بهترین کیفیت صداست، ممکن است واکمن NW-ZX707 ارزش این قیمت را داشته باشد. اما اگر فقط به دنبال یک پخش کننده موسیقی قابل حمل برای پخش MP3 های خود هستید، گزینه‌های ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد. از طرف دیگر شما می‌توانید به جای تهیه‌ی یک دستگاه پخش کننده‌ی مجزا، از گوشی همراه خود برای لذت بردن از موسیقی استفاده کنید.