تبلت ارزان قیمت اندرویدی

5 تبلت ارزان قیمت اندرویدی که عملکردی فراتر از انتظار ارائه می‌دهند

در ادامه این متن به بررسی تعدادی از تبلت های ارزان قیمت اندرویدی بازار می‌پردازیم که با عملکرد فنی عالی و قابلیت‌های متعدد خود شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

در سال‌های اخیر بازار تبلت های ارزان قیمت اندرویدی دستخوش تغییرات زیادی شده است. امروزه دیگر تبلت‌های ارزان‌تر محصولاتی ضعیف با طراحی از مد افتاده، قابلیت‌های ناچیز و کیفیت پایین نیستند!

در عوض این محصولات، اکنون ارزشمندتر از هر زمان دیگری هستند و با قابلیت‌های فوق العاده و عملکرد فنی مثال‌زدنی خود شما را شگفت‌زده می‌کنند!

به این ترتیب تبلت‌های اقتصادی محصولاتی فوق‌العاده برای افرادی به شمار می‌روند که قصد دارند بدون هزینه کردن فراوان از قابلیت‌های کلیدی این گجت‌ها برای رفع مشکلاتشان کمک بگیرند.

دلایل مختلفی برای خرید تبلت ارزان قیمت اندرویدی وجود دارد. نخست آن که این محصولات گزینه‌هایی ایده‌آل برای افرادی به شمار می‌روند که به دنبال انجام امور پایه‌ای مثل جستجو در اینترنت، تماشای محتوای چندرسانه‌ای و برخی امور روزمره هستند و نیازی به توان پردازشی و قابلیت‌های یک تبلت پرچمدار ندارند.

همچنین پیشرفت‌های بزرگ حاصل شده در این دسته محصولات نیز باعث شده که امروزه تبلت‌های به‌ظاهر ارزان به قابلیت‌هایی بهره‌مند شوند که پیش‌تر تنها در اختیار محصولات پریمیوم قرار داشتند.

به‌عنوان مثال، امروز می‌توان با پرداخت هزینه‌ای اندک به خرید تبلتی پرداخت که از صفحه نمایش بسیار باکیفیت، قدرت پردازشی قابل احترام، حافظه قابل ارتقا و یا حتی قلم استایلوس خوش‌ساخت برای طراحی و افزایش کارایی بهره می‌برد.

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از تبلت های ارزان قیمت اندرویدی می‌پردازیم که عملکردی بسیار بهتر از انتظارات ارائه داده و قابلیت‌های پایه، کارآیی و عملکرد آن‌ها بسیار فراتر از هزینه‌ای‌ست که برای خریدشان پرداخت می‌کنید!

در پایان این مطلب قادر خواهید بود با هزینه پایین، تبلتی را انتخاب کنید که تمامی نیازهای شما را برطرف کند و عملکرد مورد نظرتان را ارائه دهد.

بهترین تبلت های ارزان قیمت اندرویدی که با عملکردشان شما را شگفت‌زده می‌کنند

شیائومی ردمی پد – Xiaomi Redmi Pad

ردمی پد شیائومی

شیائومی صاحب یکی از کارآمدترین تبلت های ارزان قیمت اندرویدی بازار است که موفق شده تا جای ممکن آن را به قابلیت‌های جدید و جذاب مجهز کند و عملکردی بسیار عالی را برای این رده قیمتی به همراه بیاورد.

با وجود قیمت پایینی که تبلت ردمی پد دارد، برخی قابلیت‌های جذاب این تبلت، آن را به محصولی فراتر از کلاس قیمتی‌اش ارتقا داده و به یکی از بهترین نمونه‌های بازار در رده اقتصادی تبدیل کرده است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Xiaomi Redmi Pad، صفحه نمایش فوق‌العاده آن است که اندازه‌ای 10.61 اینچی داشته و از پانل‌های IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد.

این مشخصات، تجربه‌ای روان و باکیفیت از گشت و گذار در رابط کاربری و بازی‌های موبایلی را برای علاقمندان به همراه خواهد آورد که کمتر دستگاهی در این بازه قیمتی قادر به ارائه آن است.

علاوه بر این، در بخش عملکرد هم تبلت جدید شیائومی با استفاده از تراشه هلیو G99 مدیاتک توازنی بسیار ایده‌آل بین قدرت پردازش و عملکرد بهینه ارائه می‌کند.

تبلت جدید شیائومی همچنین در مدل‌های مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت رم و حافظه داخلی در دسترس بوده و به‌خوبی قادر است گزینه‌های متعددی را پیش روی کاربران قرار دهد.

بعلاوه، این تبلت در بخش باتری هم با بهره بردن از یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی قدرتمند، شارژدهی فوق العاده‌ای خواهد داشت.

بر خلاف تعدادی از دیگر محصولات لیست امروز ردمی پد از سیتسم دوربین باکیفیتی بهره خواهد برد. به‌طور خاص، دوربین پشت و سلفی این گوشی، هر دو رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارند و تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی ثبت می‌کنند.

البته نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت دوربین این تبلت هم‌تراز با تبلت‌های پرچمدار بازار باشد. با این وجود، عکسبرداری و فیلمبرداری روزمره، برقراری تماس‌های ویدیویی و اسکن کردن اسناد با کیفیت قابل قبولی توسط این تبلت انجام می‌پذیرد.

تبلت اقتصادی شیائومی همچنین از اسپیکرهای استریو بهره برده و با پشتیبانی از دالبی اتموس، صدای محیطی باکیفیتی را به گوشی کاربر و اطرافیان می‌رساند.

در این میان البته بزرگ‌ترین برگ برنده این تبلت شیائومی قیمت بسیار مناسب آن است. به‌طور خاص، برچسب قیمت حدود 210 دلاری این تبلت، آن را به گزینه‌ای بسیار ارزشمند در بازار تبدیل می‌کند.

آمازون فایر اچ دی 8 پلاس – Amazon Fire HD 8 Plus

تبلت ارزان قیمت اندرویدی

تبلت آمازون فایر اچ دی 8 پلاس محصولی بسیار باارزش و توانمند است که قابلیت‌هایی بسیار بیشتر از کلاس قیمتی‌اش ارائه می‌دهد.

این محصول علیرغم قیمت پایینی که دارد، به برخی قابلیت‌ها و توانایی‌های جذاب مجهز شده که آن را به گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای علاقمندان به تبلت‌های اقتصادی تبدیل می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این تبلت، عملکرد فنی آن است. Fire HD 8 Plus با استفاده از یک پردازنده 2 گیگاهرتزی و 3 گیگ رم، قادر است سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با رقبای مستقیمش ارائه دهد و به‌خوبی از پس کارهای روزمره مثل گشت و گذار در اینترنت، چک کردن ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مشاهده محتوای چندرسانه‌ای برمی‌آید.

صفحه نمایش این تبلت علیرغم این که بهترین کیفیت بازار را ندارد، اما برای اکثر کاربران کاملا کافی به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش اندازه‌ای 8 اینچی داشته و از پانل‌های ال سی دی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می‌برد که بازتولید رنگ بسیار خوبی داشته و سطح روشنایی مناسبی ارائه می‌دهد.

البته طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که تجربه بصری ارائه شده توسط افایر اچ دی 8 پلاس هم‌تراز با تبلت‌های قدرتمندتر بازار باشد؛ اما کیفیت صفحه نمایش، همان‌طور که اشاره شد، برای کاربری روزمره کاملا کافی خواهد بود.

بعلاوه، دیگر قابلیت بسیار جذاب این تبلت آمازون، شارژدهی فوق‌العاده باتری است. فایر اچ دی 8 پلاس قادر است با استفاده معمولی، حدود 12 ساعت کاربران را همراهی کند. بنابراین می‌توانید خاطرجمع باشید که Fire HD 8 Plus حداقل در امور روزمره نیازی به شارژ دائمی نخواهد داشت!

این تبلت همچنین به درگاه USB-C هم مجهز بوده و از این طریق شارژ می‌شود. این قابلیت برای یک تبلت اقتصادی بسیار فوق‌العاده به شمار می‌رود.

البته در کنار قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که این تبلت ارزان قیمت اندرویدی ارائه می‌دهد، طبیعتا باید انتظار برخی محدودیت‌ها را هم از آن داشته باشید.

به‌طور خاص، دوربین آمازون فایر اچ دی 8 پلاس کیفیتی متوسط داشته و تصاویری پر از نویز را به ثبت می‌رساند. همچنین، نبود سرویس‌های گوگل پلی نیز باعث خواهد شد که دسترسی کاربران آن به برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی قطع شده و کاربری آن با مشکلاتی جدی روبرو شود.

با این وجود، به‌طور کلی، Amazon Fire HD 8 Plus تبلتی ارزشمند به شمار می‌رود که کاملا ارزش هزینه‌ای که بابتش می‌پردازید را خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی تب ای 7 – Samsung Galaxy Tab A7

گلکسی تب A7

گلکسی تب ای 7 هم همانند گوشی‌های فوق‌العاده سری A سامسونگ عملکردی فراتر از کلاس قیمتی خود ارائه داده و مشخصات و قابلیت‌های آن بسیار فراتر از میانرده‌های هم‌رده است.

در وهله اول، عمر شگفت‌انگیز بیش از 13 ساعته باتری، مهم‌ترین نقطه قوت این میانرده سامسونگ است که امکان استفاده طولانی‌مدت از آن بدون نیاز به شارژ کردن مجدد را فراهم می‌کند.

همچنین طراحی جمع و جور و حاشیه‌های باریک صفحه نمایش این تبلت نیز باعث می‌شوند که در دست گرفتن و کار کردن با این تبلت برای مدت‌های طولانی راحت‌تر امکان‌پذیر باشد.

سامسونگ در Tab A7 از تراشه کوالکام SM6115 بهره برده و سه گیگابایت رم دارد. این تراشه و حافظه باعث خواهد شد که کارهای روزمره اعم از جستجو در اینترنت، تماشای محتوای ویدیویی و گیمینگ بسیار روان و با سرعت بالایی انجام شود و بدون هیچ مشکلی قادر به انجام امور معمولی خود باشید.

همچنین صفحه نمایش این تبلت ارزان قیمت اندرویدی هم اندازه‌ای 10.4 اینچی داشته و رزولوشنی 2000 در 1200 پیکسل را ارائه می‌کند.

این صفحه نمایش علیرغم این که از بسیاری قابلیت‌های شگفت‌انگیز پانل‌های اولد به کار رفته در محصولات پریمیوم بی‌بهره است، اما با تولید رنگ فوق‌العاده و کیفیت بصری مثال‌زدنی، در کلاس قیمتی خود عملکردی به‌یادماندنی را ارائه می‌دهد.

این تبلت همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقاست و فضای فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، پشتیبانی نرم افزاری نیز دیگر نکته مثبت تبلت سامسونگ است. این تبلت بر خلاف فایر اچ دی 8 پلاس آمازون قادر به بهره‌مندی از فروشگاه گوگل پلی و سرویس‌های گوگل است و کاربران آن می‌توانند به تمامی اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه دسترسی داشته باشند.

البته عملکرد Galaxy Tab A7 هم بدون نقص نیست. به‌عنوان مثال، دوربین این تبلت عملکرد چندان خوبی ارائه نمی‌‌دهد؛ به‌طوری که تصاویر خروجی آن کیفیتی متوسط داشته و کمی رنگ و رو رفته به نظر می‌رسند.

همچنین تراشه اسنپدراگون 662 و سه گیگ رم به کار رفته در این تبلت هم با وجود این که به‌طور کلی عملکردی مناسب دارد، اما ممکن است برخی اوقات در کارهایی نظیر مالتی تسکینگ با ایرادهایی روبرو شود.

گلکسی تب اس 6 لایت – Galaxy Tab S6 Lite

تبلت ارزان قیمت اندرویدی

تبلت گلکسی تب S6 لایت، محصولی بسیار مناسب برای علاقمندان به محصولات اقتصادی است. با وجود این که این دستگاه با صفت Lite به بازار عرضه شده، اما بسیاری قابلیت‌های محصولات گران قیمت تر سامسونگ را به کاربران ارائه کرده و محصولی باارزش به شمار می‌رود.

در نگاه اول، طراحی بسیار ظریف، باریک و یکپارچه این دستگاه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده که ظاهر و حسی پریمیوم به دستگاه می‌بخشد.

این تبلت همچنین به قلم اس پن هم مجهز است و قابلیت‌های نوت‌برداری و نقاشی بسیار برجسته‌ای دارد.

بعلاوه، صفحه نمایش Galaxy Tab S6 Lite یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی آن به شمار می‌رود. این صفحه نمایش، اندازه‌ای 10.4 اینچی داشته و از پانل‌های ال سی دی بهره خواهد برد.

علاوه بر این، رنگ‌های جذاب و جزئیات گرافیکی کم‌نقص باعث می‌شوند که تجربه بصری ارائه شده توسط این تبلت ارزان قیمت اندرویدی سامسونگ بالاتر از محصولات هم‌رده‌اش باشد.

گلکسی تب اس 6 لایت همچنین به لطف بهره‌مندی از اسپیکرهای استریو باکیفیت، صدایی جذاب را پخش کرده و ارزش چندرسانه‌ای و سرگرمی بالایی دارد.

سامسونگ همچنین در این تبلت اقتصادی از تراشه‌های اگزینوس خود استفاده کرده و توانایی قابل قبولی در پردازش‌های روزمره را به آن اعطا کرده است.

این تراشه مسلما سریعترین و قدرتمندترین تراشه ساخته شده در دنیا نیست؛ اما برای جستجو در اینترنت، تماشای محتوای چندرسانه‌ای و کاربری روزمره محصولی بسیار قابل اطمینان به شمار می‌رود.

در کنار این موارد، عمر باتری تبلت جدید سامسونگ هم دیگر ویژگی قابل توجه آن است. باتری این تبلت 7040 میلی آمپر ساعتی است و ضمن ارائه دوام و پایداری بالا، در استفاده معمولی حدودا یک روز کامل دوام خواهد آورد.

البته یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این تبلت سامسونگ، نبود اپلیکیشن‌های اختصاصی بهینه‌سازی شده برای صفحه نمایش بزرگ تبلت‌هاست. این مساله البته دغدغه و نگرانی بسیاری دستگاه‌های اندرویدی بوده و تنها مختص گلکسی تب اس 6 لایت نیست.

البته به جز این مورد، سایر ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش باکیفیت، سیستم صوتی قدرتمند و طراحی مدرن و بروز از قابلیت‌هایی هستند که این دستگاه را به یک محصول برنده در کلاس قیمتی میانرده اقتصادی تبدیل می‌کنند.

لنوو تب پی 11 پرو نسل دوم – Lenovo Tab P11 Pro Gen. 2

لنوو تب پی 11 پرو نسل 2

تبلت لنوو تب P11 پرو نسل دوم محصول ارزان قیمت و هیجان انگیز دیگری است که مشخصات فنی شگفت‌انگیز و جذابی داشته و قابلیت‌هایی بسیار فراتر از رده قیمتی‌اش ارائه می‌کند.

این تبلت با طراحی جذاب، عملکرد فنی بسیار خوب و صفحه نمایش اولد فوق‌العاده‌ای که دارد، برای اکثر تبلت‌های اندرویدی بازار رقیبی جدی تلقی شده و حتی می‌تواند آیپد اپل را نیز به چالش بکشد.

مهم‌ترین قابلیت این تبلت جذاب و خوش قیمت لنوو، صفحه نمایش 11.2 اینچی اولد آن است که رزولوشن بسیار بالایی داشته و زاویه دید بسیار عریضی را ارائه می‌دهد.

همچنین نرخ نوسازی تصاویر در این صفحه نمایش نیز بسیار بالاست و تجربه بصری روانی را به کاربر ارائه کرده و P11 Pro نسل دوم را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف چندرسانه‌ای تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، نسبت صفحه نمایش به قسمت جلو در این تبلت برابر با 85 درصد است و دوربین سلفی بسیار کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دوربین آن نیز به طراحی مدرن و جذاب این دستگاه کمک بسیاری کرده است.

در بخش صوتی، تبلت لنوو پی 11 پرو نسل دوم از چهار اسپیکر JBL بهره برده و صدایی غنی با پشتیبانی از دالبی اتموس را ارائه می‌کند.

این قابلیت نیز در بخش‌های مختلفی نظیر تماشای ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی کمک شایانی به گیمرها خواهد کرد.

در بخش فنی، تبلت جدید و میانرده لنوو عملکرد فوق‌العاده‌اش را مدیون تراشه Kompanio 1300T است که ضمن ارائه عملکرد بسیار خوب در مالتی تسکینگ، در اجرای بازی‌های سنگین نیز سنگ تمام گذاشته و امتیازات بسیار خوبی را در بنچمارک‌های مختلف به دست آورده است.

علاوه بر این، تبلت اقتصادی لنوو همچنین عمر باتری شگفت‌انگیزی داشته و حتی از سلطان مسلم شارژدهی در تبلت‌ها، یعنی آیپد هم بهتر عمل کرده است! همچنین بر خلاف آیپد، شارژ این تبلت لنوو مدت زمانی نسبتا کوتاه به طول می‌انجامد.

البته در کنار قابلیت‌ها و ویژگی‌های عالی تبلت P11 Pro لنوو، این محصول معایبی هم دارد. به‌عنوان مثال، با وجود این که دوربین در شرایط نوری مناسب تصاویر خوبی ثبت می‌کند، در نور کم عملکردی ضعیف دارد.

علاوه بر این، تبلت لنوو همچنین فاقد استاندارد IP بوده و به‌طور رسمی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*