ریزش قیمت خودرو

ریزش قیمت خودرو، بازار را قفل کرده است؛ همه منتظر ثبات در قیمت‌ها هستند

ریزش قیمت خودرو باعث شده میزان خرید و فروش به کمترین سطح خود در ماه‌های اخیر برسد و خبری از جنب‌وجوش در این بازار نباشد. حالا بسیاری از خریداران منتظر ارزان‌تر شدن خودرو هستند و فعلا سراغ خرید نمی‌روند.

معمولا آمار فروش خودرو در فصل تابستان قابل توجه بود و بسیاری از خریداران این فصل را برای خرید خودرو در نظر می‌گرفتند. با این حال تابستان امسال، سردترین فصل برای بازار خودرو است و خبری از خریداران نیست. این رفتار خریداران با توجه به روند کاهشی قیمت خودرو و طرح‌های تصویب شده برای واردات خودرو به کشور قابل درک است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این روند در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت و نباید در کوتاه‌مدت انتظار هجوم خریداران به بازار خودرو را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو که تقریبا از اوایل اردیبهشت ماه با ریزش قیمت همراه شده است؛ حالا با آغاز دومین ماه از تابستان علاوه بر بازار خودروهای داخلی، بازار خودروهای مونتاژی را نیز تحت تاثیر قرار داده و قیمت بیشتر خودروهای مونتاژی را با ریزش چند میلیونی روبه‌رو کرده است.

کاهش قیمت خودرو

هر چند قیمت خودرو در بازار کاهش داشته اما به نظر نمی‌رسد قیمت خودروهای ایرانی و مونتاژی در کارخانه تغییری کند.

روند سقوط قیمت ماشین در کشورمان از ماه دوم سال جاری آغاز شد و حالا در مردادماه کمتر از هر زمانی خریدار در بازار وجود دارد. بازار خودروهای داخلی افت قابل توجهی داشته، اما همچنان مشتریانی برای خودروهای تولید داخل وجود دارند. بازار خودروهای مونتاژی اما آسیب بیشتری دیده و بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل با افت قیمت چندین میلیون تومانی به دست مشتریان می‌رسند.

این جا هیچ خریداری وجود ندارد!

بررسی بازار معاملات خودرو در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که دیگر این بازار جذابیت خود را برای دلالان از دست داده است؛ جریانی که به باور بسیاری از فعالان بازار، با عملی شدن موضوع واردات خودروهای نو و کارکرده، می‌تواند رکود و ریزش بیشتر قیمت‌‌ها را در بازار خودرو به‌دنبال داشته باشد.

اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داده باعث شده دیگر نه‌تنها خبری از خریداران در بازار نباشد، بلکه دلالان هم فعلا علاقه خود را به بازار خودرو از دست بدهند. اخباری که هر روز درباره ثبت سفارش خودروهای وارداتی، ترخیص آن‌ها و تسهیل واردات خودرو منتشر می‌شود، تاثیری مثبت روی بازار داشته و قیمت‌ها تقریبا هر روز کاهش پیدا می‌کنند.

تا چه زمانی قیمت خودرو ریزش خواهد داشت؟

کاهش قیمت خودرو در ایران

خودروهای چینی یکی از بزرگ‌ترین قربانیان کاهش قیمت بودند! قیمت برخی از مدل‌های چینی مونتاژی در ایران تا صد میلیون تومان هم کاهش داشته است.

شرایط کلی بازار خودرو فعلا به‌نفع افرادی است که خریدار واقعی هستند یا می‌خواهند خودرو بهتری خریداری کنند. با توجه به وضعیت به‌وجود آمده، به‌نظر نمی‌رسد فعلا خبری از افزایش قیمت خودرو باشد و احتمالا در هفته‌ها و حتی ماه‌های آینده این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

این روزها قیمت خودروهای چینی مونتاژی تا صد میلیون تومان ریزش داشته و بسیاری از خریداران احتمالی این خودروها، همچنان سراغ خرید ماشین نمی‌روند و منتظر ریزش بیشتر قیمت هستند. قیمت خودروهای ایرانی هم بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان کاهش داشته و احتمالا این کاهش همچنان ادامه پیدا کند.

برخی از کارشناسان تصور می‌کنند این روند کاهشی تا جایی ادامه خواهد داشت که قیمت بازار به قیمت کارخانه خودروها برسد. این یعنی در صورت ادامه داشتن شرایط فعلی، شرایط بازار خودرو در کشورمان به چند سال قبل بازخواهد گشت و کمتر شاهد جولان دادن دلالان در این بازار خواهیم بود.

شما درباره کاهش قیمت خودروها در ایران چه تصوری دارید؟ آیا به‌زودی باید منتظر رسیدن قیمت خودرو در بازار به قیمت کارخانه باشیم؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*