سونی WF-1000XM5

سونی WF-1000XM5 ، بهترین ایرباد نویزکنسلینگ تاریخ سونی رونمایی شد

سونی با رونمایی از ایرباد WF-1000XM5 خود، جدیدترین فناوری‌های نویزکنسلینگ خود را به رخ کشید. این هدفون قرار است پیشرفته‌ترین حذف نویز را در میان تمامی محصولات بازار ارائه دهد.

مطابق پیش‌بینی‌ها، سونی سرانجام روز گذشته از ایربادهای WF-1000XM5 خود رونمایی کرد. این هدفون‌ها را البته نباید با مدل WH-1000XM5 که از نوع روگوشی است، اشتباه گرفت.

سونی ادعا کرده که این ایربادها به پیشرفته‌ترین تکنولوژی حذف نویز سونی مجهز هستند. در هر یک از دو ایرباد تشکیل دهنده این سیستم، سه میکروفون به کار رفته که دوتای آن‌ها از نوع بازخورد دوگانه (Dual Feedback) خواهند بود و عملکرد نویز کنسلینگ در فرکانس‌های پایین را به‌طور قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین ایربادهای اندرویدی جهان در سال ۲۰۲۳

در ادامه با جزئیات بیشتر عملکرد این ایربادهای جذاب سونی آشنا خواهیم شد.

چرا WF-1000XM5 بهترین ایرباد سونی است؟

سونی WF-1000XM5

ایربادهای جدید سونی از پردازنده‌های جذاب V2 بهره می‌برند که قادرند به حداکثر توانایی چیپست‌های نویز کنسلینگ QN2e دسترسی پیدا کنند.

این تراشه‌ها کنترل میکروفون‌های به کار رفته در هر دو گو را در اختیار خواهند داشت و حذف نویزی منحصربفرد و بی‌رقیب را ارائه خواهند داد که بسته به شرایط محیط، صدای بیرون را خنثی می‌کند.

بازتولید فرکانس‌های پایین در ایرباد WF-1000XM5 سونی بسیار پیشرفته‌تر از قبل است. این اتفاق به لطف استفاده از درایورهای Dynamic Driver X میسر شده که امکان بازتولید صوت در در محدوده فرکانسی گسترده‌ای را فراهم کرده و صداهای Vocal واضحی را به گوش کاربر می‌رساند.

در این میان، هدفون جدید سونی همچنین از یک سر خنثی کننده صدا هم بهره می‌برد که ساخته شده از نوعی فوم پلی اورتان خاص بوده و به کاهش غیرفعال نویز محیط در محدوده فرکانسی بالا کمک شایانی می‌کند.

ایربادهای جدید سونی همچنین از طریق کدک‌های LDAC از صدای بیسیم با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کنند و قادرند برای آپ‌اسکیل کردن موزیک‌های فشرده از تکنولوژی پیشرفته DSEE Extreme بهره ببرند.

در کنار آن‌چه گفته شد، ایرباد WF-1000XM5 سونی همچنین قادر به پخش صدای محیطی 360 درجه بوده و توانایی ردیابی حرکات سر را خواهد داشت.

بعلاوه، بازی‌های واقعیت افزوده مانند Ingess قادر خواهند بود با استفاده از حسگرهای جدید دستگاه و تکنولوژی صدای فضایی ایرباد سونی از سیستم صوتی محیطی جالبی برخوردار شوند.

در کنار همه این موارد، سونی همچنین وعده داده که ایربادهای جدیدش بهترین کیفیت صوتی در تماس‌ها را ارائه خواهند داد! این دستاورد به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاهش نویز که بر پایه شبکه‌های عصبی عمیق (DNN) عمل کرده و از حسگرهای القای استخوانی بهره می‌برد میسر خواهد شد.

به این ترتیب، صدای شما حتی در شرایطی که باد شدیدی بوزد هم بسیار واضح و شفاف خواهد بود!

ایرباد WF-1000XM5 در مقایسه با مدل WF-1000XM4 حدودا 25 درصد کوچکتر و 20 درصد سبک‌تر است. همچنین به لطف طراحی جذاب این هدفون‌ها که با الهام از گوش انسان انجام شده، حداکثر راحتی ممکن در استفاده به کاربران ارائه خواهد شد.

در این زمینه، سونی از طراحی فوق‌العاده ارگونومیک هدفون‌های جدیدش خبر داده و اعلام کرده که آن‌ها را در چهار سایز روانه بازار خواهد کرد.

ایرباد سونی همچنین از اعلان‌های صوتی هم پشتیبانی کرده و به‌سادگی قادر است به اسپاتیفای، اندل (Endel) و اپل موزیک متصل شود و پلی‌لیست شما در هریک از این سرویس‌ها را پخش کند.

کاربران این هدفون‌ها همچنین می‌توانند با تغییر در تنظیمات آن‌ها، بلافاصله پس از قرار دادن آن‌ها در گوش، موزیک خاصی را بشنوند.

بعلاوه، در ایرباد WF-1000XM5 سونی بار دیگر شاهد بازگشت سیستم کنترل صدای تطبیقی و قابلیت تبدیل کلام به متن هستیم.

این ایربادها همچنین قادرند به‌طور همزمان به دو دستگاه بلوتوثی متصل شوند.

سوی ادعا کرده ایربادهای جدیدش عمر باتری 8 ساعته خواهند داشت و یک شارژ کوتاه سه دقیقه‌ای، انرژی لازم برای یک ساعت گوش دادن به موزیک به کمک آن‌ها را فراهم خواهد کرد. ایرباد WF-1000XM5 همچنین از شارژ بیسیم هم پشتیبانی کرده و استاندارد IPX4 برای محافظت در برابر نفوذ رطوبت را کسب کرده است.

این ایربادها از ماه آگوست در دو رنگ مشکی و نقره‌ای و با قیمت 300 دلار به دست مشتریان خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*