خودرو اسپرت لوتوس امیرا - Lotus Emira

نگاهی به لوتوس امیرا؛ سوپرکاری که هم‌قیمت یک شاسی بلند لوکس خانوادگی است

لوتوس امیرا گزینه منحصر به فردی در بازار خودروهای اسپرت است که شبیه به سوپرکارها به نظر می‌رسد، در حالی که قیمت یک شاسی بلند لوکس را دارد.

خودروساز بریتانیایی لوتوس که مثل خیلی از شرکت‌های مطرح دیگر حوزه خودرو در مسیر الکتریکی‌سازی محصولات خود قدم بر می‌دارد، 2 سال قبل از امیرا به‌عنوان آخرین خودرو درون‌سوز خود پرده‌برداری کرد. امیرا از این جهت و همچنین از آنجا که قدرتمندترین خودرو 4 سیلندر این شرکت است، ساخته ویژه‌ای بر شمرده می‌شود. با این حال، امیرا ویژگی دیگری هم دارد که آن را به محصولی حتی خاص‌تر تبدیل می‌کند؛ اینکه با شکل و شمایل و ابعاد فنی خود، می‌تواند نقش شبه‌سوپرکاری با قیمت یک شاسی بلند لوکس مرسوم را داشته باشد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های این خودرو اسپرت لوتوس می‌کنیم.

لوتوس امیرا، گزینه‌ای خاص در بازار خودروهای اسپرت

نمای جلو خودرو اسپرت لوتوس امیرا - Lotus Emira

امیرا مثل خیلی از محصولات دیگر لوتوس، طراحی بدنه شبیه به سوپرکارهای امثال فراری و مک لارن دارد؛ البته منظور در اینجا نه پیچیدگی طراحی، بلکه ظاهر است. در واقع بیننده عادی در نگاه اول به امیرا گمان می‌کند که با یک سوپرکار یا خودرو سوپر اسپرت چند صد هزار دلاری مواجه است. با این حال، این محصول لوتوس به‌صورت فنی یک «خودرو اسپرت» در نظر گرفته می‌شود که حتی از لحاظ ابعاد هم به خیلی از سوپرکارها نمی‌رسد. در واقع، امیرا در بازار با امثال پورشه 718 کایمن S، جگوار اف-تایپ آر داینامیک و فورد موستانگ رقابت می‌کند که خودروهایی با عملکرد سطح بالا ولی در محدوده قیمت زیر 100 هزار دلارند.

نمای عقب خودرو اسپرت لوتوس امیرا - Lotus Emira

اگر بیشتر وارد جزئیات فنی لوتوس امیرا شویم، باید به دو پیشرانه موجود برای آن اشاره کرد: یک نمونه 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ ساخته تویوتا و یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ از مرسدس AMG که عنوان قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر به کار رفته در ساخته‌های لوتوس را با خود یدک می‌کشد.

کابین خودرو اسپرت لوتوس امیرا - Lotus Emira

پیشرانه 6 سیلندر توانایی تولید قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 433 نیوت متر را دارد و با گیربکس دستی یا اتوماتیک 6 سرعته همراه است. پیشرانه 4 سیلندر این خودرو اسپرت بریتانیایی هم 360 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیرو محرکه آن گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 8 سرعته در دسترس قرار دارد.

خودرو اسپرت Emira

حالا امیرا 6 سیلندر با اتکا به پیشرانه سوپرشارژ خود می‌تواند ظرف 4.5 تا حتی 4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. نسخه 4 سیلندر این خودرو اسپرت هم به 4.5 تا 5 ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این سوپرکار به 290 کیلومتر بر ساعت (در نسخه 6 سیلندر) می‌رسد.

لوتوس امیرا با این ترکیب طراحی و عملکرد، مثل سوپرکاری با قیمت شاسی بلندهای لوکس به نظر می‌رسد. در محدوده قیمتی امیرا یعنی 77 هزار تا حدود 100 هزار دلار، شاسی بلندهایی مثل رنجرور، جنسیس GV80، کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GLS و بی ام و X7 در بازار پیدا می‌شوند. با وجود این، آنچه باعث می‌شود خیلی‌ها این خودرو لوتوس را به یک شاسی بلند مجلل در همان محدوده قیمت ترجیح بدهند، داینامیک متفاوت رانندگی و همچنین طراحی سوپرکارمانند آن است.

نظر شما کاربران گجت نیوز در مورد لوتوس امیرا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*