پرفروش ترین شرکت های سازنده موبایل

پرفروش ترین شرکت های سازنده موبایل در نیمه اول سال 2023؛ سامسونگ در صدر

فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2023، نسبت به سال گذشته کمی اُفت کرد؛ اما سامسونگ همچنان پرفروش ترین شرکت سازنده موبایل است.

موسسه تحقیقاتی Canalys گزارش تازه خود را درباره وضعیت بازار موبایل در سه ماهه دوم سال 2023 منتشر کرد. بر این اساس در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن، 258.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا عرضه شد. این یعنی میزان فروش در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد کاهش یافت که با توجه به وضعیت اقتصاد جهان، چیز عجیبی نیست؛ اما ورود هلدینگ ترنشن (Transsion) به جمع پرفروش ترین شرکت های سازنده موبایل، غافلگیرکننده بود.

سامسونگ همچنان پرفروش ترین شرکت سازنده موبایل

غول کره‌ای همچنان سلطه خود بر بازار موبایل را حفظ کرد. در ربع دوم سال 2023، سامسونگ 53 میلیون گوشی هوشمند فروخت تا با سهم بازار 21 درصدی، صدرنشین فهرست پرفروش‌ها باشد. اپل با فروش 43 میلیون دستگاه و سهم بازار 17 درصدی، بر جایگاه دوم تکیه زده و این آمار برای شیائومی، به‌ترتیب 33.2 میلیون دستگاه و 13 درصد است.

پرفروش ترین شرکت های سازنده موبایل

نام اوپو، دیگر کمپانی چینی در رتبه چهارم دیده می‌شود و رتبه پنجم، متعلق به یک مدعی نوظهور به‌نام Transsion است. شاید شما نام این شرکت را اصلا نشنیده باشید؛ اما احتمالا با اینفینیکس (Infinix)، تکنو (Tecno) و (iTel) آشنا هستید. همه این برندها زیر چتر هلدینگ ترنشن قرار دارند و مجموع فروش آن‌ها در این بازه سه ماهه، 22.7 میلیون گوشی هوشمند بوده است.

محصولات این برندها با امکانات زیاد و قیمت پایین‌تر در قیاس با رقبا؛ در بازارهایی مانند خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین خوش درخشیدند و همین هم باعث شده Transsion تنها شرکت حاضر در این لیست باشد که آمار فروش صعودی در قیاس با سال گذشته دارد.

بنابر پیش‌بینی Canalys، کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با شیبی نرم در نیمه دوم سال 2023 هم ادامه خواهد یافت. با وجود این، دورنمای روشنی وجود دارد و انتظار می‌رود این صنعت روند رو به‌رشدی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*