اندروید و آیفون

زنگ خطر برای سامسونگ در سرزمین مادری؛ 53 درصد جوانان کره ای از اندروید به آیفون مهاجرت کرده‌اند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از کاربران جوان اندروید در حال مهاجرت به آیفون هستند؛ آن هم در حیاط خلوت سامسونگ، کره جنوبی!

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، اخیرا یک نظرسنجی را در کره جنوبی برگزار کرد و نتایج جالبی به‌دست آورد: اینکه یک گرایش عمومی برای مهاجرت از اندروید به آیفون در بین جوانان وجود دارد. این در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های داخلی مانند سامسونگ و الجی، همواره در کره به‌خوبی حمایت شده‌اند.

بر اساس نتایج ثبت شده، 85 درصد از کره‌ای‌ها با یک دستگاه اندرویدی پا به دنیای گوشی‌های هوشمند گذاشتند؛ ولی حالا 53 درصد آن‌ها از آیفون استفاده می‌کنند. جالب اینکه 92 درصد از جوانان زیر 30 سال که اولین گوشی هوشمندشان آیفون بود، همچنان به اپل وفادار مانده‌اند.

مهاجرت از اندروید به آیفون در کره جنوبی

کانترپوینت با پرسش از هزار جوان زیر 30 سال کره‌ای، به این نتیجه رسیده که بسیاری از آن‌ها تحت تاثیر بزرگ‌ترها (که در واقع پرداخت‌کننده مبلغ بوده‌اند)، یک دستگاه اندرویدی را به‌عنوان نخستین گوشی خود برگزیدند و علت این انتخاب را، توصیه خانواده و دوستان اعلام کرده‌اند.

اما چه شده که حالا به iOS مهاجرت کرده‌اند؟ دو انگیزه اصلی از طرف آن‌ها بیان شده است؛ پاسخ 32 درصد، پرفورمنس بوده و 31 درصد، وجهه برند!

به‌‌گزارش کانترپوینت، بیشترین چیزهایی که روی تصمیم‌گیری این جوانان اثر گذاشته؛ عملکرد گوشی، حس رضایت آن‌ها و انتظارشان از دوربین آیفون بوده است.

مهاجرت از اندروید به آیفون در کره جنوبی

اما آن 92 درصدی که برای بار اول، آیفون خریدند و همچنان هم آیفون دارند نظرشان چیست؟ حدود 76 درصد از آن‌ها می‌گویند در آینده هم قصد استفاده از اندروید را ندارند و 52 درصدشان، طراحی گوشی‌های اندرویدی را یک نیروی دافعه برای خود دانسته‌اند.  نزدیک به 30 درصد آن‌ها نیز پرفورمنس گوشی‌های اندرویدی را عامل دور ماندن خود از این دستگاه‌ها عنوان کرده‌اند.

اما فارغ از سن و سال، کاربرانی که آیفون را به‌نفع اندروید کنار گذاشته‌اند؛ جذب قابلیت‌های سهل‌الاستفاده نظیر سیستم پرداخت Samsung Pay و امکانات سفارشی در رابط کاربری اندروید شده‌اند. اتفاقا آن دسته از کاربران آیفون که به فکر مهاجرت به اندروید هستند نیز روی همین موارد، انگشت گذاشته‌اند.

با توجه به این اظهارات، کانترپوینت به تولیدکنندگان اندرویدی توصیه کرده که در تبلیغات تلویزیونی، روی تجربه کاربری و سهولت استفاده از امکانات، بیشتر مانور دهند تا از ریزش کاربران خود جلوگیری کنند.