اشکودا اسکالا و کامیک مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت

اشکودا اسکالا و کامیک مدل 2024 آمدند؛ خودروهای اروپایی ایده‌آل برای خانوارها

اشکودا مدل 2024 فیس لیفت هاچ بک اسکالا و کراس اوور کامیک را معرفی کرد. این دو خودرو از لحاظ طراحی و امکانات کابین به‌روزرسانی شده‌اند.

اشکودا، خودروساز مستقر در جمهوری چک، نسخه فیس لیفت کراس اوور کامیک و هاچ بک اسکالا را بعد از گذشت 4 سال از عرضه نسل کنونی آن‌ها رسماً معرفی کرده است. این دو خودرو اروپایی که مبتنی بر پلتفرم MQB A0 گروه فولکس واگن توسعه پیدا کرده‌اند، حالا از به‌روزرسانی‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی نمای بیرونی، امکانات، ایمنی و… برخوردار شده‌اند.

جزئیات اشکودا کامیک و اسکالا فیس لیفت مدل 2024

نمای جلو اشکودا اسکالا مدل 2024 فیس لیفت

حالا در نمای بیرونی اشکودا اسکالا و کامیک فیس لیفت، چراغ‌های جلو شکل متفاوتی پیدا کرده‌اند و جلوپنجره و سپر هم دستخوش تغییراتی شده‌اند. به‌طور دقیق‌تر، چراغ‌های جلو اسکالا حالتی کریستالی دارند و در نمای جلو کامیک چراغ‌های باریک دو قسمتی به چشم می‌خورند. ضمن اینکه چراغ‌های ال‌ای‌دی ماتریسی در قالب آپشن برای این خودروها موجودند. در ناحیه عقب این محصولات اشکودا هم سپرهای جدید و گرافیک تازه برای چراغ‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

نمای عقب اشکودا اسکالا مدل 2024 فیس لیفت

تریم مونته کارلو حتی با المان‌های مشکی براق در قسمت‌های مختلف بدنه، چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌صورت استاندارد، شیشه‌های دودی و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی Ursa همراه است. افزون بر این، برای کابین این تریم جزئیات قرمز، المان‌های کربنی فیک، صندلی‌های اسپرت، طرح‌های مخصوص مونته کارلو و نورپردازی محیطی در نظر گرفته شده است.

نمای جلو اشکودا کامیک مدل 2024 فیس لیفت

در مجموع کابین‌های اشکودا کامیک و اسکالا از لحاظ چینش اجزا تغییری را تجربه نکرده‌اند، ولی از منظر امکانات ارتقا پیدا کرده‌اند. این دو خودرو برند اشکودا به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی مرکزی 8.25 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و همچنین صفحه آمپر دیجیتال 8 اینچی در دسترس قرار دارند. با این حال، تریم‌های بالارده‌تر از نمایشگر 9.2 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و صفحه آمپر 10.25 اینچی بهره می‌برند که با نام Virtual Cockpit شناخته می‌شود.

نمای عقب اشکودا کامیک مدل 2024 فیس لیفت

اشکودا می‌گوید از مواد طبیعی و بازیافتی بیشتری برای ساخت اجزای بدنه و کابین اسکالا و کامیک استفاده کرده است. این موضوع خصوصاً برای خودروهایی اروپایی مثل این دو خودرو اهمیت بالایی دارد. همچنین در زمینه ایمنی هم این کراس اوور و هاچ بک با 9 ایربگ و قابلیت‌های کمک‌راننده پیشرفته بیشتر، رو به جلو حرکت کرده‌اند.

کابین Kamiq فیس لیفت

کابین اشکودا کامیک مدل 2024 فیس لیفت

اشکودا اسکالا و کامیک مدل 2024 به نسخه‌های evo2 پیشرانه‌های بنزین‌سوز TSI مجهز شده‌اند و هیچ پیشرانه دیزل یا هیبریدی برای آن‌ها در دسترس قرار نخواهد گرفت. در همین حال، اشکودا رسماً اشاره‌ای به نسخه‌های گازسوز G-Tec اشاره نکرده است که در مقطع کنونی وجود آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

کابین Scala فیس لیفت

کابین اشکودا اسکالا مدل 2024 فیس لیفت

اشکودا 3 پیشرانه متفاوت را برای دو خودرو کامیک و اسکالا در نظر گرفته است که در ادامه مشخصاتشان را مطالعه می‌کنید. همه این پیشرانه‌ها صرف نظر از اینکه به چه گیربکسی متصل شوند، نیرو محرکه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند.

  • نمونه پایه بنزین‌سوز 1.5 لیتری 3 سیلندر TSI با قدرت 94 اسب بخار و گیربکس دستی 5 سرعته
  • نمونه میان‌رده 1 لیتری TSI با قدرت 113 اسب بخار و گیربکس دستی 6 سرعته یا دی‌اس‌جی 7 سرعته
  • نمونه بالارده 1.5 لیتری 4 سیلندر TSI با قدرت 148 اسب بخار و گیربکس دستی 6 سرعته یا دی‌اس‌جی 7 سرعته (و همچنین فناوری غیرفعال‌سازی سیلندر)

این خودروساز مستقر در جمهوری چک مدل 2024 اسکالا و کامیک را در 3 تریم با نام‌های Essence ،Selection و Monte Carlo روانه بازار می‌کند. همچنین 6 چینش متفاوت برای کابین به‌همراه پکیج‌های آپشنال مختلف را پیش رو مشتریان قرار می‌دهد. البته در حال حاضر قیمت و زمان عرضه دقیق این دو خودرو مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*