بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2023

12 مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) در سال 2023

اگر طی فصل گرم سال به دنبال تجربۀ بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) در سال 2023 روی گوشی اندرویدی خود هستید، مطالعۀ ادامه این مطلب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

زمانی که مردم به بازی‌های موبایلی فکر می‌کنند احتمالا بازی‌های اکشن ارزان قیمت، بازی‌های پازل‌محور تکراری با تبلیغات بی‌پایان و خرید‌های درون برنامه‌ای را به خاطر می‌آورند. اما خوشبختانه تمام بازی‌هایی که از طریق پلی‌استور برای اندروید منتشر می‌شوند چنین نقاط ضعف‌ و منفی‌ای ندارند. در میان بازی‌های اندرویدی عناوین فراوانی وجود دارد که شبیه به بازی‌هایی هستند که معمولا روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی می‌بینید. شما می‌توانید بازی‌های نقش‌ آفرینی یا همان RPG بسیار متنوعی را در پلی‌استور برای گوشی‌های اندرویدی پیدا کنید که شامل بازی‌های تاکتیکی و اکشن‌هایی سریع با نبردهای انفجاری می‌شود. خوشبختانه برخی از این بازی‌های RPG از جلوه‌های بصری خوبی نیز برخوردار هستند و تجربۀ کاملی را به شما ارائه می‌دهند. در کنار این بازی‌ها، پیشنهاد می‌کنیم بهترین بازی های آفلاین اندروید را هم بررسی کنید.

در این مطلب بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) در سال 2023 که می‌توانید هم‌اکنون روی گوشی‌های اندرویدی‌تان تجربه کنید را به شما معرفی کرده‌ایم؛ این فهرست بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز تا عناوین جدید و جذاب سال‌های اخیر را در بر می‌گیرد.

Final Fantasy VII

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

هیچ لیستی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی، بدون حضور حداقل یک نسخه از سری بازی‌‌های Final Fantasy تکمیل نمی‌شود. این فرنچایز عالی علاوه براینکه به محبوبیت سبک بازی‌های JRPG کمک کرد، الهام بخش بازی‌های بسیار دیگری نیز بود. طرفداران این سری با داشتن اشتراک فعال Play Pass و یا با پرداخت 15.99 دلار می‌توانند به هفتمین نسخه از فاینال فانتزی روی گوشی‌شان دسترسی داشته باشند.

بازیکنان روی اندروید به پورت قدیمی بازی که سال‌ها قبل برای پی‌سی عرضه شد دسترسی خواهند داشت و این بدان معناست که با هیچ ارتقاء گرافیکی همانند نسخه‌ی بازسازی شده‌ای که در سال 2020 عرضه شد، مواجه نمی‌شوند و فقط یک کنترلر مجازی به بازی اضافه شده تا شما بتوانید بازی را روی صفحه‌ی نمایش لمسی گوشی خود تجربه کنید. Final Fantasy VII در زمان انتشارش به‌ دلیل داستان جذاب، گیم‌پلی رضایت بخش و موسیقی خاص‌اش مورد تحسین قرار گرفت. اگر تا به حال آن را بازی نکرده‌اید، نسخه‌ی اندرویدی آن راهی عالی برای ورود به دنیای این بازی است.

Star Wars: Knights of the Old Republic

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بدون شک Star Wars یکی از بزرگ‌ترین فرنچایز‌‌های سرگرمی در جهان به شمار می‌رود که از زمان ظهور خود تا به امروز دوران‌های متفاوتی را پشت ‌سر گذاشته است. بازی‌های برجسته‌ای براساس این سری ساخته شده که متاسفانه همه‌ی آن‌ها نتوانسته‌اند آن‌طور که طرفداران انتظار داشتند خوب باشند. اما با این حال یکی از بهترین بازی‌های جنگ ستارگان Star Wars: Knights of the Old Republic است که توسط شرکت Bio Ware توسعه یافت و با همکاری شرکت LucasArt در سال 2003 برای پی‌سی و ایکس‌باکس ساخته شد.

داستان این بازی 4000 سال قبل از فیلم‌های اصلی جنگ ستارگان اتفاق می‌افتد. شخصیت محوری این داستان سفر‌های پرخطری را طی می‌کند و یک گروه کوچکی را برای مخالفت با دارث ملک لرد سیت، رهبری می‌کند که تهاجم‌های گسترده‌ای را در جمهوری کهکشانی آغاز کرده است. این بازی با مبارزات نوبتی، استفاده از سلاح‌های مختلف، توانایی‌های شخصیت‌ها و دنیای بسیار گسترده‌ای که در بازی از چندین سیاره تشکیل شده است فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در کهکشان جنگ ستارگان را فراهم خواهد کرد.

Star Wars: Knights of the Old Republic با قیمت 9.99 دلار در پلی‌استور موجود است. شما می‌توانید این بازی را با کنترلر لمسی نمایشگر گوشی خود یا از طریق کنترلر HID تجربه کنید. این پورت دارای تمام محتواهای بازی اصلی است که راهی عالی برای تجربه‌ی کامل این RPJ کلاسیک خواهد بود.

Exiled Kingdoms

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بازی Exiled Kingdoms یک بازی نقش‌ آفرینی ایزومتریک است که توسط استودیو 4 Dimension Games توسعه یافته است. این بازی طراحی بصری مشابه بازی‌های Fallout و Baldur’s Gate دارد و برای اولین بار در سال 2015 عرضه شد. در Exiled Kingdoms بازیکنان نقش یک قهرمان بی‌نام را برعهده دارند که ‌پس از شنیدن خبر به ارث بردن سرمایه‌ای کلان، دنیای خیالی جنگ‌زده‌ی داستانی معروف به «پادشاهی وارسیلیا» را کشف می‌کنند.

اگرچه Exiled Kingdoms بازی‌ نیست که به خاطر جلوه‌های بصری‌اش مورد تحسین قرار بگیرد؛ اما حجم بالایی از محتوا در این بازی وجود دارد که موفق می‌شود سختگیرترین بازیکنان را راضی نگهدارد. همانطور که در طول بازی جهان منحصر به فرد خود را خلق می‌کنید، مجموعه‌ای از مأموریت‌ها‌ی فرعی پیش‌پای‌تان قرار می‌گیرد که هرکدام گفتگوهای خاص خود را دارند. این مأموریت‌ها‌ از آوردن اقلامی برای NPCها تا کشتن هیولاها را شامل می‌شود. برای بازیکنان راه‌های متفاوتی وجود دارد تا با توجه به سطح و مهارت‌های‌شان بتوانند به این مأموریت‌های فرعی دسترسی پیدا کنند.

بازی اکسیلد کینگدام به کاربران گوگل‌پلی این اجازه را می‌دهد که به بخش عمده‌ای از بازی به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. بازیکنان می‌توانند از دو سطح‌ بازی، مناطق و مأموریت‌‌ها بدون پرداخت هزینه‌ استفاده کنند.

Moonshades

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بازی Moonshades محصول استودیو BaldrickSoft RPG Games است که اتمسفری شبیه بازی‌های Path of Exile و Diablo دارد. بازی Moonshades شما را در نقش مردی جسور قرار می‌دهد که از نسل قهرمانان باستانی است و قصد دارد سرزمینی معروف به هارتن را از شر تاریکی نجات دهد. این بازی اولین بار در سال 2019 روانه‌ی بازار شد و هم‌اکنون روی نسخه‌ی اندروید و آي‌او‌اس در دسترس کاربران قرار دارد.

از ویژگی‌های مهم بازی Moonshades می‌توان به وجود روایتی چند لایه و جزئیاتی بسیار بالا در جهان بازی اشاره کرد که به جذاب شدن اکشن و بالابردن هیجان آن کمک شایانی کرده است. طی مسیر بازی با مجموعه‌ای از غارها، سیاه‌چاله‌ها و مناطق بسیاری روبه‌رو می‌شوید و گزینه‌ی سفارش‌سازی که در این بازی هست این فرصت را ایجاد می‌کند تا به سبک منحصر به فرد خود بازی کنید به‌ ویژه در هنگام بازکردن قفل‌های جادویی و یا غنیمت‌های با ارزشی که به دست می‌آورید. علاوه بر مبارزات نفس‌گیر پازل‌های چالش برانگیزی نیز در این بازی انتظارتان را می‌کشند که باعث می‌شود گیم‌پلی Moonshades متنوع و دوست‌داشتنی شود و علاقه‌مندان به سبک RPJ ساعت‌های بسیاری را در دنیای بازی سپری کنند.

To the Moon

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بازی To the Moon با استفاده از نرم‌افزار RPJ Maker توسط استودیو Freebird Games ساخته شده است. To the Moon ویژگی‌هایی یک بازی نقش ‌آفرینی کلاسیک را ندارد. درواقع یک بازی داستان‌محور و معمایی است که در فضای بدون مبارزه پیش می‌رود. شخصیت‌های اصلی این بازی دو پزشک هستند که برای شرکت زیگموند کار می‌کنند و هدف این شرکت برآورده کردن آخرین آرزوی بیماران درحال مرگ با استفاده از تغییر خاطرات آن‌هاست. داستان To the Moo در راستای تلاش این دو پزشک است که به جانی شخصیت‌ محوری این داستان، کمک می‌کنند تا خاطرات‌اش را تغییر دهد و باور کند که از ماه دیدن کرده است.بیشتر بازی حول محور پیدا کردن سرنخ‌ و حل کردن معماهایی برای دسترسی داشتن به خاطرات افراد می‌چرخد. این بازی برای اولین بار سال 2011 روی ‌پی‌‌سی عرضه شد و پس از آن به دیگر پلتفرم‌ها راه یافت.

To the Moon به خاطر داستان تاثیرگذار و موسیقی متن عالی مورد تحسین قرار گرفت و توانست جوایز متعددی را از آن خود کند؛ همچنین نسخه‌ی موبایلی این بازی در مقایسه با نسخه‌ی پی‌سی آن دارای تصاویر باکیفیت‌‌تری است.

Sky: Children of the Light

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

Sky: Children of the Light جز آن دسته از بازی‌های نقش‌ آفرینی است که برای تیم سازنده‌اش ارائه‌ی یک روایت جذاب و سرگرم کننده بر ارائه‌ی یک گیم‌پلی متنوع ارجحیت داشته است. ماجراهای بازی Sky: Children of the Light درمیان ابرها و در فضا اتفاق می‌افتد. بازیکنان می‌توانند با شنل‌های عرفانی پرواز کنند تا بتوانند نورهای بالداری را برای کشف مناطق جدید در جهان بازی پیدا کنند. وجود هفت قلمروی متمایز، عناصر تصویری زیبا، داستانی گیرا و کنترلر‌های لمسی خوب از ویژگی‌های مهم Sky: Children of the Light است که این بازی را از RPJهای دیگر متمایز می‌کند. در این بازی تمرکز بیشتر ‌روی تشویق بازیکنان برای همکاری باهم است تا بتوانند با کمک یکدیگر به هدف‌های خود برسند. بازیکنان می‌توانند به صورت رایگان این بازی را دریافت کنند اما درSky: Children of the Light خرید‌های درون برنامه‌ای نیز وجود دارد.

Epic Seven

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

در چندوقت اخیر بازی‌های گاچا جنجال‌های زیادی را به راه انداخته‌اند و با این اتهام مواجه شده‌اند که هدف از طراحی آن‌ها سوءاستفاده از بازیکنان بوده است، اما این به این معنی نیست که باید از همه‌ی این قبیل بازی‌ها‌ اجتناب کرد. نمونه‌های قابل قبولی از بازی‌ها گاچا وجود دارد که به بازیکنان تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهند. یکی از این موارد Epic seven است که ماحصل ترکیب چند ژانر متنوع با یکدیگر بوده و یک تجربه‌ی بازی RPG ناب و متمایز را پیش‌‌ روی‌تان قرار می‌دهد.

Epic Seven اساسا یک بازی نوبتی است یعنی بازیکنان در نقش‌های نوبتی قرار می‌گیرند و باید تیمی از چهار قهرمان بسازند تا با دشمنانی مبارزه کنند که می‌خواهند سرزمین اربیوس را تصاحب کنند. سطح‌های متعددی در بازی قرار گرفته که می‌توانید هنگام ایجاد یک گروه جدید از آن‌ها استفاده کنید. در جهان بازی عناصر متنوعی وجود دارد که با دریافت هرکدام از آن‌ها نقاط قوت و ضعف‌تان متناسب با کلاسی که در آن قرار دارید، تغییر می‌کند.
جلوه‌های بصری متمایز، طراحی شخصیت‌های خاص و سبک تصویری همانند انیمه‌ها، قطعا از Epic Seven یک عنوان برجسته ساخته‌اند. بازی دارای نبردهای PvE و PvP بوده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

The Banner Saga

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

درمیان بازی‌های نقش‌آفرینی The Banner Saga به خاطر قیمت بالایی که داشته هیچ‌وقت نتوانست به محبوبیت بازی‌های مشهور این سبک برسد. این بازی که برخی از ویژگی‌های استراتژی و تاکتیکی را در نبرد‌های خود قرار داده در دنیای خیالی‌‌ای روایت می‌شود که الهام گرفته شده از فرهنگ و اساطیر نورس است. بازیکنان نقش رهبری دو کاروان را به صورت جداگانه برعهده می‌گیرند که در سراسر جهان سفر می‌کنند و تلاش می‌کنند برای در امان ماندن از تهدید نیروهای تاریک معروف به Dredge پناه‌گاهی را پیدا کنند.

The Banner Saga دو داستان متمایز دارد که در نهایت باهم ترکیب می‌شوند. روایت داستان باتوجه به واکنش بازیکنان و انتخاب‌هایی که دارند تغییر می‌کند. این انتخاب‌ها می‌تواند نتایج بدی را برای بازیکنان و کل کاروان به همراه داشته باشد و با خطرهایی مانند از دست دادن گروه و یا حتی گرسنگی مواجه شوند.
طراحی بصری این بازی بسیار خاص است. مبارزات The Banner Saga در کنارکاشی‌هایی انجام می‌شود که فضای ویژه‌ای به اکشن بازی بخشیده‌ است. ایده‌ی اصلی این بازی نزدیک به FINAL FANTASY TACTICS یا بازی‌های مشابه آن است؛ اما چیزی که The Banner Saga را متمایز می‌کند داستان معنی‌دار و طراحی بصری آن بوده که هر کاربر اندرویدی باید این محصول استدیو Stoic را تجربه کند.

Chronicle of Infinity

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بازی Chronicle of Infinity یکی از جدیدترین عناوین فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2023 است که توانسته در گوگل پلی بازخورد خوبی ‌را از سمت کاربران دریافت کند، و همچنین یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی سال 2023 است. Chronicle of Infinity یک بازی‌ نقش‌ آفرینی چندنفره به حساب می‌آید که داستان آن در دنیای فانتزی Airth رخ می‌دهد. شما در نقش آخرین نگهبان بازمانده به نیروهای Astral Alliance می‌پیوندید تا پیشروی‌ نیروهای شر Obsidian Alliance را دفع کنید. از ویژگی‌های خوب این بازی انتخاب سطح‌های متنوع، گزینه‌های سفارش‌سازی و گیم‌پلی جذاب آن است.

بازیکنانی که نمی‌خواهند از ساختار اصلی Chronicle of Infinity پیروی کنند، می‌توانند انتخاب‌های متفاوتی را برای بازی خود داشته باشند. این بازی دارای یک میدان نبرد PvP بوده که 150 قهرمان با یکدیگر مبارزه می‌کنند تا در نهایت مشخص شود چه کسی قهرمان اصلی است. ماموریت‌های جانبی‌ای نیز در بازی وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا در بازی چیزهای بیشتری به دست آورید و سطح خود را ارتقا دهید.

Monster Hunter Stories

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

Monster Hunter Stories اسپین-‌آف فرنچایز موفق شرکت کپ‌کام است که در ابتدا برای Nintendo 3DS طراحی شد و سپس برای اندروید و آی‌او‌اس نیز توسعه یافت. نسخه‌ی موبایلی این بازی بسیار پیشرفته‌تر از نسخه‌ی اولیه‌ی آن است که شامل تصاویری ارتقاء یافته با کیفیتی چشم‌گیر، ویژگی ذخیره‌ی خودکار و تغییر حالت رابط کاربری برای سهولت استفاده در موبایل می‌شود.

در نسخه‌های دیگر مجموعه‌ی Monster Hunter شما به شکار موجودات کمیاب و خطرناک می‌رفتید، اما در این بازی نقش یک شخصیت سوارکار را بر عهده می‌گیرید که رابطه‌ی خوبی با هیولاها دارد و حتی با آن‌ها در نبردها شرکت می‌کند. در این بازی شما با مبارزات نوبتی خود که به نسخه‌های قدیمی بازی‌های RPJ شباهت دارد با موجوداتی که همراه خود دارید به دشمنان حمله می‌کنید. این رویکرد آهسته‌ و روشمندتر برای گوشی‌های موبایل خیلی بهتر است، چون بازیکنان دیگر نگران چگونگی کیفیت اجرایی صحنه‌های شلوغ و حرکات سریع شخصیت‌های خود روی گوشی‌های موبایل نیستند و در این نمایشگرهای کوچک اطلاعات خاصی را از دست نخواهند داد. از آنجایی که این بازی یک اسپین‌-آف به شمار می‌رود، بازیکنانی که به طور کامل با این مجموعه آشنایی ندارند هم می‌توانند پای تجربه این اثر بنشینند و از آن لذت ببرند.

Genshin Impact

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بی‌تردید در تمام فهرست‌های بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2023 می‌توانید نشانی از Genshin Impact پیدا کنید!

بازی Genshin Impact به یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین بازی‌های نقش‌ آفرینی دهه‌ی اخیر تبدیل شده است که طراحی آن بازیکنان را به یاد بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild می‌اندازد. Genshin Impact در شرکت بازی‌سازی معتبر چینی miHoYo Limited ساخته شده است. این بازی هم‌اکنون روی اندروید، آی‌او‌اس، پی‌سی و پلی‌استیشن در اختیار کاربران قرار دارد؛ شایان ذکر است که نسخه‌ی اندرویدی این بازی رایگان بوده اما خریدهای درون برنامه‌ای در آن وجود دارد. اتفاقات بازی در دنیای Teyvat رقم می‌خورد که داستان آن درباره‌ی دو شخصیت‌ دوقلو است که به مدت 500 سال از زمین دور می‌شوند و به مناطق مختلف سفر می‌کنند تا بتوانند خواهر و برادر گمشده‌ی خود را بیابند.

Genshin Impact یک بازی معمایی و مبارزه محور است. بازیکنان در جهان این بازی می‌توانند یک مهمانی از چهار شخصیت منحصر به فرد بسازند. شما هرشخصیت را می‌توانید با بدست آوردن تجارب ارتقا دهید، وارد چالش‌های جدید برای مبارزه شوید و مناطق جدید را پیدا کنید. جذابیت اصلی Genshin Impact دنیای خیلی وسیع آن است که کارهای بسیار متنوعی را برای انجام دادن در اختیار بازیکنان قرار داده است. همچنین منتقدان گیم‌پلی این بازی را به خاطر جزئیات بالا، گرافیک عالی و مبارازت لذت‌بخش تحسین کرده‌اند.

Chrono Trigger

بهترین بازی‌های نقش آفرینی 2023

بازی Chrono Trigger توسط همان تیم طراحی بازی‌های اولیه‌ی Final Fantasy توسعه یافت و در سال 1995 برای SNES عرضه شد. گیم‌پلی این بازی مانند بسیاری از بازی‌های نقش ‌آفرینی آن زمان شامل مبارزات نوبتی براساس سیستم Active Time Battle است؛ این سیستم مبارزه برای نخستین بار در بازی Final Fantasy IV به کار گرفته شد. در این بازی به شما نشان داده می‌شود که دشمنان‌تان کجای نقشه قرار گرفته‌اند، درحالی که این ویژگی در بازی‌های هم‌دوره‌ای Chrono Trigger نیست و همین مسئله باعث شده گیم‌پلی آن هنوز هم چالش برانگیز باشد.

چیزی که Chrono Trigger را متمایز می‌کند ویژگی سفر در زمان آن است. شما می‌توانید در طول تاریخ سفر کنید که البته انتخاب‌ بعضی از دوره‌های زمانی ممکن است برای شما پیامدهایی به همراه داشته باشد. بازیکنان باید کنترل قهرمان اصلی داستان، کرونو و همراهانش را در دست بگیرند زیرا آن‌ها مانع نابودی موجودی به نام لاورس هستند که هدفش این است جهان را در هزارسال آینده از بین ببرد. از بازی Chrono Trigger همواره به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌ آفرینی تمام دوران‌ها یاد می‌شود، زیرا این بازی توانست استانداردهای تازه‌ای در سبک RPG ارائه کند و بر عناوین نقش‌ آفرینی پس از خود تأثیر چشم‌گیری بگذارد.

با این که سال‌ها از انتشار Chrono triger می‌گذرد اما همچنان می‌توان این بازی را در زمره‌ی بهترین بازی‌های نقش آفرینی سال 2023 قرار داد. در نسخه‌ی اندروید Chrono Trigger نسبت به نسخه‌ی اصلی پیشرفت‌هایی همانند ذخیره‌ی اضافی، بالا رفتن سرعت نبردها و بهبود جنبه‌های بصری وجود دارد.

این فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2023 بود؛ آیا شما بازی نقش‌ آفرینی چشم‌گیر دیگری در دنیای اندروید می‌شناسید که ارزش تجربه کردن داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*