چری تیگو ۸ پرو نسخه چمپیون

چری تیگو 8 پرو نسخه چمپیون با تغییرات در طراحی و موتور 250 اسبی معرفی شد

چری تیگو 8 پرو نسخه چمپیون در راه است. نسخه Champion شاسی بلند Tiggo 8 Pro به‌روزرسانی در طراحی و پیشرانه 250 اسب بخاری را به همراه دارد.

چری به‌زودی نسخه چمپیون تیگو 8 پرو (متفاوت از تیگو 8 پلاس که در برخی از بازارها مثل ایران با نام تیگو 8 پرو عرضه می‌شود) را راهی بازار چین می‌کند. این نسخه به‌عنوان فیس لیفت، تغییراتی جزئی در زمینه طراحی را به دنبال دارد و دو پیشرانه متفاوت برای آن در نظر گرفته شده است. در ادامه جزئیات این شاسی بلند چینی را مرور می‌کنیم.

معرفی نسخه چمپیون شاسی بلند چری تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو نسخه Champion با طول 4745 میلی‌متر، عرض 1860 میلی‌متر و عرض 1745 میلی‌متر، یک شاسی بلند سایز متوسط بر شمرده می‌شود. همچنین فاصله بین دو محور این اس یو وی، 2710 میلی‌متر اعلام شده است. این نسخه سوار بر رینگ‌های 18 یا 19 اینچی خواهد بود و رنگ‌های جدید قهوه‌ای کمرنگ و خاکستری برای نمای بیرونی و فضای داخل قابل سفارش خواهند بود.

نمای کناری چری تیگو ۸ پرو نسخه چمپیون

نمای جلو این شاسی بلند چری را جلوپنجره چندضلعی با رنگ مشکی و المان‌های شبیه به کندو، لوگو چری در بالای جلوپنجره و چراغ‌های تیز متصل‌شده با نوار کرومی در بر می‌گیرند. در نمای عقب هم چراغ سرتاسری به چشم می‌خورد، در کنار اسپویلری که به‌تازگی اضافه شده است. نسخه 1.6 لیتری این خودرو چینی یک خروجی اگزوز در هر گوشه سپر و نسخه 2 لیتری دو خروجی اگزوز در هر طرف دارد.

کابین چری تیگو ۸ پرو نسخه چمپیون

داخل کابین تیگو 8 پرو چمپیون یک نمایشگر دوگانه متشکل از صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این شاسی بلند مبتنی بر سیستم عامل Lion متعلق به چری با چیپ اسنپدراگون 8155 کوالکام کار می‌کند. ضمناً زیر نمایشگر مرکزی دریچه‌های سیستم تهویه و کنترل‌های مربوط به آن قابل مشاهده‌اند. علاوه بر دو نمایشگر مذکور، چری برای اولین بار در این خودرو نمایشگر هدآپ پیاده‌سازی کرده است که وظیفه نمایش اطلاعاتی مثل سرعت، جزئیات مسیر و گوشی هوشمند را دارد.

کمپانی چری این نسخه تیگو 8 پرو را در دو نسخه 5 صندلی و 7 صندلی ارائه می‌کند. این صندلی‌ها دارای روکش چرم مصنوعی‌اند و صندلی راننده در همه تریم‌ها قابلیت تنظیم الکترونیکی در 6 جهت را دارد. در تریم‌های بالاتر حتی صندلی شاگرد قابل تنظیم الکترونیکی و ضمن این، از گرمایش و تهویه برخوردار خواهد بود.

برای این شاسی بلند چینی دو پیشرانه 1.6 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ در دسترس قرار خواهند گرفت. پیشرانه 1.6 لیتری 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که پیشرانه 2 لیتری توانایی تولید قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را دارد. هر دو پیشرانه برای انتقال نیرو محرکه متکی به یک گیربکس دوکلاچه یا دی‌سی‌تی 7 سرعته خواهند بود و همچنین باید اشاره کرد که نسخه 2 لیتری نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.