تحویل تارا دنده دستی

ایران خودرو ناتوان در تولید و تحویل تارا دنده دستی

ایران خودرو نتوانسته پس از گذشت 4 ماه، خودرو تارا دنده دستی را به ثبت‌نام کنندگانش تحویل دهد. اما علت این اتفاق چیست؟

تارا، یکی از جدیدترین محصولات شرکت ایران خودرو است که از طراحی زیبا و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به سایر خودروهای قدیمی ایرانی بهره می‌برد. این خودرو در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. با توجه به قیمتی که دارند، بدیهی است که نسخه دستی فروش بیشتری داشته باشد. اما ظاهرا ایران خودرو در تولید و تحویل تارا دنده دستی به مشکل خورده و این باعث نارضایتی مشتریان نیز شده است.

تحویل تارا دنده دستی

در حالی که 4 ماه از وعده این خودروساز دولتی برای تحویل اتومبیل‌های تارا می‌گذرد، اما همچنان نتوانسته پاسخگوی نیازهای مشتریانش باشد! ثبت‌نام کنندگان این خودرو می‌گویند که ایران خودرو قرار بوده فروردین ماه سال جاری تارا دستی را به آن‌ها تحویل دهد. ولی حالا به انتهای تیر ماه رسیده‌ایم و هنوز خبری از تحویل نیست!

این خودروساز ایرانی تلاش کرد ثبت‌نام کنندگان را متقاعد کند تا این محصول را به پژو 207 تبدیل کنند. عده‌ای این پیشنهاد را قبول کردند، ولی اکثر مشتریان ترجیح دادند منتظر تحویل تارا بمانند. پیام‌هایی که مشتریان برای سایت اسب بخار ارسال می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است که نشان می‌دهد تعداد این ثبت‌نام کنندگان کم نیست. بسیاری از این افراد بخش عظیمی از سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کرده‌اند تا بتوانند برای خرید یک خودرو صفر از کارخانه ثبت نام کنند. و با توجه به تورم افسارگسیخته در کشور، آن‌ها به‌هیچ‌عنوان حاضر به انصراف از طرح نیستند.

پژو 207 و تارا

اما چاره کار چیست؟ ما اگر خودمان جای ایران خودرو بودیم، طرح جایگزین کردن تارا دستی با اتوماتیک را پیش روی مشتریان عصبانی می‌گذاشتیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افراد حاضرند به‌جای تحویل پژو 207 دستی، با هزینه‌ای بیشتر مدل اتوماتیک تارا را دریافت کنند. و از آنجا که ایران خودرو مشکلی بابت تولید و عرضه این مدل ندارد، چنین تصمیمی در این برهه از زمان می‌تواند خیلی از مشکلات مشتریان منتظر و شاکی را حل کند.

بیشتر بخوانید:

کلاه گشادی که ایران خودرو سر خریداران پژو 207 گذاشت!

بهانه ایران خودرو برای تاخیر تحویل تارا دنده دستی چیست؟

ثبت‌نام کنندگان می‌گویند که ایران خودرو علت این تاخیر و ناتوانی در تحویل را کمبود قطعات گیربکس دستی و بوستر ترمز اعلام کرده است. ظاهرا تا چند ماه پیش، کارشناسان ایران خودرو با لحن محترمانه‌تری پاسخ مشتریان شاکی را می‌دادند. اما هر ماهی که می‌گذرد، لحن آن‌ها تغییر می‌کند و حالا پاسخگویی آن‌ها به گونه‌ای شده که انگار جای شاکی و متشاکی عوض شده است!

البته در برگه قرارداد ثبت‌نام کنندگان ذکر شده که 60 روز بعد از تکمیل وجه، ایران خودرو باید جریمه تاخیر را به مشتریان بپردازد. این یعنی تا این جای کار ایران خودرو باید 2 ماه جریمه به ثبت‌نام کنندگان پرداخت کند. ولی بعید به‌نظر می‌رسد این اتفاق شدنی باشد و نباید امیدی به دریافت آن داشته باشید.