تغییر سیم کارت به 5G

تماس‌های تلفنی برای تغییر سیم کارت به 5G کلاهبرداری است

اخیرا سودجویان طی تماس‌های تلفنی با مردم به آنها از اجرای طرح تغییر سیم کارت به 5G خبر می‌دهند؛ اما اپراتورها می‌گویند این تماس‌ها کلاهبرداری است.

امروزه فناوری نسل پنجم اینترنت به‌واسطه مزایای متعدد خود به‌میزان چشمگیری محبوبیت پیدا کرده و اپراتورهای تلفن همراه نیز آن را در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی کردند. در همین راستا سودجویان نیز شیوه‌های جدیدی را بر اساس همین فناوری برای کلاهبرداری از مردم در نظر گرفتند که جدیدترین آنها تماس‌های تلفنی برای تغییر سیمکارت به 5G است.

کلاهبرادری برای تغییر سیم کارت به 5G 

بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با تعدادی از کاربران تماس گرفته و اعلام کردند با دریافت 600 هزار تومان می‌توانند سیم کارت آنها را به 5G تغییر دهند. همچنین سودجویان به کاربران اعلام کردند اگر فرایند تغییر سیم کارت را انجام ندهند، با مشکلاتی چون پرش آنتن مواجه خواهند شد.

این در حالی است که بررسی‌ها از اپراتورهای تلفن همراه نشان می‌دهد چنین تماس‌هایی کلاهبرداری بوده و اپراتورها برای تعویض سیم کارت از طریق درگاه‌های رسمی خود اطلاع‌رسانی خواهند کرد. از این رو اگر چنین تماس‌هایی دریافت کردید، برای صحت آن باید به سایت اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و از جزئیات چنین طرح‌هایی مطلع شوید. ضمن این‌که تمام خدمات اپراتورها یا رایگان بوده یا دارای تعرفه مصوب است که خود اپراتورها آنها را اعلام می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*