مگس کش برقی

5 مگس کش برقی عجیب و غریب که شما را از شر مگس‌های مزاحم نجات می‌دهند

اگر از وجود حشرات موذی مثل مگس و پشه کلافه شده‌اید و به‌فکر راه‌حلی مناسب برای خلاصی از شر آنها هستید، این مقاله با معرفی 5 مگس کش برقی جالب شما را از شر حشرات مزاحم نجات می‌دهد.

پرسه زدن حشرات موذی در مکان‌های مختلف دومین بخش بد فصل تابستان پس از گرمای شدید به‌شمار می‌رود. به‌محض اینکه هوا شروع به گرم شدن می‌کند، مگس‌‌ها، مورچه‌ها، پشه‌ها و انواع حشرات آزاردهنده‌ی دیگر به تمام مکان‌ها از جمله محل زندگی و محل کار ما سرازیر می‌شوند.

درست است که حشرات بخش مهمی از اکوسیستم هستند و جهان بدون آنها نمی‌تواند زنده بماند، اما اگر بتوان آنها را به روشی از محل زندگی و کار دور کرد، واقعاً خوب خواهد بود. خوشبختانه، نبوغ فناوری منجر به تولید انواع ابزارهای جدید و جالب برای شکست حشرات و راندن آنها از محل زندگی ما شده است، از گجت‌های قدرتمند کشنده‌ی حشرات گرفته تا دستگاه‌های شکار غیر کشنده.

بهترین مگس کش برقی

البته این حشرات موذی به‌ویژه مگس‌ها، علاوه‌بر ایجاد مزاحمت، باعث به‌خطر افتادن سلامت و بهداشت ما نیز می‌شوند؛ چراکه بزاق و پاهای مگس حامل انواع باکتری و انگل بیماری‌زا است. مگس‌ها تمایل دارند روی سطوح آلوده مانند زباله‌ها و مدفوع بنشیند. بنابراین این موجودات با ورود به محیط‌هایی که انسان زندگی می‌کند، عوامل بیماری‌زا را به آن محیط با خود به ارمغان می‌آورند.

نیش حشرات همچنین می‌تواند اثرات مختلفی از تحریک خفیف تا یک بیماری جدی در پی داشته باشد. حشرات پوست شما را برای تغذیه از آن سوراخ می‌کنند و گاهی به منظور دفاع از خود به‌طور معمول به پوست شما اسید فرمیک تزریق می‌کنند که ممکن است منجر به تاول، التهاب، قرمزی، تورم، درد، خارش و تحریک شود.

جالب‌ترین حشره‌کش‌های جهان

باتوجه به تمام مشکلاتی که از وجود حشرات مزاحم ناشی می‌شوند، اگر در خانه یا اطراف خانه خود با مگس یا سایر موجودات موذی کلافه‌اید و از استفاده از مگس‌کش‌های پلاستیکی در هوای خالی خسته شده‌اید، این مقاله با معرفی 5 مگس کش برقی عجیب و غریب که شما را از شر مگس‌های مزاحم نجات می‌دهند، به شما کمک خواهد کرد.

1. دورکننده حشرات اولتراسونیک

مگس کش برقی اولتراسونیک

یک جستجوی آنلاین برای یافتن جایگزین‌های پودرها و اسپری‌های حشره‌کش، هزاران پیشنهاد و دستگاه‌های عجیب و غریب مانند دافع آفات فراصوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین دستگاه‌هایی که ممکن است در تبلیغات تلویزیونی آنها را دیده باشید، دستگاه دورکننده حشرات اولتراسونیک است.

دستگاه دورکننده‌ی حشرات اولتراسونیک یک گجت الکترونیکی است که صداهایی با فرکانس بالا را برای دفع یا از بین بردن آفات خانگی ایجاد می‌کند. این دستگاه‌ها نوید کنترل آفات به‌روشی آسان، طبیعی و مؤثر را ارائه می‌دهند.

انسان نمی‌تواند صداهای منتشر شده توسط این دستگاه‌ها را در فرکانس مشخص تشخیص دهد، بنابراین مصرف کنندگان در برابر نویز مصون هستند. این مگس کش برقی به پریزهای برق وصل می‌شود و در اطراف خانه شما قرار می‌گیرد یا وقتی با باتری کار می‌کند در فضای باز قرار می‌گیرد.

ادعای شرکت‌های سازنده این محصولات می‌تواند متفاوت باشد، اما بسیاری می‌گویند که محصول آنها آفاتی مانند سوسک‌ها، پشه‌ها، ساس‌ها، کک‌ها، کنه‌ها، جوندگان و مگس‌ها را از بین می‌برد.

دفع کننده اولتراسونیک

سازندگان دفع کننده اولتراسونیک ادعا می‌کنند که طیف گسترده‌ای از موجودات موذی صداها و ارتعاشات تولید شده توسط این دستگاه‌ها را دوست ندارند. بنابراین به جای تحمل صداهای آزاردهنده دستگاه، آفات ممکن است از ماندن در اطراف خانه و باغ شما و پناه بردن به مناطقی که توسط صداهای فرکانس بالا پوشیده نشده است، منع شوند.

حال سوال اینجاست که آیا این دستگاه‌ها آنقدر خوب و قوی هستند که ما را برای همیشه از شر موجودات موذی خلاص کنند؟ در واقع تاکنون بارها ثابت شده است که وعده‌های کارساز بودن در مورد دفع کننده اولتراسونیک تا حد زیادی توخالی بوده است. باید توجه داشت که حشرات و جوندگان پس از گذشت مدتی یاد می‌گیرند که چگونه خود را پشت دیوار صوتی این ابزار عبور داده و دچار مشکل شنوایی نشوند.

بنابراین با وجود قدرتمند بودن این ابزار، آنها راهکارهای همیشگی نیستند و نمی‌توانند برای همیشه شما را از شر مگس‌های مزاحم خلاص کنند. قبل از خرید محصولاتی از این دست، باید اطلاعات خود را در مورد کارایی دفع آفات اولتراسونیک افزایش دهید.

2. حشره کش برقی راکتی

مگس کش برقی راکتی

مگس‌ کش برقی راکتی یک وسیله خانگی است که به‌طور گسترده در بسیاری از کشورها برای کشتن پشه‌ها استفاده می‌شود. این وسیله یک صفحه نمایش الکتریکی راکتی شکل دارد که عاری از مواد سمی و سایر مواد شیمیایی است. هنگامی که صفحه نمایش حشرات را لمس می‌کند، فلاش الکتریکی نور تولید می‌کند و حشرات سوزانده می‌شوند.

این دستگاه‌ها دستورالعمل‌های خاصی برای استفاده دارند، مانند جلوگیری از اعمال توری فلزی بر روی سطوح قابل اشتعال و اجازه دادن به دستگاه برای خنک شدن برای مدت کافی پس از استفاده.

انرژی الکتریکی این وسیله معمولاً از طریق باتری تأمین می‌شود که باتری دستگاه می‌تواند قابل شارژ یا تعویض باشد. حشره‌کش‌هایی که با باتری کار می‌کنند، می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه ما را از شر آزار حشرات در امان سازند. از مزایای این نوع حشره‌کش‌ها می‌توان به داشتن چراغ قوه و لامپ‌های ال‌ای‌دی اشاره کرد.

این نوع حشره کش بهترین دستگاه موجود در بازار برای خانه‌های کوچک است. حشره کش راکتی از نظر ظاهری کاملاً شبیه راکت تنیس به نظر می‌رسد و روی بدنه آن یک کلید سه‌حالته وجود دارد که می‌توان به‌وسیله آن دستگاه را روشن و خاموش کرد.

برای از بین‌ بردن حشرات با این گجت کاربردی ابتدا باید دستگاه را روشن کنید، سپس هنگام تماس با حشره شاسی روی دسته را فشار دهید. جریان برقی که در توری این دستگاه تولید می‌شود، موجودات مزاحم اطراف شما را از بین می‌برد.

یک مورد از سوختگی 15 درصدی شعله ناشی از فلاش نور تولید شده توسط یک مگس‌سواتر الکتریکی گزارش شده است. بنابراین این ابزار می‌تواند برای تماس‌های انسانی نیز مضر و خطرناک باشد.

علاوه‌براین، چندسال پیش استفاده‌ی نادرست از این وسیله سبب سوختگی 25 درصدی در بدن یک پسر 2 ساله شد. در این مورد، سوختگی زمانی ایجاد شد که پدر بچه مگس کش برقی را پس از تماس با پشه و درحالی که هنوز داغ بود روی زمین قرار داده بود و بچه‌ی دوساله با تماس با این دستگاه دچار سوختگی شد.

3. تفنگ نمکی – Bug-A-Salt

مگس کش برقی ـ تفنگ نمکی

مگس‌ها جنگجویان بسیار سرسختی هستند که به لطف چشمان مرکب خود، تقریباً همیشه می‌توانند شما را ببینند که در حال نزدیک شدن به آنها به قصد دفعشان هستید. به‌جز اسپری‌های مگس‌کش، گزینه‌های دفع حشرات از راه دور کم هستند و اسپری‌ها نیز به دلیل شیمیایی بودن گزینه‌ی دلخواه بسیاری از افراد نیستند. از طرف دیگر بعضی از آنها قدرت کافی برای دفع برخی حشرات مزاحم را ندارند.

شما برای از بین بردن یک هدف متحرک، به یک تجهیزات دقیق واقعی نیاز دارید که بتواند یک دفع‌کننده را از فاصله‌ای ایمن تیراندازی کند. تفنگ نمکی BUG-A-SALT برای ارائه‌ی این تجربه نهایی انفجار حشرات طراحی شده است.

تفنگ نمکی نام تجاری یک تفنگ پلاستیکی است که برای از بین بردن حشرات با برخورد ذرات نمک به آنها استفاده می‌شود. دستگاه Bug-A-Salt از نمک خوراکی دانه‌ای به عنوان پرتابه‌های غیر سمی برای کشتن حشرات استفاده می‌کند. این تفنگ پلاستیکی برای پاشیدن نمک طراحی شده است که یک الگوی مخروطی شکل، شبیه به الگوی انفجار یک تفنگ ساچمه‌ای را تشکیل می‌دهد.

برای استفاده از این دستگاه فقط کافیست قیف را با نمک معمولی پر کنید، سرسره را خنثی کنید، ایمنی را رها کنید و ماشه را فشار دهید تا یک انفجار تا فاصله سه فوتی شلیک شود. بدون نیاز به باتری، بدون مواد شیمیایی مضر و بدون نیاز به تمیز کردن.

مایکل دیکینسون، زیست‌شناس از مؤسسه فناوری کالیفرنیا می‌گوید که مگس‌ها نمی‌توانند از ذرات ریز نمک طفره بروند، اما توسط اسکلت بیرونی خود محافظت می‌شوند و فقط مبهوت می‌شوند. تفنگ نمکی توسط Lorenzo Maggiore ایجاد شد و در سال 2012 به ثبت رسید. Maggiore ابزاری را اختراع کرد تا مگس‌های خانگی را از راه دور بدون ایجاد آشفتگی بکشد.

شرکت Skell Inc تفنگ نمکی خود را در سال 2012 بر روی پلت‌فرم Indiegogo راه اندازی کرد. در پایان کمپین سرمایه گذاری جمعی این کمپانی در 11 سپتامبر 2012، این شرکت بیش از 21400 دستگاه از مدل اصلی تفنگ نمک Bug-A-Salt را فروخته بود.

4. گجت حشره‌گیر Carson ‌‌BugView

مگس کش برقی ـ گجت حشره‌گیر

کودکان نسبت به بزرگسالان کمی بیشتر در مورد حشرات کنجکاو هستند و از مشاهده آنها لذت می‌برند. البته، اجازه دادن به کودک شما برای خیره شدن به یک حشره بزرگ که در سراسر اتاق نشیمن شما درحال حرکت است، سرگرم کننده به نظر نمی‌رسد، بنابراین، توصیه می‌شود برای آشنا کردن فرزند خود با این موجودات شگفت‌انگیز و همچنین دفع آنها از محیط زندگی خود، از روشی ایمن‌تر مانند Carson ‌‌BugView استفاده کنید.

ابزار Carson ‌‌BugView یک دستگاه سرگرم کننده برای مشاهده حشرات، طبیعت و حیات وحش اطراف ما محسوب می‌شود. با این مگس کش برقی، می‌توانید نمونه را موقتاً به دام بیندازید، آن را مشاهده کنید و سپس آن را در محیط زندگی اصلی خود رها کنید و یا بکشید. نوار لغزنده به دام انداختن موجودات که در این دستگاه تعبیه شده است، گرفتن سریع‌ترین نمونه‌ها را به روشی ایمن و بدون آسیب زدن به موجودات آسان می‌کند.

این وسیله که برای دفع حشرات بدون آسیب زدن به آنها طراحی شده است، دارای یک ذره‌بین اکریلیک با قدرت 5 برابر داخلی برای بررسی جزئیات پیچیده سوژه‌های شما است. Bugview یک ابزار آموزشی عالی برای کودکان در هر سنی نیز به‌شمار می‌رود تا در محیط اطراف بیشتر بیاموزند و نکات جالب در مورد حشرات را کشف کنند.

این وسیله همچنین می‌تواند توسط بزرگسالان برای به دام انداختن و رها کردن حشرات و عنکبوت‌ها در اطراف خانه یا محل کار در مکان‌های صعب‌العبور بدون آسیب رساندن به آنها استفاده شود. سازندگان این محصول آنقدر به محصولات حشره‌گیر خود اطمینان دارند که با گارانتی مادام‌العمر از آنها حمایت می‌کنند و اگر مشخص شود که ذره بین شما دارای ایرادات تولیدی در مواد یا طرز کار است، سازنده این دستگاه را تعمیر یا تعویض می‌کند.

5. جاروبرقی دستی

مگس کش برقی

بسیاری از مردم عموماً دوست ندارند که در فاصله‌ی نزدیکی نسبت به حشرات قرار گیرند، حتی اگر آنها خطرناک نباشند. این موجودات موذی کوچک، عجیب و غریب و گاهی نسبتاً درشت هستند، بنابراین منفور بودن آنها قابل درک است. اگر می‌خواهید حشرات موذی را از فضای شخصی خود خارج کنید اما بدون اینکه با دست خالی آنها را لمس کنید، به وسیله‌ای برای گرفتن آنها نیاز دارید.

جاروبرقی دستی یکی از این محصولات است که نقش بسزایی در تمیز نگه داشتن خانه و محل کار شما و تمیز نگه داشتن آن از گرد و غبار و آلودگی دارد. این به شما امکان می‌دهد تا به راحتی خاک و حتی ذرات ریز گرد و غبار را از سطح اتاق خود جمع‌آوری کنید و به شما اجازه می‌دهد در محیطی عاری از گرد و غبار سالم بمانید. اما این دستگاه برقی يک مزیت دیگر نیز دارد: دفع‌کننده حشرات!

خوشبختانه، حشرات در برابر جاروبرقی بسیار آسیب پذیر هستند. بدیهی است که یک جاروبرقی دستی به لطف صفحه فیلتر HEPA خود با چگالی بالا، عملکرد بسیار خوبی دارد. با این حال، آن فیلتر یک مزیت اضافی دارد و برای گرفتن حشرات عالی است.

برای استفاده از یک جاروبرقی دستی به عنوان یک مگس کش برقی تنها کافیست آن را نزدیک یک موجود آزاردهنده نگه دارید و دکمه را فشار دهید تا یک مکش 12000 PA آنها را مستقیماً از هوا خارج کرده و در محفظه ذخیره سازی شفاف به دام بیاندازد.

هنگامی که حشره در محفظه قرار گرفت، می‌توانید آن را به بیرون ببرید و محفظه را باز کنید تا بدون صدمه زدن به این موجودات آنها را به خانه‌ طبیعی خود بازگردانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*